Ik ben bij een aantal fysiotherapeuten geweest, en uiteindelijk uitgekomen bij manuele fysiotherapie. (Vraag me niet wat het verschil is, ik weet er niks van af en spreek alleen uit ervaring)
Zij heeft mij de eerste paar behandelingen net zoals bij jou flink pijnlijk gemasseerd, vergelijkbaar met accupunctuur massage? Omdat mijn rug/nek zo vastzat dat dit de enige manier was om het nog los te krijgen. Ik liep tenslotte ook al 10 jaar rond met deze klachten. De arme fysio had het er ook maar zwaar mee

Toen het eenmaal los was zijn we aan de gang gegaan om de nekspier aan de achterzijde die bevestigd zit aan je schedel sterker te maken. Ik droeg mijn hoofd verkeerd waardoor die spier verzwakt werd en de andere spieren aan mijn schedel trokken. Resultaat daarvan was natuurlijk hoofdpijn, nekpijn en af en toe hevige aanvallen van duizeligheid en misselijkheid.
Die nekspier oefeningen waren echt niet leuk en het duurde ontzettend lang, maar ik ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb want ik heb nu zeer zelden meer last van klachten.
Hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring.