In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romyamb

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:09

examens zitten er op voor mij ik ga morgen met de honden wandelen naar de maas, dat is een best eindje :)

ps hebben jullie al gehoord van de app: myfitnesspall, zo kan je gemakkelijk je voeding bij houden en kijken of je iets te kort komt of te veel hebt!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:44

Wat fijn Wieneke, de eerste kilo eraf!! +:)+

Romy, ik gebruik sinds kort die app ook. :j Ben er zo achter gekomen dat ik eigenlijk​ te weinig eet, dus eet nu wat meer tussendoor.

Iedereen nog braaf gesport van het weekend? :D Ik heb zaterdag zo'n 12 km gewandeld en gisteren weer lekker hard gelopen, ging al beter dan de eerste keer! :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:22

Ik loop twee keer in de week hard via Running Coach. Dan ga je in zes weken tijd van 0 naar 5km. Zijn ook schema's voor langere afstanden beschikbaar. Bevalt mij heel goed. Pijn in voeten en knieën komt vaak door ongeschikte schoenen. Sinds ik daar goed in heb geïnvesteerd, heb ik daar nog zelden last van.

Wil ook iets met buikspieren doen maar heb nooit iets dat me langer boeit dan een week dus als iemand daar iets voor weet..

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:35

Ik wil ook wel meedoen!
Zo'n 6 weken geleden begonnen met anders eten, wat in mijn geval wil zeggen niet tot zeer weinig snoepen, alleen als ik er ECHT zin in heb en dat wordt steeds minder omdat mijn suikerbehoefte steeds minder wordt. Meestal pak in nu fruit of een stuk komkommer of iets dergelijks.
Wat bij mij veel scheelt is minder frisdrank want daar hing ik van aan elkaar en regelmatig mijn broodmaaltijd in de ochtend/middag vervangen door kwark of yoghurt of iets dergelijks. Avond eten heb ik niet veel aan aangepast, dat was sowieso al een aantal keer in de week gewoon hollandse pot (neem wel een aantal aardappels minder of soms geen), een keer een frietje, of een keer iets met rijst.

Qua sport heb ik een paalfitnesspaal ( 8-) ) thuis staan en ga nu langzaamaan mijn training van 1 a 2x per week opvoeren naar 2 a 3 x per week met cardio en buikspieren warming-up en stretchen als cooling down. Af en toe op de tussenliggende dagen doe ik een youtube-workout van fit by Amy.
Dat is precies een half uurtje full-body work-out met gewichten, nu 2x2.5 kilo maar dat gaat hopelijk binnenkort omhoog.
Vandaag ga ik voor het eerst met mijn dochtertje na het eten een eindje hardlopen, zij op het fietsje, mama rennen. Kijken of ik dat wat vind. Als t niks is, maar wat vaker youtuben :):)

Ben nu in 6 weken 6 kilo kwijt (eerste twee weken gingen hard) en hoop nu met het opvoeren van mijn trainingen dat die trend globaal wel doorzet, maar cijfertjes op mijn weegschaal zeggen mij op zich niet zo heel veel... Dat mijn broeken te groot worden daarentegen en mijn lijf strakker en sterker *\o/*

Dus succes iedereen!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:21

Wauw wat een resultaat!! :oo

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:25

Hoe ben je gestopt met de suikers wennii?
Dat is bij mij het grootste probleem.
ik ben veel moe en begin dan te snaaien.
Daar moet ik vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:32

Hallo allemaal.
De laatste tijd eet ik weer wat beter en merk ik dat ik als een razende weer aangekomen ben, niet perse in kilo's wel in vetten, bij mij gaat het gelijk naar mijn heupen/billen en onderbuik/lovehandles.
Wie weet oefeningen die ik thuis kan doen om dit een beetje onder controle te krijgen?
Ik ben net wezen shoppen en kom met de meeste depri kop weer thuis het loopt gewoon normaal en in een keer loopt het op zij en heb ik weer ontzettend dikke lovehandles.. Ook mijn billen/bovenbenen is gewoon niet leuk meer krijg een broek amper nog aan, heb nu 1 goede broek thuis en heb net 3 verschillende gepast maar niks zat goed of lekker.. Voel me onwijs rot dus wil er graag wat aan doen.
Mijn lichaam is zeg maar nogal uit proportie, hele kleine borsten, dat stuk is verder goed, en onder m'n navel ben ik net een olifant..
Billen oefeningen zoals squads ken ik uiteraard, buikspieroefeningen etc ook wel maar probeer een beetje verder te kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:40

Je bent een peer-model?
Ik vind het erg lastig om je tips te kunnen geven ben daar zelf nog een echte leek voor haha, maar er zijn mensen in dit topic die daar wel mee kunnen helpen! :D

Wat zijn jullie plannen met de hitte-dagen? Ik sport normaal op zolder, dat gaat niet leuk zijn met tropische temperaturen.. dan toch maar buiten sporten of overslaan of extra naar het zwembad gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:43

Klopt, zo ongeveer.. Alleen loopt een peer nog redelijk mooi af en is het bij mij een rechte lijn en ineens een scherpe bocht opzij zeg maar.. Ben herstellend van een eetprobleem waardoor ik nog lang niet alles weer eet en ook wel veel ongezond eet om genoeg binnen te krijgen zeg maar, veel suikers ook vooral. Dat ben ik al drastisch gaan minderen maar nu ik wat meer weer kan eten merk ik dat m'n lichaam het gelijk opslaat in vet, nu ben ik dus in nog geen half jaar tijd weer ineens van maatje 34 naar 38/40 gegaan..

edit; ik weet niet of iemand hier verstand heeft van verdere sporten? Ik wandel nu 2/3 keer in de week ook voor m'n conditie en wil ook graag gaan zwemmen 1 keer in de week, helpt zoiets als zwemmen er bijvoorbeeld ook mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:51

Met zwemmen gebruik je al je spieren zonder ze zwaar te belasten, dat helpt dus zeker! Ik wil ook wat vaker gaan zwemmen maar vind het toch lastig om in mn eentje naar het zwembad te moeten gaan.. -O-
En zwemmen is ook wel duur :o

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:54

kom even met de deur in huis vallen.
zwemmen is echt één van de beste sporten ever om af te vallen! Wil ik ook weer meer gaan doen nu het lente/zomer is.

Roeien is ook erg goed (dit doe ik vaak thuis in de wintermaanden). Nu doe ik bijna dagelijks rijden en 1 a 2x per week hardlopen. Fietsen naar mijn werk (want 40u werk) en 's avonds regelmatig wandelen. Ik eet gezond, drink veel water maar wil het liefste 4 a 5kg kwijt en ik moet me altijd kapot sporten om wat gewicht kwijt te raken en die tijd heb ik niet meer. Gelukkig wel genoeg spier en goede conditie, maar voor het mooiere zou 5kg eraf fijn zijn. Het vervelende is dat je lichaam gauw went en dus moet je steeds je grenzen verleggen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:40

Wat leuk, weer nieuwe mensen die mee komen kletsen en sporten! :wave:

Wat goed Wennii, al 6 kilo eraf! +:)+
Gaaf zeg, zo'n paalfitnesspaal! Lijkt me een hele toffe work out om te doen! Hoe is het hardlopen je bevallen? :)

AnnetDottie, ik heb niet echt specifieke tips voor je, maar ben wel benieuwd of je gezond eet? Afvallen is niet alleen sporten maar vooral ook gezond eten. :) Zwemmen zou je zeker kunnen helpen!

Shanna, ik ga s'ochtends vroeg of s'avonds sporten, maar sla het zeker niet over. Ik zit er juist lekker in nu! :) Als je de mogelijkheid hebt is een keer extra zwemmen denk ik wel lekker, zeker als het warm weer is! En anders misschien s'avonds een goede wandeling maken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:09

Shanna nee snap ik, ik vind zwemmen ook wel prijzig maar denk toch dat ik het gewoon ga doen, vind het stukje alleen gaan ook wel eng maarja je moet wat :P

Alpha89 hoe roei je thuis dan? Of heb je zo'n sportschool apparaat? :x

Jindai ik hoef niet perse af te vallen in gewicht. Nee ik eet niet gezond, zoals in mijn laatste reactie staat ben ik hard aan het werk om een eetprobleem te overwinnen en dat gaat helaas met baby stapjes maar alles wat ik kan eten is welkom dus mijn eetpatroon is over het algemeen niet gezond of goed. Afvallen is niet het probleem, ben in het verleden al 30 kilo afgevallen het is nu meer m'n lijf waar ik aan wil werken.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:14

Ik loop ongeveer 2 x per week hard en doe Zumba thuis via you tube.

Is erg leuk om te doen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:47

Annet_Dottie schreef:
Shanna nee snap ik, ik vind zwemmen ook wel prijzig maar denk toch dat ik het gewoon ga doen, vind het stukje alleen gaan ook wel eng maarja je moet wat :P

Jindai ik hoef niet perse af te vallen in gewicht. Nee ik eet niet gezond, zoals in mijn laatste reactie staat ben ik hard aan het werk om een eetprobleem te overwinnen en dat gaat helaas met baby stapjes maar alles wat ik kan eten is welkom dus mijn eetpatroon is over het algemeen niet gezond of goed. Afvallen is niet het probleem, ben in het verleden al 30 kilo afgevallen het is nu meer m'n lijf waar ik aan wil werken.

Niet zo nukkig hoor, ik probeerde alleen met je mee te denken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:49

Jindai schreef:
Annet_Dottie schreef:

Niet zo nukkig hoor, ik probeerde alleen met je mee te denken. :)

Nukkig? Sorry hoor ik ben gewoon een beetje oververmoeid momenteel bedoel het absoluut niet nukkig maar goed, geef volgens mij gewoon antwoord op je vraag :x

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:44

Jindai schreef:
Wat fijn Wieneke, de eerste kilo eraf!! +:)+

Dankje! Inmiddels 1,5 dus het gaat lekker door :) Nu ga ik mn weegschaal weer ffies in de kast zetten anders ga ik er iedere dag op staan *D

Net mn jurk aangehad voor de trouwerij dit weekend, lijkt wel of ie wat 'beter' zit, misschien onbewust wat meer afgevallen de afgelopen periode :Y)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:45

Shanna schreef:
Met zwemmen gebruik je al je spieren zonder ze zwaar te belasten, dat helpt dus zeker! Ik wil ook wat vaker gaan zwemmen maar vind het toch lastig om in mn eentje naar het zwembad te moeten gaan.. -O-
En zwemmen is ook wel duur :o

Hmm dat deel ik wel inderdaad, ik vind zwemmen onwijs leuk, maar in mn eentje zie ik de lol er niet van in - iets met wat onzekerheid denk ik- :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:52

Haha het is er misschien niet helemaal het topic voor (denk ik) :+ Maar ik woon in Groningen (zuidkant van de stad) dus als iemand samen wil zwemmen vind ik dat ook prima :) Is voor mezelf ook nog net wat extra motivatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:53

Oh ik heb via dit topic ook een sportmaatje in de buurt gevonden hoor! Volgende week gaan we voor het eerst samen skeeleren! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:57

Ooh nice! Wie weet lukt het mij ook _O- al ben ik over het algemeen ook wel gewend dingen alleen te doen omdat ik niet veel contacten heb die ook in de stad wonen :P Skeeleren is ook leuk! En is ook goed voor de billen volgens mij, stom zeg dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :P

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:04

Wat leuk, Shanna! :j

Annet_Dottie schreef:
Ooh nice! Wie weet lukt het mij ook _O- al ben ik over het algemeen ook wel gewend dingen alleen te doen omdat ik niet veel contacten heb die ook in de stad wonen :P Skeeleren is ook leuk! En is ook goed voor de billen volgens mij, stom zeg dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :P

Idd goed voor je billen en benen, maar je buikspieren gebruik je ook. Verder ook goed om wat meer conditie te krijgen. :j

Wbt love handles, kijk even op www.buikspierkwartier.nl, daar staan verschillende oefeningen op. :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:05

Leuk!! :D Groningen is een tikkie ver voor mij :P Ik woon in zuid holland aan het strand :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:15

Ik heb idd een roeimachine staan. ideaal! Zelf trainingsprogramma instellen en het houdt bij hoeveel kcal je kwijtraakt, hoeveel slagen p/m etc. Vind het alleen nu te warm binnen :p

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:02

Wat goed allemaal, die kilo`s er af!
Morgen ga ik met me moeder wandelen en een beetje joggen (moet nog opbouwen hihi).