Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leffroi schreef:Nee, de arts heeft mij per ongeluk zo lang laten gebruiken. Toen ik weer kwam op controle was hij verbaasd en kreeg hij het even heel benauwd. Ik was 16 toen ze het ontdekten en toen ook vrij vlot begonnen volgens mij, maar dat is alweer 10 jaar geleden dus ik weet het niet precies meer. Toen direct mee gestopt. Wist ik toen veel dat het niet zo lang gebruikt mocht worden, je gaat dan af op de kunde van de arts. Maargoed er was wel meer mis in dat ziekenhuis dus ik kijk van niks meer verbaasd op.
elenaMM77 schreef:Leffroi schreef:Nee, de arts heeft mij per ongeluk zo lang laten gebruiken. Toen ik weer kwam op controle was hij verbaasd en kreeg hij het even heel benauwd. Ik was 16 toen ze het ontdekten en toen ook vrij vlot begonnen volgens mij, maar dat is alweer 10 jaar geleden dus ik weet het niet precies meer. Toen direct mee gestopt. Wist ik toen veel dat het niet zo lang gebruikt mocht worden, je gaat dan af op de kunde van de arts. Maargoed er was wel meer mis in dat ziekenhuis dus ik kijk van niks meer verbaasd op.
wow dat ze het uberhaupt zo jong hebben voorgeschreven O.o, want het heeft nogal wat kwalijke bijeffecten om zo jong in een overgang geplaatst te worden pff.. hopelijk geen zaken aan overgehouden? of is alles weer helemaal hersteld? botten etc zullen inmiddels wel weer hersteld zijn gok ik zo, maar toch
Citaat:Werking
Leuproreline remt de aanmaak van mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen door de hypofyse. Hierdoor wordt de ontwikkeling van de puberteit vertraagd of tijdelijk stilgezet. De lengtegroei neemt weer toe. Op het moment dat het geen probleem meer is als het kind in de puberteit komt, stopt men de behandeling. Daarna komt de puberteit binnen een aantal maanden weer op gang. Het kan tot 16 maanden duren voordat een meisje weer gaat menstrueren.
Brainless schreef:elenaMM77 schreef:
wow dat ze het uberhaupt zo jong hebben voorgeschreven O.o, want het heeft nogal wat kwalijke bijeffecten om zo jong in een overgang geplaatst te worden pff.. hopelijk geen zaken aan overgehouden? of is alles weer helemaal hersteld? botten etc zullen inmiddels wel weer hersteld zijn gok ik zo, maar toch
Het wordt vaker bij (jonge) kinderen gebruikt die te vroeg in de puberteit komen (en daardoor stoppen met groeien).
Of bij kinderen die wel "normaal" gaan puberen, maar heel klein blijven.
Door dit middel wordt de puberteit uitgesteld en is er nog extra groei te verwachten.
Dit kan zowel bij jongens als meisjes.Citaat:Werking
Leuproreline remt de aanmaak van mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen door de hypofyse. Hierdoor wordt de ontwikkeling van de puberteit vertraagd of tijdelijk stilgezet. De lengtegroei neemt weer toe. Op het moment dat het geen probleem meer is als het kind in de puberteit komt, stopt men de behandeling. Daarna komt de puberteit binnen een aantal maanden weer op gang. Het kan tot 16 maanden duren voordat een meisje weer gaat menstrueren.