Voel me een oude taart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:48

Ik hoor nu ook echt bij "de ouderen". Wordt door de Overheid ook als zodanig aangesproken en ik behoor tot de doelgroep van omroep MAX _O- _O- _O- Dat is ernstig hoor!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:01

Ik ben maandag 21 geworden en vind het echt al vliegen en ben heel bang voor de 30 :’) ik woon op kamers en geniet echt van het studentenleven en ben nog even 1e jaars maar wat is dit jaar al gevlogen :=

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:08

Ook hier net de 45 gepasseerd. Stuk zekerder, maar ook besef dat al veel gebeurd is en leven al redelijk vastligt. Soms spijt over onzekerheid uit verleden;
Aanrader voor iedereen om eens te luisteren naar Baz Luhrmann, Everybody’s free to wear sunscreen.

FatCat

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:11

Eigenlijk heel grappig

''jonge'' mensen vinden het erg om ouder te worden, en de ''oudere'' staan een stuk positiever in het leven.

Aan de reacties te lezen heb ik dus wat om naar uit te kijken. :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:20

Voor de jonge mensen die zeggen dat de tijd zo vliegt ben ik dan benieuwd, wat zouden jullie anders doen/willen? Anders hebben gedaan misschien, of zou je in de toekomst nog grote dingen willen veranderen?

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:36

lieveli schreef:
Ik denk dat die sleutel voor iedereen anders ligt. Ik zou niet met je willen ruilen bijvoorbeeld.

Leek me wel duidelijk dat dat niet zo serieus bedoeld was? ;)

Afgezien van de lachrimpeltjes heb ik trouwens nog wel echt een babyface en ik ben ook nog eens erg klein. Het duurt vaak even voordat mensen doorhebben dat ik toch echt een (min of meer) volwassene ben :+ .

Wat een heerlijke verhalen hier allemaal, word er helemaal vrolijk van :D .
Laatst bijgewerkt door prulletje op 03-05-18 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Betty62

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:38

Hier 56, oud? maar nog niet versleten. Zoekende naar een nieuw paardje, omdat ik vorig jaar oktober mijn beste vriend heb moeten laten gaan en ik nog niet van plan ben om met paardrijden te stoppen.
Weet iemand trouwens nog een hele brave "ex" dressuur sul te koop staan?
Laatst bijgewerkt door Betty62 op 03-05-18 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:52

Het enige wat ik écht erg vind aan ouder worden ( ben 50), is dat ik met het paardrijden niet meer het meer soepele lijf heb dat ik ooit had, wat maakt dat mijn balans minder is én ik echt opstap met een krukje. Daar kan ik dan wel met enige jaloezie naar kijken: pubers, twintigers die met veel souplesse op hun paard zitten.( nou ja.. .daar zóu ik dmv sporten natuurlijk iets aan kunnen doen.. maar daar vind ik het dan toch weer niet erg genoeg voor, en de wetenschap dat het dan tóch niet zo gaat worden als de echt jeugdige soepelheid, maakt me minder gemotiveerd: het is dan toch trainen tegen het verval in... :D )
Verder maakt het me allemaal niet zo uit.

Ja, ik verf mijn haar omdat ik al op mijn 29ste grijs begon te worden, maar dat is het dan ook. Ben iets te zwaar, heb rimpels ( maar het vet werkt ook als een "natural filler" :D :D , dus dat scheelt dan weer), en wat een feest: niet meer menstrueren *\%/*

En verder?
Meestal heb ik geen idee dat ik al 50 ben. Het voordeel is dat ik me als een penny kan gedragen zonder me er voor te generen ( de sociale onzekerheid en het "hoe hoor ik te zijn" neemt spectaculair af met het ouder worden :j ), doe waar ik zin in heb ( dus ook.... kijken of ik met neckrope kan rijden, springles nemen ( als is daar de balans wel een dingetje _O- ), met mijn pony tussen de paarden starten, te veel puberale smileys gebruiken in een post, naar hartelust ronddweilen op bokt, fb, insta...

En in mijn volwassen leven voel ik me nog steeds een kleuter zo nu en dan, terwijl ik toch gezien wordt als een volwassen mevrouw met volwassen verantwoordelijkheden.... En die rol kan ik prima spelen hoor..

Maar van binnen ben ik vrees ik blijven steken op een jaar of 16/18 vrees ik... En dat mag wat mij betreft lekker zo blijven!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:28

Ik vind het heerlijk om ouder te worden, ik ben nu net 26 geworden.
Mijn eerste kindje is onderweg, heb een geweldige vriend, mooi huis met mooie spullen, een paard, werk... En ik moet er niet aan denken om nog tot 3 uur snachts in de kroeg te hangen of tussen al die roddelgroepjes te lopen op school.

Nee, ik vind het wel goed zo.
Ik maak heel vaak de opmerking 'Oh ik word echt oud', als het opstaan nu even niet meer goed lukt (vanwege de dikke bijna 33-weken zwanger buik :'))

Soms bij het zien van de kinderen van mijn vriend en wat ze allemaal doen, denk ik wel eens had ik dat ook nog maar, zo'n onbezorgd leventje en met alles en iedereen kunnen spelen enzo. Maar ja, die tijd heb ik ook gehad, nu is het gewoon hun beurt :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:29

prulletje schreef:
lieveli schreef:
Ik denk dat die sleutel voor iedereen anders ligt. Ik zou niet met je willen ruilen bijvoorbeeld.

Leek me wel duidelijk dat dat niet zo serieus bedoeld was? ;)

Nee dat pikte ik niet op, sorry -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:34

Grijs en rimpels vind ik niet erg. Minder energie dan toen ik begin twintig was mis ik wel. S avond zit ik liever op de bank dan nog van alles te doen tot elf uur

Ben halverwege de dertig.
Tijd gaat hard. Veel hebben kinderen tussen de 0 en 7 jaar van mijn vriendenkring. Dan merk je pas hoe hard het gaat die zijn zo snel weer groter.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:39

Wat een heerlijk topic :D
Ik word deze maand 45 (volgens mij, ik vergeet het steeds... :') ) en ik voel me niet oud, maar ik ben het wel... En ik vind het vreselijk.. Ik heb het gevoel dat het leven me op een verschrikkelijke manier ingehaald heeft.. Ik herken het 'ik voel me nu supergoed op dit punt in mn leven' van een aantal anderen niet..

Er is nog zoveel wat ik zou willen, en ik ben al over helft van mn actieve leven.. Ik vind het echt erg.. :j
Ik had liever nog gewoon ergens begin 30 geweest ofzo.. toen keek ik nog ergens naar uit.. Nu kijk ik richting het eindje

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:40

Uitgaan doe ik nog wel, maar voorheen van vrijdag tot zondag non-stop en nu lig ik er om 4 uur wel in _O-

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:48

lieveli schreef:
Uitgaan doe ik nog wel, maar voorheen van vrijdag tot zondag non-stop en nu lig ik er om 4 uur wel in _O-

Om 4 uur? Jezus Christus. Dan sta ik voor de tweede keer op om te gaan plassen. :+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:51

Mazida schreef:
Dank je Cavaletto. Die conclusie trok ik eerder en jij bevestigt alleen maar dat dat inderdaad zo is!

Misschien is Bokt ook niet zo'n forum voor een bui van weemoed en 'time flies' als vandaag. Bokt stikt immers van de jonge meiden in tiener- en twintigtijd :D . Het schittert hier van foto's van prachtige meiden met al even prachtige paarden, dat is ook niet bevorderlijk :+ |( . Waar blijven de foto's van blije grijze hoofden?

Het is dat ik mijn hoofd niet op een openbaar forum wil zetten, maar....
Ik had vanmorgen een heel blij grijs hoofd toen ik de eerste echte bosrit maakte met mijn paard sinds we op ons nieuwe stek wonen. :D
Gewoon doorgaan met leven en genieten.
Niet te vaak in de spiegel kijken en genieten van alle ervaringen die je opdoet in je leven. :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:54

mirim schreef:
Niet te vaak in de spiegel kijken en genieten van alle ervaringen die je opdoet in je leven. :)

Juist wel vaak in de spiegel kijken!
Het is wetenschappelijk aangetoond dat hoe vaker je naar bepaalde dingen kijkt hoe mooier je het gaat vinden. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:59

ach, hier ook een oude taart van 2e helft 40
Hou ouder, hoe wijzer :) .

meer ervaring, meer kunnen relativeren.
Zoals reeds eerder gezegd hier, geniet van het leven, het is zo voorbij :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:01

Ik ben een oude taart :P (53) maar voel me niet zo. Ondanks dat ik al wat 'kwaaltje's' heb. En als ik op mijn pony zit en door het bos draaf al helemaal niet!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:55

Mazida schreef:
Mijn bui van weemoed en 'time flies' is weer voorbij :D . Lekker genieten van de dag en het leven omarmen zoals het komt *\%/* . En ook al zie ik zelf deze rimpel, één geluk: als ik mijn leeftijd vertel, is nog altijd de standaard reactie: Dat kan toch niet? Pas een baby gekregen en kreeg zelfs de opmerking of ik er al niet erg jong aan ben begonnen :+ .

Hier herken ik me ontzettend in..
Ik wordt over 3 maanden 40..

Vind het wel een dingetje hoor.. 30 Worden vond ik geen probleem.. 35 ook niet maar nu de 40 dichterbij kruipt..
Ik zie mezelf nog zo lekker tegen mijn moeder aannestellen terwijl ze mij een boek voorlas, en nu doe ik dat bij mijn kind. Ik geniet daar enorm van maar schrik ook vaak.. 40? Echt waar? Waar is de tijd gebleven?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:56

Cer schreef:
Wat een heerlijk topic :D
Ik word deze maand 45 (volgens mij, ik vergeet het steeds... :') ) en ik voel me niet oud, maar ik ben het wel... En ik vind het vreselijk.. Ik heb het gevoel dat het leven me op een verschrikkelijke manier ingehaald heeft.. Ik herken het 'ik voel me nu supergoed op dit punt in mn leven' van een aantal anderen niet..

Er is nog zoveel wat ik zou willen, en ik ben al over helft van mn actieve leven.. Ik vind het echt erg.. :j
Ik had liever nog gewoon ergens begin 30 geweest ofzo.. toen keek ik nog ergens naar uit.. Nu kijk ik richting het eindje

Dit... zo ontzettend herkenbaar.
Het is heel dubbel, ik voel het helemaal niet zo maar het IS wel zo.. en alleen al die wetenschap..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:59

IMJ schreef:
Dit... zo ontzettend herkenbaar.
Het is heel dubbel, ik voel het helemaal niet zo maar het IS wel zo.. en alleen al die wetenschap..

Ik dacht al dat ik de enige was... :j
Anderen lijken allemaal zo helemaal happy..
Dat bén ik ook wel, maar ik heb niet zo lang meer om ervan te genieten, en dat beangstigt me echt.. hoe moet dat straks als ik richting de 80 ga ...

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:10

Ik was laatst aan het werk en er was een leuk liedje op de radio, dus ik zachtjes meezingen. Een, wat jongere, collega van mij: huh dit liedje ken ik helemaal niet. Ik: vroeger was dit liedje echt de oliebol... 15 jaar geleden... |( Toen schrok ik wel even van mijn eigen woorden :P
Daarnaast is mijn zusje 7 jaar jonger dus helaas word ik ook regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik ouder word :')
Soms doet of zegt ze dingen waarvan ik echt denk: :?. En dan moet ik helaas concluderen dat ik te oud ben om het te begrijpen. Ze komt ook wel eens naar mij toe: eigenlijk ben jij al best oud he. |(
Aan de andere kant, als ik soms zie waar ze zich druk om maakt, ben ik heel blij dat ik ‘te oud ben’ om te begrijpen wat het probleem is. Zoveel dingen dat ik denk kind, er is niets aan de hand. Dingen waarvan ik weet dat ik er 7 jaar geleden ook helemaal gek om zou worden en waar ik nu m’n schouders voor op haal, ik heb betere dingen om m’n energie in te steken.

Maar goed, laatst wilde ik Pokemon GO spelen maar toen liep het vast en dacht ik: oliebol, hoe kan ik nou ooit de beste pokemontrainer van de wereld worden? Dus ik denk dat dat oud worden allemaal nog wel mee valt :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:13

marindexo schreef:
Daarnaast is mijn zusje 7 jaar jonger dus helaas word ik ook regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik ouder word :')
Ze komt ook wel eens naar mij toe: eigenlijk ben jij al best oud he. |(

Whahahaha, wat een rotkind is die zus van jou zeg :')

marindexo schreef:
Maar goed, laatst wilde ik Pokemon GO spelen maar toen liep het vast en dacht ik: oliebol, hoe kan ik nou ooit de beste pokemontrainer van de wereld worden? Dus ik denk dat dat oud worden allemaal nog wel mee valt :')

De eerste generatie Pokémon is gewoon mijn generatie jonguh... Wij zijn de beste Pokémon trainers ooit want wij stonden aan de wieg van die rage. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:15

Nou als ik hier zelfs lees dat mensen van onder de 30 zichzelf met een oude taart identificeren, dan moet ik wel even met mn ogen rollen hoor.. :roll:
pak de komende 15 jaar met beide handen aan, en daarna hebben we het weer ergens over :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:34

Mijn opa was halverwege de 70 toen hij nog een winkeltje begon.
Toen na zijn 80ste zijn vriendin overleed zocht hij een nieuw meisje.
Want alleen blijven wilde hij niet.

Vroeger zou ik mij schamen voor veel dingen. Nu boeit het niet.
Schaamt mijn puberzoon zich voor mij als ik meezing met een liedje.