germie schreef:Ik geloof minder en minder in reguliere geneeskunde. Je moet regulier en alternatief samen zien. Sommige dingen prima aan regulier, andere dingen absoluut niet en dan is alternatief vele malen een betere keuze.
Hier wat punten wat me opvalt en waarom ik voor of tegen regulier dan wel alternatief ben.
-1/3 van de gehele wereldbevolking, ongeacht ras of woonplaats zou een te hoge bloeddruk hebben. Nu kan het best zo zijn dat onder de 140/90 gezonder is, maar bij een 1/3 afwijking in elk ander onderzoek kun je stellen dat de baseline onjuist genomen is. Ik geloof dat ook bij de mensheid. Ik heb gelukkig absoluut geen 'hoge' bloeddruk, maar ik zie het vooral als manier om maar medicijnen te verkopen.
Heel veel mensen krijgen wegens de bijwerkingen van betablokkers juist nog meer medicijnen. en zo wordt er maar verkocht en verkocht. Mocht mij ooit medicijnen voorgeschreven worden die ik niet zie zitten, dan neem ik ze niet.
-27 jaar geleden heb ik mijn enkel gebroken. Toen wilden de artsen mij verminken door te opereren. Ik heb ze verrot gescholden. Hoe jong ik ook nog maar was, maar ik kon al zien dat het bot gewoon recht tegenover elkaar zat. Ineens was 5 weken gips genoeg. Ik weet nu dat dat nog te lang was. Ik heb me op geen enkele manier aan voorschriften gehouden en heb er niets aan over gehouden. Maar zonder mijn mond open te trekken zou ik dus voor mijn leven verminkt zijn. Nu hebben ze me nog steeds 5 weken van mijn leven afgenomen, ik zou graag nog eens verhaal halen, maar dat gaat niet meer natuurlijk. (gelukkig want er staat niets meer in enig dossier wegens verjaard). Ik weet nu zeker dat het met 3 weken tape ook genezen was. Ik genees namelijk door positief denken zeker 30% sneller dan een ander.
-Al 2 keer is mijn dossier of te lang bewaard of per ongeluk aan een onbevoegde gedeeld. Dit kan ook bij de alternatieve geneeskunde gebeuren natuurlijk, maar vind ik een groot punt van zorg. Geregeld worden gegevens gejat en liggen op straat.
-Het is wetenschappelijk bewezen dat de Exogen een botbreuk met 25% sneller doet genezen, maar toch krijg je hier dat apparaat niet te leen. DAn moet je echt zeuren. Kennelijk krijg je niet de beste zorg, maar de zorgt waar het meeste aan verdiend wordt. Een verzekering zal het goedkoper vinden als jij 6 weken in de ziektewet zit i.p.v . 4. Maar voor jou zou het heel fijn zijn als het er maar 4 zijn.
-Van veel natuurlijke middelen is het werkzaam zijn aangetoond. Denk aan Hibiscus, Meidoorn, Arnica, enz. CBD olie.
-Niet elk regulier middel werkt, zo is het ook met de alternatieve gezondheidszorg.
-Soms heb je reguliere geneeskunde nodig, denk aan preventieve antibiotica bij een tekenbeet. Maar neem niet onnodig antibiotica natuurlijk.
-Werking van chemotherapie is dubieus. Ik ken niemand die ondanks dat ze genezen zijn van kanker geen restklachten heeft. Voor mij reden om mocht het me ooit overkomen hierin het alternatieve circuit te bezoeken. Wegsnijden ok, geen chemo in ieder geval.
-Vruchtbaarheidszaken vind ik een goede zaak van de reguliere gezondheidszorg. Zwangerschappen afbreken bij een gehandicapt kind is een goed voorbeeld. Het blijft eigen keus, maar dat het aangeboden wordt, goede zaak.
-Kennis van spieren en herstel d.m.b. massages is in Azie veel verder ontwikkeld dan hier. Heb je last van je rug en zijn het de spieren, bezoek eens een Thaise masseuse. Dit is ook een vorm van de alternatieve geneeskunst.
-Ik ben een paar keer bij een chiropractor geweest, hoewel dit ook onder kwakzalverij valt was ik na een paar keer van mijn pijn in het si gewricht af. Enige nadeel: ze proberen meer en meer te verdienen door je terug te laten komen. Een einde van behandeling is nooit in zicht. Ik ben er dus zelf maar mee gestopt. Je moet bij de alternatieve geneeskunde extra mondig zijn om ook nee te zeggen.
-Magnetiseren, ik geloof er niet in, maar toch heeft een collega die dat doet mij van een pijntje afgeholpen. Hoe het kan? IK weet het niet, maar er is meer tussen hemel en aarde wat niet te verklaren is.
-Triggerpointmassage. Ik merk zelf dat het helpt. Het is een alternatief stukje geneeskunst, maar werkt echt. En je kunt het zelf ook heel gemakkelijk leren.
-Het grote voordeel van de alternatieve gezondheidszorg is dat ze kijken naar het individu en niet naar 'de gemiddelde mens'. De 1 geneest gewoon 75% sneller dan een ander. En daar wordt in de reguliere gezondheidszorg geen rekening mee gehouden. Dan is een uitstapje naar de alternatieve kant zeer goed.
Door mijn ervaringen heb ik een duidelijke mening over dingen gevormd. Ik vind het onveilig opslaan van gegevens echt een groot probleem. Dat speelt voor zowel regulier als alternatief. Ik ben tegen EPD, maar in de alternatieve gezondheidszorg heb je mogelijk geen zwijgplicht.
rontgentechnieken zijn natuurlijk onmisbaar tegenwoordig, evenals MRI en dat soort dingen. Maar daarna moet je ook openstaan voor alternatief vind ik. Oorzaak bekend, dan kun je rondkijken naar een geschikte behandeling.
te hilarisch..
Ik zou bijna temmen omdat er ook jonge bokkers zijn die je moet beschermen tegen onzin die gevaarlijk kan zijn.
Maar ik zou het jammer vinden hun plezier te verpesten.
Ik denk dat de reguliere gezondsheidszorg prima is en dat de delen van de alternatieve geneeswijze dat ook zijn.
Ik maak mij wel zorgen over de invloed van geld in de gezondheidszorg wat nu al zichtbaar is bij bijvoorbeeld zorgverzekeringen en wat waarschijnlijk erger zal worden.
Ik denk dat dit de reguliere gezondheidszorg wel zal beinvloeden.
.niet zozeer in de ontwikkeling, maar wel in de mate waarin het beschikbaar en betaalbaar is.