En opeens moet je naar de spoedeisende hulp...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: En opeens moet je naar de spoedeisende hulp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:11

Oh, fijn dat 't geen abces is. Toen ik je openingspost las, dacht ik:die gaat met spoed naar de o.k. Ik heb zelf wel een abces gehad op dezelfde plek en werd direct geopereerd. Veel beterschap!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:13

Wel goed nieuws, geen abces!
Ziekenhuis eten vinden de meeste mensen al niks maar nu je alleen dat mag zou je dat ziekenhuis eten graag willen! :D
Ach ja, het is tijdelijk, waarschijnlijk tijdens je slaap ga je dromen over lekker eten. :=
Veel sterkte met het onderzoek.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:16

Fijn dat je geen abces hebt! Als je langer vloeibare voeding moet hebben kan je misschien vragen of je ook Fresubin kan krijgen? Dat is ook medische drinkvoeding maar die is er in verschillende smaakjes waarvan de meeste best lekker zijn. Wordt op een gegeven moment ook saai, maar is tenminste beter dan smaakloos spul.
Ik heb ook ziekte van Crohn, mocht je vragen hebben of gewoon eens met een lotgenootje willen praten, dan staat mijn pb-box open.
Succes, ik hoop dat je je snel beter voelt!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:50

ponyparadijs schreef:
safina schreef:
De ziekenhuizen zijn overvol door de grieppandemie. Sommige ziekenhuizen nemen zelfs alleen nog maar bij spoed op. Dus het zal nu zelfs voor het weekend lastig zijn een kamertje voor jezelf te regelen.

Sterkte TS!

Met griep ga je het ziekenhuis toch niet in??

Personeel is ook ziek

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:54

ponyparadijs schreef:
safina schreef:
De ziekenhuizen zijn overvol door de grieppandemie. Sommige ziekenhuizen nemen zelfs alleen nog maar bij spoed op. Dus het zal nu zelfs voor het weekend lastig zijn een kamertje voor jezelf te regelen.

Sterkte TS!

Met griep ga je het ziekenhuis toch niet in??

Euhm... er zijn massa’s mensen voor wie de griep potentieel dodelijk is.
Baby’s, kleine kinderen, ouderen, kankerpatiënten, longpatienten, hartpatiënten etc. De ziekenhuizen liggen er vol mee. Er zijn al ziekenhuizen gesloten, en mensen worden naar ziekenhuizen verder weg gebracht waar nog wel plek is om daar verzorgd te worden. Er zijn geplande operaties afgezegd om voldoende capaciteit voor grieppatienten te realiseren.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:56

MirandaFuego schreef:
Wel goed nieuws, geen abces!
Ziekenhuis eten vinden de meeste mensen al niks maar nu je alleen dat mag zou je dat ziekenhuis eten graag willen! :D
Ach ja, het is tijdelijk, waarschijnlijk tijdens je slaap ga je dromen over lekker eten. :=
Veel sterkte met het onderzoek.

Ik hoor vaak dat het eten in ziekenhuizen steeds beter wordt hoor, met roomservice en al.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:29

Super, zo'n positieve update! Ik duim voor een gunstige uitslag van het darmonderzoek!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:38

Klinkt gunstig. Nog even volhouden dus. Vloeibaar vond ik ook vreselijk, maar het is maar tijdelijk.

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 19:15

Dankjulliewel!

Ik heb zoveel geluk gehad dat ik niet direct een operatie moest, en nog meer geluk dat het dus alleen een ontsteking is! Dit is vast een van die weinige momenten dat iemand blij is met de diagnose ontsteking :')

In ieder geval hoef ik niet een keuze te maken wat ik wil eten, gewoon altijd hetzelfde :+ geen keuzestress! En het is prima yoghurt!

De verplegers hebben het maar druk met alle patienten. Er is op de hele afdeling geen plekje meer over, en heel veel patienten begonnen met een griepje en hebben nu dingen als longontstekingen enzo. En het zijn allemaal ouderen, en zo kwetsbaar...

Sinds ik het goede nieuws heb gehoord ben ik in een heel goed humeur :D mijn vader kwam me bezoeken en we hebben samen even rondgewandeld, en nu leest hij een krant en ik las net een boek (1e is al uit, oeps!). Morgen komt mijn zusje langs samen met een van onze gezamenlijke vrienden. Als het zo goed blijft gaan kan ik vast snel normaal eten en naar huis :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:20

Wat fijn dat het beter gaat! En dat het enigszins mee bleek te vallen en je geen operatie hoeft :)

Hopelijk kan je snel weg van alle grieperige ouderen :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:21

Fijn...!!!
(Kennelijk was de opname ter observatie/ voor de zekerheid dat het eventuele abces 'niets geks ging doen'.)
En hopelijk krijg je geen griep in het ziekenhuis!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:31

Super dat je zo'n optimistische update kunt plaatsen! Je maakt er duidelijk het beste van! Probeer te genieten van het lezen van je boeken, de babbeltjes met je ouders, broer(s)/zus(sen) en vrienden! Hopelijk kan je snel weer naar huis en zit je snel weer op je paardje!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:44

Beterschap! Kan me voorstellen dat het erg schrikken is, maar gelukkig allemaal positieve uitslagen lees ik, dus dat is fijn! Hopen dat de oudjes snel opknappen, dan heb je wat meer rust op je kamer :).
En hier in Haren leeft iedereen nog (hoop ik :P), dus je mist niks hoor! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:49

Zat er nu serieus bijna een week tussen de echo en het telefoontje dat je naar de spoed moest?

Fijn dat het in elk geval wat beter gaat.

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 14:25

Als het zo doorgaat mag ik misschien nog eerder naar huis dan de zielige oudjes! Zullen ze wel niet zo leuk vinden :o
Vandaag is er weer bloed gecontroleerd op ontstekingswaarden en ze zijn erg tevreden met de vooruitgang! Met een beetje geluk zit ik volgende week weer op een paard *\%/*

Sting, dus geen drama in Haren omdat mensen me zo missen? Jammer :+ kan ik me voorstellen, wie zou er nou zo'n snob van de rijksstraatweg missen. Ik zag trouwens op je profiel dat je diermanagement hebt gedaan, dat ga ik misschien volgend jaar ook doen! Als ik mijn eindexamens kan halen tenminste...

Percy er zat inderdaad bijna een week tussen de echo en de spoedopname. Ik vraag me af of het komt omdat ze het zo druk hebben, of dat er iets anders aan de hand was. Ik zal het wel nooit weten!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:18

Potate schreef:
Sting, dus geen drama in Haren omdat mensen me zo missen? Jammer :+ kan ik me voorstellen, wie zou er nou zo'n snob van de rijksstraatweg missen.

Hihi, hier aan de Rijksstraatweg gaat alles nog goed, het verkeer rijdt nog! Geen snob, maar woon wel ook aan die weg :p.

Fijn dat de vooruitzichten goed zijn!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:03

Potate schreef:
Percy er zat inderdaad bijna een week tussen de echo en de spoedopname. Ik vraag me af of het komt omdat ze het zo druk hebben, of dat er iets anders aan de hand was. Ik zal het wel nooit weten!

Dat vind ik wel bizar. Stel dat het wel een abces was geweest en het was in die week gesprongen. Nou ja, gelukkig is dat niet gebeurd maar eigenlijk zou zoiets niet moeten kunnen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:00

Misschien hebben ze eens per week een bespreking mbt een bepaald ziektebeeld. En met elkaar besloten dat ze er toch meer spoed achter wilden zetten dan aanvankelijk bedacht. Dan is het juist fijn dat ze er met een heel team naar hebben gekeken toch?

Als je het waarom wilt weten kun je daar best naar vragen hoor TO. Is helemaal niet raar om dat te doen.

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 16:31

Nog een goeie update: ik ben weer vrijgelaten! Zit nu lekker thuis op de bank met de hond op schoot.

Ik moet nog steeds het diarree-dieet hebben: zo veek mogelijk vloeibaar en zonder vezels eten, en om de kaakspieren actief te houden veel kauwgom kauwen. Voor de belangrijke vitaminen enzo heb ik dieetdrankjes mee naar huis gekregen. Het komt me nu wel een beetje de keel uit. Ik wil pasta! :+
Maar het is nog even wachten voor ik normaal mag eten, er komt nog een darmonderzoek aan :\
Om de moed erin te houden (en niet de controle te verliezen en een flinke hap macaroni naar binnen te schuiven) mag ik als avondeten gezeefde groentebouillon. En vanaf vandaag ook nog een gekookt eitje want daar zitten geen vezels in! **\O/** en dan nog in de middag een beker met warme (dieetdrank) chocolademelk en dan moet ik zo maar de dag doorkomen.

Met een beetje geluk kan ik dinsdag dus echt weer op een paard zitten _/-\o_

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:20

Fijn dat je weer thuis bent TS! Sterkte nog verder!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:53

Wat fijn TS! Op naar het eerst ritje te paard *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:05

En, hoe gaat het nu?
Heb je alweer gereden?