2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:21

Naam/ streefkilo’s / al afgevallen kilo’s - is wat mij betreft ook oké!
Vertel nog liever mijn pincode geloof ik... :Y)

Fijn dat iedereen weet wat hij gaat veranderen in 2018!
Minder snoepen en meer bewegen en verder no nonsens, i’m in!
Alleen maandelijks bijhouden vind ik misschien een beetje ruim, kunnen we niet 1 vaste dag in de week afspreken te wegen?
De “Bokt-valt-af-op-vrijdag-post” ofzo... of “Burn-till-its-Bokts” zaterdag _O-

Kun je in het weekend wat losser en dan daarna weer 5 dagen er tegen aan, omdat we weten dat de weekdag vast staat.

c_esther

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:25

Hallo lieve bokkers! Ik wil ook weer gaan beginnen in 2018. Struggle al heel lang met mijn gewicht. Soms gaan er wat kilo's af, helaas kan ik het nooit volhouden! Leuk dat we elkaar hier kunnen inspireren.

Mijn eerste doel is onder de 100 kg komen, maar voor een gezond gewicht moet er wel minstens 40 af..
Long way to go, but let's go for it.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:43

Ik wil er 3 tot 4 kilo af en een stok achter de deur lijkt me wel fijn.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:46

Ik zag het topic gisteravond al voorbij komen en heb erg zitten twijfelen om me aan te melden. Ik meld me in bijna elk dieettopic geloof ik, maar haak na een paar weken altijd weer af. Niet zozeer met het gezonder eten, meestal heeft het te maken met de snelheid en inhoud van het topic. De wens van meerdere mensen om het geen lijstjestopic te laten worden heeft me over de streep getrokken, hopelijk lukt dat. Ik vind het overigens helemaal geen probleem als er af en toe eetlijstjes worden geplaatst om zo om advies te vragen over wat er beter of anders kan.

Ik ben echt flink te zwaar en daar probeer ik al jaren wat aan te doen, met wisselend succes. Koolhydraat arm werkte nog het beste, maar dat ging me op den duur enorm tegenstaan. Om een gezond Kom er nu aan te hebben moet ik 25 kilo afvallen. De laatste keer dat ik dat had was 11 jaar geleden. Wat er mis gegaan is? Ik heb al 10 jaar een kantoorbaan en zit 32 uur per week op mijn gat. En door een hardnekkige knieblessure kan ik niet zo goed meer fietsen, dus zit ik ook nog eens 45 minuten per dag in de auto. Gezond eten is het probleem niet. Ok, ik moet wel wat minder eten, maar ik ben niet heel erg van het snoepen en snaaien. Bij mij ligt het voornamelijk aan te weinig beweging. Fietsen zit er dus niet in - ook niet op een e-bike - wandelen gaat echter wel goed. Kan prima 20 km lopen, 5 km fietsen is een stuk moeilijker. Lopen duurt alleen zo veel langer... :+

In de zomer ben ik na mijn werk altijd buiten en dan lukt afvallen wel. Aan het rijden, lesgeven of wandelen. In de winter is dat een stuk minder, en dan is het hallo kilo's! Zeker met de regen van de afgelopen maanden. Het bankhangen is nu echt afgelopen! Ik had al besloten om deze vakantie elke dag te gaan wandelen. Gister, mijn eerste vrije dag, 6km gedaan en vandaag 3 (en 45 min gereden, maar dat tel ik niet mee). Morgen vier ik kerst met mijn familie en gaan we 's middags ook nog het bos in. Ook wil ik op werkdagen als ik 's avonds thuis ben weer mijn oefeningen op gaan pakken. Een paar jaar geleden deed ik via bokt de 30 day shred van Jillian Michaels. Saaaai, maar wel effectief! Misschien dat ik die er weer bij ga doen als ik hem kan vinden, of een vergelijkbaar programma. Ik. Moet. Bewegen. En weer in MFP gaan bijhouden wat ik eet. Dat werkt toch altijd wel goed.

Zet 'em op, meiden! *\o/*

*edit*
Ik zou heel graag voor de zomer 10 kilo kwijt zijn.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:52

Ik zal ook verder even vertellen wat vooral mijn probleem (klinkt gelijk zo groot) is, ik snaai veel te veel, zeker als ik een beetje stress heb, dan grijp ik gelijk naar eten en t liefst chocolade of chips. Hier wil ik eerst van af.
Wat ik doe qua beweging; ik rij 1 a 2 keer in de week paard, dan wandel ik 1 if 2 dagen met m'n verzorgpony (half uur) en met m'n andere verzorgpony ga ik vaak een rondje fietsen of wandelen. Ook heb ik nog een hond, die ik 3 keer per dag uitlaat, daarmee wil ik ook de langere rondjes weer op gaan pakken.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:55

Ja, ik doe ook mee! Hoog nodig om het weer eens tot de killerbody te schoppen. ( lang gekoesterde, iets wat tehoog gegrepen droom _O- )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:58

Jessica_1998 schreef:
Ik zal ook verder even vertellen wat vooral mijn probleem (klinkt gelijk zo groot) is, ik snaai veel te veel, zeker als ik een beetje stress heb, dan grijp ik gelijk naar eten en t liefst chocolade of chips. Hier wil ik eerst van af.
Wat ik doe qua beweging; ik rij 1 a 2 keer in de week paard, dan wandel ik 1 if 2 dagen met m'n verzorgpony (half uur) en met m'n andere verzorgpony ga ik vaak een rondje fietsen of wandelen. Ook heb ik nog een hond, die ik 3 keer per dag uitlaat, daarmee wil ik ook de langere rondjes weer op gaan pakken.

Dat is hier idem. :j
Ik kan prima van het lekkers en ongezond afblijven, maar dan heb ik 1 dag dat het even allemaal niet lekker gaat en dan gaat er meteen een hele voorraad doorheen. :=
Dat is iets waar ik ook vanaf moet, en dat vind ik erg lastig.
Ik probeer mij er meestal van te weerhouden om naar de supermarkt te gaan om snaaigoed te halen, maar dat lukt ook niet altijd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:05

Ik snoep bijna niet. Mag één zak chips per week. De variant die ik altijd heb, zit 225 gram in. Hoe "slecht" ook, ik ga die zak er wel in houden. Heb het een tijdje zonder geprobeerd, maar heb dan vooral de neiging om andere dingen zoals noedels veel meer te gaan snaaien.
Ik eet s' avonds vaak laat. Waardoor eventueel snaaien alleen in de middag gebeurd. Dit wil ik gaan opvangen door voedzamer te gaan ontbijten en lunchen. Meer lijnzaad en kipfilet bijvoorbeeld. En dan een snee brood minder.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 19:17

Ik wil inderdaad ook geen voedings/calorieënlijstjes posten... Wel lijkt het me leuk als we een beetje gezonde dingetjes aan elkaar kunnen uitwisselen. Zo at ik vaak mayonaise bij veel dingen (vlees aardappels etc) en ben nu over op yogonaise. Zit minder in :) Ook gehoord dat je het beste pure pindakaas kunt eten. Hier zouden ook veel minder calorieën in zitten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:25

Net nog even een bmi-schema bekeken, ik moet 20 kilo afvallen voor een gezond gewicht, niet 25. Scheelt toch weer. :D Eerst maar eens 5.

Goed idee, Eline! Mijn vriend wil ook wat afvallen en eet vaak mayonaise, zal de yogonaise eens aan hem voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Imre op 23-12-17 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:26

Ik wil ook mee gaan doen. Ik moet nu echt... Sinds ik op mezelf woon is het helemaal uit de hand gelopen. Ik wil graag 15 kilo kwijt, maar heb de luxe gehad dat ik nog nooit eerder gewicht kwijt heb gemoeten. Nu zie je het ook niet zo van me af maar ik voel me heel ongelukkig en mijn lijf is unhappy.
Bij mij is het probleem ook het snaaien, zak chips die in een keer op gaat. Koekje hier, chippie daar. Dus hopelijk hebben jullie wat gezondere snacktips. Ik voel me af en toe een bodemloze put..

Mocht iemand het leuk vinden om in Den Bosch samen te gaan zwemmen, ik kan wel een extra stok achter de deur gebruiken om minstens 1x per week baantjes te gaan zwemmen :=.

Edit: mijn precieze huidige gewicht weet ik niet. De batterij van de weegschaal is al even leeg en nog geen motivatie gehad om die te vervangen, ghehe...

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:28

Ik wil ook graag meedoen! 2018 word het afvaljaar voor mij. :o
Heb het al een tijd geleden heel lang geprobeerd af te vallen, zonder succes. Ivm PCOS gaat het heel erg moeilijk bij mij helaas. Ik wil dit jaar sowieso 10 kilo afvallen, einddoel is 20 kilo.
Zijn er nog bokkers die tips hebben voor oefeningen voor mij? Zat zelf al te denken aan touwtjespringen, lijkt me best intensief en makkelijk en snel. Helaas lukt hardlopen niet door zwakke knieën en sportschool wil ik echt niet (iets met sociaal ongemakkelijk)
Verder fiets ik elke schooldag zo'n 8km en loop ik trappen naar de 4e of 5e verdieping met schooltas (gaat ook nog niet zo soepel als ik wil).
Ik eet eet geen vlees, nauwelijks zuivel als kaas, af en toe wat yoghurt of drinkyoghurt en alleen op zondag een eitje. Je zou kunnen zeggen dat ik bijna vegan ben :') Ik snoep nu nog veel te veel, maar vanaf 1 Jan geen snoep, chips etc meer.
Sorry voor het lange bericht haha :Y)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:30

Ik meld mij ook maar!

Ben al wel in 2017 begonnen. Nu al 28kilo afgevallen. In de maand december laat ik het een beetje los en ik januari ga ik weer volop verder.
Dan wil ik als het lukt nog 12 kilo eraf :D.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:35

Zo Patty! Dat is knap! Hoe heb je dat gedaan?

Haffishetti sportschool is ook echt niks voor mij. Op www.darebee.com staan leuke oefeningen. Ze hebben ook een youtubekanaal waar ze alle oefeningen uitleggen als je ze niet snapt. Superhandig.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:41

Jikkeee schreef:
Ik wil ook mee gaan doen. Ik moet nu echt... Sinds ik op mezelf woon is het helemaal uit de hand gelopen. Ik wil graag 15 kilo kwijt, maar heb de luxe gehad dat ik nog nooit eerder gewicht kwijt heb gemoeten. Nu zie je het ook niet zo van me af maar ik voel me heel ongelukkig en mijn lijf is unhappy.
Bij mij is het probleem ook het snaaien, zak chips die in een keer op gaat. Koekje hier, chippie daar. Dus hopelijk hebben jullie wat gezondere snacktips. Ik voel me af en toe een bodemloze put..

Mocht iemand het leuk vinden om in Den Bosch samen te gaan zwemmen, ik kan wel een extra stok achter de deur gebruiken om minstens 1x per week baantjes te gaan zwemmen :=.

Edit: mijn precieze huidige gewicht weet ik niet. De batterij van de weegschaal is al even leeg en nog geen motivatie gehad om die te vervangen, ghehe...

Ik ga je even een pb sturen! :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:53

Iedereen al klaar voor de feestdagen?
Hier staan een aantal dagen vol eten en zoete verleidingen voor de deur... zware dagen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:54

Wij hebben eerste kerstdag gourmetten en 2e kerstdag een koudeschotel gemaakt door de visboer.
En natuurlijk zijn er ook zoete verleidingen zoals chocolade, hopelijk kan ik daar een beetje vanaf blijven. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:21

Hmm weet niet of ik helemaal in dit topic pas :Y)

Ben een jojo , kom aan en val af . Dieptepunt zit ik nu wel op , paar jaar terug door galstenen veel afgevallen (en dat is er dubbel en dwars weer aan)

Doel voor volgend jaar is eerst 29 kilo , en dan nog eens 25 kilo zien te lozen . Dan zit ik keurig op gewicht , alleen ben altijd al dik geweest .

Probleem is dat kwa voeding ik fruit niet blief , rauwkost heb ik nooit gelust (konijnen wel) . en wil niet teveel bovenop mijn voeding zitten dan stop ik de persen en eet ik wel niet . En werk bij de slager :+ , gaat ook vanalles naar binnen als ik werk .

Chocolade eet ik alleen op zondag

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:23

Ik vind het lijstjes idee heel goed bedacht! Het is wel motiverend om elke 2 weken of elke maand neer te moeten zetten wat er af is!

Met eetlijstjes kan ik niet zoveel, dus dit is veel beter!

Ik let nu al wel op want ik opeet, maar vanaf 1 januari word ik nog wat strenger voor mezelf. Mijn zus heeft net haar diploma als voedingsdeskundige gehaald en zij gaat me ook helpen. Ik heb wat problemen met sommige voeding, dus dat kunnen we dan ook gelijk aanpakken.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:35

Ook ik vind eetlijstjes niet fijn, wel zou ik het leuk vinden om gezonde en lekkere recepten met elkaar te delen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:49

Jessica_1998 schreef:
Ook ik vind eetlijstjes niet fijn, wel zou ik het leuk vinden om gezonde en lekkere recepten met elkaar te delen!

Jaa!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:16

Ik ben ook voor gezonde recepten delen.
Vooral recepten voor het gezin.
Daarloop ik helaas met veel diëten tegenaan... dan kan ik apart voor hun gaan koken omdat ze niet lusten wat ikmoet eten.

Ik ben recent bezig geweest met het killerbody dieet en heb daar voor mij werkzame dingen uitgehaald. Ben nog aan het bedenken hoe ik het aan ga pakken in januari. Begin ik eerst weer in het boek?of ga ik het zelf proberen? Ik vind het meestal makkelijk als ik een weekmenu kan volgen maar ik mis een beetje de variatie.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:18

Jaaaa ik meld me ook!

Ik wil ook zo'n 13-15 kilo kwijt :D

Woog altijd rond de 57 kilo, nu is het ongeveer omgedraaid ... {:)-:(

Ik ben veel aangekomen door mijn burn-out :(
Laatst bijgewerkt door Mandy92 op 23-12-17 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:19

Ik volg ook graag! Afvallen niet echt, maar vooral gezonder gaan leven en vet naar spier omzetten :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:20

Ik vind recepten ook leuk! Ik eet vegetarisch, dus hoop dat er nog wat vegetariërs zijn of mensen die soms vegetarisch koken :)