Ervaring dry needling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:06

Ik word minimaal 1x in de 3 weken geprikt in mijn schouders/nek. Dit is het enige wat werkt, mijn migraines zijn flink afgenomen en mijn stijve nek is vrijwel verleden tijd. Afgelopen week heb ik voor het eerst meegemaakt dat het aanprikken niet te harden was, ik kreeg ook niet de schok, maar heel mijn lichaam reageerde. Dit was uiterst onprettig. Maar hé, de spier is weer los!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 15:12

Zo net weer gedaan en deed creselijk zeer hij heeft de trapeezes geprikt en hij was klaar en ging zitten en viel bijna flauw werd helemaal duizelig en bonkend hoofd en misselijk ging maar weer even liggen en daarna ging t weer
Ben helemaal beurs nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:47

Anoniem schreef:
Mijn Chiro zet ook weleens naaldjes maar dat is denk ik dan toch ietsje anders.
Aangezien hij ze niet beweegt/ roert.
Voel daar ook niets van alleen spierpijn naderhand.

Nou, wel dus.
Gisteren weer geweest en heb echt liggen vloeken op de bank.
Ik vroeg hem naderhand of dit dus Dry needling is en dat was het zeker.
Hij beweegt de naaldjes wel. Wel lichtjes, loopt er geen minuut mee te roeren ofzo.
Als je bang voor naaldjes bent ( ik, al gelooft niemand dat dus ivm tattoo en piercings) wil je die lengte van de Naaldjes niet zien trouwens.

Ben nu nog brak en stijf. Maar de knoop is wel los.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 01:50

Ik ben heel erg tegen. Even kort samen gevat waarom:
Je neemt de oorzaak niet weg.
Je loopt met naalden te klooien vaak in of nabij acupunctuur punten terwijl de acupuncturist als het goed is er een naald insteekt en hoogstens een stuk links of rechtsom draait afhankelijk wat het wil bereiken. Ze leggen dus het hele punt lam. In eerste instantie voel je je beter maar weet je ook waar ze de energie vandaan hebben getrokken? Wat is effect op lange termijn en waarom doen ze niet eerst aan energie opbouwen voor ze het gaan verplaatsen. Wat voor effect heeft het op de rest van je lichaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:34

Sorry, maar Dry needling en acupunctuur hebben niets met elkaar te maken.
De
Oorzaak wegnemen? Soms kan dat niet.
Doet acupunctuur ook niet trouwens, dat terzijde.
Mijn Chiro geeft ook oefeningen om mijn rug sterker te maken( spieren) zodat ze beter m’n beschadigde rug kunnen steunen.
De oorzaak bij mij is beschadiging: wat kapot is, kan je niet helen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:40

Anoniem schreef:
Als je bang voor naaldjes bent ( ik, al gelooft niemand dat dus ivm tattoo en piercings) wil je die lengte van de Naaldjes niet zien trouwens.

Haha ik heb er een thuis liggen, ik vroeg ook naar de lengte ervan want het voelt als heel klein! Toen maakte hij er een open om te laten zien en zei hier neem maar mee! :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:46

Anoniem schreef:
Sorry, maar Dry needling en acupunctuur hebben niets met elkaar te maken.
De
Oorzaak wegnemen? Soms kan dat niet.
Doet acupunctuur ook niet trouwens, dat terzijde.
Mijn Chiro geeft ook oefeningen om mijn rug sterker te maken( spieren) zodat ze beter m’n beschadigde rug kunnen steunen.
De oorzaak bij mij is beschadiging: wat kapot is, kan je niet helen.

Soms is het idd niet onomkeerbaar maar in heel veel gevallen kan acupunctuur nog heel veel doen.

Dus omdat je met een ander doel in of in de omgeving van een punt prikt en frutselt dan gebeurt er niets met de andere funties van het punt. Aha ben ik daarom 3 jaar aan het leren om alle kanten te leren zien en benaderen. Kun je mij vertellen hoe je dat doet? Zeg je dan gewoon hé puntje ik ga even steken maar eehhhh je hoeft niet de shen energie leeg te trekken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:49

Oh, als je zo op de man gaat spelen voel ik niet zo de behoefte te reageren. Helaas.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:51

Op de man, waar doet ze dat?

Acupunctuur helpt mij helaas niet. Dryneelding gaf alleen enorme pijn maar daarna ook geen enkele verlichting.

Wat ik wel bijzonder vind zijn de veel verschillende verhalen. Van amper pijn tot mensen die tranen moeten wegslikken.
Dat laatste vind ik eigenlijk bij geen 1 behandeling aanvaardbaar. Toch wel genoeg mensen met die ervaring.
Vraag me ook af waar die verschillen zo van komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:54

Laat ik t anders zeggen: als je acupunctuur punten vergelijkt met triggerpoints... dan ben ik klaar met uitleggen.
Je mag best een mening over Dry needle hebben, en dan over “ puntjes” praten. Maar als je t verschil niet wil of kan zien, lees je dan even goed in.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:54

Dit topic gaat over dry needling en niet over acupunctuur. Dus als jij graag acupunctuur en dry needling wil vergelijken kan je misschien beter even een een eigen topic maken! Ik denk namelijk dat deze discussie hier voeren weinig nut heeft omdat iedereen hier al aan dry needling doet!

Edit; @bruintje ik denk dat er ook een verschil zit in de mate van pijn voor de behandeling. Waar het bij mij zo'n pijn deed (ja met tranen) was een plek waar ik al tijden mee liep, meerdere keren bij de huisarts geweest was en zelfs een verdovende en ontstekingsremmende injectie gehad heb. Ik kon mijn arm al tijden niet meer goed bewegen en werd snachts wakker van de kramp er in. Die spier staat zo strak dat als je er een naald in steekt om de druk er af te halen dat zeker enorme pijn doet. Ik vind het dan ook echt geen rare reactie. Bont en blauw na afloop ben ik nooit geweest. Al voelde het wel zo

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:04

Dus de mensen hier hoeven niet te weten wat het nog meer doet. Een goede (zeer goede) acupuncturist heeft op en bijeenkomst proberen uit te leggen aan de dry needlers en geinteresseerde wat het doet of kan doen. Laten we het erop houden dat hij zijn verhaal niet heeft mogen afmaken. Dit is namelijk niet wat de grote namen wilde horen want dit zou hun idee tegen spreken. Terwijl die mn heeft 30 jaar studie gedaan, boeken geschreven, geeft les over de hele wereld. Krijgt tickets opgestuurd om even langs te komen waar ter wereld om mensen te behandelen en heeft zelfs goede succesen behaald bij ongeneesbare ziektes. Hij weet meer als menig chinees welke dan ook weer bij hem komen voor scholing. Hij heeft ook uitgezocht wat de nadelen van dn zijn maar men wil het niet weten en niet horen.

Over het niet werken van acupunctuur, heb een een tcm therapeut gehad? Dat werk soms wel of soms niet. Die hebben vaak vaste prik formules en prikken punten die werken of tegenwerken of wat dan ook. Ccm therapeuten hebben naast een westerse diagnose een chineze diagnoze waarin zij de westerse diagnose omzetten in energie en dan icm met de tijd van de dag/jaar/maand/etc, en de sterke en zwake energie van een persoon wordt ern behandelplan gemaakt met wat je wil voeden, laten doorstromen, openen, eruit wil trekken, etc. Daarnaast is er voor de mensen die geen naalden willen de optie als bijvoorbeeld zijde. Dit plak je op de huid en is dus niet pijnlijk. Maar goed tot zover acupunctuur.

De vergelijking kun je ongepast vinden maar heb je er dan helemaal geen moeite mee behandeld te worden door iemand die niet precies weet wat die doet en die dat ook niet zomaar te weten krijgt omdat het in de doofpot gestopt wordt?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:05

Lailapri ik denk dat het voor jou goed is om je te beseffen dat wat voor jou waarheid is niet perse de waarheid voor een ander hoeft te zijn.

Afbeelding

Beetje respect voor andere invalshoeken lijkt me wel op z'n plaats, dat heeft niks met een doofpot te maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:10

Ik heb gisteren voor het eerst dry needling gehad. Het is niet een scherpe pijn, maar gewoon een bijzonder misselijk zwaar rotgevoel in je spier. Anders kan ik het niet uitleggen.

Ben erg benieuwd of het gaat werken. Kan niet zeggen dat het meteen over is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:18

Vanillia schreef:
Lailapri ik denk dat het voor jou goed is om je te beseffen dat wat voor jou waarheid is niet perse de waarheid voor een ander hoeft te zijn.

[ Afbeelding ]

Beetje respect voor andere invalshoeken lijkt me wel op z'n plaats, dat heeft niks met een doofpot te maken.

Mijn waarheid en die van heel veel acupuncturisten zowel voor paarden als voor mensen.

Waarom willen beoefenaars er dan niets van weten? Heb met meerdere geprobeert een gesprek aan te gaan en enige nuttige wat eruit komt, het is anders. Maar wat anders komt geen zinnig antwoord op. En de vraag of ze niet willen weten wat ze verder kunnen aanrichten geeft weer het antwoord, het is anders...
we zijn allemaal tegen kwakzalvers maar deze mensen mogen met gebrekkige kennis dit beroep uitvoeren? Dat zou hetzelfde zijn als ik een cursus kruiden volg en vervolgens ga zeggen dan kruiden medicijnen anders zijn en geen oog wil hebben voor wat de werkzame stoffen in kruiden nog meer kunneb doen wat in een korte cursus niet aan bod komt maar die een arts wel weet en dan ga zeggen tegen die arts, wat jij doet is anders. Mijn kruidje werkt voor.... en dat het in jou geneeskunde ook zorgt voor..... is onzin. Want dat is anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:23

Hoe Kun je fysiotherapeuten en chiropractors nou onder kwakzalvers scharen...
Dat geldt voor mij eerder voor acupunctuur.

Het is ook anders, wat snap je daar dan niet aan.
De naaldjes gaan een triggerpoint in. Een spier.
Heel wat anders dus dan waar jij een naaldje ooit gaat insteken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:35

Omdat een fysio en chiro niets weet van acupunctuur punten? En de werking van de energie banen, de energieen die door die spier lopen, de effecten die het vervolgens weer heeft op andere delen. Ik ken iemand die chiropractie beoefend en acupunctuur en die wil niets weten van dn. Ik ken iemand die fysio is en acupuncturist. Sowieso gebruikt die nog maar weinig van de fysio technieken omdat het vaak niet de oorzaak weg neemt maar dat ter zijde maar die wil ook niets te maken hebben met dn. Maar goed het is anders. Een triggerpoint kan nooit op een zelfde plek liggen er kan nog een energie baan in of over lopen en je hebt nooit effect op wat anders want daar heb je zo te horen al uitgebreid studie naar gedaan. Maar we zien de mensen wel weer tegemoed na een paar jaar triggeren. Die spier is top maar goed we hebben er wel een autoimuun ziekte voor in de plaats. Of haaruitval of we zijn zo moe of nouja verzin het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:36

Laat maar, je wilt t niet snappen.
Je blijft maar doorgaan over je acupunctuur.
Succes met je tunnelvisie.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:08

Ik geloof nou weer niet zo in energiebanen. Ik geloof wel in dry needling. Mag dat van jou, lailapri?
Overigens wordt ik al ruim 4 jaar geneedelt, als het niet meer is. En begin niet over, "waarom gaat het dan niet over", mijn lichaam is zo brak, en ik verricht zwaar werk. Dit houd me op de been.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:21

Ik laat het ook zo nu en dan doen.
Doet het pijn? Ja, soms moet ik echt mijn kaken op elkaar houden. Maar ik ben zo opgelucht naderhand. Meestal voel ik me heel snel beter. Heel soms ontstaat er een vochtbult, maar ik ben zo blij als ik het heb laten doen. Ik moet eigenlijk de fysio weer eens appen voor een afspraak.
Ik ben er 3 jaar geleden mee begonnen na een val van een paard waar mijn arm uit de kom is geweest. Toen moest ik echt elke 2 weken komen voor een massage/prikken. En nu gelukkig nogmaar 1 keer in de 2-3 maanden :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:34

Acupunctuur vind ik persoonlijk ook nonsense, heb zelf een aantal behandelingen gehad en hielp me niet. Waar ik bij dry needling wel resultaat had...

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:46

Ik wil dit topic graag een schopje geven. Ik ga donderdag voor het eerst en ben best zenuwachtig... Op zich heb ik een hoge pijngrens, maar ik vind reflexen en zo altijd erg naar voelen... -O-

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:49

Ik heb het een keer bij mijn SI gewricht gehad en in mijn schouders. In mijn schouders deed het wel zeer. Ik heb er wel baat bij gehad.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:08

Voor degenen die het verschrikkelijk vonden: dit is echt niets!!! vergeleken met een zenuwblokkade waarmee ze zonder verdoving bij of in je zenuw prikken ipv je spier met een super lange naald. En nog een beetje gaan wroeten of ze juist zitten.

Dry needling is niet prettig maar zeker te doen. Na de behandeling voelde ik mij soms wat moe. Helaas geen resultaten voor mij, maar ik zit nogal gek in elkaar qua nek schouders rug.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:30

Vandaag weer behandeling gehad in nek, schouders, bovenarmen en ellebogen
Zoveelste keer door de tijd heen
Onlangs ook paar keer in heup/bekkengebied geneedled
Ik kan niet zonder, helpt bij mij ook goed. Vaak wel rest van de dag wat last