Ervaringen Implanon NXT (arm anticonceptie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Ervaringen Implanon NXT (arm anticonceptie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 19:19

Hmm, ik heb wel redelijk zware menstruaties. Niet qua pijn e.d. maar wel qua bloeding. Dan is het dus niet echt aan te raden?

@Azmay, waarom ben je bang voor morgen? Zie je tegen de pijn op?

barri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:21

Mijn ervaring was niet zo best... zeg maar erg slecht. Na 3 maanden weer laten verwijderen : was al 4 week erg ongesteld (continu....) en was toch verschrikkelijk depressief ervan -O-
Was zo blij dat ie eruit was... daarna zo weer de oude.
Voor mij nooit weer !!! Doe mij maar de ouderwetse pil....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:23

Naamloos1 schreef:
Hmm, ik heb wel redelijk zware menstruaties. Niet qua pijn e.d. maar wel qua bloeding. Dan is het dus niet echt aan te raden?

@Azmay, waarom ben je bang voor morgen? Zie je tegen de pijn op?

Het zetten was intens pijnlijk, al blijf ik er bij dat het het waard was.
Eruit halen schijnt nog erger te zijn, en dan moet er nog een nieuwe in :')
Maar het gemak van 5 jaar eraf zijn, geen buikpijn en hooguit wat spotting is echt wel enorm.

Mijn moeder was met de koperspiraal net niagra falls wat ik begreep :+

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:43

Oh ts ik herken het AC drama. Pil is voor mij ook geen optie. Op aanraden van de HA heb ik de mirena laten plaatsen. Tijdens het zetten ben ik flauw gevallen van de pijn. Vervolgens 6 maanden in de weeen gelegen, omdat mijn lichaam het ding eruit wilde hebben. Na het verwijderen voelde ik mij meteen zoveel beter! Nu gebruik ik een app i.c.m. condooms en dat werkt prima. Voor mij ook nooit geen hormonen meer! Ik lees trouwens veel goede verhalen over de lady comp, maar deze is vrij prijzig. Succes met jouw keuze :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:23

[/quote]

Mijn moeder was met de koperspiraal net niagra falls wat ik begreep :+[/quote]

:') :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:24

renate5 schreef:
Oh ts ik herken het AC drama. Pil is voor mij ook geen optie. Op aanraden van de HA heb ik de mirena laten plaatsen. Tijdens het zetten ben ik flauw gevallen van de pijn. Vervolgens 6 maanden in de weeen gelegen, omdat mijn lichaam het ding eruit wilde hebben. Na het verwijderen voelde ik mij meteen zoveel beter! Nu gebruik ik een app i.c.m. condooms en dat werkt prima. Voor mij ook nooit geen hormonen meer! Ik lees trouwens veel goede verhalen over de lady comp, maar deze is vrij prijzig. Succes met jouw keuze :)

Hoelang gebruik jij de app? En durf je daarop blind te vertrouwen? Ik gebruik nu 8 maand de app en geen pil meer maar mijn cyclus is totaaaaal nog niet regelmatig.. Vind het nu dus eigenlijk doodeng om zonder condoom sex te hebben haha.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:25

1 jaar, maar mijn cyclus is heel regelmatig :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:17

Koper had ik indd ook dat ik heel erg vloeide binnen een klein uurtje super plus tampon doorweekt.
Maar ik dacht ach beter als een zwangerschap wat uiteindelijk dus niet opging 8)7
Nu hoor ik zoveel verhalen van vrouwen die zwanger zijn geworden met spiraal zowel koper als mirena dat ik de percentages die ze noemen kwa betrouwbaarheid gewoon niet meer geloof!

Iemand ervaring met die pleisterpil?
Eigenlijk wil ik geen ac meer ivm hormonen maar zwanger worden is voor mij ook absoluut geen optie.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:02

Heb je een vaste relatie? Hier eerst mn man laten testen voor we de ladycomp gingen proberen. Ik wilde geen hormonen meer, maar ik twijfelde of ik dat aandurfde als hij superzaad zou hebben :+.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:38

Vanuit mijn werk heb ik veel patiënten gezien waarbij het niet beviel. Vooral veel kilo's aan komen, of stemmingswisselingen, libido wat verdwijnt. Zelf heb ik vanwege hevige bloedingen een spiraal gekregen. Hoewel ik er in eerste instantie geen fan van was moet ik zeggen dat het mij nu erg goed bevalt. Geen menstruatie, minimaal aan hormonen en op de plek waar het moet zijn. Alleen het plaatsen/verwijderen is even een dingetje. Maar dan ben je er ook weer voor 5 jaar vanaf.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 11:43

Succes Azmay!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:38

Goed, dus ik had nagevraagd over de Kyleena.
Ter plaatse besloten dat het die ging worden, was iets kleiner, minder hormonen en alsnog veilig.

Kreeg ze het k*tding er niet ver genoeg in -O-
Oude eruit, nieuwe plaatsen, checken, aanduwen, eruit halen, nieuwe erin en toen was ik voort zo gekneust daar dat ik het echt niet meer trok en dat hij nog niet goed dus moest ook die eruit.
Was een heel geduldige vrouw en ik had alle tijd dus dat was fijn, maar wat een ellende.

Over 2 weken een nieuwe poging bij een andere gyn.. ;(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 16:09

Azmay schreef:
Ter plaatse besloten dat het die ging worden, was iets kleiner, minder hormonen en alsnog veilig.

Oude eruit, nieuwe plaatsen, checken, aanduwen, eruit halen, nieuwe erin en toen was ik voort zo gekneust daar dat ik het echt niet meer trok en dat hij nog niet goed dus moest ook die eruit.
Was een heel geduldige vrouw en ik had alle tijd dus dat was fijn, maar wat een ellende.

Ohnee!! Wat een ellende! Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed! Ze was dus wel positief over de Kyleena? Ik ga straks de huisarts eens vragen voor een doorverwijzing naar de gynacoloog. En dan daar even om advies vragen.

Heb je nu nog pijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:22

Naamloos1 schreef:
Azmay schreef:

Ohnee!! Wat een ellende! Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed! Ze was dus wel positief over de Kyleena? Ik ga straks de huisarts eens vragen voor een doorverwijzing naar de gynacoloog. En dan daar even om advies vragen.

Heb je nu nog pijn?

Het enige nadeel van de kyleena was dat meer mensen ongesteld worden ermee dan met de mirena. Dat risico vond ik het wel waard.

De pijn is nu wel een heel eind heen gezakt. Mijn vriend was mee en die is nu wel overdreven lief voor me :+
Als het in 1 keer gelukt was was het eigenlijk nog wel prima te doen geweest, maar na al dat gehannes werd het echt enorm gemeen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 14:57

26 april mag ik! De afspraak staat haha. Dan maar even overleggen welk spiraal het beste is.

Heb je nog lang last gehad Azmay??

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:35

Naamloos1 schreef:
26 april mag ik! De afspraak staat haha. Dan maar even overleggen welk spiraal het beste is.

Heb je nog lang last gehad Azmay??

De dag erop was het al weer heel goed te doen. Ze mogen het de 11e nog 1 keer proberen en anders word het toch helaas de pil vermoed ik.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 19:08

Aah moet vast goed gaan toch? Je had er tenslotte al 1! :-)
Fijn dat je weer helemaal oke bent.
Ik heb iig de hele dag maar vrij gevraagd en de dag daarna is het koningsdag, dus ook vrij haha. Moet goedkomen dan hoop ik :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:19

Naamloos1 schreef:
Ik heb iig de hele dag maar vrij gevraagd en de dag daarna is het koningsdag, dus ook vrij haha. Moet goedkomen dan hoop ik :')

Om maar even mijn horrorverhaal recht te zetten :+
Ben net terug van de gyn, 10 minuten binnen geweest denk ik en ze stonden met 3 man sterk om me heen. Maar binnen 2 minuten was ik klaar en zat hij er netjes in *\o/*
Dan is het een kl*tegevoel maar goed te hebben.

Pak er vanmiddag een pot ijs bij om het te vieren en wacht tot de buikpijn een beetje zakt, maar hoera :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:59

Afgelopen maandag mijn implanon eruit laten halen. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Paar uur later even beurs geweest maar verder nul problemen!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:33

Kana schreef:
Afgelopen maandag mijn implanon eruit laten halen. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Paar uur later even beurs geweest maar verder nul problemen!

Die van mij gaat er ook uit binnen nu en 2 weken. Alleen ff kijken wat de opvolger wordt.. Lastig.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:33

Ik heb slechte ervaringen met zowel de Mirena als de Nuvaring. Vooral de Mirena bleek een regelrecht drama, ik heb twee operaties moeten ondergaan door dat ding. Voor mij nooit meer een Mirena :n

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:15

Azmay schreef:
Naamloos1 schreef:

Om maar even mijn horrorverhaal recht te zetten :+
Ben net terug van de gyn, 10 minuten binnen geweest denk ik en ze stonden met 3 man sterk om me heen. Maar binnen 2 minuten was ik klaar en zat hij er netjes in *\o/*
Dan is het een kl*tegevoel maar goed te hebben.

Pak er vanmiddag een pot ijs bij om het te vieren en wacht tot de buikpijn een beetje zakt, maar hoera :D

Wat fijn!! Was het heel pijnlijk?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:16

Dorien66 schreef:
Ik heb slechte ervaringen met zowel de Mirena als de Nuvaring. Vooral de Mirena bleek een regelrecht drama, ik heb twee operaties moeten ondergaan door dat ding. Voor mij nooit meer een Mirena :n

Jeetje... Wat is er mis gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:34

Hier geen ervaring met de reeds genoemde middelen, maar ben al jaren tevreden met Cerazette. Is te vergelijken met de "prikpil", alleen moet je wel consequent genoeg zijn om gewoon elke dag zelf een pil te slikken. Weinig hormonen, geen stemmingswisselingen, geen gewichtstoename of afname, al jaren niet meer ongesteld en voel mij goed. Soms wat acne, maar dat had ik vroeger ook dus kan niet zeggen dat het door Cerazette komt.

Collega van mij heeft Implanon, maar die is niet tevreden. Veel pijn bij verwijderen, inclusief flinke blauwe arm en zeer onregelmatig menstrueren, puistjes, buikpijn en stemmingswisselingen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:27

Naamloos1 schreef:
Wat fijn!! Was het heel pijnlijk?

Het baarmoeder opmeten en zetten van het spiraaltje schijnt het gevoel van een wee te hebben. Schoot zelf in de lacht toen ze dat zei want ik heb natuurlijk nog geen kinderen gehad dus had geen idee. Het is erg naar dat verkrampen maar deze arts was erg kundig dus dan is het een kwestie van een paar seconden afzien en dat is goed te doen.
Gisteren eigenlijk de hele dag een pijn gehad alsof ik flink ongesteld was (al 4 jaar niet meer geweest), nu voel ik het eigenlijk alleen nog als ik er echt aan denk dus het is heel erg afgezwakt al.