Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:12

Memories schreef:
Prachtige nagels komen er voorbij!

Ik hou ze zelf het liefst relatief lang en met een leuk kleurtje erop. Ben echt gezegend met keiharde en oersterke nagels die nooit buigen of breken <3

[img*]m/tc8Zbc.jpg[/img]
[img*]m/8Sunlk.jpg[/img]

Wat ik wel heb is dat mijn vingertophuid een stukje is vergroeid met mijn nagel, waardoor ik ze ook niet al te veel korter dan dit kan knippen. Heb eerst altijd gedacht dat dat 'normaal' was maar mensen vinden dat dus vaak heel raar als ik ze erop wijs dat ik mijn nagels daarom niet zo kort als soms gewenst is (ivm bepaald werk) kan knippen := Is soms best onhandig ook.

Dat laatste heb ik ook! Soms scheurt dat weer los, pijnlijk! Heb jij dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:14

Leuk. Ik lees mee. Toevallig wil ik gaan beginnen met een opleiding tot nagelstylist en merk dat ik nu al naar de nagels van mensen kijk terwijl ik nog niet eens ben begonnen haha. Ik ben benieuwd hoe dat is als ik wel daadwerkelijk ben begonnen!

Zelf ligt het een beetje aan de tijd die ik heb maar vaak doe ik mijn eigen nagels gewoon met een simpel gellakje.
Vandaag komt mijn oefenhand binnen en wil ik wat gaan uitproberen met neppe nagels en nailart! :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:15

Anoukloves_ schreef:
Memories schreef:
Wat ik wel heb is dat mijn vingertophuid een stukje is vergroeid met mijn nagel, waardoor ik ze ook niet al te veel korter dan dit kan knippen. Heb eerst altijd gedacht dat dat 'normaal' was maar mensen vinden dat dus vaak heel raar als ik ze erop wijs dat ik mijn nagels daarom niet zo kort als soms gewenst is (ivm bepaald werk) kan knippen := Is soms best onhandig ook.

Dat laatste heb ik ook! Soms scheurt dat weer los, pijnlijk! Heb jij dat ook?

Ja precies dat! Je bent de eerste persoon die ik tegenkom die het ook heeft :') Het scheurt bij mij niet uit zichzelf los maar heeeeel soms wil ik nog wel eens te lomp zijn met het nagels knippen oid waardoor er een stukje van die huid losraakt van de nagel, bloed komt dan letterlijk onder m'n nagels vandaan ( :+ ) en zeer dat dat doet!

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:16

@memories dat heb ik soms ook bij een paar van mijn nagels hahaha
als ze dan te kort zijn heb ik snel last van ingegroeide nagels.. Vreselijk..

Op het moment vijl ik ze wanneer de vorm er een beetje uit begint te gaan en als ze een dreigen kapot te gaan of als er ergens een klein haaltje zit.

Ze zijn nu mooi lang en sterk en voorzien van een doorzichtig lakje (iets is altijd beter dan niets) :j

x_Jeanine_x

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:24

Ik was een mega nagelbijter.... Look a like Maureen pagina 1 :o

Maar vorig jaar acryl nagels gehad en dus gestopt. Toen werd het mij te duur en ben ik weer gaan bijten. Maar na 1 maand ging de knop om en sinds dien niet meer gebeten.

Met als gevolg deze week bruiloft van een vriendin... maar vorige week mn nagels verpest met vijlen en ze kort kort moeten vijlen. Zit ik ze nu wel te lakken met essie lak.... maar vind ik het eigenlijk niet lang genoeg.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:24

Afbeelding

Op het moment is dit al lang, ze moeten eigenlijk korter zijn.
Ik heb alleen al zo lang ik me kan herinneren verticale lijnen over mijn nagels lopen. Weet iemand wat dat is?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:27

Ik doe niks aan mijn nagels, behalve ze heel vaak kort knippen. Sinds ik veganist ben groeien ze als kool, maar ik vind het niet fijn en praktisch om lange nagels te hebben.
*Na wat foto's gezien te hebben in het topic, ik vind lange nagels ook echt heel lelijk. :o
Laatst bijgewerkt door Bliksem op 25-04-17 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:30

Ik hou mijn nagels netjes kort en brandschoon voor mijn werk. :)

Als ik ander werk zou hebben zou ik er ook niets aan doen, hooguit iets minder hysterisch zijn m.b.t schoonmaken :+
Ik denk niet dat ik ooit geld zou uitgeven aan iemand die mijn nagels doet, en zelf heb ik het geduld niet. :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:35

Maureen95 schreef:
Dit zijn mijn nagels zeg maar. Ziet er echt niet uit...[ [url=m/0OZ5iq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zien de mijne er ook uit..
Een slagje erger zelfs nog :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:38

Ik krijg de kriebels van sommige nagelriemen :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:42

Mijn nagels zijn meestal lang, tot er eentje knapt en dan maak ik ze allemaal weer kort. Meestal heb ik er wel een leuk kleurtje op maar nu heb ik Mademoiselle van Essie erop, een transparante roze met een natuurlijke afwerking.
Ik moet ze alleen weer even in model vijlen zie ik.

De nagelriem van mijn wijsvinger ziet er wat gehavend uit door mijn haakwerk. :(:)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 25-04-17 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:43

Ik ben spastisch in mijn armen en benen en was vroeger een enorme nagelbijter. Twee jaar geleden was ik voor het eerst naar een nagelstylist met m'n superkorte nagels. Sinds ik weet dat het kan met mijn lijf, laat ik het elke 3 weken doen, bijvijlen en gellak erop. Mijn nagels zijn mooi sterk geworden en groeien snel.

Ben er toevallig gisteren weer geweest. Nu zijn ze weer mooi en op een handelbare lengte.
Afbeelding
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:44

Ik doe mijn eigen nagels met gellak ( en bij anderen ;) )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:13

Ik zet zelf een laagje gel voor stevigheid en daarop gellak of gewone lak. Salons doe ik niet meer, slechte ervaringen mee. Kwam er altijd vandaan met te dikke nagels, opengevijlde nagelriemen of nagels die compleet aan gort gevijld waren.
Vroeger was ik altijd bezig met nailart, stempelen etc maar daar heb ik tegenwoordig het geduld niet meer voor :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:21

Op dit moment verschrikkelijk :Y)
Verschrikkelijk broos na mijn poging zelf de gellak van mij nagels te pulken..
Nou was het een vrij doorzichtig kleurtje dus het valt niet echt op, maar van dichtbij zie je het natuurlijk wel.
Ze scheuren en breken sowieso al snel, maar nu is het nog erger.
Volgende keer dat ik gellak neem (wat overigens een verademing was haha!) deze er ook maar weer af laten halen door dezelfde persoon :P .

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:42

Ik heb ook altijd nagels gebeten, maar heb er na een tijd gelnagels mee kunnen stoppen. Sta mezelf nog toe om op een duim te knagen en mijn nagelriemen moeten het ook altijd ontgelden.

Heb wel 8-10 mooie nagels nu :D hou ze middellang en heb ze bijna altijd gelakt met gewone lak (doe ik zelf)
Momenteel zo: Afbeelding

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:43

Jolien87 schreef:
Mijn nagels zijn meestal lang, tot er eentje knapt en dan maak ik ze allemaal weer kort. Meestal heb ik er wel een leuk kleurtje op maar nu heb ik Mademoiselle van Essie erop, een transparante roze met een natuurlijke afwerking.

De nagelriem van mijn wijsvinger ziet er wat gehavend uit door mijn haakwerk. :(:)

[ [url=m/TLr5LK.jpg*]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n0q1SO.jpg*]Afbeelding[/url] ]

Oh deze lak vind ik mooi! Natuurlijk, en toch heel verzorgt. Misschien deze toch maar eens gaan halen. :) Hoelang blijft ie ongeveer zitten?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:46

Mijn nagels zijn kort en brokkelig.
Bij de middelvinger aan linkerhand scheurt het ook nog steeds verticaal in als het ook maar een mm langer wordt.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:46

Kort en ongelakt. Ik vind wat langere, natuurlijke nagels prachtig, maar bij mij breken mijn nagels af als ze te lang worden. Bovendien ben ik zowat iedere dag bij de paarden en dan komt er toch alleen maar vuil onder, wat ik erg vies vind. Dan maar wat korter en verzorgder. Lakken doe ik nooit, dat vind ik zo'n gedoe. Met mijn rechterhand de nagels aan mijn linkervingers lakken gaat wel, maar andersom is echt een ramp :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:47

JolisaJ schreef:
Jolien87 schreef:

[ [url=m/TLr5LK.jpg*]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n0q1SO.jpg*]Afbeelding[/url] ]

Oh deze lak vind ik mooi! Natuurlijk, en toch heel verzorgt. Misschien deze toch maar eens gaan halen. :) Hoelang blijft ie ongeveer zitten?

Ik heb hem er nu 4 dagen op zitten en not a scratch. Dit zijn overigens 3 laagjes van deze lak. Ik heb geen idee hoe lang hij normaal gesproken kan blijven zitten want ik haal het er meestal na een week weer af voor een nieuw kleurtje. :=

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:47

Al jaren gelnagels, ik kan niet meer zonder :D Toevallig gister kort laten maken omdat ik ze een hele tijd lang had en ze steeds afbraken. Ook voor het eerst weer alleen een wit randje. :j

Afbeelding

Afbeelding

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:51

Jolien87 schreef:
JolisaJ schreef:

Ik heb hem er nu 4 dagen op zitten en not a scratch. Dit zijn overigens 3 laagjes van deze lak. Ik heb geen idee hoe lang hij normaal gesproken kan blijven zitten want ik haal het er meestal na een week weer af voor een nieuw kleurtje. :=

4 dagen is al langer dan mijn gemiddelde nagellak haha. Vind 'm echt mooi. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:51

Ik hou echt van nagellak <3 Maar blijft zo kort zitten.. na dag al van die stukjes eruit..

Dus hier gewoon netjes gevijld allern

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:00

Mijn nagels splijten en scheuren..ik had nagelverharder gekocht maar het maakt dat het nog erger!

De gewone gellak die je kopen kan en gebruikt zonder lamp, is dat wat?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:08

Een laagje Solar op mijn eigen nagel (zoiets als acryl) en daarna gellac 1 x per maand. Blijft ook die maand keurig, ik heb ze wel vrij kort vanwege de paarden/uitmesten/kunnen werken.
Kantoorbaan met klanten en een afkeer van slecht verzorgde nagels.