Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:09

Cayenne schreef:
IMJ schreef:
Wacht.. dit kan jee niet zeggen..
Jouw kind. Jouw probleem!
Oma moet helemaal niets natuurlijk.

Eens, het is niet haar verplichting maar die van jou. Jij hebt zelf voor het kind gekozen.

Jullie opmerking klopt maar ik verduidelijk even. Toen ik deze jobaanbieding kreeg heb ik dit uitvoerig met haar besproken omdat ik wist welke tol dit zou eisen. Zij heeft mij gestimuleerd om dit te doen en zelfs uren bij te nemen. Dit wetende dat het voor het hele academiejaar was. Dus vanuit dit vertrouwen ben ik de uitdaging aangegaan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:10

MarjanB schreef:
Kan hij niet kijken of hij bijvoorbeeld 2 dagen in de week die jij nu doet uit school dat hij dan van 3 tot 6 geen klanten doet en jij die tijd pakt om lekker te rijden. Hij maakt die twee dagen eten en kan van 6 tot 8 bijvoorbeeld nog 2 klanten doen. Dan heeft hij ook tijd met jullie zoontje jij kan lekker rijden en hij mist maar 2 uur per week.

Precies mijn gedachten. Kan me niet voorstellen dat dit onmogelijk is.

Als mijn hoefsmid moest komen kon ok een paar tijden kiezen en moest ik het regelen en niet hij. Ik vraag zijn dienst. Dat lijkt me in België niet anders.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:12

Ik heb ook een zoontje van net 4, paarden aan huis en een man die niet voor 19.00 thuis is. Ik vind dat laatste al niet leuk, gelukkig is hij er in het weekend wel. Ik zou niet kunnen rijden met mijn zoon erbij, die wil dan zelf rijden :D . Ik kan me ook niet ontspannen met hem erbij + de paarden. Ik zou momenten in plannen met tijd voor je zelf/de paarden, minimaal in het weekend en 1x door de week. Ik moet dat ook bewust doen, want anders komt het er niet van en ik voel me zo veel beter als ik wel even het bos in ga of naar yoga. Dan ben ik een leukere moeder en partner. Idd bijv zaterdag van 10.00 tot 12.00 en zondagavond na het eten? Ik roep maar wat, maar hij kan toch niet altijd weg zijn... Dat zou ik niet accepteren..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:13

En past oma toch ook netjes op. Maar om dan om meer te vragen om te rijden kan ik me voorstellen dat het je te veel wordt. En onderschat het oppassen niet op oudere leeftijd.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:15

Goof schreef:
Verandering is ook lastig.
Als je even zonder beperkingen zou denken, wat zou je dan zelf willen? Hoe zou je willen dat jouw/jullie leven er over een jaar uit ziet?

Mijn droom naar volgend jaar toe:onze paddock klaar zodanig dat de paarden 24/7 buiten kunnen. Nu ben dagelijks met de beesten aan het jongleren zodanig dat ze dagelijks hun uren buiten kunnen of als ik werk om de dag buiten. Ja ik weet het gruwelijk. Mijn hart breekt ook (laten we met dit het topic niet verzieken aubergine. De paddock komt zo snel mogelijk. Dit weegt ook op mij door want ik stress er een om in dat ze maar x aantal uren per dag buiten kunnen)

Dat we stilaan kunnen beginnen mennen. Dat mijn zoontje wat zelfstandiger wordt zodanig dat ik af en toe kan rijden en dat mijn workshop Balance in evenwicht is.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:19

Uhhh lees je bericht nog een keer en bedenk je wat er in staat voor je gezin, jou, zoon en huwelijk......niks. Prioriteiten stellen en je even bedenken wat je basis zou moeten zijn.

En nee je bent zeker niet alleen moeder of vrouw! Ben zeker voor eigen tijd en ambitie. Maar met kinderen heb je bepaalde rol en verantwoordelijkheid

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:24

Excuses ik heb niet alle vier de pagina´s gelezen, maar....misschien al genoemd...

je kindje is nu drie, op die leeftijd mogen ze ook naar de peuterspeelzaal.
Misschien kun je dan gaan rijden?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:33

Salsa schreef:
Uhhh lees je bericht nog een keer en bedenk je wat er in staat voor je gezin, jou, zoon en huwelijk......niks. Prioriteiten stellen en je even bedenken wat je basis zou moeten zijn.

En nee je bent zeker niet alleen moeder of vrouw! Ben zeker voor eigen tijd en ambitie. Maar met kinderen heb je bepaalde rol en verantwoordelijkheid

Ik ga mij ook even verduidelijken, ik zie een paddock als meer tijd krijgen omdat we dan dagelijks minder werk hebben aan stallen en voeren dus meer tijd voor zoon en hopelijk mezelf. Het mennen is ook meer tijd voor zoon maar ook kwalitatieve tijd voor mezelf aangezien dit met paarden is en mijn workshop Balance in het reine krijgen is ook zelfzorg wat resulteert in een gelukkigere moeder en vrouw.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:34

bridgetF schreef:
Excuses ik heb niet alle vier de pagina´s gelezen, maar....misschien al genoemd...

je kindje is nu drie, op die leeftijd mogen ze ook naar de peuterspeelzaal.
Misschien kun je dan gaan rijden?

Dat hebben we hier in België niet. Hij gaat naar school maar ik werk voltijds.

Toch bedankt voor de tip.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:40

Ik lees wel iets over twee vriendinnen, zij zullen je situatie ongetwijfeld kennen en wellicht wel een paar keer kunnen inspringen om op je zoontje te passen, zodat je oma hiermee niet extra hoeft te belasten?
Van je vriend hoef je inderdaad niet veel te verwachten op dat gebied, dat is wel duidelijk en ik kan me goed voorstellen dat je nu niet de puf hebt om daarmee de strijd aan te gaan -O-

Waar hij je misschien wel mee kan helpen, is eens rondvragen in zijn klantenkring of daar misschien een geschikte oppas of verzorgster bekend is?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:43

Shirley schreef:
Ik lees wel iets over twee vriendinnen, zij zullen je situatie ongetwijfeld kennen en wellicht wel een paar keer kunnen inspringen om op je zoontje te passen, zodat je oma hiermee niet extra hoeft te belasten?
Van je vriend hoef je inderdaad niet veel te verwachten op dat gebied, dat is wel duidelijk en ik kan me goed voorstellen dat je nu niet de puf hebt om daarmee de strijd aan te gaan -O-

Waar hij je misschien wel mee kan helpen, is eens rondvragen in zijn klantenkring of daar misschien een geschikte oppas of verzorgster bekend is?

Beide vriendinnen zitten in hetzelfde schuitje. De ene biedt wel aan datijn zoontje bij haar gaat maar dat durf ik niet echt omdat zij in exact dezelfde situatie zit. Langs de andere kant biedt ze het wel aan en heeft haar dochter dan een speelvriendje...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:43

Nicje87 schreef:
Kan je niet bijvoorbeeld afspreken in het weekend dat je man zich s'ochtends 2 uurtjes vermaakt met de kleine in huis en jij kan rijden?
En op een van de dagen dat je eerder vrij bent in de avond gaat rijden en een bijrijder voor 3x in de week nemen?

Zie dat je niet op alle reacties reageert maar zou dit niet kunnen?
Eventueel zou je bijboorbeeld in ruil de bijrijder wat klusjes kunnen laten doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:46

Laibadji schreef:
Shirley schreef:

Beide vriendinnen zitten in hetzelfde schuitje. De ene biedt wel aan datijn zoontje bij haar gaat maar dat durf ik niet echt omdat zij in exact dezelfde situatie zit. Langs de andere kant biedt ze het wel aan en heeft haar dochter dan een speelvriendje...

Maar dat is toch juist ideaal?
Spreek dan om en om af, dan hebben jullie beiden wat tijd voor jezelf en de kinderen zullen het vast ook leuk vinden :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:49

Je zegt het zelf: Ik heb overal een excuus voor. Welk excuus heb je over een maand/jaar wanneer je bij de enkels afgeknapt bent en het heel lang duurt voor je weer de oude word, als je die al word. Weet je wat een fikse burn out met je kan doen?? Nee?? Verdiep je er in zodat je dat kunt voorkomen, stop met excuses zoeken en laat je perfectionisme achter je, desnoods met hulp van een therapeut. En het werkwoord luid: Je werkt om te leven en niet je leeft om te werken, moet jij ook eens gaan doen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:53

Poeh wat een PIEP situatie. Ik snap dat als je energie laag is je niet daar ook nog energie in wilt steken. Echter jullie basis is niet goed. Fulltime werken kan als je alles erom heen geregeld hebt, maar dat hebben jullie niet. Daarbij hebben jullie wel voor een kindje gekozen en het is jullie ook gegund. Dat papa smid is, is leuk voor hem maar hij zal ook iets meer bij moeten dragen in het gezinsleven. Als dat niet mogelijk is, dan moet 1 van beide minder gaan werken. Ik vind het echt een naar verhaal om te lezen, wordt er zelf ook verdrietig van.

Je vriend/man moet eens goed kijken naar zijn bedrijfsvoering. Als je teveel vraag hebt zul je veranderingen aan moeten passen. Misschien kijken of de prijs wel normaal is. En ook nee gaan zeggen. Ik denk ook dat als hij zijn tijden anders in gaat delen en nee gaat verkopen en meer gezinstijd is.

Jij moet ook naar jezelf kijken. Is het wel rieel om in deze toestand nog een cursus te volgen en dan wil je ook iets voor jezelf gaan doen? Zoiets gaat ook veel tijd en energie kosten. Wat wil je met de paarden? Doet je partner er ook wat mee of zijn ze echt alleen voor jouw?

Je kunt een verzorger(ster) zoeken die je een aantal keren helpt en dan de afspraak maken dat ie ook 1 a 2 x per week op je zoontje let zodat jij kan rijden.

Daarnaast kun je je zoontje ook gewoon leren dat hij even een 30 a 45 min zich zal moeten vermaken. Echter daar had je eigenlijk eerder mee moeten beginnen. Ik heb 3 kinderen en de oudste 2 wisten dat als ik wat met mijn paard deed, zij zich even moesten vermaken. Ze mochten in de hoek van de bak spelen als ik bezig was. Ik ben begonnen met longeren en dit heb ik uitgebreid. Ik zorgde er dan ook voor dat ik niet kort langs ze heen reed. Zo heb ik mijn prima kunnen redden. Nooit problemen gehad. De jongste is nu 2 en gaat ook mee naar stal. Hij helpt met uitmesten en speelt in de stal. Ik heb inmiddels een ander paard en wil binnen kort ook beginnen met longeren waar hij bij is. Is niet meteen een succes, maar je moet ergens beginnen. Daarbij rijd ik 2 heel soms 3 keer per week. Ik weet dat meer niet haalbaar is.

Ik heb wel het geluk dat mijn vriend in de weekenden veel met de jongens doet, zodat ik dan alleen naar stal kan.

Ik wens je veel wijsheid en succes toe.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:54

Als ik zo dit topic lees wil je helemaal geen oplossing maar alleen maar oe en ah horen. Er zijn echt al massa's oplossingen genoemd; van minder werken tot een oppas voor een uurtje oid, maar je doet met niets wat. Mijn moeder werkte zeer veel toen ik jong was, gevolg is dat mijn band met mijn vader vele malen beter is. Hij was er wel voor mij en mama toch echt een stuk minder. Wat gaat voor? Geld of de band met je kind. Misschien iets om over na te denken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:55

Ik zou het aanbod van die vriendin aannemen en hem andersom ook doen. Zij 1 middag beide kids en jij 1 middag. Dan kan je beide die middag aan jezelf besteden/rijden of wat dan ook.

Daarnaast, is het een optie om een verzorger te zoeken voor je paard? Iemand die bv 2x per week komt uitmesten, 1x dan ook longeert en 1x rijdt?

Dan blijft je paard in beweging, wordt jij wat ontlast en heb je als je er zelf op stapt veel meer plezier aan je paard dan wanneer je eerst 30 minuten moet losstappen.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:57

LovingTweety schreef:
Als ik zo dit topic lees wil je helemaal geen oplossing maar alleen maar oe en ah horen. Er zijn echt al massa's oplossingen genoemd; van minder werken tot een oppas voor een uurtje oid, maar je doet met niets wat. Mijn moeder werkte zeer veel toen ik jong was, gevolg is dat mijn band met mijn vader vele malen beter is. Hij was er wel voor mij en mama toch echt een stuk minder. Wat gaat voor? Geld of de band met je kind. Misschien iets om over na te denken.

Het spijt me zeer, maar ik ben het hier mee eens.
Overal is een excuus voor en niks is mogelijk terwijl ik toch een tal aan goede opties tegenkom.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:58

LovingTweety: dit topic is nog geen 3 uur oud! Het gaat om vrij ingrijpende veranderingen... die maak je toch niet door meteen mee te gaan met elke suggestie? Ik hoop dat de TS de tijd neemt om dit soort dingen allemaal te laten bezinken, en ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze dat doet!

Maar zoiets heeft wel een beetje tijd nodig. Laten we de TS die tijd gewoon gunnen, net zoals het doorwerken van alle 'jamaars' of 'kanniets' een onderdeel is van meer grip krijgen op wat er nou speelt, wat het lastig maakt, waar je weerstand zit, welke stappen je zou moeten nemen en welke daarvan uitdagend zijn.
Helemaal prima toch?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:01

Mijn dochters bouwen altijd zandkastelen in de bak als ik aan het rijden ben. Nu heb ik geen onvoorspelbaar paard en hebben ze wel altijd geleerd goed op te letten maar hier is het een prima oplossing. Ze zijn nu 4 en 6 maar we doen het al jaren zo.

Afbeelding

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:02

Heel herkenbaar. Die van mij is alleen bijna 2. Dus die slaapt nog heerlijk overdag. Dat is mijn moment voor de paarden.

Trek je vooral niets aan van mensen die zeggen dat dit leven niet kan.
Je kunt je hele leven nog op de bank zitten en Netflix kijken!
Ik zit in het zelfde schuitje, werk nog meer, m'n man ook, we hebben een klushuis en heb de ouders niet om de hoek.

Ik heb zelf een paddock paradise. Dat scheelt qua werk (met mesten zet ik de paarden appart en hobbelt m'n dochter gewoon een beetje mee op de track) en je hoeft je ook niet schuldig te voelen als je je paard een paar dagen laat staan.
Ik was ook juist van plan om een speelplekje in de boomgaard naast de bak te maken. En denk dat dat prima kan. Wel heb ik een heel lief en braaf paard.
En kan mijn dochter ook heel goed zelf spelen.
Wel zorgen voor ene goede omheining. En vanaf je paard heb je toch super goed overzicht van boven ?

Ik vraag ook vaak vrienden om op te passen, maar dat is wel een beetje gedoe.. Omdat je zo dan eerst weg moet brengen, veel spullen mee etc.

Vanaf 2 jaar gaat m'n dochter naar de peuterspeelzaal, lijkt me heerlijk. Maar voor jou niet zo'n optie las ik al. Als hij 4 is gaat hij natuurlijk wel lekker naar school. Nog ff geduld dus.

Is het een idee om een dag vaste oppas te nemen, crèche/gastouder, zodat je ouders kunnen komen oppassen voor als je met de paarden bezig bent. Misschien ook gezellig, heb je je ouders gelijk ook weer gezien.

Of een oppas in de buurt. Mijn gastouder zit om de hoek ideaal.
Kun je misschien ook in zetten voor een extra paar uurtjes.
Mijn dochter mag daar ook wel eens langer blijven en mee eten als ik vergadering heb tot laat, of nog wat met de paarden moet doen.

Een vriendin van mij begon altijd vroeg met werken, bracht haar Kids vroeg naar de opvang en ging optijd van werk weg en reed nog ff snel voordat ze haar Kids weer van de crèche haalde.

Nou ja misschien wat ideeën die je kunnen helpen.

Succes ermee..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:02

Op een gegeven moment wordt het helaas wie niet horen wil, zal voelen.
Dat moet je zien te voorkomen, Ts.
Jij en je man moeten dit samen gaan oplossen. Succes daarbij.

freetorun

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:09

Goh, wat een vervelende situatie. Er zijn al heel wat goede tips voorbij gekomen, neem de tijd ze rustig door te lezen en ze te laten bezinken. Er zitten vast wel (gedeeltelijke) oplossingen bij die voor jullie kunnen werken, mits je je excuses opzij zet :-). En zoals wat meer bokkers zeggen, nu kan je nog 'kiezen', straks zit je met een burn out en moet je rustig aan doen.

Veel wijsheid en sterkte in deze situatie!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:10

Kaygee schreef:
Mijn dochters bouwen altijd zandkastelen in de bak als ik aan het rijden ben. Nu heb ik geen onvoorspelbaar paard en hebben ze wel altijd geleerd goed op te letten maar hier is het een prima oplossing. Ze zijn nu 4 en 6 maar we doen het al jaren zo.

[ [url=m/dxMPHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit zou voor mij absoluut geen optie zijn! Paard wilde nog wel eens flink schrikken van onzichtbare tijgers. Even was hij dan blind voor alles..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:13

Mooi recept voor een burn out heb je zo bij elkaar.
Je moet geen oplossing zoeken voor de opvang van je zoon maar zelf ergens iets schrappen.
Kan je bijv 4 uur minder werken. Dat is 2x per week 2 uur eerder naar huis kunnen.
Je man die echt wel een gaatje in zijn agenda kan maken om bij 3 dagen per week de paarden te voeren en van beweging kan voorzien.
Het vraagt van jullie beide om ergens in te leveren om te voorkomen dat jij instort en je man álles alleen kan doen