The_Cat schreef:Ik wil hier ook niet gaan beweren dat iemand die fit girl is anorexia is, mijn stelling was eerder van: van iemand met anorexia nervosa zijn we het allemaal eens dat dat niet gezond is, en dat zie je ook aan die mensen, vaak graatmager. Waarom zouden we dan zeggen dat het een verademing is dat die fit-types een zo laag mogelijk vetgehalte nastreven wel ok is? Uiterlijk zien ze er dan 'fit' uit, het is ook wetenschappelijk bewezen dat een te laag vetgehalte hebben ook niet gezond is. Dus waarom zou dat dan wel ok zijn? Gewoon omdat ze er niet mager uitzien, geven ze wel een ongezond beeld, net zoals die modellen. Oké, je moet er hard voor werken, maar dat zullen die graatmagere modellen die op randje anorexia balanceren ook zeggen
Maar dit gaat puur over de fitgirls die doorslaan, je hebt er ook zat die fitgirl zijn op een gezonde manier
(Ikzelf, ik eet gezond, sport veel en let ook op wat/hoeveel ik eet. En ik zit echt wel avonden met een bak popcorn op de bank met mijn vriend die personal trainer is
)
En die meiden die het wel op de goede manier doen worden helaas vergeten lijkt het wel, of in ieder geval lijkt het alsof alles over 1 kam geschoren wordt. Fitgirl is daardoor een heel negatief begrip geworden, terwijl er met de oorsprong niks mis is: Een chick die door een gezonde levensstijl met haar lichaam bezig is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt