Onverklaarbaar hevige maagkrampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:48

Galstenen? (je kan ook dikke gal vloeistof hebben, die kan je galgang ook verstoppen, en dat zie je niet op een echo). Ik kreeg die aanvallen altijd een paar uur na het eten. Eerst was het 1 keer in de 14 dagen later elke dag met overgeven. De aanvallen duurden van een uur tot wel 3 dagen. Had op het laatst ook twee zere plekjes op mijn rug, links en rechts naast mijn ruggengraat. Dat kwam doordat ik ook een ontstoken alvleesklier er bij had gekregen omdat de uitgangen van de gal en alvleesklier vlak bij elkaar zitten. Toen heb ik wel een poosje in het ziekenhuis gelegen. En dat allemaal omdat de huisarts en later ook de HAP vonden "gewoon buikpijn" had.

SecretLIN

Re: Onverklaarbaar hevige maagkrampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:03

ik had het ook dacht ook spastische darm na tis x huisarts ook blaasontstekingen doorgestuurd voor echo en daarna ct scan in ziekenhuis ik had 3 grote nierstenen. nog 5 maand mee rond moeten lopen wel met flinke pijnstillers..
daarna via operatie bij mn rug/zij verwijderd.
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:08

SecretLIN schreef:
ik had het ook dacht ook spastische darm na tis x huisarts ook blaasontstekingen doorgestuurd voor echo en daarna ct scan in ziekenhuis ik had 3 grote nierstenen. nog 5 maand mee rond moeten lopen wel met flinke pijnstillers..
daarna via operatie bij mn rug/zij verwijderd.
[ [url=m/tR1jfO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei nierstenen kunnen ook echt heel pijnlijk zijn volgens mij!

Ik heb mijn bonkers nog nooit laten zien, zet ze even in een spoiler:

Spoiler:
Afbeelding

Schrok me dood dat ik ze zag voor het eerst! :oo

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:13

Ik heb het ook gehad maar bij mij was het heftige stress. Alsof iemand mijn maag samenkneep. Zoveel pijn. Ik heb het nu nog soms in stressvolle situaties maar niet veel meer.
Ik heb toen van de huisarts een middel gekregen om de maag rustig te krijgen. Werd er ontzettend suf en duf van. En als onderhoud maagbeschermers.

Ook onderzoeken gehad, echo, bloedonderzoek. Eerste hulp geweest een aantal keer. Maar nooit iets kunnen vinden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:24

Bah, wat een vieze maar vooral ook rare dingen! :') Het lijkt wel alsof er een stukje afgesneden is. Ik vind het gek dat ze qua kleur ook zo verschillend zijn. Die kleine krengen kunnen veel ellende veroorzaken!

Verdrietig om te lezen dat meer mensen niet serieus werden genomen door huisarts en/of HAP. Ze zouden toch moeten begrijpen dat je daar niet voor je lol komt. Het is lastig dat er zoveel verschillende aandoeningen zijn die pijn in de maagstreek kunnen geven, maar dan verwacht je toch dat ze met jou op zoek gaan naar die oorzaak.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:36

goeroe schreef:
Bah, wat een vieze maar vooral ook rare dingen! :') Het lijkt wel alsof er een stukje afgesneden is. Ik vind het gek dat ze qua kleur ook zo verschillend zijn. Die kleine krengen kunnen veel ellende veroorzaken!

Verdrietig om te lezen dat meer mensen niet serieus werden genomen door huisarts en/of HAP. Ze zouden toch moeten begrijpen dat je daar niet voor je lol komt. Het is lastig dat er zoveel verschillende aandoeningen zijn die pijn in de maagstreek kunnen geven, maar dan verwacht je toch dat ze met jou op zoek gaan naar die oorzaak.

Ja smerig he? En inderdaad raar dat ze van kleur verschillen. Nooit gevraagd waarom ook...

He gatsie Leandra... Het is naar dat er geen oorzaak wordt gevonden. Bij mij heeft het uiteindleijk ook 3 jaar geduurd voor ik een beetje adequaat geholpen werd... |o

SecretLIN

Re: Onverklaarbaar hevige maagkrampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:56

klopt was ook heeeel pijnlijk maar heb vrij hoge pijngrens dat scheelt wel denk ik