Dochter van 2 moet een bril, tips gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:06

Tijdens gym laat hij hem op. Hij ziet echt niks zonder bril en kijkt meteen scheel.
Bij zwemles heeft hij een speciale zwembril op sterkte.

Mijn zoon heeft zijn bril ook naast zijn bed liggen. Als laatste van de dag zet hij zijn bril af en meteen als hij wakker wordt zet hij hem op.

chocobroodje

Re: Dochter van 2 moet een bril, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 10:34

Dat zal hier ook wel gaan gebeuren (bril naast/boven bed) Speciale zwembril, hoe ziet dat uit? soort duikbril of echt een bril van kunsttof ofzo?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:57

Wendy_Komen schreef:
Mag ik vragen welke sterkte er in de brillen gaat?
Mijn dochtertje van toen 8 klaagde vaak over hoofdpijn. Naar de huisarts, door naar de kinderarts, door naar de oogarts en orthoptis. Zonder ooit wat door te hebben gehad zaten er 2 punten verschil tussen links en rechts. En het linker oog was zo lui geworden dat bij het testen van dat oog ze eerst niets zag toen rechts werd afgeplakt. Hersenen moesten echt wennen wat aan dat beeld te doen. En echt nooit wat door gehad! Zij zelf ook niet! Gelukkig met afplakken en bril hebben we het voor elkaar gekregen dat het linkeroog nu gewoon weer mee doet.

De reden dat ik vraag welke sterkte je gekregen hebt, is omdat de orthoptist mij dit vertelde:
"Baby's worden geboren met +8. Gedurende de jaren zakt dat nummer." Mijn dochter zou met haar 8 jaar op +2 moeten zitten. Rechts had ze inderdaad +2,25 en links dus +4. In haar bril heeft ze nu dus zitten : links +2 en rechts +0,25. Omdat bij haar leeftijd +2 normaal is.

Nu zou het me niets verbazen als bij 2 jaar bijvoorbeeld +6 normaal is. En dan zou het verschil t.o.v. Normaal dus 2 punten zijn. En niet 8. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. En zeer benieuwd wat de bokkers die orthoptist (in opleiding) zijn hiervan zeggen.

Zoals je zelf net al aangaf, worden baby's niet met S+8 geboren, maar gemiddeld met S+4 á S+5. Kinderen worden inderdaad ondergecorrigeerd, jonge kinderen meer dan oudere kinderen. Echter is de sterkte die dit kindje heeft absoluut te hoog voor de leeftijd, vandaar ook het scheel kijken. Op de foto zie je ook dat het oogje een beetje naar binnen staat. De bril staat wel ontzettend leuk bij haar! <3

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:03

Ja het scheel kijken is idd het "probleem"
We waren vrijdag gaan zwemmen en hadden de pech dat er een grote groep oudere kinderen was. Nu houdt ze sowieso niet echt van drukte maar nu ineens dacht ik; wat als ze niet van drukte houdt vanwege het kijken? Er is zoooo veel te horen en te zien dat ze misschien niet meer weet waar en hoe te kijken en het daardoor veel enger vind dan andere kinderen. Plopsaland in februarie was echt een misstap, ik dacht dat ze het prachtig zou vinden maar ze vond het vreselijk... Ik denk dat ik nu snap waarom :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:06

hou er rekening dat ze de eerste dagen van de bril wel koppijn kan krijgen. (ikzelf ben bv heel gevoelig, als ik overschakel naar een nieuwe bril met een ander brandpunt zeg maar, dan moet ik enkele dagen gewennen, met behoorlijke koppijn erbij.)
ik heb bv altijd maar 1 bril, afwisselen tussen twee brillen op dezelfde sterkte is zelfs al geen doen.
Ik zeg niet dat ze er last van zal hebben, maar hou er rekening mee dat het kan. Het zou jammer zijn als een leuk dagje dierentuin daardoor in het water valt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 08:27

Ik kreeg gisteravond een mail dat de bril klaar is.. Dat is iig snel! We gaan hem dus zo ophalen, heel benieuwd hoe ze gaat reageren!

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:43

En, hoe vind ze hem? En fijn dat hij zo snel klaar is!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 19:27

Ze moet er erg aan wennen :') Ze heeft hem vandaag een paar keer opgehad en ook zelf weer afgezet. Ik wil er nog niet teveel druk op leggen en laat haar maar even :j Ik hoop dat ze straks zelf het voordeel ervan gaat zien

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:52

Hopelijk heeft ze er snel profijt van en houdt ze hem graag op.