Help, ik lig vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:46

Fijn dat er zo serieus naar je klachten gekeken wordt en dat er zo snel acties worden uitgezet. Succes bij de arts straks.

Anoniem

Re: Help, ik lig vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:53

Wat fijn dat je telkens zo snel terecht kon, hopelijk heb je snel de uitslag vandaag en kunnen ze gericht aan de slag.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:59

Wat fijn dat je zo snel terecht kunt!! En vooral ook dat ze het zo serieus nemen.

Spierprobleem zou inderdaad makkelijker op te lossen zijn, maar vind je klachten niet heel typisch voor spieren, met name de uitstralende pijn. Geen of nauwelijks reflex onder je voet als ze kietelen heb ik ook, maar dat is dus door zenuwschade. Overigens als ik mijn spieren verkramp of iets, wordt het wel veel erger, dus ook de pijn, zenuwpijn en uitstralende pijn. Misschien is het een combinatie van?

Ach vanmiddag weet je wat er uit de scan gekomen is, hopelijk valt het mee en kan je redelijk snel weer lekker vooruit!
Die MRI maakt inderdaad wel een pokke herrie, maar vind dat altijd heerlijk. :))

Succes en sterkte!

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:00

Jeetje TS, sterkte!! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en komt er een leefbare oplossing voor je :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:06

een verkrampte spier (piriformis?) die daarmee een zenuw (sciatic nerve, geen idee hoe die in het Nederlands heet?) irriteert, zou wel die uitstraling verklaren. Maar hopelijk heb je vanmiddag meer duidelijkheid, ik duim mee dat het idd spieren zijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:19

Dit klinkt allemaal heel erg herkenbaar.
Alleen heb jij geluk dat ze je vrij snel in de MRI scan hebben 'geduwd'.
Ik mocht eerst nog 2 weken 'aanmodderen' met verschillende pijnstillers. (Diclofenac, Naproxen, Tramadol).
Na 2 weken voor de eerste keer op de spoedeisende hulp beland, maar toen was het niet 'erg genoeg' voor een scan.
Naar huis gestuurd met morfine en Lyrica.
Maar ik ging gewoon hallucineren en de pijn werd ook niet minder, de klachten erger (uitstralingspijn, uitvalverschijnselen, urineverlies en ondraaglijke pijn).
Voor de tweede keer op de spoedeisende hulp beland en uiteindelijk dan toch die langverwachte scan gekregen, maar daar moest ik wel eerst 3 weken voor lijden en heel veel testjes ondergaan bij de neuroloog inderdaad.

Het verbaast me wel een beetje dat ze je niet direct de uitslag hebben kunnen geven.
Ik kreeg de uitslag binnen een uurtje, nadat de afdeling had bedacht dat ze me moesten opnemen, dus ik had een heel intake gesprek gehad want ze dachten dat ik niet naar huis zou mogen.
Totdat de neuroloog kwam vertellen wat de uitslag was en dat ik toch wel naar huis mocht.

2 hernia's onder elkaar.
Dit was op 4 december, daarvoor had ik dus al ruim 3 weken last van mijn rug.
En ik geloof dat ik er nog even zoet mee ben.
Nu net een week zonder morfine.
Wees ook daar voorzichtig mee als je uiteindelijk mag stoppen. Wat een troep is dat. Ik ervaar er nu nog de ongemakken van.
Al ben ik wel bijna 5 kilo afgevallen sinds dit hele gebeuren. Toch nog ergens goed voor.

Maar mocht het een hernia zijn waar je zoveel last van hebt, dan wees maar voorbereid dat je nog wel even last zal hebben.
In mijn geval voorspelde ze +/- 8 weken last. Nou, die zijn al wel voorbij en alles is nog in opbouw. Ik kan nog altijd niet veel langer dan een half uurtje zitten zonder daarna pijn te hebben.

Heel veel sterkte!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:57

Jeetje TS, wat een verhaal! Wat fijn dat je zo gauw terecht kan en dat het zo serieus genomen wordt allemaal, heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:05

Oei, wat een ellende.. Dat had je misschien ook niet zo verwacht op het eerste moment.
Sterkte en beterschap!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:11

succes bij de arts

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:32

TS wat een herkenbare klachten. Ben benieuwd wat eruit komt straks.

Ik heb 2 weken terug MRI gehad en dus een flinke hernia zitten. Maar pas over een week afspraak bij de neuroloog. Je hebt echt geluk dat t zo snel gaat!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:34

Wel fijn dat alles nu in een stroomversnelling komt zeg! Hopelijk straks duidelijkheid.

@Fem, hoeft niet hoor. Mijn broer had ook van dat soort uitval verschijnselen maar lag binnen een paar dagen al geplant op de ok

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:50

kiki1976 schreef:
Wel fijn dat alles nu in een stroomversnelling komt zeg! Hopelijk straks duidelijkheid.

@Fem, hoeft niet hoor. Mijn broer had ook van dat soort uitval verschijnselen maar lag binnen een paar dagen al geplant op de ok

Dat ligt inderdaad aan de beknelling of ze opereren.
Maar ook dan is het herstel meestal geen korte weg.

Hoop voor TS op een gunstige uitslag.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:54

Afbeelding
Afbeelding

Toch hernia, kak -O-
Over 2 weken afspraak bij neurochirurg om te kijken wat nu verder.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:58

En nu flinke pijnstillers en voorzichtig bewegen? Wat een ellende

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:58

Ahhh oliebol, balen joh! -O- Jammer dat je pas over 2 weken terecht kan. Heb je wel goede pijnstillers nu?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:59

Vervelend en mooi dat je er op tijd bij bent. wanneer je uitval krijgt dan direct aan de bel trekken en niet op de afspraak wachten. Kennis heeft er een klapvoet aan over gehouden omdat ze zo eigenwijs was en maar afwachtte.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:11

Ach jeetje Marinda, wat poedersuiker! -O-
heel veel sterkte!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:23

Och nee! Heel veel sterkte :(

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:27

Quir schreef:
linnnh schreef:
Ik zou bij klachten in spieren/gewrichten/"het bewegingsapparaat" eerder de adviezen van fysio-/oefentherapeuten eerder ter harte nemen dan die van de huisarts.

TS, een oefentherapeut kan aan huis komen om je te vertellen welke houdingen wel/niet goed zijn voor je en oefeningen geven die je pijn kunnen verlichten. Hierbij hoeven ze je niet aan te raken/masseren/kraken.

Een huisarts roept helaas nog vaak dat rust de remedie is, wat in dit geval niet geheel terecht is.

Nou nee en daarnaast is vermoeden op hernia geen spieren, gewrichten of iets probleem...

!
Laatst bijgewerkt door ODonoghue op 31-03-22 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:37

Oh kak wat vervelend dat het toch een hernia is.
Ik heb jaren geleden ook dezelfde klachten gehad maar bij mij waren het mijn rugspieren (vanaf de nek tot aan het staartbotje compleet vast). In 1e instantie spierverslappers en fysio gehad. Die hielpen maar een paar maanden.
Daarna zelf naar een sportmasseur geweest en ben niet meer bij hem weg gegaan. Al 6 jaar om de 3 weken een behandeling en heb nooit meer last gehad _/-\o_

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:41

Mijn advies is, luister vooral naar wat het advies van de neuroloog is!
Alle adviezen (ook die van mij) zijn goed bedoeld, maar elke situatie is anders en de neuroloog kan je daarbij gewoon het beste advies geven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:58

Zo zie je maar, luisteren naar de arts is verstandiger dan naar bokt. In dat geval had je misschien wel bij de manueel therapeut gelegen en was de schade nog groter geworden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:09

Jeetje, wat balen zeg! Wel ontzettend fijn dat je zo snel terecht kon, alleen dan wel weer jammer dat je nu weer 2 weken moet wachten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:15

ODonoghue schreef:
Quir schreef:

Nou nee en daarnaast is vermoeden op hernia geen spieren, gewrichten of iets probleem...

!

Wil hier toch even kort op reageren, klein beetje off-topic, sorry daarvoor :o
Maar als ik het goed opvat zeg je hier dat een hernia geen gewrichtsprobleem is, terwijl het een auto-immuun ziekte is die je gewrichten aantast. Dan is het toch juist wel een gewrichtsprobleem waarbij de fysio kan helpen?
Doe zelf de opleiding tot fysio en we krijgen wel degelijk wat informatie over de soorten hernia’s.

Heb je een pb gestuurd, beetje off-topic inderdaad, maar een hernia is geen auto immuun ziekte...

Balen TS, hopelijk kunnen ze je snel helpen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:16

niet fijn ;( heel veel sterkte ermee, ik weet uit ervaring wat voor ellende dit is

@quir, ik dacht al dat ik gek werd ;)