Waarom zo veel makeup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 04:30

Marloes__ schreef:
Ik snap überhaupt niet waarom je je druk maakt om de make up van een ander. Ik hou ook van makeup. Ik hou ervan om te experimenteren, omdat ik het leuk vind, het fijn vind om me mooi te voelen. Niet voor een ander. En de ene keer ga ik dus heel natural naar buiten, en de andere keer net wat meer opgemaakter, precies waar ik zélf zin in heb!

Wel grappig dat de "ik snap niet waar je je druk om maakt" reacties voornamelijk komen van de wat fanatiekere smeerders. Waar maak je je druk om als mensen zich afvragen waarom je dat doet?

Ik gebruik als ik werk een beetje mascara en oogpotlood en als ik vrij ben is het afhankelijk van mijn plannen maar meestal niks.

Olympia

Re: Waarom zo veel makeup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:41

Ik vind het wel leuk om mezelf lekker op te maken als ik een uitje heb. Maar ik ga net zo makkelijk zonder make up de deur uit. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:13

Omdat ik het leuk vind en omdat ik me veel beter en mooier voel met. Daar trek ik graag wat tijd voor uit en besteed ik graag geld aan.

Ik snap niet dat sommige vrouwen niets aan zichzelf doen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:22

Jildau schreef:
Omdat ik het leuk vind en omdat ik me veel beter en mooier voel met. Daar trek ik graag wat tijd voor uit en besteed ik graag geld aan.

Ik doe het niet omdat ik mezelf prima vind zonder. Zelf heb ik er niet zo'n trek in om aan mijn eigen uiterlijk te moeten gaan sleutelen om sociaal geaccepteerd te worden. Zo voelt het soms wel. Een meisje benaderde me een keer om aan te geven dat ze de dingen die ik zei niet serieus kon nemen omdat ik geen makeup droeg. Ik vind het nog steeds zo iets bizars dat mensen zoveel waarde daaraan kunnen hangen. Maar ik ga daar liever niet in mee. Ik doe echt wel wat aan mezelf, maar niet in de vorm van makeup op mijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:29

Polly schreef:
Marloes__ schreef:
Ik snap überhaupt niet waarom je je druk maakt om de make up van een ander. Ik hou ook van makeup. Ik hou ervan om te experimenteren, omdat ik het leuk vind, het fijn vind om me mooi te voelen. Niet voor een ander. En de ene keer ga ik dus heel natural naar buiten, en de andere keer net wat meer opgemaakter, precies waar ik zélf zin in heb!

Wel grappig dat de "ik snap niet waar je je druk om maakt" reacties voornamelijk komen van de wat fanatiekere smeerders. Waar maak je je druk om als mensen zich afvragen waarom je dat doet?

Ik gebruik als ik werk een beetje mascara en oogpotlood en als ik vrij ben is het afhankelijk van mijn plannen maar meestal niks.

Hoezo, genoeg mensen die nauwlijks makeup gebruiken en een ander wel gewoon accepteren zoals ze zijn hoor ;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:34

Ik vind het ook jammer dat je gelijk onzeker genoemd wordt als je make up gebruikt. Ik heb een kast vol, en vind het soms heerlijk om een lade open te trekken en te bedenken wat voor look ik ga maken. Daarnaast vind ik het verzorgder staan en ik weet dat mijn vriend het ook kan waarderen, vooral de rode lippen :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:35

Jildau schreef:

Dat dus...

Ik ben blij dat er goede producten zijn, ik ben 43 en zie door de juiste producten uit als iemand van eind 20 en ja ik smeer subtiel....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 05-03-18 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:40

listiglistje schreef:
Jildau schreef:

Dat dus...

Ik ben blij dat er goede producten zijn, ik ben 43 en zie door de juiste producten uit als eind van eind 20 en ja ik smeer subtiel....

[ [url=m/b7Yeyg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee :wow:
Wat zie je er goed uit! Hopelijk heb ik dezelfde goede genen.
Ik zelf draag nooit foundation, ik heb best rode wangen van mezelf. En als ik die weg smeer ben ik gewoon lijk bleek.
Ik draag meestal niks, maar als ik er zin in heb dan experimenteer ik graag. En dan vooral met oogschaduw en lippenstift. Van dat hele contouring heb ik geen kaas gegeten.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:45

VivaLaVida schreef:
Hoezo, genoeg mensen die nauwlijks makeup gebruiken en een ander wel gewoon accepteren zoals ze zijn hoor ;)

Is er iemand die zegt dat dat niet zo is? Ik zelf draag ook geen make up en ik accepteer het natuurlijk als andere mensen dat wel doen. Maar dat maakt voor mij het niet anders dat veel mensen ook gewoon mooi zijn zonder make up, ook al vinden ze dat zelf soms niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:46

Nathalie18x schreef:
Ik vind het ook jammer dat je gelijk onzeker genoemd wordt als je make up gebruikt. Ik heb een kast vol, en vind het soms heerlijk om een lade open te trekken en te bedenken wat voor look ik ga maken. Daarnaast vind ik het verzorgder staan en ik weet dat mijn vriend het ook kan waarderen, vooral de rode lippen :+

De meeste nomen het niet onzeker.
TS vroeg zich af waarom mensen (zoveel) make-up gebruiken en wat als je een x geen tijd hebt?
Ga je dan wel naar buiten of niet.

Mijn vriendin deed bv echt de deur niet open als zij niet was opgemaakt en ging echt niet zonder het huis uit.
Ze "durfde" dat gewoon niet.

Als iemand het leuk/mooi vind om zich elke dag helemaal op te maken is daar helemaal niets mis mee.
Maar haar vraag was oa; hoe voel je je als je een x niets op hebt.

Net zoals er mensen zijn die door mooie kleren zich (wat) zekerder voelen buiten de deur en in een joggingpak wat onzekerder zijn omdat ze zelf denken/het gevoel hebben dat mensen ze raar aankijken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:11

klopt hoor. Hier werd het geopperd. Vandaar dat deze reacties zijn gegeven. Worden nu op TS geprojecteerd..
MirandaFuego schreef:
Het is imo gewoon onzekerheid.
Zelf vind ik ook licht opgemaakt het mooist.
En vergis je ook niet in dat die tv sterren 'natural' lijken, want daar gaat nog heel wat troep op. :=

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:03

Eerlijk? Ik vind mezelf een ontzettend mooi mens, en vind het gewoon leuk om met makeup de aandacht te kunnen trekken naar bepaalde delen van mijn gezicht die ik het mooiste vind. Onzeker ben ik absoluut niet, ik ben trots op wat mijn ouders me hebben gegeven en dat laat ik dolgraag zien.
Ik doe ook absoluut niet moeilijk over zonder makeup de deur uit gaan, hoor. Makeup is ontzettend leuk, maar als het een dagje niet kan omdat ik me heb verslapen zit ik daar echt niet mee. Of als ik een keer naar de winkel moet om gauw 1 klein dingetje te halen en dan weer de hele tijd thuis zit; nou geloof mij maar dan doe ik niet eens de moeite om me om te kleden oid. Gewoon jas over de pyjama, haar in een knot en gaan.
En wat betreft als een vent me voor het eerst zonder makeup zou zien; ik weet uit ervaring dat die er niet van schrikken, hoor. Die hebben echt wel door dat die laag makeup op mijn gezicht daar niet van nature zit en dat het totaalplaatje zonder makeup er heel anders uitziet _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:32

listiglistje schreef:
Jildau schreef:

Dat dus...

Ik ben blij dat er goede producten zijn, ik ben 43 en zie door de juiste producten uit als iemand van eind 20 en ja ik smeer subtiel....

[ [url=m/b7Yeyg.jpg]Afbeelding[/url] ]
dit vind ik mooi.
Vind zelf trouwens dat als je wat ouder word minder make up beter staat. Als ik (46) nu op zou doen wat ik deed toen ik 20...30 was dan lijken mijn ogen heel klein. Niet mooi.
Ik zelf doe m'n vlekjes en rode neus camoufleren, wenkbrauwen netjes, zwarte dunne eyeliner en mascara op mijn boven wimpers. Op de lippen alleen kleurloze balsem. Als ik die in een kleur stift dan word ik al snel een oud dametje. Dan praat ik over mezelf he

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:42

Olympia schreef:
Ik vind het wel leuk om mezelf lekker op te maken als ik een uitje heb. Maar ik ga net zo makkelijk zonder make up de deur uit. :)

Hier nog een.
Voor uit eten of een feestje ofzo vind ik het heerlijk om me helemaal op te tutten. Maarja als ik geen zin heb ga ik net zo goed zonder make up de deur uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:16

Brainless schreef:
De meeste nomen het niet onzeker.
TS vroeg zich af waarom mensen (zoveel) make-up gebruiken en wat als je een x geen tijd hebt?
Ga je dan wel naar buiten of niet.

Mijn vriendin deed bv echt de deur niet open als zij niet was opgemaakt en ging echt niet zonder het huis uit.
Ze "durfde" dat gewoon niet.

Ik ga ook het huis niet uit zonder een basis make-upje maar dat heeft niks met durven te maken. Ik wil gewoon niet zo over straat omdat ik het niet mooi vind. Net als dat veel mensen niet in een knalgele broek de deur uit zouden gaan.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:37

Ik ging/ga ook nooit zonder make-up de deur uit. Vind mezelf leuker met!
Voor feestjes met oogschaduw en lippenstift erbij, anders alleen eyeliner en mascara.
Nu ik (hoog)zwanger ben interesseert 't me echter niks meer sinds een paar weken. Voel mezelf net een walvis, en prima als ik er ook zo uitzie. :')
Maar ik wil mezelf zeker niet laten "verslonzen" zodra de kleine er is. Dan gaat weer de standaard make-up op als ik de deur uit ga.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:53

Ik draag simpelweg make-up omdat ik het leuk vind. Het heeft voor mij niks te maken met onzekerheid, of ontevreden zijn met mezelf. Ik ga ook zonder probleem makeuploos de deur uit, al doe ik dat liever niet. Het is ook gewoon een deel van mijn ochtendroutine, en zo kan ik rustig wakker worden.
Ook is het een creatieve uiting om met kleuren, kwasten en combinatie's bezig te zijn. En een stukje aandacht voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:59

Ik vind makeup gewoon enorm leuk, maar als ik geen zin of geen tijd heb ga ik net zo goed zonder de deur uit. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:09

Ik draag het omdat ik vind dat ik er dan iets verzorgder en frisser uit zie en dat vind ik wel belangrijk. :)

Overigens draag ik overdag naar mijn werk vaak alleen BB-cream met mascara en borstel ik mijn wenkbrauwen in model. Soms een nude lippenstift erbij.
Als mijn vriend en ik uit eten gaan, een feestje hebben of andere leuke gelegenheid, vind ik het super leuk om meer make-up te dragen. Mooie eyeliner, oogschaduw, lippenstift you name it. Het voelt voor mij verzorgder en ik vind het ook erg leuk om te doen.

De motivatie bij mij is dus denk ik dat ik de gradatie van hoe verzorgd ik voor de dag wil komen aan pas aan de gelegenheid, ofzo? :D Op kantoor vind ik het gepaster om het neutraler te houden, maar helemaal kaal vind ik bij mijzelf vaak onverzorgd ogen dus vandaar de keuze voor weinig en subtiel. Als ik lekker uit eten ga en daarna nog een cocktailtje drink, vind ik het leuk om wat meer uit te pakken. Dan heb ik echt het gevoel dat ik pas bij de gelegenheid :)

Ik ga net zo lief zonder make-up naar buiten hoor, dat is het niet. Maar ik vind het prettig om mezelf te verzorgen, en voor mij hoort een beetje make-up daar bij. :j

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:19

herken dit zo erg! ben zelf nooit van de extreme make up geweest. Elke dag niets meer als mascara en een beetje oogpotlood (nee niet eens eyeliner!) en heeuul af en toe een beetje foundation als ik echt veel puistjes heb, dit worden bij mij vrij snel rode vlekken.

Maar genoeg die er bij mij op school een UUR over doen om hun makeup te doen hoor! Mijn nichtje ook, tegen haar is zelfs gezegd dat de het zoontje van mijn andere nicht niet meer mocht knuffelen omdat hij elke keer onder de oranje vlekken zat :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:28

ik draag alleen make up als ik weg ga.
naar me werk niet of ik moet een afspraak hebben.

ik ben wel altijd rete jaloers op mensen die hun make up echt mooi kunnen doen :oo mij lukt dat nooit zo goed als dat ik het wil :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:33

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:55

Ashleytjuhh schreef:
ik draag alleen make up als ik weg ga.
naar me werk niet of ik moet een afspraak hebben.

ik ben wel altijd rete jaloers op mensen die hun make up echt mooi kunnen doen :oo mij lukt dat nooit zo goed als dat ik het wil :')

Dat heb ik ook haha!

Ik draag mascara, wat oogschaduw en soms wat poeder.
Ik heb anders best kleine oogjes en zo haal ik ze iets op.
Verder ben ik er ‘s ochtends echt te lui voor :+.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:07

Jildau schreef:

Voor wie :?

Ik geef niks om make-up, zonde van mn tijd en geld en ik heb er geen verstand van.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:09

Als ik make-up draag, dan is het omdat ik het daarna zo leuk vind om naar mijzelf in de spiegel te kijken :D
Maar het hangt er vanaf hoeveel tijd en zin ik heb om me klaar te maken of ik ook, en hoeveel, make-up opsmeer.