Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:? puur uit interesse,is dat in nl zo dat huisartsen bloed controleren?
in belgie wordt er bloed geprikt door de ha en als je bv deze morgen voor 10u bloed laat prikken,mag je 's avonds telefoneren om de uitslag te horen,want wordt meegegeven met het lab(die het ophaalt bij de ha-en),later dan 10u,weet je het pas 's avonds de dag erop.
(als de huisarts dit effectief doet,vraag ik me dan ook (puur uit interesse) af wat hij controleert en wat te hoog is?)
tengeltje11 schreef:ja,maar standaard dingen als 'keelpijn' en 'prut-ogen',zijn nu niet direct dingen waar een standaard iemand op een zaterdag mee naar de huisarts hoeft te gaan...
dus daarin volg ik dan de rest.
keelpijn gaat zo goed als altijd vanzelf over,idem als prut-ogen.door keelpijn kan je geen stem meer hebben....
gomir schreef:Sommige huisartsen en de meeste huisartsenposten kunnen een CRP sneltest doen, ideaal om bij twijfel te besluiten om wel of niet antibiotica te geven of in te sturen naar de SEH.
Petrichor schreef:Pohh ik wordt er helemaal gek van, de hele nacht weer lopen hoesten hele ladingen slijm komen er mee..
Gewoon spierpijn in mijn buik ervan.
tokedri schreef:Petrichor schreef:Pohh ik wordt er helemaal gek van, de hele nacht weer lopen hoesten hele ladingen slijm komen er mee..
Gewoon spierpijn in mijn buik ervan.
Gaat wel weer over