Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:33

Dit is het effect van zeer slappe thc olie op mijn moedervlek.
Ik druppel 2-3x daags erop en dan een pleister erop.
Afbeelding
Nu ga ik over op sterker, dat staat nu te borrelen.
Reden van de slappe olie is dat ik dat al heb voor mijn fibro.
Plus ik wil zo min mogelijk op een litteken, onderhuids heeft het eerste 2 weken erg gejeukt.
Nu minder/niet, dus dan verwacht ik ook geen wondje als ik er grof geschut op zet.

Overigens koop ik altijd legaal via coffeeshops wiet, dus niet illegaal.
En olie maak ik zelf dus geen via via verkooppunt wat illegaal is.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-05-17 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:36

amies100 schreef:
safina schreef:
CBD olie mag in Nederland niet zonder doktersrecept verkocht worden. http://www.nu.nl/gezondheid/4361650/hen ... egaal.html

Wie het vervaardigt overtreedt de opiumwet: https://www.beckersbergmans.nl/wp-conte ... legaal.pdf

Volgens mij mogen illegale activiteiten niet besproken worden op Bokt. Dus het is de vraag of je hier mag bespreken waar je het koopt en hoe je het maakt.

Dus dan overtreden bijvoorbeeld de Tuinen, het Kruidvat en alle andere winkels allemaal de opiumwet?
Lijkt mij niet dat dit soort concerns zich hier aan wagen.

Klopt. Zoals je in het eerste artikel kunt lezen doen ze dat ook. Het is een medicijn, met de nodige bijwerkingen. Advies is om het alleen in overleg met je huisarts te gebruiken. Het kan namelijk de werking van andere geneesmiddelen beïnvloeden en heeft effect op je reactievermogen. Mensen met aanleg voor schizofrenie, psychoses, hart- en vaatziekten en een aantal andere ziekten lopen een verhoogd risico op nadelige bijwerkingen. En er is onvoldoende onderzoek gedaan om de werkzaamheid en veiligheid aan te tonen. Van mij mag wie er baat bij heeft het lekker gebruiken hoor. Hartstikke mooi. Ik hun ieder zn medicijn van harte. Maar laten we niet doen of het een onschuldig en risicoloos middel is omdat het toevallig uit een plantje komt en in het schap van De Tuinen ligt. Of doen of het daarmee legaal is.

Hier een eerder topic waarin de mods gewaarschuwd hebben:
[MWS] Wietolie

bruintje123

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:41

Safina haal jij niet CBD en THC door de war?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:48

bruintje123 schreef:

Nee, lees maar even het artikel van die advocaat. De politie en de rechter maken geen onderscheid tussen TBC en CBD.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:51

Via suver nuver heb je fijne thc olie.
Ze proberen het legaal te krijgen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:51

het enige wat bij mij dan gelijk opkomt maar dat is puur mijn menig en wil ik verder niemand mee voor zn hoofd stoten.

tja want stel je voor dat mensen geholpen zijn door wietolie waar ze niets aan verdienen je kan er beter peperdure medicijnen in stoppen die niet of nauwelijks werken en flink blijven onderzoeken zodat er nog wat geld binnenkomt.
ik snap wel waarom ze er zo fel op tegen zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:52

safina schreef:
bruintje123 schreef:

Nee, lees maar even het artikel van die advocaat. De politie en de rechter maken geen onderscheid tussen TBC en CBD.

Ik zal het straks eens op de pc proberen, mijn telefoon heeft er geen zin in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:53

cinniz123 schreef:
het enige wat bij mij dan gelijk opkomt maar dat is puur mijn menig en wil ik verder niemand mee voor zn hoofd stoten.

tja want stel je voor dat mensen geholpen zijn door wietolie waar ze niets aan verdienen je kan er beter peperdure medicijnen in stoppen die niet of nauwelijks werken en flink blijven onderzoeken zodat er nog wat geld binnenkomt.
ik snap wel waarom ze er zo fel op tegen zijn.

Dat speelt volgens mij ook mee, plus wiet is "eng".
Hoeveel artsen zelfs nog zeggen dat het enorm verslavend is :n

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:54

Dat we zo'n aversie tegen medicinale wiet hebben vind ik heel erg raar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:55

Druk er maar wel pammetjes etc bij de vleet in... |o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:57

Ik denk dat het per individu een verschillende uitwerking kan hebben. Niet iedereen zal hetzelfde ervaren naargelang de aandoening.
Het chaotische gevoel door extreme vermoeidheid is zeer erg bij mij. Ik kan je vertellen dat het een ongelofelijke ervaring is om terug die heldere rust te voelen in mijn hoofd...mijn vriend maakt zijn olie zelf. Is zeer goed spul...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:00

dat geloof ik zeker...ik denk dat ik het zelf niet hoef te gebruiken :+

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:06

Hannanas schreef:
Via suver nuver heb je fijne thc olie.
Ze proberen het legaal te krijgen.

Alleen het nadeel is van Suver Nuver dat ze geen recente labresultaten kunnen aantonen.
In het verleden zat hun olie vol bestrijdingsmiddelen.

Het is bij hun de vraag wat je daadwerkelijk krijgt.

@Moonfish13, wauww wat een resultaat!! Ik heb zelf de zalfvariant gemaakt dus gewoon met kokosolie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:18

Cool hé?! :D

Over pammetjes..
Ik heb van de week getest of oxazepam s'nachts die wietolie kon vervangen.
Ook met oog op vliegreizen.
Nou mooi niet hoor, ik kwam als een krant mijn bed uit.
En daarbij is het inderdaad mega verslavend bij mij, en wietolie niet.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:25

Ik ben er ook super blij mee! Ik gebruik het ook bij mijn honden.
Super dar oxazepam dit niet kan vervangen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:29

Hannanas schreef:
Druk er maar wel pammetjes etc bij de vleet in... |o

Nee, zou ik ook zeker niet doen.

Pammetjes, plantjes, ritalin, druppels met olie, antidepressiva: onder aan de streep zijn het allemaal psychofarmaca. Al dit soort middelen werken omdat ze veranderen hoe je zenuwcellen en neurotransmitters werken. En daardoor kunnen dat doort middelelen het kwetsbare natuurlijke evenwicht in je brein structureel of tijdelijk ontregelen. Zeker als je ze langdurig gebruikt of er gevoelig voor bent. Daarom: gebruik dat soort middelen alleen als het echt niet anders kan, in samenspraak met en onder controle van een deskundige arts.

En denk vooral nooit dat het wel gezond of veilig is omdat het uit een plantje komt en in druppeltjes olie zit in plaats van in een strip uit doosje met een bijsluiiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:36

safina schreef:
Het is een medicijn, met de nodige bijwerkingen. Advies is om het alleen in overleg met je huisarts te gebruiken. Het kan namelijk de werking van andere geneesmiddelen beïnvloeden en heeft effect op je reactievermogen. Mensen met aanleg voor schizofrenie, psychoses, hart- en vaatziekten en een aantal andere ziekten lopen een verhoogd risico op nadelige bijwerkingen. En er is onvoldoende onderzoek gedaan om de werkzaamheid en veiligheid aan te tonen. Van mij mag wie er baat bij heeft het lekker gebruiken hoor. Hartstikke mooi. Ik hun ieder zn medicijn van harte. Maar laten we niet doen of het een onschuldig en risicoloos middel is omdat het toevallig uit een plantje komt en in het schap van De Tuinen ligt.

_/-\o_
Dat vind ik ook het griezelige aan dit soort topics. Dat CBD bij veel mensen werkt staat bij mij buiten kijf, net zoals met THC. Maar als ik in dit soort topics dan weer lees dat je de hoeveelheden gewoon lekker moet opschroeven, flink wat THC bij moet gooien want dat is helemaal niet riskant en alle negatieve geluiden over bijwerkingen en risico's zijn gewoon antireclames van de psychofarmaceutische industrie... :x
Zo fout en gevaarlijk, dat soort 'adviezen', hoe goed bedoeld ook...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:03

Zou je een paard ook elke dag een (gedroogd) blaadje kunnen laten eten? Zou dat werken bij bijvoorbeeld artrose.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:06

https://cbd4all.org
Ik heb hier cbd van getest en bij mij doet het echt niks, ook al neem ik meer in. Bij anderen werkt deze wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:13

Safina, ik snap je hoor.
Dat ik er blij mee ben zegt ook niet dat ik het volledig onschuldig vind.
Ook psychisch, zeker thc kan angst triggeren en gevoelens omhoog brengen.
Ik heb het gedurende mijn emdr therapie gebruikt, en dat was erg effectief.
Vooral omdat wat ik nuchter niet los wilde laten dat met thc olie wel kon.
En soms was dat minder fijn, maar soms ook wel omdat ik dingen sneller een plekje kon geven door het nadenken van de thc.
Maar dat kan dus inderdaad dingen opwekken die niet goed zijn, of iemand niet aan kan emotioneel.
Echter heb ik nog geen vervanger gevonden dat niet mijn immuunsysteem plat legt, niet verslavend werkt, en ook écht effectief wat voor mijn spieren doet.
Ik slik namelijk bewust geen diclofenac of ibuprofen, ibuprofen bleek bij mij flink mijn immuunsysteem te onderdrukken.
En in mijn situatie is dat niet wenselijk.
Wel zou ik als ik minder nodig zou hebben, ik eerder de tramadol stoppen.
Puur omdat dat niet genoeg doet qua ontspannen van mijn gespannen spieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:23

Toevallig vorige week met de reumatoog gehad over deze olie.
Zij raadde het af vanwege de bijwerkingen en omdat het onvoldoende pijn bestrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:28

xyzutu2 schreef:
safina schreef:
Het is een medicijn, met de nodige bijwerkingen. Advies is om het alleen in overleg met je huisarts te gebruiken. Het kan namelijk de werking van andere geneesmiddelen beïnvloeden en heeft effect op je reactievermogen. Mensen met aanleg voor schizofrenie, psychoses, hart- en vaatziekten en een aantal andere ziekten lopen een verhoogd risico op nadelige bijwerkingen. En er is onvoldoende onderzoek gedaan om de werkzaamheid en veiligheid aan te tonen. Van mij mag wie er baat bij heeft het lekker gebruiken hoor. Hartstikke mooi. Ik hun ieder zn medicijn van harte. Maar laten we niet doen of het een onschuldig en risicoloos middel is omdat het toevallig uit een plantje komt en in het schap van De Tuinen ligt.

_/-\o_
Dat vind ik ook het griezelige aan dit soort topics. Dat CBD bij veel mensen werkt staat bij mij buiten kijf, net zoals met THC. Maar als ik in dit soort topics dan weer lees dat je de hoeveelheden gewoon lekker moet opschroeven, flink wat THC bij moet gooien want dat is helemaal niet riskant en alle negatieve geluiden over bijwerkingen en risico's zijn gewoon antireclames van de psychofarmaceutische industrie... :x
Zo fout en gevaarlijk, dat soort 'adviezen', hoe goed bedoeld ook...

Ja, dat is precies wat ik bedoel. Dat vind ik ook het griezelige. Mensen snappen niet dat die druppels ook psychofarmaca zijn.

Wat ik al helemaal niet snap is dat mensen het lukraak in hun huisdier gaan mikken. Dan ben je krankjorum in mijn ogen. Nogmaals: Het zijn psychofarmaca. Als je hond angstig en terugetrokken is dan pak je toch ook niet zomaar een strip Seroxat uit je eigen medicijnkast? En als je kat vette pijn heeft roer je toch ook geen paracetamol door het voer? Waarom dit dan in vredesnaam wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:33

moonfish13 schreef:
Safina, ik snap je hoor.
Dat ik er blij mee ben zegt ook niet dat ik het volledig onschuldig vind.
Ook psychisch, zeker thc kan angst triggeren en gevoelens omhoog brengen.
Ik heb het gedurende mijn emdr therapie gebruikt, en dat was erg effectief.
Vooral omdat wat ik nuchter niet los wilde laten dat met thc olie wel kon.
En soms was dat minder fijn, maar soms ook wel omdat ik dingen sneller een plekje kon geven door het nadenken van de thc.
Maar dat kan dus inderdaad dingen opwekken die niet goed zijn, of iemand niet aan kan emotioneel.
Echter heb ik nog geen vervanger gevonden dat niet mijn immuunsysteem plat legt, niet verslavend werkt, en ook écht effectief wat voor mijn spieren doet.
Ik slik namelijk bewust geen diclofenac of ibuprofen, ibuprofen bleek bij mij flink mijn immuunsysteem te onderdrukken.
En in mijn situatie is dat niet wenselijk.
Wel zou ik als ik minder nodig zou hebben, ik eerder de tramadol stoppen.
Puur omdat dat niet genoeg doet qua ontspannen van mijn gespannen spieren.

Ik snap jou ook hoor. Ik snap dat het mensen echt kan helpen soms. En ben blij voor je dat het jou helpt. Ik ken echter ook twee mensen die het naar de verdommenis heeft geholpen. Die gebruiken het in plaats van therapie. En zitten elke dag als twee hopeloze zombies op de bank. Als ze hun bed al uitkomen. Erg triest. Maar die kant wordt vaak erg onderbelicht. .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:44

Safina:
Bij mij is high zijn juist waardeloos, dus ik zou dat niet als vervanger van therapie pakken.
Maar in dat opzicht is zelfs eten verslavend, zelf heb ik meer moeite met suiker bijvoorbeeld.
Maar zoals met alles moet je denk ik vooral weten of je verslavingsgevoelig bent ja of nee..
Ik drink bijvoorbeeld niet, rook niet, ik ben alleen verslaafd aan sporten in de juiste proporties. :Y)
Maar dat zie ik maar als positief.
Zelf ken ik niemand die zijn leven verwoest heeft door wiet.
Wat dat betreft is het lastig..
Nagelbijten, eten, juist niet eten, roken, drinken, drugs, sporten: alles kan verslavend zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:54

_Rataplan schreef:
Toevallig vorige week met de reumatoog gehad over deze olie.
Zij raadde het af vanwege de bijwerkingen en omdat het onvoldoende pijn bestrijd.

Mijn tante gebruikt het wel voor haar reuma en bij haar zorgt het ervoor dat ze wat soepeler beweegt en minder pijn heeft. De reuma is echter niet genezen, het is geen wondermiddel. ;)

Ik snap de kritische geluiden op wietolie helemaal omdat het ook wel degelijk kritieke kanten heeft, maar het lastige is dat veel critici CBD & THC olie (en soms zelfs gewoon wiet blowen) allemaal op 1 grote hoop gooien terwijl dat 3 verschillende dingen zijn, met elk hun eigen bijwerkingen.

@ Safina; gebruikten de mensen die je kenden de THC olie of werden ze zombies van blowen?
Wiet-zombies ken ik helaas ook, en ook al is blowen vaak een poging tot zelfmedicatie (bvb bij schizofrenie en ADHD) en werkt het daar ook wel enigzins tegen, de nadelen worden door de gebruikers vaak verschrikkelijk onderschat, stomweg omdat ze die vaak niet meer voelen door de verslavingsfactor.