Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:37

verootjoo schreef:
Mijn kind bedelt wel :+ Maar niet omdat ik het hem geleerd heb. Hij heeft net zelf geleerd dat ze bij jumbo pepsels uitdelen. Nu moet ik hem nog leren dat je er niet om mag vragen en dat je dankjewel moet zeggen als je ze krijgt :')
Maar elk kind gaat door die fase; en de winkel leert het ze zelf aan dus die hebben echt geen recht van zeuren over bedelende kinderen vind ik :Y)

Hier doet de jumbo fruit Maar bij mij is geen dankjewel of iets wat daar op lijkt geef maar terug aan kassière en de kassière kijkt wat vreemd maar kind snapt dat zeer snel

verootjoo

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:43

De mijne kan nog niet praten :+ Maar tegen die tijd voer ik ook zoiets in idd. Nu zeg ik dankjewel en zorg dat hij dat hoort zodat ie iig weet dat dat normaal is.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:55

Verschrikkelijk zeg!

Ik ken geen kind wat geen snoep lust. Maar zou het zelf een pluspunt vinden al die onnodige rommel in snoep hebben ze niet nodig.

Onze oudste was ik heel strikt voor zijn eerste jaar geen snoep ook de andere heb ik zo min mogelijk snoep gegeven. Had liever dat ze fruit en groenten aten. Veel mensen vonden dat onwijs zielig. Grote onzin. Kind vind het echt niet erg hoor. Eerste jaar was ik echt streng er mocht echt geen suiker in. Wat hebben wij een commentaar gehad mensen die toch lange vingers of spekjes in hun handen drukten. Kon daar echt wel kwaad om worden. Waarom niet gewoon luisteren?!? Mijn kinderen vinden een bord vol fruit etc super lekker is echt geen straf.
Op feestjes en verjaardagen maak ik me niet druk. Qua broodbeleg staat er genoeg ongezond spul. Mijn man vind al die suikers niet zo'n ramp. Tussendoor eten ze veel fruit/groenten en simpele vrij gezonde koekjes. Snoep zo af en toe (vragen ze ook niet om) in de kerk krijgen ze standaard een rolletje Mentos daar zitten er dan 5 in.

Snap werkelijk niet dat winkels en andere mensen jou kind het snoep moet opdringen. Kind lust het niet eens. Onze vrienden hun zoontje lust alleen water en melk. Die horen ook heel vaak dat het zo zielig is dat hij geen ranja mag. Mag hij wel lust hij gewoon echt niet.

Op verjaardagen staan er vaak ook wel snoep tomaatjes, komkommer etc. Vooral mijn middelste snoept daar liever van dan chips etc

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:16

Mijn eigen zoon had ik ook geleerd dat je er niet om mocht vragen.Maar die zei dan bij de slager ik mag er niet om vragen maar worst vind ik erg lekker.Daar stond ik dan met mijn goede gedrag en een luidlachende slager :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:24

Mijn dochter had dat op die leeftijd ook. Die lustte geen ijsje maar wel een (doorgesneden, zonder pit) olijfje.
Staan ze ook gek te kijken hoor. Een kind dat geen ijsje wil....:D :D En idd rozijntjes, komkommer, tomaten was ze gek op en salades. Zelfs spruitjes gingen er goed in.
Is overigens met de schoolgaande leeftijd helemaal over gegaan. En later is er nog stevig gesnoept. Het is wel meer een "hartig" dan een "zoet" kind gebleven.
Gek op groenten is ze gebleven overigens.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:27

Mij maakte je vroeger (en nog steeds eigenlijk) ook niet blij met snoep. Hoewel, met uitzondering een bakje Manna er wel eens inging. Verder at (en eet) ik liever hartig. Mijn zoon wilde vroeger ook liever geen snoep, maar alleen hartige dingen: stukje kaas of worst. Bij hem is het wel omgeslagen en sinds hij aan het eind van zijn puberteit zit, lijkt het wel of hij alles aan het inhalen is. Hij vreet de ene zak zoetigheid na de andere en blijft jaloersmakend slank. Dat dat joch nog geen diabetes ontwikkeld heeft... :')

Maar goed, TS: ik denk dat je juist blij moet zijn dat je zoon dat allemaal niet wil. En je hóeft je niet te verdedigen. ;)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:36

Gewoon zeggen nee dat lust hij niet. Of van snoep gaat hij spugen, dan snappen ze dat vast wel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:56

verootjoo schreef:
Mijn kind bedelt wel :+ Maar niet omdat ik het hem geleerd heb. Hij heeft net zelf geleerd dat ze bij jumbo pepsels uitdelen. Nu moet ik hem nog leren dat je er niet om mag vragen en dat je dankjewel moet zeggen als je ze krijgt :')
Maar elk kind gaat door die fase; en de winkel leert het ze zelf aan dus die hebben echt geen recht van zeuren over bedelende kinderen vind ik :Y)

Dit ken ik wel hoor.
Hier ook bij de jumbo dan zegt ie ik heb geen rozijntjes gehad :x
Dan zeg ik dat hij dat nooit mag vragen omdat dat niet netjes is en vervolgens krijgt hij als nog vd cassiere....beetje dubbel...hij wordt dus beloont voor t vragen.
De cassieres vragen het overigens wel altijd eerst aan mij of ze rozijntjes mogen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:08

Mijn dochtertje van 2 noemt de Jumbo groenten man al Jumbo opa. Als ze hem ziet roept ze knetterhard "Jumbo opa!!! En rent ze op hem af. Ze krijgt van hem altijd een banaan. Die man vraagt het elke keer eerst netjes aan mij. Zo gaat dat al maanden.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:27

MarlindeRooz schreef:
"Nee, mijn kind mag alleen maar rauw, veganistisch eten dat biologisch is geteeld door genderneutrale mensen binnen Nederland" :j

_/-\o_ :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:39

Toen ik nog wekelijks op mijn neefje paste werd er bij de supermarkt ook snoep aangeboden.
Soms mocht hij dan een snoepje, andere keren was het 'nee, we gaan zo eten', 'nee, hij heeft al gehad' of 'nee, een andere keer'.
Maakte me ook niet uit of hij het kon horen, hij wist dat nee ook nee is en zeurde dan ook niet. :)

En nu met mijn hond vind ik het op zich niet erg als een winkelier/dierenarts/instructeur hem wat toestopt zolang het maar even gevraagd wordt.
Als het iets is wat de hond niet lust of is het graankoekje nummer zoveel dan zeg ik gewoon 'nee' en evt geef ik diegene dan iets anders om te geven.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 23:20

Mijn trots heeft niets te maken met opvoeding en is dus ook niet bedoeld als opmerking naar andere ouders. Maar eerder naar winkeliers. Zij maken het de ouders niet makkelijk. Die kinderen is gewoon geleerd dat ze iets kunnen verwachten bij de kassa. Het gaat ook niet om 1 snoepje, maar als je 5 winkels doorloopt zomaar om 5 snoepjes. Ik ben dan trots of misschien wel meer opgelucht dat mijn zoontje dit (nog) niet zo verwacht!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:39

Waar ik woon wordt er amper iets gegeven, laat staan opgedrongen. Dus als er dan is een keer iets gegeven wordt, mag hij dat gerust aannemen zolang het iets is dat hij voor zijn leeftijd mag.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 01:46

Oh heel simpel: hij lust geen snoep. We hebben alles geprobeerd maar hij spuugt het uit.

Kort en krachtig.
Ik snap wel dat er direct een oordeel komt hoor. Veel ouders gaan de suikervrije tour op. Heel leuk, maar ik ben ook opgegroeit op boterham met pindakaas en hagelslag.
Ik zou het niet zozeer zien als moeten verdedigen maar vooral dat mensen niet snappen dat jullie niet zulke suikervrije ouders zijn maar dat zoonlief t gewoon niet hoeft.

Ik lust geen alcohol.. Leg dat ook maar eens uit aan mensen. Ze blijven zeggen (zelfs na jaren vriendschap) 'neem je vanavond lekker een wijntje na t werk?' uh nee. Ja wat vind je dan lekker? Uh, ijsthee. Ik lust geen alcohol.. Oh maar bealies of boswandeling lust je zeker weten.. Uh nee. Ik heb het allemaal geprobeerd. Ja moet je leren drinken. Believe me, i tried. Grrrr

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:27

Maar wat is nou het nut van altijd maar dat snoep aanbieden....zelfs bij de kassa :?

AH hier heeft alleen met pasen, sinterklaas en kerst wel eens een bakje met bijpassend lekkers staan bij de kassa maar ik heb de cassiere nog nooit iets zien aanbieden.
Ook op de versafdelingen staat wel eens wat maar er is nooit iemand die mensen/kinderen iets opdringt.
Iets nemen is volledig aan jezelf.

Ik heb zelf geen kinderen maar ik zou er echt gek van worden denk ik.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:53

Hier bij de bakker een klein (krenten)bolletje, bij de slager een stukje worst en bij de supermarkt niks of een stukje fruit. Volgens mij is het plaatsgebonden wat er wordt aangeboden.
Maar altijd vragen via de ouders lijkt mij.
Ik vind het maar raar al dat snoep, je zou toch denken met alle voorlichting tegenwoordig dat mensen daar wat verstandiger mee om zouden gaan :)*
Ik lustte ook geen snoep en dat is behalve chocola (en dan alleen puur :') ) nooit over gegaan. Bahbahbah Dat je mond helemaal samentrekt van die suiker en dan de nasmaak ieuw. Maar daar heb ik verder nog nooit iemand over gehoord dus dat ligt vast aan mij.

Maar gewoon; Nee dat lust hij niet (en dat wil ik graag zo houden) moet volstaan toch?
Mensen kijken me nog steeds raar aan hoor als ze me wat aanbieden en ik zeg dat ik geen snoep lust :D
Het went vanzelf en je bent verder toch niet onaardig? dan hoef je jezelf ook niet ongemakkelijk te voelen als je duidelijk bent :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:01

Cowgirl schreef:
Maar wat is nou het nut van altijd maar dat snoep aanbieden....zelfs bij de kassa :?

Marketingstrategie, klantenbinding. En in de hoop dat de ouders het gaan kopen voor de kinderen die er dan al dan niet om gaan zeuren.
Supermarkten proberen veel in te spelen op consumenten via de kinderen. Ook door snoepgoed op kinderhoogte in het schap, etc...

RoyceMack schreef:
Ik lust geen alcohol.. Leg dat ook maar eens uit aan mensen. Ze blijven zeggen (zelfs na jaren vriendschap) 'neem je vanavond lekker een wijntje na t werk?' uh nee. Ja wat vind je dan lekker? Uh, ijsthee. Ik lust geen alcohol.. Oh maar bealies of boswandeling lust je zeker weten.. Uh nee. Ik heb het allemaal geprobeerd. Ja moet je leren drinken. Believe me, i tried. Grrrr

Zooo herkenbaar Dit! Alsof je zonder geen leuke tijd kan hebben... -O-

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:03

Hier bieden ze in de supermarkt/winkels fruit/krentenbol/worstje aan en op bepaalde plekken waar we komen (en de mensen kennen) snoep.
Tot mijn dochter 14 maanden was, was ze allergisch voor kippeneiwit.
Alle koekjes (en pepernoten) die toen werden aangeboden heb ik toen ook geweigerd met de boodschap dat ze allergisch was.
Ook een simpele nee, we gaan zo eten, ze heeft al gehad, lust dat niet enz volstaat hier gewoon. Niemand die er moeilijk over doet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:09

Vervelend dat de winkeliers bij jou zo omgaan ermee. Ik zou proberen het toch gewoon zoveel mogelijk van je af te zetten. Mensen die zo reageren snappen het gewoon niet, zullen het ook niet snappen en het heeft dan weinig nut om je energie eraan te verdoen. Gewoon nee zeggen en klaar. Je bent niemand een verantwoording schuldig en als ze willen oordelen, doen ze dat toch lekker? Ik weet dat het makkelijker gezegd als gedaan is haha heb zelf ook al wat situaties meegemaakt met zoonlief - uittesten met boodschappen doen en dan heeft geschreeuwd tegen me in de winkel, waarna ik de boodschappen achterliet en gewoon naar huis ben gegaan - en dat was niet altijd even leuk, maar ik heb het gelukkig wel van me af gezet; IK voed mijn kind op en mensen oordelen toch wel, of je nu links of rechtsom gaat, er zijn altijd mensen die er anders over denken dus gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en de rest kan de boom in xD

Bij ons wordt er overigens vrijwel haast geen snoep aangeboden in winkels in de omgeving, of het nu supermarkten betreft of andere winkels. En ALS ze iets aanbieden - sommige winkels hebben een spekpot ofzo bij de counter - dan wordt het hier altijd gevraagd aan de ouders en als ze nee zeggen wordt hier ook echt niet raar van opgekeken. De meeste supermarkten hier bieden bv. juist heel veel fruit aan voor kinderen e.d. of een plakje worst ofzo bij de deli-afdeling, een broodje bij de bakker bv. maar ook hier wordt gewoon eerst gevraagd of het kind het wil ja/nee en niet raar gekeken als er nee wordt gezegd - gelukkig haha. Ik zou me er ook aan irriteren als mensen zo zouden doen dan hoor, maar ik ben dan ook zo; het ene oor in, het andere eruit.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:13

Cowgirl schreef:

AH hier heeft alleen met pasen, sinterklaas en kerst wel eens een bakje met bijpassend lekkers staan bij de kassa maar ik heb de cassiere nog nooit iets zien aanbieden.
Ook op de versafdelingen staat wel eens wat maar er is nooit iemand die mensen/kinderen iets opdringt.
Iets nemen is volledig aan jezelf.

Ik heb zelf geen kinderen maar ik zou er echt gek van worden denk ik.

Ik werkte in een AH franchise in een dorp en wij stonden bekend om onze geweldige klantvriendelijkheid - dus niet alleen wat we met proeverijen deden en wat we voor de kids deden maar in het algemeen dus - maar bij ons werd het juist wel enorm gewaardeerd dat wij op de deli-afdeling bv. een worstje aan de kinderen aanboden. Bij elk kind werd door ons gevraagd aan de ouders of ze een worstje lustten en dat was bij ons echt een succes. en dat had verder niks te maken met klanten overhalen om iets te kopen - wat ik verderop in de reacties voorbij zag komen - en commerciele doeleindes, maar wel had het te maken met klantbinding en bij ons werd daar in ieder geval echt heel enthousiast op gereageerd. De mensen wat er niet voor open stonden waren op 1 hand te tellen. Het ligt misschien ook aan de manier waarop het gebeurt. We spraken inderdaad ouders aan en het werd gevraagd ja, maar het werd wel op een vriendelijke en ongedwongen manier gedaan en wilde iemand niet, was het ook prima. Maar de klanten bij ons vonden het juist fijn om te zien dat de kinderen ook gezien werden en er aan ze gedacht werden - we hadden ook overal producten liggen om te laten proeven, maar dit was iets wat gewoon specifiek voor de kids was en dat wisten de klanten ook. Het was zelfs zo erg dat veel ouders de kids gewoon al zelf naar ons toe lieten komen om een worstje te halen - dat is een andere discussie haha, daar hadk dan zelf een gruwelijke hekel aan en zoiets zou mn zoontje nooit mogen doen ook al werkt de winkel het gedrag zelf in de hand. :')

Verder hadden we met pasen inderdaad een bakje eitjes bij de kassa's staan bv. maar dat was dus ook aan de mensen zelf of ze wel/niet iets namen, net als de proeverijen die in de winkel verspreid stonden. En bij sommige winkels hebben ze dan bij de counter een pot met spekjes of koekjes en als ze het druk hebben, doen ze er niks mee maar als ze het niet druk hebben en ik ben bv. met mn zoontje aan de balie, dan vragen ze gewoon of hij eventueel een koekje lust? En dan vraag ik mijn zoontje en als hij het niet wil - wat hij ook vaak genoeg zegt- , is het ook even goede vrienden :) Maar daar kan ik me dan niet aan storen, dat ze dat vragen. In het geval van TS wordt er zwaar veroordeeld en dat is een storende factor vind ik, maar Dat er gevraagd wordt of ze wat lekkers lusten vind ik zelf als ouder zijnde niet erg.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:29

Alcohol verhaal hier heel herkenbaar. Bier, wijn, allemaal smerig. Een heel enkel mixje of likeurtje lust ik, maar dat houdt zich dan echt bij één glas en meer ook echt niet.

Bij mij is mijn "kind" in dit verhaal, mijn hond. Ik heb een veel te klein gebleven Chihuahua, een enorm slechte eter met een heel klein bekkie waar ook amper kracht in zit. Daarbij eet ie alleen als ie zich veilig voelt en zonder drukte om zich heen. Als ik dan naar de Welkoop/EJ/dierenwinkel oid ga, waar dan een snoepje wordt aangeboden (negen van de tien keer zonder vragen), wordt ik ook raar aangekeken als ik zeg dat het toch geen enkele zin heeft om hem een snoepje aan te bieden. Hij eet het toch niet. Alle mogelijke pogingen worden daarbij uit de kast getrokken.

Ik vind het bijna asociaal worden. Mensen moeten toch gewoon respect hebben voor wat jij zegt? Tuurlijk mogen ze een mening hebben, maar weigeren heeft een goede reden

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:19

Cayenne schreef:
Gydja schreef:
:') mijn moeder is net zo. Alles wat je gratis kan krijgen, meenemen ook al lust je het niet. Want dan eet zij het wel op.

Jouw moeder gaat zeker ook naar de Huishoudbeurs? :+

Nog net niet, wel de libele beurs :')