Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:21

Ik denk dat die D wel getest is, maar dat die nog komt!

Hoewel dat dan best laat is... >;) Dat kan dus eigenlijk ook niet.

Misschien staat ie niet op de afdruk?

lizy29

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:27

Zou idd even bellen naar de ha voor je D uitslag omdat hij niet genoemd staat op de lijst.

Ik vond zelf vitaminstore.nl een fijne webwinkel voor goede hoogwaardige vitamine supplementen. Alleen mijn b12 kocht ik dus ergens anders omdat dat toch net weer even anders was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:33

Vitaminstore is fijn inderdaad. Drogisterij v/d Pigge heeft ook verrassende dingen die net een stapje meer te bieden hebben dan wat je elders kan kopen.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:34

Je kan voor de zekerheid toch de methylmalonzuur(oid) testen. Al kan die een tekort niet uitsluiten. Als hij binnen de referentie waardes valt kan je alsnog een b12 tekort hebben. Op de facebookpagine b12 tekort, de vergeten ziekte staan veel bestanden met goede informatie :).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:51

Ik vind je bloedwaarden heel normaal. Het enige dat ik een beetje raar vind, is dat ze zeggen dat je eGRF >60 moet zijn. Volgende de KDIGO-richtlijnen heb je meerdere stadia van nierinsufficientie. >60, is dat dan 61, 91 of 111? Een gezond jong persoon zou een eGRF >90 moeten hebben. Als jouw eGFR 61 is, dan zou ik toch je nierfunctie verder laten uitzoeken. Wellicht verklaart dat ook de mindere waarde van je Vit D. Bij een verstoorde nierfunctie, zou ook het PTH eens gemeten moeten worden. Er zit namelijk een samenhang tussen PTH, nierfunctie en Vit D geproduceerd door je nieren (is een ander soort Vit D die je bijvoorbeeld uit zonlicht opvangt). Je Calcium is binnen de normaalwaarden. Jammer dat ze je P-waarde niet hebben gemeten (fosfaat). Hoort eigenlijk dan ook in het rijtje thuis.

Voor wat betreft de vermoeidheid: ik denk dat je toch moet proberen om die hazenslaapjes achterwege te laten. Kan ook een kwestie van gewenning zijn. En ja, mijn oudste is intussen 9 de jongste 6 maar sinds de eerste zwangerschap slaap ik niet meer constant, heb ook dipjes tussen 16 en 18 uur. Maar ik probeer dan afleiding te zoeken. Ik werk 36 uur. Zo heel af en toe wil ik ook nog wel eens op zondagmiddag een uurtje tukken hoor. Maar ik ben dan ook bekend met een tekort aan ijzer. Mijn Hb schommelt sinds mijn eerste zwangerschap altijd net onder de 7,0. Tot de jongste naar school ging, had ik meer last van vermoeidheid dan nu. Het scheelt echt dat je dan meer tijd voor jezelf hebt, zodra al het spul naar school gaat. Dus...heb geduld.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:03

Ik zou niet teveel met zijn allen gaan verzinnen o er deze bloeduitslagen want ze zijn gewoon goed! En dan nog zou ik je klachten met een arts bespreken en niet afgaan op allerlei goedbedoelde adviezen en zomaar supplementen oid gaan slikken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:13

Zeker niet maar de eGRF vind ik gewoon vaag geformuleerd op dit formulier. Mijn vader van bijna 75 heeft een eGFR van net boven de 60, welke passend is voor zijn leeftijd met zijn recente verleden van prostaatklachten. Maar een jonge gezonde vrouw zou geen eGFR van net boven de 60 moeten hebben. Want dit is te vaag. Het hoeft niets te betekenen maar het viel mij gewoon op. Ik heb beroepshalve een tijd samengewerkt met nefrologen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:24

Sommige laboratoria hebben de rapportage criteria nog niet aangepast. Een kreatinine van 89 komt voor een vrouw tussen 25 en 30 en tussen 60 en 90 kilogram gewoon uit op een eGFR boven de 90.

Laboratoriumonderzoek ziet er verder prima uit. Ijzergehalte is ook voldoende, want je Hb en MCV zijn er ook normaal bij. Dat zegt me meer dan het absolute getal in de laag-normale range.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:43

Je B12 valt binnen de norm echter zijn er wel degelijk gevallen waarbij mensen onder de 350 al klachten ervaren.
Ik had zelf achteraf bezien mey 174 flinke klachten terwijl dat amper onder de norm zit.

Ik gebruik zelf combi 6000 van vitakruid. Ik ben begonnen met de hier genoemde variant van vitamineb12.nu maar daar zit geen B6 in welke juist zo belangrijk is voor de hormoonhuishouding. Ik ben echt nog verder verbeterd na mijn overstap. De hoeveelheid b6 hierin is bescheiden en daardoor niet gevaarlijk maar voor mij essentieel!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:54

gomir schreef:
Sommige laboratoria hebben de rapportage criteria nog niet aangepast. Een kreatinine van 89 komt voor een vrouw tussen 25 en 30 en tussen 60 en 90 kilogram gewoon uit op een eGFR boven de 90.

Laboratoriumonderzoek ziet er verder prima uit. Ijzergehalte is ook voldoende, want je Hb en MCV zijn er ook normaal bij. Dat zegt me meer dan het absolute getal in de laag-normale range.

Eens. Het lab hier zegt ook eGFR>60.
Je uitslagen zien er echt gewoon prima uit en nogmaals, VitD is niet beoordeeld.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 14:15

karijn schreef:
Ik vind je bloedwaarden heel normaal. Het enige dat ik een beetje raar vind, is dat ze zeggen dat je eGRF >60 moet zijn. Volgende de KDIGO-richtlijnen heb je meerdere stadia van nierinsufficientie. >60, is dat dan 61, 91 of 111? Een gezond jong persoon zou een eGRF >90 moeten hebben. Als jouw eGFR 61 is, dan zou ik toch je nierfunctie verder laten uitzoeken. Wellicht verklaart dat ook de mindere waarde van je Vit D. Bij een verstoorde nierfunctie, zou ook het PTH eens gemeten moeten worden. Er zit namelijk een samenhang tussen PTH, nierfunctie en Vit D geproduceerd door je nieren (is een ander soort Vit D die je bijvoorbeeld uit zonlicht opvangt). Je Calcium is binnen de normaalwaarden. Jammer dat ze je P-waarde niet hebben gemeten (fosfaat). Hoort eigenlijk dan ook in het rijtje thuis.

Voor wat betreft de vermoeidheid: ik denk dat je toch moet proberen om die hazenslaapjes achterwege te laten. Kan ook een kwestie van gewenning zijn. En ja, mijn oudste is intussen 9 de jongste 6 maar sinds de eerste zwangerschap slaap ik niet meer constant, heb ook dipjes tussen 16 en 18 uur. Maar ik probeer dan afleiding te zoeken. Ik werk 36 uur. Zo heel af en toe wil ik ook nog wel eens op zondagmiddag een uurtje tukken hoor. Maar ik ben dan ook bekend met een tekort aan ijzer. Mijn Hb schommelt sinds mijn eerste zwangerschap altijd net onder de 7,0. Tot de jongste naar school ging, had ik meer last van vermoeidheid dan nu. Het scheelt echt dat je dan meer tijd voor jezelf hebt, zodra al het spul naar school gaat. Dus...heb geduld.

Zonder hazenslaapjes ben ik idd minder moe, dus daar ben ik mee gestopt. Het gaat wel iets beter, maar die spierpijn en het verzuren blijft. Ik ga daarom wel extra magnesium nemen, omdat dit mij dwars zit bij het sporten en het bewegen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:05

Ik nam ook magnesium(citraat) maar mijn darmen en maag vonden het geen goed plan. Nog met halve capsules geprobeerd maar bleef. Na een week met soort buikgriepgevoel gelopen te hebben toch maar gestopt (overigens tussendoor ook gestopt om mijn maag/darmen weer even tot rust te krijgen, verdween ook steeds na een dag)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:16

Je kan ook gewoon magnesium-olie smeren, dan wordt het direct op de plek van bvb. spierpijn opgenomen en hoeft het niet door je maag-darm kanaal :) Zie bvb. Zechsal magnesiumolie :)