Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:'Slijtage aan de heup' - bedoelen ze artrose...?
Op de röntgenfoto ziet het er 'kapot' uit, en echt compleet glad wordt het waarschijnlijk niet meer - maar artrose is "hongerig kraakbeen".
Voedt het dmv: voldnde water, correcte pH van de weefsels, voldoende beweging (zonder beweging werkt niets en kapot is er niets bij artrose)
en dan experimenteren met supplementen & controleren of je bijvoorbeeld voldoende zink in je lichaam hebt.
Met goed management kan er vaak veel en hoef je echt niet voor je 70ste een kunstheup.
Spaikey schreef:En hoe test je de pH van de weefsels? Mijn arts zei je hebt artrose leer er maar mee leven. Je bent te jong voor een nieuwe heup. Tsja dat is het enige wat mij verteld is over de artrose behandeling.
Janneke2 schreef:..mij ontgaat iets mbt de natuurwinkel. Verzuring en pH zijn varianten op hetzelfde thema.
Juist glucosamine werkt niet bij minder goede pH van het lichaam, ik vind het dus een erg slordig advies.
Maar binnen de denkfiguur 'artrose is hongerig kraakbeen' is pH een wezenlijke kwestie om het kraakbeen te kunnen voeden. Kraakbeen wordt niet doorbloed - eventuele voeding komt uit interstitieel lichaamsvocht
en bij 'een te zuur getal op de pH schaal' kan de voeding niet gegeven worden.
En die voeding kan deels uit supplementen bestaan, maar dit is geen wet van Meden en Perzen.