geen huisarts bezoek meermogelijk behalve je eigen huisarts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: geen huisarts bezoek meermogelijk behalve je eigen huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:53

Wat fijn ts dat je een oplossing hebt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 12:55

Nirvana nog bedank voor je aanbod :j . Kan om half 3 terecht duurt even nog maar ja met omrijden erbij ben je ook minstens een drie kwartier onderweg erheen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:10

Ts, jullie hadden geen schuld aan het ongeval?? Zorg dat je alle gegevens van de tegenpartij dan hebt, alleen ritje met ambu kost al dik 700 euro dus eigenrisico van alle twee is al weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 13:38

Nee we stonden stil, en zouden nog van rechts zijn gekomen ook. Auto kwam van links en ging rechts af onze weg in. En ging opeens in de bocht rechtuit en ramt ons vol aan de zijkant. Zegt ook ons niet gezien te hebben. Een knalgele helm en felblauwe jas achterop zie je toch wel zou je zeggen.

Eigen risico was al op overigens bij me.maar idd alles nemen we mee. Scheelt dat we in een ambu pasten, rijder voorin ik achterin met een luchtspalk om mijn been en de nodige opiaten als pijnstilling. Mijn honden zitten nu bv noodgedwongen in pension. Ook die kosten gaan mee in de verhaalsschade. :j

Door de verkeerschaos in het opengebroken dorp moet bokker flink omrijden, was ik al bang voor.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-05-17 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:39

wat een ellende zeg, veel sterkte!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:42

Lief van de bokker. En sterkte!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:44

Wat een vervelende situatie ook voor je beestjes. Ga je na het bezoek aan de huisarts naar huis of ga je dan weer terug naar het huis van de bestuurder van de motor? Thuis heb je helemaal geen hulp toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:44

Het leed dat zorg in Nederland heet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 17:40

Zonnebloem ik zit inmiddels weer in huis van goede vriend.

Afbeelding
Met deze roze uitdossing. -O-

Was nog een heel gedoe. Huisarts had wel 99% zeker bandletsel maar ga maar naar fysio die tapen wel. Wij wat fysios gebeld bij een kon ik terecht. Die heeft met twee stagiares gekeken en wat testen gedaan. Die was erg stellig. Ik ga niet eens aan tapen beginnen. Je moet door naar spoedeisende hulp. Ik vermoed dat er zeker twee banden door zijn, mogelijk neurologisch letsel en mogelijk beginnende trombose. %)

Hij naar de huisarts bellen, heeft zeker 20 minuten moeten soebatten voor ze me wilden doorverwijzen naar de spoedeisende hulp. Daar aangekomen zelfde artsen en verplegend personeel als vrijdag. Ja enkel,is wel dikker. Arts assistent had het nog over tapen weer maar de chirurg was er duidelijk over. Gips openzagen voor de zwelling. Absoluut niet belasten en over een week terug naar de gipspolie. En fraxiparine injecties tegen trombose. En ik had geen dag later moeten komen. Nu was voet met wat au gepast geweld in goede stand te krijgen. Later was narcose geweest om de boel op zijn plek te zetten weer.

Ben dus nog wel even zoet hiermee. Maar nu gips erom zit en voet in goede stand is de pijn al een stuk minder. Alleen koude tenen nu.

Maar diepe buiging voor mijn lift _/-\o_ . Zonder haar had ik echt een groot probleem gehad.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-05-17 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:44

Jeetje, dan is het maar goed dat je nu ergens zit waar je nog wat ondersteund kan worden i.p.v. alleen thuis. Belachelijk toch dat het zo moet met de gezondheidszorg hier. Het klinkt gelukkig wel alsof je een goede chirurg getroffen hebt, anders was je misschien nog slechter af geweest. Wel een mooi roze pootje nu!

Ik herken er heel veel van bij mijn vader, niets kan en van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ondertussen wel elke maand voor 140 euro aan premie naar de zorgverzekeraar brengen, maar als je er een keer iets voor terug moet krijgen is dat een hoop gedoe.

Edit: Voor de tenen misschien een paar sokken regelen in een wat grotere maat en anders een lekker dekentje er overheen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:47

lang leve de bokkers!! fijn dat je een lift kreeg.
sterkte met herstel verder, ik hoop dat je snel naar huis kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:05

Grote sok zit er al om en de molton van ziekenhuis ligt erover heen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:07

Wat goed dat je doorgezet hebt! Beterschap

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:03

Tjonge jonge, het was me toch een onderneming! Maar gelukkig is er nu duidelijkheid en zit Karuna mooi met d'r pootje omhoog. Graag gedaan! Maar als je nog eens wat hebt............ ;-)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:10

Wat een onderneming zeg :oo
Ik snap niet dat je huisarts geen verwijzing heeft gemaakt voor het ziekenhuis (kan heel makkelijk met een nummer zodat je daarmee een afspraak maakt en gelijk het verhaal aan gekoppeld is). Daarvoor hoef je dan niet naar de huisarts zelf (hij heeft immers ook het verslag van het ongeluk gehad).
Maar goed al met al ben je er gelukkig uitgekomen. Sterkte met het herstel!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:13

Moon10 schreef:
Tjonge jonge, het was me toch een onderneming! Maar gelukkig is er nu duidelijkheid en zit Karuna mooi met d'r pootje omhoog. Graag gedaan! Maar als je nog eens wat hebt............ ;-)

Maar hier is een applaus zeker op zijn plek, voor jou!!!!!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:55

Zeker dat. Super Moon! Dit brengt mijn vertrouwen in de mensheid weer een stukje omhoog :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:58

Dik applaus voor moon.
Beterschap karuna

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:39

tengeltje11 schreef:
dan denk ik dat jij weinig ervaring hebt met spoeddiensten.

hier al 3x naar de spoed geweest,telkens binnen max een half uur geholpen.
man eens met allergische reactie naar de spoed,was binnen een half uur terug buiten.
allemaal geen levensbedreigende situaties.

Dat denk ik niet, ik werk er namelijk...
Ik zie dat de rest al uit is gelegd door andere bokkers.

@TS: Wat fijn dat het uiteindelijk geregeld is en dat je er geraakt bent! En super van de andere bokker die heeft geholpen :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:03

Applaus voor moon.

En jemig wat een gedoe. Is je huisarts nog geconfronteerd met deze diagnose?

Veel sterkte de komende tijd

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:42

Jeetje zie nu pas dat het jou topic is!
Wat rot dat je zoveel ellende hebt door jullie ongeluk maar gelukkig ben je als nog geholpen.
Nogmaals beterschap voor jou en rijder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:42

intral schreef:
tengeltje11 schreef:
dan denk ik dat jij weinig ervaring hebt met spoeddiensten.

hier al 3x naar de spoed geweest,telkens binnen max een half uur geholpen.
man eens met allergische reactie naar de spoed,was binnen een half uur terug buiten.
allemaal geen levensbedreigende situaties.

Dat denk ik niet, ik werk er namelijk...
Ik zie dat de rest al uit is gelegd door andere bokkers.

@TS: Wat fijn dat het uiteindelijk geregeld is en dat je er geraakt bent! En super van de andere bokker die heeft geholpen :)

Volgens mij doelde tengeltje op je ervaring met de spoeddiensten in België, omdat je zei dat je daar 3 uur moest wachten en volgens Tengeltje dus niet :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 08:16

Nachtje verder.

Een ding is me afgelopen jaren wel duidelijk geworden van bokt. Zo naar als sommige mensen soms doen tegen elkaar in geval van hulp nodig hebben zijn er altijd bokkers die willen helpen. Per pb hebben best wat mensen aangeboden me te heloen en rijden. _/-\o_ Ook voor de komende tijd als dat nodig is. *\o/* keuze voor Moon was voor mij een simpele. Ik ken haar al wel een beetje. Ze heeft vaker hardgelopen met mijn ex. Even wat bijbeppen wat altijd wel gezellig is.

Inmiddels een nachtje verder. Gips heeft de pijn flink weggenomen gelukkig. Dat is het gekke van gips. Het rechtzetten is niet bepaald een grappig gevoel. Eenmaal gips hard en de pijn zakt weg. Kan alleen een stuk minder nu. Trap op is zitten trap af is net te doen met krukken.

Vandaag even gaan nadenken wanneer ik naar huis ga. Bus kan hier blijven staan. We moeten niet te lang op elkaars lip blijven zitten. Zou zonde zijn van een goede vriendschap als we elkaar naar de keel gaan vliegen omdat we beiden flinke behoefte hebben aan eigen ruimte en er irritaties zouden ontstaan.

Voordeel van thuis, geen trappen, scootmobiel bij de hand, nadeel geen extra handje hulp met eten maken en daarmee verplaatsen en de gezelligheid natuurlijk. Verveel me nu al stierlijk. -O- Ben zo geen stilzitter nu ik weer een flink stuk fitter ben sinds jaren.

Vandaag de verzekering nabellen over hoe de status nu is en even doorgeven dat ik inmiddels in gips zit. Dat ook gister aan de politie doorgegeven. Omdat gips voor hun het verschil is tussen niks doen of onderzoek instellen. Gips is voor hun meteen ernstig letsel. :roll:

Huisarts zal het doorkrijgen ga ik van uit. Hele gedoe ga ik wel wat mee doen nog. Ik blijf het complete krankzinnig vinden dat ik van half 9 tot pak hem beet half 1 continue aan het bellen ben geweest en zonder een lift niets had kunnen doen en een nog veel groter probleem gehad.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:45

Fijn dat je geholpen bent en beterschap!

Ik denk evenwel niet dat de zorg in deze het probleem vormde alswel jouw persoonlijke omstandigheden.

Gelukkig wist je die toch naar je hand te zetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 08:48

Nou ja drie praktijken die je niet willen zien terwijl ze wel de zorg moeten verlenen. Ook arts in ziekenhuis en de fysio waren verbijsterd dat domweg zorg is geweigerd. -O-

Hoeveel mensen kunnen zomaar even accuut vervoer regelen waar je van half 2 tot vijf je heen en weer rijden van hot maar her?