Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMarieke schreef:Geen uitvaartverzekering. Wel een overlijdensverzekering voor de hypotheek. Als ik overlijd wordt direct de hele of halve hypotheek afbetaald. Daar kan je wel een uitvaart van betalen :0
Cayenne schreef:Wij hebben wel allebei een overlijdingsrisico verzekering. Als mijn man of ik overlijden, is het huis hypotheekvrij.
We maken regelmatig grapjes over touwtjes spannen bovenaan de trap, kopje arsenicum-thee etc
Janine1990 schreef:xMarieke schreef:Geen uitvaartverzekering. Wel een overlijdensverzekering voor de hypotheek. Als ik overlijd wordt direct de hele of halve hypotheek afbetaald. Daar kan je wel een uitvaart van betalen :0
Lol, en wie gaat je huis betalen? Je moet al erg zeker zijn van een overwaarde wil je dit zeggen.
Hypericum schreef:Mijn nabestaanden weten wat ik wil, en dat is zo min mogelijk poespas en zo goedkoop mogelijk.
Cremeren via de 'achterdeur', dus geen dienst, geen koffie en cake.
Urn ophalen en dan of op t strand of een bootje huren en me uitstrooien. Hapje en drankje erbij, herinneringen ophalen en klaar.
En dat kost gelukkig bijna niets
tengeltje11 schreef:daarnaast,dingen als 'wil je je nabestaanden het aandoen van een sobere uitvaart'
eerlijk,je hoort het zo vaak,mensen die onverwacht iemand kwijtraken,die weten amper nog iets van een uitvaart,te vroeg,dat is geen afscheid nemen op dat moment,dan ben je nog te veel in shock.
afscheid nemen doet elk voor zich,daar is me dunkt geen chique plechtigheid,kist,....bij nodig.
Hypericum schreef:Mijn nabestaanden weten wat ik wil, en dat is zo min mogelijk poespas en zo goedkoop mogelijk.
Cremeren via de 'achterdeur', dus geen dienst, geen koffie en cake.
Urn ophalen en dan of op t strand of een bootje huren en me uitstrooien. Hapje en drankje erbij, herinneringen ophalen en klaar.
En dat kost gelukkig bijna niets
xMarieke schreef:Janine1990 schreef:Lol, en wie gaat je huis betalen? Je moet al erg zeker zijn van een overwaarde wil je dit zeggen.
De maandlasten die wegvallen. Dus dan kan je je spaargeld prima gebruiken voor de uitvaart.
tengeltje11 schreef:@Janine hier ook zo'n verzekering.
bij overlijden van partner of mezelf,is je hypotheek direct 'afbetaald',de rest wordt weggescholden en je hoeft dus niet verder af te betalen en het huis wordt volledig van degene die overblijft.
daar ben je meer mee me dunkt....
Janine1990 schreef:Ik geloof dat M_D_H voldoende dingen heeft aangegeven waardoor spaargeld ineens weg kan vallen. Dat je spaargeld hebt, betekent niet dat het niet allemaal zomaar weg kan vallen? Je zal niet de eerste zijn die financieel alles voor elkaar heeft en van daaruit in de bijstand terecht komt bij wijze van spreken![]()
Daarbij is je woning een erfenis, waar de belasting voor de erfgenamen best hoog uit kan vallen (hoe en wat precies weet ik het niet). Dus kan leuke extra kostenpost zijn voor je nabestaanden
xMarieke schreef:Janine1990 schreef:Ik geloof dat M_D_H voldoende dingen heeft aangegeven waardoor spaargeld ineens weg kan vallen. Dat je spaargeld hebt, betekent niet dat het niet allemaal zomaar weg kan vallen? Je zal niet de eerste zijn die financieel alles voor elkaar heeft en van daaruit in de bijstand terecht komt bij wijze van spreken![]()
Daarbij is je woning een erfenis, waar de belasting voor de erfgenamen best hoog uit kan vallen (hoe en wat precies weet ik het niet). Dus kan leuke extra kostenpost zijn voor je nabestaanden
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Je weet nooit hoe het loopt. Maar je maakt een afweging van wat je nabestaanden kunnen dragen (op dit moment zou dat partner en/of ouders zijn). Daar is voldoende draagkracht. Een verzekering is in mijn geval vooral voordelig als ik vroeg overlijdt, dan kunnen ouders /partner 't dragen. Als ik laat overlijdt is die verzekering vrij duur geweest en had ik 't geld beter zelf apart kunnen houden. Het is altijd een afweging wel/niet verzekeren. Maar ik zie voor mezelf of m'n partner geen goede reden om dit te verzekeren. Wil niet zeggen dat we ander hetzelfde moet doen