Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:57

Leuk! :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:59

ik ben ook wel benieuwd inderdaad

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:13

Als je nu al zo'n afkeer van de studie hebt, is het dan wel de juiste opleiding voor je?
Ik reis bijvoorbeeld zo'n vijf uur op een dag, waarin ik zoveel mogelijk werk probeer te doen. Daarnaast spendeer ik behoorlijk letterlijk de rest van mijn week op mijn kamer om alles bij te werken. Het is zwaar en af en toe zit ik ook behoorlijk doorheen als het werk zich opstapelt.
Dit zeg ik niet om te laten zien 'dat ik het wel kan dus jij moet het ook kunnen'. Ik zeg dit omdat ik weet hoe zwaar een opleiding kan zijn. Wat voor mij helpt om toch door te zetten, is dat ik het wel interessant vind (het meeste dan. Niet alles natuurlijk) en ondanks dat het niet mijn droombaan gaat worden (dan zou ik ergens in de paarden belanden, maar wel zodat ik ook geld verdien), heb ik er toch een passie voor. Die passie mis ik eigenlijk een beetje in jouw berichten.
Misschien is zangeres wel je grote droombaan, maar daarnaast zeg je al dat je meerdere andere passies hebt. Waar je nu zo tegenop ziet, is niet een paar jaar. Ja, dan is je opleiding afgerond, maar je werk doe je de rest van je leven. Het hoeft niet allemaal perfect te zijn en echt je droombaan te zijn (daarvoor is het werk en geen hobby. Het is ook gewoon iets om jezelf te kunnen onderhouden), maar je moet het wel de rest van je leven kunnen volhouden. Vraag jezelf dat eens af. Zou jij deze baan zonder te veel tegenzin kunnen doen? Zo nee, dan moet je misschien toch kijken naar een andere optie waar je minder tegenop ziet.
Zingen is leuk, maar je moet wel zorgen voor een alternatief.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:20

Ik ben ook wel benieuwd maar je zangkunsten :)

En zou ik nog dat pbtje met een songtekst kunnen ontvangen :)
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 14:28

fleurtjeuh schreef:
Ik ben ook wel benieuwd maar je zangkunsten :)

En zou ik nog dat pbtje met een songtekst kunnen ontvangen :)
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar

Oh ja, dat zal ik ook even doen. Ik moet toch eventjes wachten voor het uploaden.

Ik zal wel vast even zeggen: ik heb geen filmpje gemaakt, maar alleen een opname, omdat ik dus eigenlijk niet op YouTube mag. Ik zet bij de beschrijving dit neer: Ik heb dit opgenomen voor mensen die me graag wilden horen zingen. Dit gaat over een bepaalde website.

Ik zet dat ook in het Engels neer (je weet maar nooit :')) :P

Ik heb het liedje I have nothing gezongen van Whitney Houston. Ik heb wel voor nu even een lagere versie genomen, omdat ik mijn stem niet heb opgewarmd. Ik haal de originele versie ook, maar dan moet ik dus wel echt mijn stem opwarmen. Ik heb dit nu gewoon even snel gedaan :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:28

Leuk. Ook ik ben benieuwd :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:38

Ik ook :)!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:39

Change3x schreef:
Ik ben nu wel benieuwd naar je zang skills, omdat je aangeeft dat je heel goed bent.

Net het hele topic doorgelezen en vroeg me dit ook al af :=
Zet je hier een linkje of doe je het via pb? Dan zou ik ook wel een pb willen.

Verder denk ik dat je ontzettend ambitieus bent, veel ideeen en plannen hebt maar dat de uitvoering ervan niet zo best wil lukken omdat je vind dat ‘dingen geen zin’ hebben. Dat is heel zonde. Want soms moet je dingen doen die voor je gevoel wat minder zin hebben om toch bij dat doel te komen.

Ik denk dat je de ‘wil ik niet’ en ‘kan niet’ aan de kant moet schuiven en daarmee ook je gevoel. Want echt, je gevoel heeft het heus wel eens fout. Dat je een paar zwangerschappen goed hebt voorspelt ed betekend niet dat je gevoel altijd maar klopt helaas.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 14:42

Moet ik weer een video editor gaan downloaden :')

Sorry voor de lange duur :(

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:47

Ik lees ook al ruime tijd mee en kan je niet echt advies geven, maar ben ook wel benieuwd naar je skills. :)

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:50

Ik heb het hele topic gelezen en ben ook erg benieuwd!!

Ben ook benieuwd naar je songteksten inderdaad, zou ik ook een pb mogen ontvangen?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:51

Ik heb de zelfde opleiding gedaan. De eerste weken fanatiek huiswerk gemaakt en er na geen rest meer uitgevoerd en alles toch gehaald! Haha, ik weet niet hoe het kan dat je zo lang bezig bent met je huiswerk want dat had ik totaal niet!

Ik ben verder ook wel benieuwd naar je zangkunsten!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 14:52

Weer iemand een goed video Edit programma? Want nu heb ik die video, slaat hij hem op als bestand, dus kan ik hem niet op YouTube uploaden. Verdorie zeg :n

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:57

Ts kan echt goed zingen!

Kan je niet helpen, met een bewerkingsprogramma helaas.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:58

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:58

Je moet ook niet opslaan maar exporteren als bijv. Mp4 :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 15:06

KittyDylan schreef:
Ts kan echt goed zingen!

Kan je niet helpen, met een bewerkingsprogramma helaas.

Dankjewel :)

Mochten jullie ooit niet geloven dat ik dat werkelijk zing (zou nog wel eens kunnen gebeuren. Dat ligt aan hoe hoog jullie geloofwaardigheid ligt), kun je ook aan KittyDylan vragen of ik dat zing. Zij kent mijn stem :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 15:07

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:08

LoveGlove schreef:
Drico schreef:
Als wat voor bestand slaat hij op dan? Je kunt ook video's converten

http://qooqle.nl/?q=video+converter

Dit werkt niet :n

Met welk programma heb je het gemaakt? En als wat slaat hij het op?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 15:13

Wondershare Filmora

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 15:17

Ik moet nu naar de kapper, dus ik kan niets. Ik haat dit. Op mijn oude laptop was dat veel makkelijker :(

Ik heb eindelijk het programma gevonden wat ik ook gebruik op mijn oude laptop geloof ik. Dus na de kapper ga ik weer aan de slag :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:39

Ik wil ook wel een linkje!

Verder zou ik inderdaad, zoals al vaker werd aangehaald, zeker zorgen dat je een opleiding afrondt, waar je wél mee verder kan als het je niet lukt om het met het zingen te maken.
Blijf ook realistisch en besef dat het écht maar een klein deel van de mensen die het willen maken, maar echt gegeven is. De meerderheid haalt het gewoon niet. En ook daar ga je dingen tegen je zin moeten doen, en als je dat nu al niet lukt, ondanks dat het over je toekomst gaat, betwijfel ik of het je dan wel zou lukken.

Dit is helemaal niet slecht of neerbuigend bedoeld, maar het is wel stof tot nadenken. :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:45

Jammer dat je er nu al zo'n stress van hebt! Helaas wordt er bij een opleiding verwacht dat je naast je lesuren ook nog heel wat uren zelf in de studie stopt.

Hoe is het met je plannen? Kan je dat goed? En kan je je er ook aan houden?
Want daar komt vaak ook stress bij kijken als dat niet helemaal lekker gaat.
En dat betekent niet alleen dat iemand het niet doet of op het laatste moment.
Maar te veel of niet goed verspreid plannen kan ook veel stress geven!
En die stress uit zich in het gevoel hebben dat het (te) veel is en dat je je concentratie kwijt bent.
Hier mag je mij ook over pben als je het fijn vind.

Heb je wel eens een Beroepskeuze test gemaakt? En welke beroepen kwamen daar uit?
Misschien dat je dan een beeld krijgt van wat voor opleiding wel bij je zou passen.

Ik ervaar nu ook wel lichte stress. Net een HBO begonnen nadat ik in 2015 ben afgestudeerd. Totaal uit het schoolritme en wat een hoop zelfstudie :oo
Laatst bijgewerkt door Biebz op 28-09-17 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:46

Wat ik denk? Is dat je een enorme schop onder je kont nodig hebt.

Je weet alles, kunt alles en je gevoel heeft altijd gelijk. Maar ondertussen weet je niet wat je moet en heb je nergens zin in.

Misschien niet helemaal on-topic, maar als je een MBO-4 opleiding té veel werk vindt.. Hoe denk je dat met Neverland dan ooit te gaan regelen?

Dat gezegd hebbende.

Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen. Je zit niet in een step-up film waarbij je ineens de oliebol wordt omdat je op straat een keer per ongeluk wat van je dans laat zien.

Grijp je kloten bij elkaar, geef jezelf een schop onder je hol en begin aan de "bergen huiswerk" die je nog hebt liggen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:58

linnnh schreef:
Wat ik denk? Is dat je een enorme schop onder je kont nodig hebt.

Je weet alles, kunt alles en je gevoel heeft altijd gelijk. Maar ondertussen weet je niet wat je moet en heb je nergens zin in.

Misschien niet helemaal on-topic, maar als je een MBO-4 opleiding té veel werk vindt.. Hoe denk je dat met Neverland dan ooit te gaan regelen?

Dat gezegd hebbende.

Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen. Je zit niet in een step-up film waarbij je ineens de oliebol wordt omdat je op straat een keer per ongeluk wat van je dans laat zien.

Grijp je kloten bij elkaar, geef jezelf een schop onder je hol en begin aan de "bergen huiswerk" die je nog hebt liggen.

_/-\o_ Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit topic echt niet snap, tuurlijk voelt het voor jou erg en kan het heel vervelend zijn om iets te moeten doen wat je niet wilt maar a.) je hebt hier zelf nog een keuze in en b.) (ja een echte dooddoener) met alles wat in de wereld gebeurt maar ook de vele mensen hier in Nederland die veel lastigere keuzes moeten maken, veel minder leuk werk moeten doen, niet de kans tot zo'n opleiding hebben... vind ik dit echt schaamteloos.

En respect voor alle medebokkers die TS nog met constructieve feedback proberen verder te helpen.

Overigens wel super leuk dat je zo goed kan zingen, dat is nu een talent wat ik graag zou hebben maar helaas niet heb. Dus geniet ervan en gebruik je stem ook vooral! Veel succes met je zangcarriere en wie weet zien we je toch ooit bij TVOH (die toch best wel wat succesjes hebben, zoals O'Gene, Niels Geusebroek, Maan).