Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
JustMe8484 schreef:Overigens is laten huilen in mijn ogen echt een slechte oplossing. Op deze leeftijd kunnen ze het gewoon nog nodig hebben die fles. Zowel het weglaten van die fles als het laten huilen kunnen nadelige gevolgen hebben voor de ontwikkeling van de hersenen.
Op deze leeftijd huilen ze nog met een reden en omdat ze iets echt nodig hebben...
egnie schreef:Je kunt het ook anders bekijken. Als jij elke nacht een hamburger eet dan wordt je op een gegeven moment ook wakker als je deze een keer niet krijgt.
Als ze overdag goed eten hebben ze in mijn ogen geen nachtvoeding meer nodig. Dat sommigen snacht nog graag drinken drinken kan, maar kan in mijn ogen ook een stukje aangewend gedrag zijn. Flesje drinken en dan slapen. Zoals het vaak gaat bij baby's.
Soms moeten ze "leren" dat ze gewoon weer zelf in slaap kunnen vallen zonder de fles of borst.
Hier 3 kids en alle drie sliepen vrij vlot door tot een uurtje of 5 a 6. Op die leeftijd kregen ze hier geen nachtvoeding meer en ook geen fles om 23.00 uur. Overdag aten ze goed en als ze snachts wakker waren en ze hadden dorst dan konden ze water drinken.
Hier ook wel eens laten huilen omdat er niks was. Dat is hel maar dan is het wel het snelste over. 3 dagen en dan sliep iedereen weer prima.
Er zijn heel veel manieren. Je moet iets vinden dat bij jullie past en dit dan ook stug volhouden. Je veranderd niet iets in 1 nacht, je moet er echt wel 1 a 2 weken voor uittrekken en dus dan niet elke keer weer wat anders doen.
Ik weet niet wat je snachts aan voeding geeft. Je zou het ook af kunnen bouwen door er steeds minder schepjes poeder in te doen (als je kv geeft)
Maar bovenal wil ik jullie sterkte wensen. Het is gewoon geen makkelijk iets, juist door het slaapgebrek. Het wordt echt beter, ook al kun je dat nu niet voorstellen. Je eraan toe geven en niet tegen verzetten is het beste, of de tanden op elkaar en het roer omgooien.
CharleyT schreef:JustMe8484 schreef:Overigens is laten huilen in mijn ogen echt een slechte oplossing. Op deze leeftijd kunnen ze het gewoon nog nodig hebben die fles. Zowel het weglaten van die fles als het laten huilen kunnen nadelige gevolgen hebben voor de ontwikkeling van de hersenen.
Op deze leeftijd huilen ze nog met een reden en omdat ze iets echt nodig hebben...
Ja ja, zal best maar mijn jongste was na twee nachtjes doorhuilen ''genezen'' van zijn ik ben wakker en wil nu alle aandacht momenten 3x per nacht. En dan geen honger hebben ofwat dan ook.
Naar zolder verplaatst, 2x een kwartier gebruld, en de derde dag vlogen we uit bed om dat het 6.00 uur was en we hadden niks gehoord. Meneertje lachte ons vriendelijk toe toen we de kamer binnen kwamen.
Zijn zus waardeerde het ook heel erg want die werd niet meer wakker gebruld.
En raad es wat: het is een hele grote stoere gezonde slimme kerel geworden die zijn leven prima op orde heeft.
Niwla schreef:Iets off topic maar ik ben erg benieuwd, daarom een vraagje aan de moeders met een kindje van 2/3 jaar die nog 's nachts wakker wordt: op die leeftijd kun je toch al prima vertellen dat 's nachts slaaptijd is? Of heb ik dat helemaal verkeerd? Mijn zoontje is net 4 maanden dus ik ben er nog niet zo in thuis.
ukkiepuk schreef:Niwla schreef:Iets off topic maar ik ben erg benieuwd, daarom een vraagje aan de moeders met een kindje van 2/3 jaar die nog 's nachts wakker wordt: op die leeftijd kun je toch al prima vertellen dat 's nachts slaaptijd is? Of heb ik dat helemaal verkeerd? Mijn zoontje is net 4 maanden dus ik ben er nog niet zo in thuis.
Romy1234 schreef:Haar schema us momenteel zo:
Tussen 3.00-5.00 uur fles 180 ml
Rond 7.30-8.00 uur fles 180 ml die ze meestal niet leeg drinkt
10 uur fruit
12 uur half broodje en 150 ml fles, daarna middagslaapje van max 2 uur
16.00 uur fles 180 ml (drinkt ze ook niet altijd leeg)
17.30-18.00 uur aardappelen en groente
19.30 uur 250 ml papfles en daarna naar bed
Qua vast voedsel krijgt ze tot ze niet meer wil,ze eet redelijk veel maar is voor haar leeftijd ook zwaar en lang. 71 cm en 9,5 kilo
Ragdollcat schreef:Sorry, maar dat hoort erbij als je een baby hebt en ik vind 1 x per nacht echt heel netjes hoor.
Niet zeuren, gewoon lekker voeding geven en dan is het ook klaar.
Jullie willen toch graag kinderen en het is echt heel normaal dat de baby wakker wordt en voeding wil snachts.
Dat betekent slaaptekort bij de ouders, dus jullie zullen ermee moeten gaan dealen.
Ragdollcat schreef:Sorry, maar dat hoort erbij als je een baby hebt en ik vind 1 x per nacht echt heel netjes hoor.
Niet zeuren, gewoon lekker voeding geven en dan is het ook klaar.
Jullie willen toch graag kinderen en het is echt heel normaal dat de baby wakker wordt en voeding wil snachts.
Dat betekent slaaptekort bij de ouders, dus jullie zullen ermee moeten gaan dealen.