Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611


Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:03

Elke dag. En m'n haar wassen (en conditioner natuurlijk) om de dag.
In Canada gaat het wel wat anders, dan ben ik al blij als ik om de dag douche :+ Daar ben je toch direct al wel weer vies (ranch)

Roosje01

Berichten: 10766
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:04

In de winter meestal om de dag ong 20min, soms keer extra als ik het koud heb van buiten of natgeregend ff 5min opfrissen/opwarmen. In de zomer bijna elke dag soms 2x per dag als veel heb gezweet op werk, maar dat zijn dan vooral korte extra douche beurten van max 5min. Heb momenteel ook geen paard of verzorgpaard. Anders idd ook even nadat ik van stal kom.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:05

Ik douche ook iedere dag en soms wel 2x per dag. Vind het heerlijk lekker even onder de douche staan. Ik sport wel 7 dagen in de week dus moet eigenlijk wel elke dag douchen.

Unleash

Berichten: 1055
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:11

Om de dag. Soms breek ik die regel als ik gesport heb, op de hooizolder ben geweest of vanwege mijn werk.

Ik denk dat er veel verschil zit in hoe mensen van zichzelf ruiken. Sommigen zweten snel of hebben een wat typische lichaamsgeur. Dan kan ik me voorstellen dat je liever elke dag doucht voor je omgeving.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:14

Elke dag en elke dag haar wassen, anders stink ik naar paarden :+ Ik ga wel vaak in bad ipv douchen. Heerlijk!

Wassen met een washandje vind ik echt heel vies, dat doe ik nooit. Dan liever even een minuutje douchen.

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:16

3 keer per week douche ik. Altijd als ik naar de paarden ben geweest (3 keer per week dus). Haren wassen 2 a 3 keer per week. Elke dag in de ochtend was ik me met een washand. Als het zomer is spoel ik me nog wel eens extra af.

Vind het wel schokkend hoe mensen reageren als je niet elke dag doucht dat je dan vies bent.. Ik was me elke dag
. Toch hetzelfde als douchen?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:19

Om de dag, en dan was ik gelijk mijn haar. Alleen in het weekend douche ik meestal de vrijdag en de zaterdag. Dan probeer ik wel 1 van deze dagen niet mijn haren te wassen omdat het anders te snel vet word. Dus 4 x per week.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:22

Ik douche om de dag en was mijn haar 1 keer in de week. Ik heb nooit vet haar of stinkend haar, mijn kapper vind mijn haar zelfs heel gezond.

Unleash

Berichten: 1055
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:26

Hoe kun je eigenlijk douchen zonder je haren te wassen? Of bedoelen jullie dat het wel nat wordt maar dat je er geen shampoo in doet?
Of iedereen doucht met badmuts op.

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:31

Ik doe mijn haar in een knotje of met een knip en zorg dan dat het droog blijft :P wil mijn haar ook 1x per week wassen. P

nova_zodiax

Berichten: 1038
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:33

Ik douche elke dag, haren was ik 2/3x pw. Ligt aan wanneer ik sport enz.
Ik heb een hele slechte huid maar kan en mag van de dermatoloog gewoon elke dag douchen als het maar niet te warm is en ik daarna goed smeer
Unleash, ik doe Mn haar in een knot en de de douchekop op zn laagst zodat het droog blijft.

1/2 keer per week lijkt mij echt een onfris gevoel.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:38

O ik dacht eigenlijk wel dat iedereen elke dag doucht. Ik douche 2x per dag. Altijd bij opstaan en als ik van de paarden kom of voor het slapen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:42

Waarom zou je per se iedere dag moeten douchen? :+ Als ik heel de dag thuis zit te hangen of alleen met een vriendin heb afgesproken vind ik het echt niet nodig om te douchen hoor.. Ik zweet dan ook helemaal niet snel maar als nog.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:46

Ik douche om de dag en ik heb de paarden aan huis staan. Maar draag bij de paarden andere kleding dan thuis. Ik douche momenteel iets vaker vanwege verkleumende buitenritten met mijn pony maar doe dan mijn haar niet.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:49

3x per week, 's zomers als het heel warm is en ik heb echt gezweten dan wel vaker, maar voordat ik zweet moet het minimaal 30 graden zijn.
Wassen met een washandje wel elke dag, maar dagelijks douchen gaat mijn huid niet blij van worden.
Sowieso als ik douche zo kort en koud mogelijk.
Heb een extreem droge huid en eczeem, dagelijks douchen en douchegel is funest.
Haren was ik 2x per week.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:51

Alle dagen en meestal zelfs meerdere keren per dag: train 2x daags en op het werk na bepaalde interventies... Het hangt er imo gewoon van af hoe vuil je je maakt in je dagelijkse leven: ik kan slecht tegen gedroogd zweet ivm irritatie en soms loop ik door het werk rond als zwarte Piet en da's ook geen zicht.

Qimm

Berichten: 15227
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:59

Als het nodig is, in de praktijk is dat 3-4x per week, waarvan meestal 1x in bad liggen (en daarna even afspoelen onder de douche)

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:00

Ik douche eigenlijk elke dag maar wel altijd ‘s avonds. Van ‘s morgens douche houd ik zo’n naar gevoel over :+
Haren was ik om de dag/om de 2 dagen.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:03

Nu ik mijn haren blau heb geverft is het echt max. 2 keer in de week (donkere haarkleuren 'bloeden' heel veel en is dan te snel uitgewassen wanneer ik iedere dag was), verder was ik mijzelf wel iedere dag of sta kort onder de dousch en was mijzelf (haar in knot blijft droog).

ik moet mij iedere dag wassen anders voel ik mij vies.. :')
ik ben verder te spaarzaam met water en verwarming, mij zie je niet onnodig lang oder de dousch staan of water onnodig lopen laten.. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58124
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:05

Elke dag, haren 2x per week shampoo, wel minstens 5 keer per week conditioner. Sinds ik dat doe doen mijn krullen het veel beter.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:15

Elke dag, soms zelfs twee keer per dag. Maar douchen doe ik altijd kort: Hop eronder, haar en lijf insoppen, uitspoelen, scheermesje er snel langs en binnen 5 minuten sta ik weer aangekleed voor de spiegel :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:21

mijn antwoord staat er dus niet tussen, maar ik douche mezelf 2x per dag. heb in de ochtend nodig om wakker te worden, wil savonds ook fris in bed liggen, dus dan douche ik me ook :)

Zoolgangster

Berichten: 9785
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:21

In ieder geval 's ochtends en dat is omdat ik vaak als een plank opsta (artrose) en warm water het snelste werkt om weer een buigzame rug te krijgen.

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:22

Ik douche echt maar twee of drie keer in de week := Voor de rest een washandje met een zwitsal zeepblokje.

Mijn haren wassen met shampoo? Euh.. Zo min mogelijk als het even kan ivm het verergeren van de roos door de shampoo. Maakt niet uit welke shampoo ik gebruik, zelfs medische shampoo speciaal voor roos maakt dat het erger word :') Geen shampoo gebruiken werkt tot nu toe het beste en ik heb echt heel mooi en totaal niet vet haar nu. Zelfs nauwelijks roos! Ik 'was' het wel gewoon met warm/heet water met soms een beetje zout erin.

Als ik een lekker geurtje in mijn haar wil dan doe ik een beetje shampoo in de puntjes van mijn haar, daar is het lang genoeg voor.

Ik heb wél elke dag schone en fris-ruikende kleding aan en was bijna dagelijks een wasje.

Benoite

Berichten: 695
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 02:06

Shoot nu wilde ik een x niet douchen aangezien ik echt geen ruk heb gedaan vandaag, kom ik dit topic tegen. Toch maar even douchen anders voel ik ineens alles plakken in bed. 8)7