Als je iets wilt weten staat mijn PB altijd open

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tanya schreef:Indestal schreef:Maar regulier heeft steeds meer nadelen, geen tijd arts, geen gevoel van arts, te snelle uit de losse hand diagnose, te veel medicijnen die niet adequaat werken, waardoor er nog een bij, dosis hoger...oorzaak wordt 9 van de 10 keer niet gezocht en daardoor niet gevonden....duur! Hoge drempel ivm klachten omschrijving en drempelvrees. Uit eindelijk worden er maar enkelen echt genezen bij regulier, het ontaard in jarenlang medicijngebruik met steeds meer klachten door medicijngebruik....jaarlijks sterven er bosjes door medicijnvergiftiging.
En alternatieve 'genezers' kunnen wel diagnoses stellen? En dan bedoel ik echte diagnoses, dus niet dingen met bioresonantie of wat ze allemaal gebruiken, waarbij er uiteindelijk uitkomt dat iemand niet goed in zijn chi zit oid.
En klopt, bij de alternatieve geneeswijzen zul je weinig mensen zien die doodgaan door medicatie, omdat ze alleen water met energie (aka homeopathie) voorgeschreven krijgen. Lastig om daar aan dood te gaan. Tenzij je daardoor de reguliere geneeswijzen links laat liggen.
Malenka schreef:Zelf heb ik diverse cursussen gedaan in natuurgeneeswijzen zoals homeopathie en bach bloesem therapie. Ik vind echter dat het te vaag blijft en te weinig bewezen is. Hierdoor kan ik het echt niet aan de wereld (en mezelf) verkopen.
Ik ben het eens met Lubach. Het zijn onbewezen ideetjes. Zelfs terwijl ik af en toe best het idee had dat het wat deed. Bewijs kan ik het gewoon niet noemen. Daarvoor spelen er te veel factoren mee.
Karl66 schreef:Janneke, dat is nou net het hele probleem met onbewezen ideetjes. Waarom zou ik moeten aantonen dat water geen geheugen heeft? Dat is onmogelijk zolang nog nooit iemand heeft aangetoond dat water wel een geheugen heeft.
Citaat:En nee, Emoto heeft geen onderbouwing van die stelling geleverd, want zijn resultaten zijn wel gefalsificeerd.
Citaat:Ik stel dan ook voor dat jij eerst met wetenschappelijke bewijzen komt dat water wel een geheugen heeft.
oomens schreef:Romy1234 schreef:Klets hier trouwens vooral lekker verder, ik ontstip mijn eigen topic aangezien er enkel gekletst word over van alles behalve waar ik in geïnteresseerd was.
Was jij zelf niet degene die ineens offtopic over iets anders dan alternatieve 'geneeswijzen' begon?
oomens schreef:Romy1234 schreef:Klets hier trouwens vooral lekker verder, ik ontstip mijn eigen topic aangezien er enkel gekletst word over van alles behalve waar ik in geïnteresseerd was.
Was jij zelf niet degene die ineens offtopic over iets anders dan alternatieve 'geneeswijzen' begon?