Allergische reactie insectenbeet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:24

Volgens mij vallen de rode plekken die hier worden omschreven toch niet echt onder extreem allergische reacties? Ik dacht, maar ik kan het mis hebben, dat een dergelijke reactie normaal is omdat je lichaam reageert op de lichaamsvreemde stof die je bij een steek of beet binnenkrijgt. Het is vervelend en pijnlijk maar niet bijzonder toch? Als je het over echte allergische reacties hebt, dan schiet je lichaam overdreven in de reactiemodus en zet het alle zeilen bij. Niet om iemands allergie te kleineren, hoor, het is gewoon oprecht nieuwsgierigheid.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:36

Ik ben ook allergisch voor de meeste muggen. Hele rode, dikke, warme plakaten en ontzettend veel jeuk en ook pijn krijg ik ervan. Ik ben naar de huisarts toegegaan en die heeft mij allergiepillen gegeven. Er is 1 soort die werkt (ik weet alleen uit mijn hoofd niet hoe die heet), de andere soorten werken bij niet. Dus misschien dat dat nog een optie is? Als de ene niet werkt, de andere proberen? Koelen verlicht de jeuk ook voor een tijdje. Bij mij is de laatste jaren gelukkig wel minder erg geworden :)

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:18

chevax schreef:
Volgens mij vallen de rode plekken die hier worden omschreven toch niet echt onder extreem allergische reacties? Ik dacht, maar ik kan het mis hebben, dat een dergelijke reactie normaal is omdat je lichaam reageert op de lichaamsvreemde stof die je bij een steek of beet binnenkrijgt. Het is vervelend en pijnlijk maar niet bijzonder toch? Als je het over echte allergische reacties hebt, dan schiet je lichaam overdreven in de reactiemodus en zet het alle zeilen bij. Niet om iemands allergie te kleineren, hoor, het is gewoon oprecht nieuwsgierigheid.

dit hoeft niet. allergie is er in 4 "niveaus" van licht tot zwaar dus.

een normale reactie op een muggensteek is een klein, rood bultje wat tot 2 dagen jeukt (volgens google)

de reacties in dit topic zijn echter heviger dan een "normale" reactie die jij beschrijft. sommige wat heftiger dan de ander

sommige krijgen alleen een rode plakkaat, anderen ( zoals ik) krijgen er ook echt een reactie op in het hele lichaam, lees: koorts, duizeligheid enz.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 21:25

chevax schreef:
Volgens mij vallen de rode plekken die hier worden omschreven toch niet echt onder extreem allergische reacties? Ik dacht, maar ik kan het mis hebben, dat een dergelijke reactie normaal is omdat je lichaam reageert op de lichaamsvreemde stof die je bij een steek of beet binnenkrijgt. Het is vervelend en pijnlijk maar niet bijzonder toch? Als je het over echte allergische reacties hebt, dan schiet je lichaam overdreven in de reactiemodus en zet het alle zeilen bij. Niet om iemands allergie te kleineren, hoor, het is gewoon oprecht nieuwsgierigheid.


Maar wat is dan wel een allergische reactie? Ik zou niet weten welke andere naam ik het moet geven..

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:13

Was het topic alweer kwijt!

Hoe gaat het met iedereen in het muggenseizoen?

Ikzelf heb nu een armbandje met een tabletje die heel goed werkt. Doe hem altijd om op stal of 's nachts. 1 tabletje werkt 15 dagen en is waterbestendig!

Maandag een fotoshoot gehad waarvoor ik hem af gedaan heb. Tijdens de shoot dus gestoken -O- gisteren bleef de bult op mijn kuit maar groeien en groeien (andere bulten ook, maar deze ging verder), en pijn dat het deed :oo
Alle speciale middeltjes en (zware) allergiepillen hielpen niet meer..

Moest vandaag toch bij de doktersassistent zijn voor mijn wekelijkse injectie, en vroeg aan haar of het wel een mug geweest was. Moest gelijk blijven zitten en wachten op de huisarts :+

Resultaat: 10 dagen AB kuur (4 keer per dag |( ) en met het been omhoog en koelen.. had dus wondroos, en aangezien dat best gevaarlijk kan zijn mocht ik gelijk zware AB
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 09-08-17 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:15

Ik heb dit ook gehad, alleen niet zulke grote. Bij mij hielp een anti-allergische reactie pilletje goed.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:18

Ik had vooral toen ik jonger was erg veel last van muggenbulten e.d. Kwamen ook wel eens blaasjes op. Toen ooit hydrocortison crème gekregen en ik bestel nog steeds elk jaar een tube. Werkt fantastisch! Er staat op 2 keer per dag een dun laagje aanbrengen, maar ik smeer zo vaak als nodig en dan ben ik er zo weer vanaf én kan ik ze in toom houden qua grootte. Helaas heb ik nog steeds wel eens dat ik 1 over het hoofd zie doordat hij niet jeukt en dan wordt hij rood, dikkig en warm.

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:52

Hier gaat het goed. Dit seizoen 2x een flink allergische reactie gehad op een (muggen)beet. Maar met wat koelen ging het al snel weer goed, dus niet bij de dokter geweest. Het dazenseizoen is me zelfs gunstiger geweest. Waar mijn paard helemaal opgevreten wordt, moeten ze van mij eigenlijk niks hebben.
Ben geloof ik maar een keer of 2 tot 3 gebeten (vaak had ik het snel door en mepte ik ze dood). Dat gaf als resultaat kleine rode vlekjes die flink jeuken. Dat duurt wel een week of 2. Kortom: ik ben voor muggen behoorlijk aantrekkelijk geweest, voor de dazen niet bepaald.

Avelienvd

Berichten: 7230
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:46

Mazzelaar.
Mij vinden ze beiden aantrekkelijk.
Gelukkig nu goede lidocainezalf uit belgie. Met mentholzalf. Werkt fijn.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 23:51

Helaas in de tussentijd nog wel een paar flinke reacties op muggen gehad..
Ook nog 2 keer door een daas gestoken, een keer op mijn hand en een keer op mijn been. Been geen reactie maar hand wel :(
Een soort hard schijfje wat eerst paars was en verschrikkelijk jeukte (werd bij jeuk/krabben wit) Bloede ook heel erg toen ie eraf geslagen was.
Nu zie je alleen nog een paars/rood vlekje op mijn hand.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nog niks geprobeerd heb van middeltjes, zo weinig tijd en denk er steeds op de verkeerde momenten aan (foei)

germie

Berichten: 26118
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:35

Noemen jullie een grote rode bult al een allergische reactie? Ik heb wel rode bulten, en soms ook echt groot die wel een week en soms langer blijven zitten, maar ik durf toch echt te stellen dat ik absoluut niet allergisch ben voor insectenbeten. Zoals op de foto heb ik ook wel eens, maar dat is geen allergie hoor, absoluut niet. Dat krijg je doordat het een bultje is en dan ga je er aan krabben en dan wordt het erger. Was je er afgebleven was het kleiner gebleven. Helaas krab ik er ook altijd aan. Maar nee, dat is geen allergie. Hooguit een reactie op dat gif. Een allergie is veel erger, mensen kunnen er dan dood aan gaan. Dit is hooguit onhandig en even vervelend. Ik ben gelukkig ook niet allergisch voor wespen, ben wel eens gestoken en dat doet tijdens de steek enorm pijn, maar dat is zo weer weg.

Helaas vinden ze mij wel lekker. Dus ik word best snel gestoken door muggen, vliegen, ander steekspul zeg maar.

Je zou zeggen, de mens is goed in het uitroeien van bepaalde diersoorten, waarom lukt dat dan niet bij ongedierte en irritante insecten?

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:44

germie, zoals ik al eerder zei hier is een allergische reactie in 4 niveau's. de 1 heeft een heftige reactie zoals jij beschrijft, maar de ander hoeft niet persee zo'n reactie te krijgen en kan toch net zo goed allergisch zijn.

als ik gestoken word krijg ik koorts etc. maar dit kan ook veel minder. ook bij mij worden de bulten zo groot zonder er aan te krabben (want ze doen echt pijn, daar krab je niet aan)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 17:58

xZiva_ schreef:
germie, zoals ik al eerder zei hier is een allergische reactie in 4 niveau's. de 1 heeft een heftige reactie zoals jij beschrijft, maar de ander hoeft niet persee zo'n reactie te krijgen en kan toch net zo goed allergisch zijn.

als ik gestoken word krijg ik koorts etc. maar dit kan ook veel minder. ook bij mij worden de bulten zo groot zonder er aan te krabben (want ze doen echt pijn, daar krab je niet aan)


Het doet eerder inmens veel pijn dan dat het jeukt ja..
ook word het altijd gloeiend heet, dat is hier altijd in ieder geval

germie

Berichten: 26118
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:49

Gelukkig ben ik dan niet allergisch. Niveau 0 dan. Of -1.
Koorts lijkt me erg. Dan heb je wel echt pech.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:00

Nou ik had me de hele zomer bijna helemaal kunnen weren tegen muggen. Vooral 's nachts met een klamboe.
Maar nu is het toch raak geweest. 1 op mijn enkel die nu lekker dik is en 1 op mijn kuit. Ze doen pijn en jeuken tegelijkertijd.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 10:02

Ai vervelend :(
Ik heb er nu op het moment geen! *doet een dansje*