Bokkers met een gevoelige huid: Jullie skincare routine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bokkers met een gevoelige huid: Jullie skincare routine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:31

Ik lees ook even mee. Ik heb vooral nog een vette huid. Vroeger had ik veel last van puistjes en uitslag, maar hoe minder dierlijke producten ik eet en drink hoe gladder mijn huid wordt :) Bij mijn vriend heeft dat ook goed gewerkt. Sinds hij geen vlees en andere dierlijke producten meer eet is zijn huid helemaal gaaf en glad terwijl hij echt veel last van puistjes had, vooral ook op zijn rug. Ik zie het direct als hij eieren heeft gegeten :+
Maar ik zou het dus wel fijn vinden als mijn huid nog wat minder vet wordt.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:39

Let ook op dat het zo kan zijn je huid eerst slechter wordt voor het vooruit gaat. Soms zie je direct verschil maar soms moet het 'ontgiften'. Ook ga je wellicht meer actieve stoffen gebruiken, je huid is dit niet gewend. Geef dit even de tijd! Zeker 3 weken!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 23:11

Vandaag toch even terug geschakeld op mijn bio-oil. Echt enorme onderhuidse ontstekingen op mijn kaak gekregen sinds gisterenavond/vandaag. Wel nog gewoon gereinigd met Louis Widmer maar heb daarna mijn bio oil gewoon opgesmeerd en een klodder zinkzalf op de 'wondes' gedaan. Is de eerste keer in 2 jaar dat ik zoveel last heb, mijn acne was de afgelopen 2 jaar wel min of meer onder controle. Moet het inderdaad wat tijd geven, huid was sowieso al slechter voor ik de producten gebruikte.

@Muppett: Ik had vroeger ook enorm veel last van acne op mijn borst/rug, ik ben toen ook bio oil beginnen smeren en deed wonderen op mijn rug en borst.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:30

Ik gebruik de foam reiniger en tonic van decubal. Daarnaast 1x in de 3 dagen de scrub van Louis Widmer, de parfumvrije variant. Als laatste gebruik ik de Eucerin Ultra Sensitive kalmerende crème.
Mijn huid voelt niet meer droog en trekkerig maar wel goed gehydrateerd.
Voor onderhuidse ontstekingen (echt grote, rode en pijnlijke bulten) heb ik een vloeibare antibiotica via de huisarts.

Puistjes/mee eters heb ik vele malen minder als ik gezond eet. Reinigen en goed verzorgen zal er zeker weten aan mee helpen, maar goede/gezonde voeding doet in mijn geval toch zeker 90!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:45

Gezonde voeding en veel water drinken helpen je huid van binnen uit al gezond te houden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:41

Ik meld me ook!

Heb eigenlijk een best wel rustige huid. Soms een puistje maar dat heeft vaak slecht eten of weinig slaap als oorzaak. Ik heb wel veel talgproductie en droge plekjes, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn skincare routine bestaat uit de doekjes van de Nivea (met alcohol) := :=

Heb wel een fijne dagcreme maar mis echt een goede tonic of reiniger... Wil het liefst van die overmatige talgproductie af, maar weet niet waar ik moet beginnen :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:42

Muurp schreef:
Ik meld me ook!

Heb eigenlijk een best wel rustige huid. Soms een puistje maar dat heeft vaak slecht eten of weinig slaap als oorzaak. Ik heb wel veel talgproductie en droge plekjes, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn skincare routine bestaat uit de doekjes van de Nivea (met alcohol) := :=

Heb wel een fijne dagcreme maar mis echt een goede tonic of reiniger... Wil het liefst van die overmatige talgproductie af, maar weet niet waar ik moet beginnen :+

Lees het blog van Jetske, echt daar staat zoveel info op !!! http://www.dr-jetskeultee.nl/

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:03

Ik heb een extreem gevoelige huid en moet daar ook echt een strakke verzoringsroutine bij toepassen.
Ik begin altijd met een reiniging met Philosophy Purity Made Simple en mijn Philips Visapure met borstel voor gevoelige huid. Na de reiniging gebruik ik een toner van Lancaster, als die ingetrokken is volgt het Lancaster 365 serum. Terwijl die in de huid trekt doe ik mijn haar. Na het serum gebruik ik momenteel de Collistar Nero Sublime dagcrème en een Lancaster oogcrème. Als ik naar buiten moet gebruik ik ook een Lancaster zon product als SPF (ja, ook in de winter want zonnebrandcrème is nog altijd de beste preventie tegen rimpels).
In de avond hetzelfde ritueel maar dan ipv de Collistar de Philosophy Renewed Hope in a Jar.

Eens in de week gebruik ik een fijn masker en een milde peeling. Als ik make-up draag dan reinig ik dubbel omdat ik anders gegarandeerd problemen krijg. Dus of ik nu om 20.00 thuiskom of om 6.00, mijn huid reinig ik altijd grondig.
Het voor mij een flinke zoektocht geweest naar de juiste producten. Mijn huid reageert altijd bijzonder goed op de Lancaster producten. Als ik een nieuw product wil dan ga ik naar mijn vaste Douglas filiaal en daar zoeken we producten uit en krijg ik bergen testers mee om te kijken hoe mijn huid reageert. Het is zonde om een duur product te kopen als het niet blijkt te werken.

Ik heb uiteraard ook naar goedkopere alternatieven gekeken maar negen van de tien keer krijg ik daar huidproblemen van. Van de Lidl crème zelfs blaarvorming. En het enkele goedkope product waar mijn huid niet extreem op reageert moet ik zoveel van gebruiken voor het gewenste effect dat het uiteindelijk goedkoper is om een duurder product aan te schaffen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:09

Ik ben allergisch aan zowat iedere vorm van make-upremover en crème. Maar mijn ultieme redding is Ultrabland van Lush. Het is een soort crème met bijenwas die praktische alle make-up (hoe waterproof ook) zo van je gezicht verwijdert. Je smeert het uit over je gezicht, verwijderd het met een doekje met warm water en klaar!

Van dagcrème/moisturizer is voor mij Total Moisture Facial Cream van Benefit. <3 Die is heerlijk zijdezacht, niet te vet en hydrateert een hele dag.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:16

Yasmine schreef:
Ik ben allergisch aan zowat iedere vorm van make-upremover en crème. Maar mijn ultieme redding is Ultrabland van Lush. Het is een soort crème met bijenwas die praktische alle make-up (hoe waterproof ook) zo van je gezicht verwijdert. Je smeert het uit over je gezicht, verwijderd het met een doekje met warm water en klaar!

Van dagcrème/moisturizer is voor mij Total Moisture Facial Cream van Benefit. <3 Die is heerlijk zijdezacht, niet te vet en hydrateert een hele dag.

Wat appart zeg! In de crème van benefit zitten namelijk heel veel stoffen die juist een reactie op zouden moeten wekken. Maar fijn dat het voor jou werkt!

De producten van lush heb ik idd ook veel goed over gehoord!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:23

Ik kan ook niet zo veel hebben: mijn huid is licht en ik heb veel sproetjes, het is snel droog, wordt makkelijk rood en ik verbrand ook snel. Tegelijkertijd is m'n huid wel heel erg rustig, zacht en glad. Ik merk dat hoe meer ik erop gooi, hoe gevoeliger het wordt. Ik maak m'n huid dus uitsluitend droog met water en ik gebruik een heel klein beetje Nivea oogmake-uplotion om m'n make-up mee weg te halen. Mocht m'n huid door het weer droog voelen dat gaat er soms een heel klein beetje dagcreme van de Kruidvat op (voor een droge/gevoelige huid) en in de zomer een klein beetje zonnebrand van Clarins.

Van de rest blijf ik er vanaf. Op een normale dag komt er dus niks anders in de buurt van m'n gezicht dan water en make-up lotion. Ik heb echt tal van producten gebruikt die jullie hier benoemen, maar uiteindelijk blijkt 'less' toch 'more' te zijn. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:30

bontejames schreef:
Yasmine schreef:

Wat appart zeg! In de crème van benefit zitten namelijk heel veel stoffen die juist een reactie op zouden moeten wekken. Maar fijn dat het voor jou werkt!

De producten van lush heb ik idd ook veel goed over gehoord!

Ja, het is heel bizar! Er zijn überhypoallergene producten waar ik helemaal niet tegen kan, en dan andere producten die absoluut niet hypoallergeen zijn waar ik net heel goed tegen kan. Ik begrijp er zelf ook niet veel van. Maar wel blij dat ik deze gevonden heb :))

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:32

Ja dat vind ik dus ook verbazingwekkend.
Zelden problemen gehad met iets wat ik opsmeer ondanks gevoelige huid.
En dan ga je over op een speciale lijn met allemaal goede stoffen en meteen huid over de zeik...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:46

Ja, hier ook. De zogenaamde "zachte" verzorgingen van Clinique zijn voor mij bijvoorbeeld veel te agressief. Dan heb ik 5 minuten later gelijk een rood hoofd :x

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:50

Dat t iets rood wordt even is niet erg. Maar t moet wel met een paar minuutjes weggetrokken zijn. En dat gebeurde bij mij niet.
Nu ben ik langzaam een aantal producten aan het toevoegen en nu gaat t wel goed tot nu toe.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:53

Yasmine schreef:
Ja, hier ook. De zogenaamde "zachte" verzorgingen van Clinique zijn voor mij bijvoorbeeld veel te agressief. Dan heb ik 5 minuten later gelijk een rood hoofd :x

wat dacht je van de 3 stappen lijn van clinique? Kan ik ook niet tegen. Het enige wat ik daarvan gebruik is nog de gel

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:58

Ik meld me hier ook.
Gebruikte voorheen merken zoaks; Clinique, Louis Widmer e.d.

Maar niets hielp. Vanwege een jeukende hoofdhuid na shampoo is er een allergietest gedaan. Daar is wel iets uitgekomen. Waardoor ik alleen nog Dermolin als shampoo kan verdragen.

Dus ook van dat merk de facewash gebruikt, maar het lijkt wel erger te worden.

Op dit moment heb ik de Neoderma treatment gedaan. Dus op dit moment gebruik hun spulletjes!

Ik heb bijna álle merken gehad, maar echt niet iets wat een uitkomst bracht oid...

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:19

De grootste tip is je niet te laten verleiden door agressievere producten. Juist milde producten zonder teveel toevoegingen brengen je huid beter in balans. Ik heb rosacea en daarom een onwijs moeilijke huid, vroeger ook nog veel puistjes erbij gehad, maar nu ik 31 ben ben ik er eindelijk achter wat voor mij werkt.
Ik heb de rode lijn van Paula's Choice (een lijn van een dermatoloog). Ik gebruik eerst de facewash, daarna de tonic, daarna een bha exfoliant en daarna dagcreme.
Ik moet ook echt geen scrubs gebruiken op mijn gezicht, dan maak ik mn huid helemaal kapot. Met exfoliant los je de losse huidcellen op ipv dat je ze losscrubd. Dit is veel rustiger voor je huid.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:21

bontejames schreef:
Yasmine schreef:

wat dacht je van de 3 stappen lijn van clinique? Kan ik ook niet tegen. Het enige wat ik daarvan gebruik is nog de gel

Verschrikkelijk! Alleen die zeep/foam wil nog wel eens werken bij mij, maar van de rest wordt mijn huid schuurpapier...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:27

Mijn huid doet zo naar nu := Heb vandaag de mee-eters op mijn neus eens grondig weggedaan en puistjes zijn nu ook wel uitgedroogd. Maar daar heb je het al: mijn huid is opeens weer super droog. Ga dus ook wat kalmer aandoen met die producten van Louis Widmer. Maar 1x reinigen per dag ipv 2 en de dagcréme maar 1x in de 2 dagen gebruiken ipv elke dag, weet niet of het hierdoor komt maar mijn huid reageert heel heftig. Nu probeer ik hem gewoon de hydrateren met een creme van Weleda.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:34

Als je huid droog wordt van dagcreme dan heb je imo gewoon niet de juiste.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:41

Needje schreef:
Als je huid droog wordt van dagcreme dan heb je imo gewoon niet de juiste.

Omdat ik nog meerdere producten gebruik kan ik moeilijk zeggen of het echt van de dagcreme komt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:47

Maar dagcrème smeer je juist om te voeden.
Ik gok dat t dan eerder aan het reinigen ligt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:52

Needje schreef:
Maar dagcrème smeer je juist om te voeden.
Ik gok dat t dan eerder aan het reinigen ligt.

Pff echt geen idee, heb wel zo dat al het vuil er echt de eerste dagen dat ik start met een reiniging er uit komt wat zorgt voor juist meer puistjes en mee-eters. Dat heb ik ondertussen wel gezien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:56

Ja dat kan zeker. Dat t eerst slechter wordt.
Maar echt droog zou je zeggen dat er iets te agressief is voor je huid.