Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:59

https://m.youtube.com/watch?v=vnS-3d5v7Ng

Wrapyouinlove heeft fijne tutorials, al lijkt alles makkelijk als zij het doet en haar kindjes zitten ook altijd zo voorbeeldig stil :P
Als je de knoop hoog genoeg maakt kan hij ook fijn dienen als kussentje om het hoofdje op te leggen.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:54

Hier heb ik sinds 2 weken de bykay click carrier. Bevalt me heel goed, krijg hem heel gemakkelijk zelf om en met mijn onrustige meisje van 14 weken oud een uitkomst af en toe.

Afbeelding

Ze huilt heel erg veel maar hierin valt ze soms wel eens in slaap. Moet wel blijven bewegen :')
Ik heb ook nog de bykay woven wrap draagdoek van mijn zus in bruikleen. Ik denk dat wanneer je een rustig kindje hebt en je de knopen goed kent dat dit ook fijn kan werken. Maar wanneer m'n meisje onrustig is moet ik haar te lang laten krijsen voor ik dat ding eindelijk goed heb zitten. En wanneer ze onrustig is wil ze er niet in.
Ik heb met de click carrier ook minder last van mijn schouders. Ik gebruik hem nu elke dag! Merk dat ik hier in het dorp wel veel aandacht krijg met dat ding, alle mensen glimlachen zo vriendelijk wanneer ik haar erin heb :)) tis hier ook niet zo gebruikelijk om te dragen.

Ohja de click carrier heeft ook een fijn slaapkapje dus je hebt echt je handen vrij!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:40

Gisteren was ons meisje ziek, dus ik heb op de buik gedragen en ook voor afgeknoopt.
Heb deze gebruikt: https://youtu.be/Be3XfR0-OAI

Is echt ideaal als ze alleen maar willen plakken!

handgeweven zou ik ook nog wel eens willen proberen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:11

Mooi Emoe. Ze lijkt wel wat te hangen in de drager. Zit ze zo fijn voor jou?

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:45

Hoe bedoel je keet? Dat ze niet lekker tegen me aan zit?

Dit was een van de eerste keren dat ze erin zat, nog een beetje zoeken hoe het fijn zit en hoe het werkt..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:04

Soez schreef:
M_i_R schreef:
hier ook draagdoek fan. per merk verschilt te lengte soms nog wat. Ik heb een nona maat 6 want die vallen wat langer maar andere merken zou ik maat 7 aanraden omdat je dan makkelijk de knoop voor op je buik kan leggen en je dus ook nog enigszins relaxed op een stoel kan zitten zonder dat er een enorme knoedel stof op je rug zit :))

Anders knopen :j
Ik heb een 6 en begin met de middenmarker op mijn rug. Dan werk ik 1 baan helemaal rond en knoop ik onder het zitje :)

Met anders knopen kan er idd vast een boel maar deze heb ik goed in de vingers dus was een langere doek voor mij een handigere oplossing. Ik ben echt zo’n fan van die doeken! We gaan gewoon graag naar dingen waar een buggy oid geen optie is en zo kan je gaan en staan waar je wil!

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:33

Emoe schreef:

Dit was een van de eerste keren dat ze erin zat, nog een beetje zoeken hoe het fijn zit en hoe het werkt..

Denk dat ze wat hoger mag. Misschien je schouderbanden wat aantrekken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:29

Keet schreef:
Kunnen wel eens afspreken hoor.
In Alkmaar zit ook een winkeltje met doeken en dragers trouwens.

Die Wrap with Love? Is die goed?

Ik wil daar na de bevalling eens langsgaan denk ik. Ik heb nu een Bykay Deluxe liggen die ik heb gekregen, en het lijkt me fijn om advies te krijgen hoe ik moet knopen en te vergelijken met andere doeken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:16

Prima hoor :) voldoende kennis in huis en het een en ander te proberrn

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:35

Ff een vraagje voor de draag mama's hier heb nu een kokadi flip te leen.
Maar nu twijfel ik een beetje, wou eerst zelf de bykay click carrier bestellen, maar die is volgens mij onder niet verstelbaar.
Dus nu twijfel ik tussen de kokadi flip en de tula free to grow. Wie kan mij uit mijn twijfel helpen?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:27

Anniekskie schreef:
Ff een vraagje voor de draag mama's hier heb nu een kokadi flip te leen.
Maar nu twijfel ik een beetje, wou eerst zelf de bykay click carrier bestellen, maar die is volgens mij onder niet verstelbaar.
Dus nu twijfel ik tussen de kokadi flip en de tula free to grow. Wie kan mij uit mijn twijfel helpen?

Gaan passen en proberen! Vind zelf tula erg mooi maar de ftg vind ik biet bij iedereen mooi passen terwijl ik wel de standaard tulla erg fijn vind!!! Zo ben ik ook geen fan van heg dragen met een baykay en wel heel erg van de komadi en dan de voorkeur voor rug dragen dus echt passen en ervaren wat bij jou fijn zit

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:07

Idd passen.
Heb zelf de bykay carrier gehad en heel snel weer verkocht, vond em niet fijn. Tula daarentegen wel! Heb de baby maat en nu de toddler maat.
Ftg heb ik nooit gehad dus kan ik niet over meepraten.

Hebben jullie fotos van jullie stash?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:15

Keet schreef:
Emoe schreef:

Denk dat ze wat hoger mag. Misschien je schouderbanden wat aantrekken.

Eens, ze moeten bijna tegen je kin aan zitten. Dus ze mag wat hoger.

In knopen moet je echt ff handig worden. Oefenen met een grote pop kan helpen.

Zeker wanneer ze nog zo lekker klein zijn is dragen met doeken ideaal want het past altijd perfect.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:25

Hier bij de eerste nooit gedragen. Kind was altijd bijzonder tevreden in haar wandelwagen (was ook ernstig warm toen ze werd geboren). Maar zoals het er nu uit ziet mogen we in de winter een tweede monstertje verwachten (slag om de arm). En voor de winter lijkt het mij wel lekker om te kunnen dragen.
Dus ik lees graag mee voor wat tips and tricks.

Heb wel beetje gekeken naar draagdoeken en heb een mooie artipoppe gezien.
Dat spreekt mij ook qua blends toch het meeste aan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:02

Ik vind ap ook wel fijn. Naast handgeweven doeken.
Maar zou hem zeker niet voor een 1e doek kopen. Zou dan eerst kijken of je het dragen wel wat vind of proberen bij iemand. Heb je een specifieke ap gezien ?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:28

De argus Mozes leek mij mooi door de katoen met zijde en beetje merino erbij. Of de two birds indigo. Dat is katoen met wasbare merino.

Ik ben altijd wel van als ik iets koop dat ik een echt fijn iets wil. Anders erger ik mij. Juist bij stoffen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:35

Zou kijken of je met de tijd eens kan voelen en proberen bij iemand. Ik heb die toevallig niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:01

Voorzichtig gefeliciteerd Lautje!! *\o/*
Voor een newborn is het prettig om een wat dunnere doek te hebben, zo tot 280 gsm ongeveer. En wasbaar in de wasmachine is ook prettig. Zoals idd superwash merino. Wat wel belangrijk is met wol (en zijde geloof ik ook), is dat het niet hangend mag drogen, maar echt plat op de grond moet liggen. Daar ben je al gauw een dag (of soms twee) zoet mee, dus dan is een reservedoek wel prettig.

AP heeft fijne blends, maar het zijn vooral de patronen en de mensen die er achter zitten, die het merk maken, merk ik.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:09

Idd een voorzichtige felicitatie Lautje! Zou prachtig zijn!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:11

Britt schreef:
Voorzichtig gefeliciteerd Lautje!! *\o/*
Voor een newborn is het prettig om een wat dunnere doek te hebben, zo tot 280 gsm ongeveer. En wasbaar in de wasmachine is ook prettig. Zoals idd superwash merino. Wat wel belangrijk is met wol (en zijde geloof ik ook), is dat het niet hangend mag drogen, maar echt plat op de grond moet liggen. Daar ben je al gauw een dag (of soms twee) zoet mee, dus dan is een reservedoek wel prettig.

AP heeft fijne blends, maar het zijn vooral de patronen en de mensen die er achter zitten, die het merk maken, merk ik.

Als het allemaal zo bewerkelijk is dan ben ik er al gauw klaar mee :+ ik wil iets dat lekker zit maar ook gewoon makkelijk is in het gebruik, dus gewoon in de wasmachine (en de droger bij voorkeur). Ik ken mezelf en ik ben in staat een doek van 300,- gewoon te laten liggen omdat ik geen zin heb ik dat gedoe met wassen en drogen. Ben erg tevreden met de Nona doek die wij hebben. Leuk printje, mooie dikte voor warm en kouder weer en lekker te knopen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:13

Ik vond Nona al snel snijden.
Merk wel dat ik dan eerder hw pak.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:24

Hoe bedoel je snijden? In je schouders? Misschien dat je hem dan wat mooier moet verdelen oid? Heb er een paar weken terug een wandeling van 4 uur mee gemaakt dwars door de Ardennen (zie foto hierboven) en echt geen centje pijn. Knopen ben ik ook niet extreem lang mee bezig ofzo. Voor zit hij er binnen twee minuten in.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:31

Ik zie dat jouw kindje een stuk kleiner is dan die van mij :D
Ik heb een oudere dochter dus dan voldoet vaak veel niet.

Ik heb veel geïnvesteerd in dure doeken waarvan ik weet dat ik mijn dochter lang in kan dragen.

Een newborn en iets ouder kan je in elke doek wel knopen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:38

Ah ja, dat zal verschil maken idd. Maar aangezien ik vermoed dat we straks over gaan op een draagzak (ook mijn man is geen fan van knopen) investeer ik straks liever wat meer in een draagzak.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:41

Mijn man draagt niet.
Tenzij ik knoop :+

Inmiddels loopt dl liever zelf.

Afbeelding