Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xVera94

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:21

Hahahaha ik eet gezellig nog even met je mee :') Heel veel succes! Ik ben ook zo'n suikeraddict. Vooral als ik het druk heb, dan ga ik echt eten om op de been te blijven. Waardeloos, want je krijgt alleen maar suikerpieken en voelt je nog slechter. Zijn volgens mij ook wat onderzoeken over, hoe lang het duurt voordat je "afgekickt" bent en welke symptomen dat geeft.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:31

Ik meld mij hier ook! :D Ik ben ook zo iemand die heus wel weet dat sporten goed is en teveel suiker niet, maar ja... Gemakzucht he?

Ik ga in oktober een week op yoga retreat... Nu klinkt dat heerlijk ontspannen, maar schijn bedriegt :') Zijn vrij pittige lessen, waaronder een 2 uur durende krachttraining workshop. En dan 'moeten' we ook nog in de bergen gaan wandelen, dus ook de cardio wordt niet overgeslagen. Ja, het leven is zwaar :D

Maar buiten het feit dat ik graag iets fitter zou willen worden qua sport, wordt het ook tijd dat ik beter ga eten. Helpt ook weer bij het sporten natuurlijk. Maar mijn huid zou het ook waarderen als ik wat minder chocola en wat meer groente zou eten. En wat meer water zou drinken...
Gelukkig zijn de paaseitjes op het werk bijna op, dat scheelt weer snaaimogelijkheden haha. Als iemand nog tips heeft voor gezonde maar vooral ook makkelijke tussendoortjes... dan graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:55

Omg, ik lees het alsof ik dit typ zeg! Haha zo herkenbaar!

Ik onderhoud mijzelf ook echt best wel slecht. Make-up gaat de laatste tijd wat beter, nu ik een andere baan heb en ik doe mijn haar vaker wat mooier. Eerder was het vaak gewoon in een staart en make-up loos de deur uit. (niet dat daar iets mis mee is!) Toen ik nog in de schoonmaak werkte bij ouderen deed ik ook vaak oudere kleding aan. Maar ik vind het vreselijk om in de ochtend mij klaar te maken, die ellendige mascara die overal gaat zitten.

In november ben ik gestart met een studie en sinds dien rijd ik amper paard en sport ik al helemaal niet meer. Daarnaast vind ik het ook moeilijk om een gezond eetpatroon te vinden. Gewoon voldoende voedingsstoffen, met zo en dan wat lekkers. Dit resulteert in minstens 10-15 kilo erop. Dit vind ik vooral vervelend voor het paardrijden. Ik wil geen dieet goeroe worden. Maar gewoon gezonde eetstijl.
Ik zou best een paar kilo kwijt willen, graag zelfs, maar ik wil niet daar extra mijn best voor doen. Gewoon gezond eten en een beetje bewegen en dan zien we het vanzelf wel.

Ik hou ook niet van kleding winkelen, vind ik afschuwelijk. Of ik vind het zonde van het geld.
Daardoor heb ik ook nooit zo heel veel afwisselende kleding :+ Dat mag van mij ook wel een beetje veranderen.

Al met al kan het hier ook beter haha.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:36

Leuk dat je meedoet AmoorM!

Goede tip is ook het show jou maaltijd topic voor de inspiratie, zie er regelmatig lekkere dingen langskomen. Voor vandaag staat er eigenlijk weinig in de planning om te doen maar word erg mooi weer dus misschien even wandelen op t strand of in het park

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:47

Vandaag is het qua gezond eten niet zo goed gelukt, heb alweer ongezonde dingen op; chocolade koekjes.

Maar ik ga er vandaag wel voor zorgen dat mijn haar en make-up een beetje fatsoenlijk zit. *\o/*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 10:57

Oké dan, gisteren een paar oefeningen gedaan die ik op internet had gevonden. Nu spierpijn in spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had :')
Ik heb meer motivatie nodig voor deze geintjes _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:02

Haha ik doe dat meestal één of twee keer en dan houd het voor mij ook vaak op..

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 11:07

Ik ga eens kijken of ik met pa-lief een deal kan maken... }:)
Het zou voor mij ontzettend motiverend werken, als ik met hem een deal zou kunnen maken dat als ik een x aantal maanden braaf 3-4x per week sport, ik een piercing mag zetten (mag eigenlijk pas als ik 18 ben, maar iets met geen geduld hebben) ~~}>
Wordt ‘m waarschijnlijk sowieso niet, maar nee heb je en ja kun je krijgen, hè. Het valt te proberen _O-

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:13

Ik heb vanochtend een rondje hardgelopen, goed he :D

Dat zou wel tof zijn als je een deal kan sluiten, E_J! Een stok achter de deur is altijd fijn!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 11:22

Moirin schreef:

Dat zou wel tof zijn als je een deal kan sluiten, E_J! Een stok achter de deur is altijd fijn!

Pffff hardlopen, dat doe ik je echt niet na. Ben ik toch blij dat ik afgelopen jaar op school de coopertest niet heb gedaan :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:24

Moirin schreef:

Het is er het weer weer voor :D
Ik ga vandaag een rondje fietsen. (Zo’n 25km)
Morgen denk ik rondje hardlopen dan :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:55

Ik kom me ook melden. Ik begin vaak heel gemotiveerd aan iets en na paar keer ben ik er weer klaar mee. := Ik heb een jaarabonnement bij de sportschool, want dat was goedkoper en sinds ze de zumba les waar ik heen ging hebben gestopt ga ik dus niet meer. :+ Ik ben denk zo'n 10x geweest. Gelukkig loopt hij bijna af, maar doet soms wel pijn aan je hart dat geld dat je weg gooit, terwijl ik eigenlijk weet dat ik gewoon moet gaan, alleen dat gaan is een probleem. :')

Eten precies hetzelfde. Ik weet dat ik gezonder moet eten, alleen het doen lukt niet. :+ Ik heb ook altijd honger, dus ik moet ook echt vullende dingen eten. Van een bak sla raak ik niet vol. := Ik eet wel elke dag sowieso een banaan en (doordeweeks) ook gewoon groente bij het avondeten

Dus ik kom mezelf maar melden. Als ik elke dag maar iets kleins doe, dan kom je elke dag een stapje dichterbij. :+

Ik ben gisteravond en vandaag wel al even lekker gaan lopen buiten. Zo'n 4 km per keer.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:01

Ik mag helaas niet meer hardlopen ivm mn knieën, en heb honger.. Hebben een beetje een chilldag op strand na vanmiddag en dan ga je toch al snel snaaien..

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:07

Ik meld me ook! Net gestopt met mijn studie en dus minder om handen en daardoor word ik lui en ga meer eten :) in September ga ik weer studeren, maar een beetje een eetritme en sportritme aanhouden is wel echt een must voor mij :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:09

Hier is de dag ook lekker begonnen. :')

Wilde naar de sportschool en ipv daarvan zit ik nu nog in pyjama en heb ik net digestive chocolade koekjes zitten eten. :+

Ga zo wel lopend naar de supermarkt ipv met de auto, dat dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:34

Mijn tijd wat ik normaal aan paardrijden/sporten besteed gaat nu naar mijn studie. Waardoor ik 0,0 beweeg en ik denk als ik straks weer meer tijd heb dat dat automatisch wel goed komt. Ik hou van paardrijden en sporten, dus dat komt wel in orde.

Net mijn haar en make-up gedaan voor vanmiddag en ben er best wel trots op! :+
Ik vind het altijd zo lastig die overstap van winter naar lente, doe je nu korte mauw aan? Doe je nog een jas aan? Ik heb helemaal geen zomerjas of echt lente kleding. Ik heb nu maar een luchtig vrolijk blousje aangedaan met lange mauw. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:37

XVera94: de halve marathon loop ik over twee weken. Morgen eerst nog even een wedstrijd van 15km :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:38

Ik heb er nu al 4785 stappen op zitten en net nog in de tuin gewerkt.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 12:40

Pffff workout numero 2 zit er ook weer op. Ik voel ‘m hoor, gadver. Maar ja, als het brandt dan weet je dat het werkt, zeggen ze toch altijd? :+
Realiseerde me alleen mid-workout dat ik ook nog naar pony-lief moet fietsen + half uur rijden vandaag... Dat wordt niet zo leuk :=

Supervixen, wauw halve marathon? Damnn, zwaar respect!

Netjes, AmoorM! Ik vind het ook altijd lastig hoor, die lente. De ene keer heb ik een trui aan en is het bloedheet en de andere keer heb ik toch maar alleen een polo onder mijn jas en is het ineens stervenskoud -O-

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:56

Ik heb vanochtend ook een rondje ‘hardgelopen’/gewandeld en lig nu met een salade in een hangmat in de tuin! In de hoop dat ik ooit bruine benen krijg :+

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:56

Dahm iedereen is zo sportief enzo en ik lig nog steeds in bed.. net wel ipv een snack 2 appels gegeten dus ik ben een beetje trots.

Baal er op dit soort momenten wel van dat ik niks meer van pony's heb om lekker mee te wandelen of een leuk paardje om mee te rijden

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:02

Het weer doet ook veel hoor! Als het slecht weer is of koud is heb ik ook geen zin, maar als het lekker weer is zoals nu vind ik het heerlijk om bezig te zijn. En dan het liefst buiten

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 13:06

Het weer doet inderdaad veel! Ik heb binnenshuis helemaal geen ruimte om mijn oefeningen te doen (iets met veel te veel spullen waardoor het huis volstaat :') ) dus ik doe het ook lekker buiten. Oud dekje wat ik niet meer gebruik op de stoep ipv yogamat, en lekker in het zonnetje mijn oefeningen doen. De kippies en de hond vinden het volgens mij wel interessant, want die komen steeds kijken wat ik aan het doen ben :))

Maar in de winter doe ik ook echt helemaal niks. Dan ga ik een paar keer per week pony poetsen en een kort rondje wandelen in het bos, maar daar houdt het ook wel bij op. Verder alleen maar Netflix

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:24

Alle begin is moeilijk, maar eens een bepaalde levensstijl een gewoonte geworden is, is het des te makkelijker! Wij eten sinds een paar maanden enkel nog plantaardig, en ja, daar komt natuurlijk ook bij dat heel veel snoep en zoet niet meer mag (gelatine, melk, eieren, het zit in zo veel). Dit is geen pleidooi voor "plant based food", maar zelfs wij hebben het gemerkt in ons gewicht. Dierlijk voedsel is erg vet namelijk. Wat ons helpt om de dag goed door te komen zijn smoothies. 's Ochtends of de avond voordien genoeg klaarmaken en daar kom je al een heel eind mee! Als je er dan ook nog jonge bladspinazie of iets anders in mixt, heb je ook veel belangrijke voedingsstoffen binnen. Bananen vullen goed (jammer dat ik dat niet lust) en zijn gezond, avocado's vullen ook goed, etc.
En dan inderdaad bewegen, een flinke wandeling is ook al heel wat, daarvoor moet je zelfs niet meteen naar de sportschool.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:34

E_J schreef:
Het weer doet inderdaad veel! Ik heb binnenshuis helemaal geen ruimte om mijn oefeningen te doen (iets met veel te veel spullen waardoor het huis volstaat :') ) dus ik doe het ook lekker buiten. Oud dekje wat ik niet meer gebruik op de stoep ipv yogamat, en lekker in het zonnetje mijn oefeningen doen. De kippies en de hond vinden het volgens mij wel interessant, want die komen steeds kijken wat ik aan het doen ben :))

Maar in de winter doe ik ook echt helemaal niks. Dan ga ik een paar keer per week pony poetsen en een kort rondje wandelen in het bos, maar daar houdt het ook wel bij op. Verder alleen maar Netflix

Jeetje dan verveel je je toch ontzettend!

Ik werk vier dagen per week, loop drie keer hard en ga twee keer per week naar de sportschool. Als het mooi weer is loop of fiets ik vaak ook nog een stuk.
Ga eens een wandeling maken in de winter, oortjes in, muziekje erbij. Pak een half uurtje, dat is zo voorbij en dan voel je je meteen beter.

Ik zou wel wat minder willen snaaien. Ik eet verder gezond, maar chocola, snoepjes of lekkere koekjes daar kan ik moeilijk afblijven.