Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Minoes schreef:Ik vind dat sommige pubers/tieners wel erg vroeg naar bed moeten hoor.
Vanaf een jaar of 13 mocht ik dat zelf bepalen en als het echt te laat werd dan werd ik wel een keer naar boven 'geschopt'.
Maar later dan 10 uur maakte ik het eigenlijk nooit omdat ik dan echt heel moe was.
Verplicht naar bed moeten werkt een beetje averechts vind ik. Als je nog niet moe genoeg bent om te kunnen slapen en je ligt dan maar te woelen en draaien in bed, meestal slaap ik dan de hele nacht niet/slecht.
E_J schreef:Ik ben zelf 17 en mijn ma vindt het toch wel belangrijk dat als ik bijvoorbeeld naar school moet, ik om 9 uur/half 10 naar bed ga. Weekenden en vakanties e.d. moet ik zelf weten, maar als ik vroeg op moet ‘s ochtends dus 9 uur/half 10. Ik moet zeggen dat ik daar ook absoluut geen problemen mee heb, want als ik later ga slapen ben ik de volgende dag ook gewoon afgebrand en als ik afgebrand ben, ben ik een feeks
Maar ken er ook zat van mijn leeftijd die rustig om 2 uur ‘s nachts pas hun bed in duiken en op de een of andere mysterieuze manier om 6 uur ‘s ochtends vrolijk hun bed uit springen
Het verschilt dus heel erg per persoon wat het beste is (even terzijde gelaten dat 2 uur ‘s nachts slapen en 6 uur weer op voor niemand gezond is)
n_love_qwert schreef:Mijn dochter van 11 gaat doordeweeks rond half 9 naar bed (en dan ook echt slapen, niet meer lezen oid). In het weekend loopt dit dan vaak uit tot 9 uurVind zelf 13 jarigen die om 23:00 gaan slapen erg apart, als ouder wil ik ook nog tijd voor mezelf overhouden hoor
veerledec schreef:Die van anderhalf gaat tegenwoordig om 22u naar bed, en slaapt meestal tot een uur of 12. De jongste van drie maanden gaat om 23u naar bed en slaapt ook tot een uur of 12, met een voeding tussen 8 en 9.
Hoezo zou je niet kunnen uitslapen met kleine kinderen?
DiantaM schreef:veerledec schreef:Die van anderhalf gaat tegenwoordig om 22u naar bed, en slaapt meestal tot een uur of 12. De jongste van drie maanden gaat om 23u naar bed en slaapt ook tot een uur of 12, met een voeding tussen 8 en 9.
Dit is ook wel een bizar ritme. Maar jullie hoeven dus nergens heen qua werk en opvang en ze slapen dus elke dag tot de middag?
marrlinde schreef:Oudste (10) en jongste (9) gaan beiden 20:00. Ik zou liever een verschil inbouwen, maar gaat helaas praktisch nog niet omdat ze op dezelfde kamer slapen nu.
In de cultuur is het heel anders, alle neefjes en nichtjes (2/4/5/7 etc) rennen meestal rond 00:00 nog rond. Erg irritant...
Minoes schreef:Ik vind dat sommige pubers/tieners wel erg vroeg naar bed moeten hoor.
Vanaf een jaar of 13 mocht ik dat zelf bepalen en als het echt te laat werd dan werd ik wel een keer naar boven 'geschopt'.
Maar later dan 10 uur maakte ik het eigenlijk nooit omdat ik dan echt heel moe was.
Verplicht naar bed moeten werkt een beetje averechts vind ik. Als je nog niet moe genoeg bent om te kunnen slapen en je ligt dan maar te woelen en draaien in bed, meestal slaap ik dan de hele nacht niet/slecht.
veerledec schreef:Die van anderhalf gaat tegenwoordig om 22u naar bed, en slaapt meestal tot een uur of 12. De jongste van drie maanden gaat om 23u naar bed en slaapt ook tot een uur of 12, met een voeding tussen 8 en 9.
NatasjavE schreef:idylle schreef:en telefoon blijft beneden.
Ecact!
Geen geapp of spelletjes.
Ook geen TV op de kamer.
Dat maakt overigens dat wij genomineerd zijn tot stomste ouders van 2017 en 2018.![]()
(Neeheee dat meent ie niet)
Want iiiiieeeeedereen heeft een TV op zijn kamer.