Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Wat mij ontzettend boeit is waarom mensen voor een dieet kiezen waarbij ze hun hele eetpatroon omgooien in plaats van (kleine) veranderingen te maken in hun eigen, al bestaande, voedingspatroon. Dat is toch veel makkelijker vol te houden?
sevke schreef:Resistance schreef:
Mijn moeder doet het al 20 jaar en die is hartstikke gezond, hoor.En de laatste onderzoeken wijzen er juist op dat het helemaal niet zo gezond is om je vol te laden met koolhydraten zoals brood, pasta en aardappelen. Het is juist nuttiger om wat minder koolhydraten te eten, maar dan nuttigere koolhydraten zoals bruine rijst.
Je schijnt te vergeten dat iedereen anders is, en iedereen verschillende behoeften heeft. Dus dankje voor je nogal agressieve advies, maar ik sla over en blijf genieten van het feit dat ik hartstikke gezond ben en trots ben op mij lichaam.
Waar zeg ik “vol laden” ?
Waar zeg ik “snelle koolhydraten”?
Het spijt mij dat jij dit een agressief advies vindt,
Je maakt er meer van dan het is. Ik zeg alleen : KHA is niet gezond. Punt. Je motor heeft ze nodig. Spreek maar eens met iemand die bodybuilding doet en in de weken voor de wedstrijd bijna geen koolhydraten mag eten, welk effect dit heeft op je lichaam.
Zelf ben ik ook tevreden met mijn (gezond) lichaam en gewicht. Ik doe veel aan sport en dan vooral duursport en ik merk dat mijn lichaam kh nodig heeft. Ik let er wel op trage kh te eten ipv snelle, en overdrijf hier ook niet in, maar ze schrappen gaat echt niet.
kiki1976 schreef:Veel mensen die KHA dieet volgen eten geen brood. Het nadeel hiervan is wel, dat dit het enigste goede prodict is om aan je benodigde jodium te komen. Pas hier wel mee op.
Er bestaat wel een KHA brood overigens.
Mijn moeder werd hier door de cardioloog op gewezen, verder kon hij alleen maar achter dit dieet staan
Evi84 schreef:Zelfs voor beperkt (tussen 50-100g khd) vind ik het redelijk stevig (50% of meer van je dagtotaal) - terwijl je nog 5 eetmomenten te gaan hebt die dag (uitgaande van 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes op een dag)
Supervixen schreef:Kleine veranderingen bedoel ik dus mee, ik noem nu maar wat voorbeelden:
- 1 koekje ipv 2 of meer
- geen suiker in je thee of koffie
- mager beleg op brood
- geen traktaties op je werk aannemen
- mager vlees eten
- rijst/aardappels/pasta afwegen zodat je niet teveel eet
- groenten als snack tussendoor eten
- water en thee drinken
- geen calorierijke saus bij het eten
- verpakkingen bekijken en kiezen voor producten met iets minder calorieën
-van een kleiner bord eten
Enzovoort
Cemlys schreef:Bloemkoolpizza viel mij behoorlijk tegen wat khd betreft. Scheelt amper met een normale pizzabodem.