Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 08:08

Even een update, ik heb advies gevraagd aan een diëtiste en die zei inderdaad dat ik mijn calorieën moest ophogen naar minimaal 1800, en dan bedoelde ze ook echt minimaal, want het is precies zoals Florenc zegt.
Gisteren niet helemaal gelukt (1600) maar vandaag ga ik het proberen dmv meer tussendoortjes, avocado's in mn salades en elke dag toch dat handje noten in mijn kwark enze.
Volgens de diëtiste moet die 3 kg er dan binnen die 6 weken af zijn. Ik ben heel benieuwd, voelt heel tegenstrijdig.
Bedankt voor jullie reacties en excuses voor mijn eigenwijsheid |o :o?

Boompje1985

Re: Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:23

Dikke pluim dat je een diëtist om raad hebt gevraagt! En goed van je dat je erkend dat je eigenwijs was en ik hoop dat je dat tegenstrijdige gevoel snel kwijtraakt en dat die laatste kilo's er ook af gaan! *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:38

Hate to say I told you so.

Goed gedaan dat je advies hebt ingewonnen!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:48

Complimenten TS :) veel succes!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:56

Super TS! Heel goed van je! Jij komt er wel. Strak in bruidsjurk :-)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:22

Top! Veel succes!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:38

CK88 schreef:
Even een update, ik heb advies gevraagd aan een diëtiste en die zei inderdaad dat ik mijn calorieën moest ophogen naar minimaal 1800, en dan bedoelde ze ook echt minimaal, want het is precies zoals Florenc zegt.
Gisteren niet helemaal gelukt (1600) maar vandaag ga ik het proberen dmv meer tussendoortjes, avocado's in mn salades en elke dag toch dat handje noten in mijn kwark enze.
Volgens de diëtiste moet die 3 kg er dan binnen die 6 weken af zijn. Ik ben heel benieuwd, voelt heel tegenstrijdig.

TS: van mij een dik compliment hierbij! Ik heb misschien niet op de meest aardige manier alles gebracht maar heel goed dat je het nagevraagd hebt! Ik hoop van harte dat je alles naar zin hebt voor je bruiloft. Mezelf kennende, er blijven altijd dingen die je minder mooi vind.
Succes!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:37

CK88 schreef:

Top !
Gewoon ook proberen streven naar een gezond, sterk, fit en strak lichaam. Dat is nog iets heel anders dan het plaatje van het 'slanke' lichaam.

Als je instagram hebt, ik vind het profiel van 'MEOWMEIX' heel fijn om te volgen. Volgens mij ga jij daar ook nog wel het één en ander kunnen uithalen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:11

Kleine update, helaas nog geen kilo's kwijt. Ik vind het lastig om meer te eten en blijf vaak steken tussen de 1500/1600 calorieën, ik eet vaker een tussendoortje en doe veel noten in m'n kwark, vis en advocados in m'n salades maar ik vind het lastig om gezonde calorie rijke tussendoortjes te eten, vaak wordt het gewoon een appel of een notenreep van Bio wise, bewerkte voedingsmiddelen zoals sultana passen niet echt bij mij.
Iemand nog tips voor deze tussendoortjes?
Afgelopen 7 dagen, keren dat ik er overheen zit komt van het jureren (witte bollen met kaas en ham) en een bbq.
http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... g_9892.png

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:15

En ben je wel centimeters kwijt? Doodstaren op kilo's heeft weinig zin hoor.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:20

Ik geloof dat een balans tussen eten calorieen en dagelijkse bezigheden belangrijker is dan afvallen op korte termijn.
Je bent nu bezig met het moeilijkste deel. ondanks zaken als het jureren en meer eten ben je op gewicht gebleven.
Ik duim voor een succesje de komende week, maar vind het belangrijker een compliment te geven over de ingeslagen weg :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:21

Anders even de diëtiste bellen en overleggen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:29

Misschien kun je dadels of vijgen toevoegen aan je salades? Beetje geitenkaas erbij? Je kunt ook lekkere notenrepen maken van dadels, vijgen, macademia nootjes, cashew nootjes...
Of wat havermout, banaan, rozijnen koekjes maken?
Stukje pure chocolade?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:29

Supervixen schreef:
Anders even de diëtiste bellen en overleggen.

Ik krijg het niet vergoedt pas vanaf een bmi van boven de 25.
Ik ben wel meegeweest naar de diëtiste van mijn zus, die heeft ook gezegd dat ik minimaal 1800 calorieën moet eten, liefst boven/rond de 2000.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:30

horsiegek schreef:
Misschien kun je dadels of vijgen toevoegen aan je salades? Beetje geitenkaas erbij? Je kunt ook lekkere notenrepen maken van dadels, vijgen, macademia nootjes, cashew nootjes...
Of wat havermout, banaan, rozijnen koekjes maken?
Stukje pure chocolade?

Bedankt! Goede tips!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:37

Tussendoor een keer wat noten eten, of kipfilet met advocado op bijv een cracker of rijstwafel. Een gebakken eitje in stukjes door de salade of een lekker stukje gebakken vis of kip!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:39

CK88 schreef:
Kleine update, helaas nog geen kilo's kwijt. Ik vind het lastig om meer te eten en blijf vaak steken tussen de 1500/1600 calorieën, ik eet vaker een tussendoortje en doe veel noten in m'n kwark, vis en advocados in m'n salades maar ik vind het lastig om gezonde calorie rijke tussendoortjes te eten, vaak wordt het gewoon een appel of een notenreep van Bio wise, bewerkte voedingsmiddelen zoals sultana passen niet echt bij mij.
Afgelopen 7 dagen, keren dat ik er overheen zit komt van het jureren (witte bollen met kaas en ham) en een bbq.

Ik denk even mee vanuit wat ik zelf eet/drink.
- na het sporten: smoothie van banaan/karnemelk/cacao (of proteïne met chocolade smaak)
- volkorenbrood met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn uit blik, kappertjes, augurk, komkommer, kerstomaatjes, yoghurt, peper en zout)
- als volledige maaltijd: bovenstaande tonijnsalade met kikkererwten onder
- Tussendoortjes: hardgekookt eitje, gedroogd fruit, yoghurt met fruit, olijven, cracker/rijstwafel met hummus of guacamole....

Vooral ook niet bang zijn van "ongezond" eten . Mijn vriend heeft getraind bij een atleet die ondertussen al 3 keer op de olympische spelen gestaan heeft. Zijn advies? Chocomelk! Ideale combinatie koolhydraten-eiwitten voor herstel. Om maar te zeggen ...

Gewoon lekker blijven sporten en voldoende eten, resultaten komen vanzelf wel :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:40

Dizzy505 schreef:
Tussendoor een keer wat noten eten, of kipfilet met advocado op bijv een cracker of rijstwafel. Een gebakken eitje in stukjes door de salade of een lekker stukje gebakken vis of kip!

Vanmorgen een boekweit-banaan pannenkoek gehad gemaakt met 3 eieren , 2 bananen, 50 gram Boekweitmeel en appelstroop erop ongeveer 700 calorieën :Y) zo tikt het wel aan!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:41

Hoi TS,
Vind je topic nu pas en dacht ook gelijk aan meer kcal binnen krijgen. Het klinkt misschien heel vreemd/voelt vreemd maar werkt wel.
Ik ben momenteel 70kg en gezonder dan ooit en slank. Wat bij mij hielp is gestructureerd eten: dus echt goed ontbijten en goed lunchen. Nu is het voor mij zomervakantie en merk ik dat ik wat ben aangekomen omdat mijn eetpatroon weer verandert. Verder wil ik je succes wensen en super dat je er bewust mee bezig bent!

Laatste tip: er zijn veel dingen ala broodbeleg makkelijk te vervangen voor een ander met meer kcal. Nu weet ik ze niet meer uit m'n hoofd, maar er bestaan veel sites waar je die op kan zoeken (gemiddelde kcal dan) en dan kan je wellicht je lunch of ontbijt aanpassen zodat je wat meer binnenkrijgt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:42

Florenc schreef:
CK88 schreef:

Ik denk even mee vanuit wat ik zelf eet/drink.
- na het sporten: smoothie van banaan/karnemelk/cacao (of proteïne met chocolade smaak)
- volkorenbrood met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn uit blik, kappertjes, augurk, komkommer, kerstomaatjes, yoghurt, peper en zout)
- als volledige maaltijd: bovenstaande tonijnsalade met kikkererwten onder
- Tussendoortjes: hardgekookt eitje, gedroogd fruit, yoghurt met fruit, olijven, cracker/rijstwafel met hummus of guacamole....

Vooral ook niet bang zijn van "ongezond" eten . Mijn vriend heeft getraind bij een atleet die ondertussen al 3 keer op de olympische spelen gestaan heeft. Zijn advies? Chocomelk! Ideale combinatie koolhydraten-eiwitten voor herstel. Om maar te zeggen ...

Gewoon lekker blijven sporten en voldoende eten, resultaten komen vanzelf wel :)

Jij eet dan ook niet echt veel..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:43

CK88 schreef:

Zou echt proberen om met producten met wat meer voedingsstoffen boven die 1800 uit te komen. En de komende 3 weken geen alcohol drinken. Voor jureren zelf gezond eten meenemen.

Houd je al centimeters bij? Is wel handig ivm de trouwjurk om in de gaten te houden. Als de taille niet meer mooi aansluit zou erg jammer zijn.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:44

Kahawa schreef:
CK88 schreef:

Zou echt proberen om met producten met wat meer voedingsstoffen boven die 1800 uit te komen. En de komende 3 weken geen alcohol drinken. Voor jureren zelf gezond eten meenemen.

Houd je al centimeters bij? Is wel handig ivm de trouwjurk om in de gaten te houden. Als de taille niet meer mooi aansluit zou erg jammer zijn.

Waar meet je je centimeters?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:45

Ipv wegen
Meet jezelf eens op op een paar plekken zoals bijvoorbeeld taille en bovenbenen en check dat over een week weer eens
Dat geeft een veel beter beeld dan alleen een weegschaal

Edit en daarnaast ook zeker objectief kijken of je ipv afvalt , strakker word
Je bent niet te dik
Dus het word margewerk zeg maar
als je lijf dan aan het werk word gezet en vet word vervangen door spier
Dan zal er kilo technisch op de weegschaal verrekte weinig gebeuren

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:53

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:55

CK88 schreef:
Jij eet dan ook niet echt veel..

Dit zijn gewoon wat voorbeelden. Ik eet voldoende hoor :Y). Vandaag bv:
- ontbijt: 200gr yoghurt, blauwe bessen, braambessen, frambozen en chiazaad met 50gr muesli
- tussendoor: bakje druiven
- middag: 100gr tomaatjes, 100gr komkommer, drie volkoren boterhammen met boter en ham
- tussendoor: hardgekookt eitje
- avond: bruine rijst met Thaise curry (paprika, scampi's, prei, kokosmelk)