Bewust 1 kind, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Re: Bewust 1 kind, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:17

Ik wilde geen, o nee 1, o nee 2, o nee 3 kinderen.

Mijn mening is in 10 jaar uhum nog weleens veranderd
Super blij met ons geweldige drietal. De jongste is 3 maanden nu en ik kan eindelijk zeggen dat ik klaar ben. Het is compleet zo.

Wat ik ermee wil zeggen is dat je niet zo bewust moet plannen. Zie gewoon wat je in de tijd wil en voor al ook kan. Als er liefde, stabiliteit en genoeg financiële middelen zijn is alles goed eigenlijk.

BigOne

Re: Bewust 1 kind, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:28

Heb kinderen , nooit bij stilgestaan of het er 1 2 of 3 zouden worden. We hadden altijd wel zoiets van 1 is maar alleen maar toch, indien ik de verhalen van allerlei drama's zo lees kan ik me de keus om het bij 1 te laten zeker voorstellen. Mijn man komt uit een groot gezin, leuk , zo heb ik tenminste nog zussen en broers. Ik heb er zelf 1 die aan de andere kant van de wereld woont en we konden elkaar als kind al niet uitstaan dus hem mis ik niet. Dus broers en zussen kan heel leuk zijn maar ook totaal nietszeggend. Situatie zou denk ik anders zijn wanneer mijn man enigst kind zou zijn, dan word het kringetje heel erg klein. Ik hoop dat onze kids en al hun neven en nichten zo goed met elkaar om blijven gaan en zo een fijne familie blijven vormen wanneer wij allen weg zijn. Plannen is mooi maar wanneer je kind over veertig jaar er alleen voor staat met een demente ouder, tja, niet leuk maar geen reden om er meerdere te krijgen. Is van later zorg.