geen 30 , geen kinderen wel een hysterectomie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 18:37

Bobje dat ziet er netjes uit zeg.
Ach beetje ander vorm van de navel kan ik prima mee leven haha.

Connie . Ieder lichaam is anders en ik kan er niet inkijken natuurlijk. Toch zou ik niet zo bang zijn voor verzakking /incontinentie.
Het kan maar over het algemeen valt dat risico enorm mee. Maar daar zou de gynaecoloog ook goed voorlichting over kunnen geven.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:39

Nissima schreef:
Dat ziet er erg netjes uit. Is je baarmoeder dan ook door één van die kleine sneetjes heen naar buiten gekomen of is dat vaginaal eruit getrokken? Hoe moet ik me dit voorstellen? := Sorry als het te persoonlijk is hoor, ik ben erg nieuwsgierig. :)

Een baarmoeder is gelukkig niet zo groot, ongeveer 8 cm en zo'n 50 gram zwaar. Dus dat valt wel mee.

TS, fijn dat je bij je ouders bent!
En zie nu dat de BM via een scopie is verwijderd, dat scheelt enorm!!
Bij mij is ie er via buik ok uitgehaald, snede van li naar re, cm of 12. Heb allemaal verklevingen in mijn buik dus via scoop was geen optie. En daarbij hebben ze toen ook gelijk 1 eierstok weggehaald.

Heb ontelbare scopieën gehad vanwege die verklevingen. Heb je nog last gehad van je nek/schouders?
Ze blazen je op en die lucht zorgt voor pijn in nek/schouders.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 10:08

Diva2 : nee totaal geen last van de nek of schouders. Eigenlijk gaat het momenteel heel erg voorspoedig naar mijn idee. De pijn valt me behoorlijk mee. Het is soms wat ongemakkelijk te noemen. Gister toch bijna een uur on de zon in de tuinstoel kunnen zitten. Was daarna wel moe maar viel me niks tegen.
Loop ook dagelijks wel stukje naar buiten zo 500m en ook dat gaat niet hard maar lukt best prima.

Ben wel nog steeds veel misselijk dat is het enige waar ik nu echt tegenaan loop.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:37

Is het geen mogelijkheid iets te krijgen als nog tegen de misselijkheid? Of misschien heb je toch een maagbeschermer nodig?
Vind je wond vrij netjes al ondanks het pas is gebeurd. Wens je ook een spoedig herstel toe

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:58

Toushie schreef:
Diva2 : nee totaal geen last van de nek of schouders. Eigenlijk gaat het momenteel heel erg voorspoedig naar mijn idee. De pijn valt me behoorlijk mee. Het is soms wat ongemakkelijk te noemen. Gister toch bijna een uur on de zon in de tuinstoel kunnen zitten. Was daarna wel moe maar viel me niks tegen.
Loop ook dagelijks wel stukje naar buiten zo 500m en ook dat gaat niet hard maar lukt best prima.

Ben wel nog steeds veel misselijk dat is het enige waar ik nu echt tegenaan loop.

Hardlopers zijn doodlopers ;)
Jammer van de misselijkheid, hopelijk neemt dat snel af.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:03

Hennie. Ik heb niks tegen de misselijkheid het is voornamelijk als ik wakker word en trekt in de loop van de ochtend wel weg.
Vind het dus ook niet noemenswaardig genoeg om er iets tegen te nemen.

Diva2 .. Nou hardlopen doe ik nog niet hoor het zijn stukjes wandelen. Haha.

Hier gaat het herstel naar mijn idee reuze goed. Slik alleen nog maar 2x pd paracetamo. De wonden genezen ook goed en ziet er naar mijn idee mooi uit.
Ben al met al zeer tevreden over het herstel dusver.

Foto in spoiler weer.

Spoiler:
Afbeelding

Achterom

Re: geen 30 , geen kinderen wel een hysterectomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:05

Mooi hoor :j
Ik denk dat diva2 bedoelt dat het belangrijk is om niet te snel te willen, neem vooral de tijd voor je herstel.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:21

De wondjes genezen inderdaad heel netjes.
Misschien tegen de misselijkheid een crackertje ofzo langs je bed leggen dat je die eerst eet en dan wat minder misselijk bent. (Ik denk maar mee) niks is zo vervelend als jezelf in de ochtend al zo misselijk te voelen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:06

Wendy schreef:
Mooi hoor :j
Ik denk dat diva2 bedoelt dat het belangrijk is om niet te snel te willen, neem vooral de tijd voor je herstel.

Jij snapt mij! :j

Hoe gaat het nu met je?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 18:19

Hier gaat het best goed , hechtingen aan de buitenkant wouden niet genezen dus die zijn er met 15 dagen uitgehaald. Wonden begon dik en rood te worden. Wandelen gaat over het algemeen goed en kan ik aan 1 stuk ook wel 30 minuutjes volhouden. Sinds gisteren mag ik weer fietsen , merk wel dat dat vooral voor mijn benen heel zwaar is. Elke hobbel en bobbel voel ik ook heel goed maar mag niet klagen.

Ben nog wel snel moe maar dat vind ik niet erg vreemd. Over het algemeen gaat het goed naar mijn idee.
Heb sinds vandeweek ook weer zelf een beetje auto gereden het zijn kleine stukjes van max 10km en merk dat dat vooral met concentreren behoorlijk inspannend is. waarschijnlijk combi ivm hersenschudding die ik in mij had opgelopen en ook nog herstellende van ben :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:57

Ik volg dit topic al vanaf het begin maar jeetje, wat knap dat ze deze operatie kunnen doen met zo'n minimale 'schade' in de zin van wonden/littekens.

Fijn dat het al wat beter met je gaat, lijkt me een heftig herstel..
Is er een bepaalde reden dat je de baarmoedermond wou laten zitten? Dit mag ook in pb hoor, ben gewoon erg geintresseerd hierin en weet er niks vanaf :o

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:23

Hoe gaat het nu TS?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:27

Het gaat eigenlijk best goed. het herstel van de operatie is mij tot op heden nog steeds super meegevallen.
Mag steeds meer en dat is natuurlijk heel fijn. Ik merk soms wel met op de buik liggen dat het anders voelt binnenin.

Gezien er geen afwijkingen daaraan waren was er geen reden om die te verwijderen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:00

Oh dat gevoel lijkt me heel naar zeg..
Wel heel fijn dat het meegevallen is met het herstel

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 10:51

Afgelopen donderdag de controle gehad na 6 weken.
Ik heb akkoord gekregen om wat dat betreft alles weer op te mogen pakken , het herstel en operatie is mij beide 100% meegevallen. En ik ben er ook enorm content mee *\o/*

Mijn Gynaecoloog , was ook erg blij om te zien hoe blij ik er mee was en gaf ook aan van dat hij heel tevreden was met de beslissing en zeker geen spijt had nu die zag hoe blij ik ermee was :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:34

Fijn dat het voor jou ook zo goed uitpakt!