Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:00

antje_vip schreef:
Je kan overal in doorslaan, maar ik vind deze hype een verademing. Ikzelf vind gespierd en weinig vet op een vrouw ontzettend mooi. Zo'n lichaam moet je hard voor werken en dan snap ik wel dat je dat graag aan mensen laat zien. Bijvoorbeeld deze jonge vrouw vind ik er fantastisch uitzien, zij is wel een voorbeeld voor mij:
https://www.facebook.com/LeonieHenrichCF/?fref=ts

Dat is net een vent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:12

Nou idd
Vind ik totaal niet mooi
Bovendien is dat topsport en zo gezond is dat niet, heeft dus ook weinig met een fit girl zijn te maken

Een fit girl hoeft niet skinny te zijn, juist niet
Je kan ook fit zijn en van sporten en gezond eten houden zonder graatmager of afgetraind te zijn

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:26

geerke schreef:
Ze doen maar...maar ik blijf erbij uit de buurt.Die zijn veel teveel met zichzelf en hun uiterlijk bezig,daar kan en wil ik persoonlijk niets mee.Naar mijn mening vreselijke lege mensen

Waarom zeg je in hemelsnaam zoiets? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:32

Marloes__ schreef:
geerke schreef:
Ze doen maar...maar ik blijf erbij uit de buurt.Die zijn veel teveel met zichzelf en hun uiterlijk bezig,daar kan en wil ik persoonlijk niets mee.Naar mijn mening vreselijke lege mensen

Waarom zeg je in hemelsnaam zoiets? -O-

Vind dit ook erg onvriendelijk... Licht uitgedrukt...
Dus iemand die zijn passie bij sport heeft, gezond wil eten en het lichaam wilt hebben dat hij/zij mooi vind en daar voor werkt is een 'leeg mens'? >;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:32

Macs schreef:
Zoveel kcal? Hoe dan?? Met een diëtist en nutridrink kwam ik op max 3500. En met veel moeite.
En ik ben geen lastige eter!
Ben oprecht geïnteresseerd!

Ik vraag voor je na! Ik ben namelijk iemand die van een glas water al dik wordt dus ik heb er nooit naar gevraagd.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:34

Iedereen moet lekker doen wat ie leuk vind, al gaat t soms idd op social media wel heel erg ver.
Heb er verder ook geen problemen in

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:39

AbbyBlues schreef:
Macs schreef:
Zoveel kcal? Hoe dan?? Met een diëtist en nutridrink kwam ik op max 3500. En met veel moeite.

Ik vraag voor je na! Ik ben namelijk iemand die van een glas water al dik wordt dus ik heb er nooit naar gevraagd.

Kom ik aan met maximaal 1500 kcal op een dag om niet aan te komen. :')
Maar... heb een kantoorbaan en doe geen sport buiten de paarden om. Dus beweging is nihil.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:06

Of je het mooi vindt of niet. Je moet mentaal wel een mega sterk persoon zijn om een dergelijk regime vol te kunnen houden. Lijkt mij althans *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:09

Denk dat Geerke niet valt over het sport gedeelte maar de "leegte" koppelt aan het overal rondstrooien van fotos onder het mom zie mij eens mooi zijn. En dus vooral uiterlijk gericht bezig zijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:11

Grappig. Ik volg toch heel wat fitgirls op Instagram en eigenlijk herken ik weinig uit de openingspost.
Ik sport zelf ook en ik gebruik hun posts als inspiratie. Vaak plaatsen ze filmpjes en daardoor leer ik nieuwe oefeningen of ik leer de oefeningen beter uit te voeren.
Eetfotos kom ik bijna niet tegen. Berichten van geile mannen zie ik ook niet. Blote foto's vallen nog wel mee. Mensen laten graag zien wat ze eraan getraind hebben en dat zie je niet met een winterjas aan.

En mooi of niet, te ver gaan enz... dat mag je natuurlijk allemaal wel vinden, ik vind het alleen altijd zo jammer dat er meteen heel erg negatief op uiterlijkheden gereageerd moet worden. 'Dat lijkt wel een vent.' Is niet bepaald aardig of onderbouwd commentaar en juist door al die oordelen, krijg je dat mensen obsessief worden met hun uiterlijk. We willen graag dat commentaar voorkomen en dus willen we voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal. Het lijkt me zo fijn als mensen eens gewoon wat genuanceerder zouden reageren op elkaar. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:21

Annetje schreef:
Berichten van geile mannen zie ik ook niet. Blote foto's vallen nog wel mee.

Die zouden ze wat meer moeten posten!!!! *\o/*

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:25

Ik raak als fanatiek sporter de vooroordelen wel een beetje zat. Wat is de reden dat iemand naar de sportschool gaat? Is dat altijd het doel om een fantastisch lichaam te hebben? What about 70% voeding 30% beweging. Ik loop gemiddeld 4 a 5 keer per week in de sportschool naast dat ik nog 3x paard rij.. beweegredenen? Whiplash klachten verminderen, rechter worden en sterker worden om mijn paard te ontzien, daarnaast is het tijd om even de dag te verwerken. Bijkomende effecten: een gespierder + beter gevormd lichaam en een bewustwording in voeding.

zodra mensen zien dat je vorderingen maakt (ik heb niet eens instagram en op Facebook plaats ik niks over resultaten of sportschool) krijg je ongevraagd commentaar. Waarom maken mensen zich zo druk om jouw bezigheden? De afgunst die er is verbaasd me echt..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:34

Sababber schreef:
Ik raak als fanatiek sporter de vooroordelen wel een beetje zat. Wat is de reden dat iemand naar de sportschool gaat? Is dat altijd het doel om een fantastisch lichaam te hebben? What about 70% voeding 30% beweging. Ik loop gemiddeld 4 a 5 keer per week in de sportschool naast dat ik nog 3x paard rij.. beweegredenen? Whiplash klachten verminderen, rechter worden en sterker worden om mijn paard te ontzien, daarnaast is het tijd om even de dag te verwerken. Bijkomende effecten: een gespierder + beter gevormd lichaam en een bewustwording in voeding.

zodra mensen zien dat je vorderingen maakt (ik heb niet eens instagram en op Facebook plaats ik niks over resultaten of sportschool) krijg je ongevraagd commentaar. Waarom maken mensen zich zo druk om jouw bezigheden? De afgunst die er is verbaasd me echt..

Mooi gezegd. En ik denk dat een deel van de afgunst misschien jaloezie/bewondering is. Zal ook deels niet zo zijn hoor, ik geloof het ook dat men oprecht niets heeft met sporten en spieren! Maar ik vraag me persoonlijk wel altijd af waar de afgunst vandaan komt.

Ik vond het altijd heel knap dat meiden zo'n laag verpercentage kunnen bereiken maar vooral ook zo gespierd en curved lichaam hebben, want daar is erg veel wilskracht voor nodig. Ik bewonder dat! En toen ik zelf een manier vond om wat af te vallen en gespierder te worden, begon bij mij de 'liefde' voor krachttraining. Ik bewonder mensen die hard voor hun lichaam willen werken en vind dat ze daar trots op mogen zijn en dus best mogen laten zien.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:56

antje_vip schreef:
Je kan overal in doorslaan, maar ik vind deze hype een verademing. Ikzelf vind gespierd en weinig vet op een vrouw ontzettend mooi. Zo'n lichaam moet je hard voor werken en dan snap ik wel dat je dat graag aan mensen laat zien. Bijvoorbeeld deze jonge vrouw vind ik er fantastisch uitzien, zij is wel een voorbeeld voor mij:

Waarom vind je dit een verademing? Het is al eerder gemeld hier in het topic dat te weinig vet echt niet gezond is. De statistieken tonen aan dat een vrouw haar percentage mag liggen tussen de 20 en 25 % voor een jongere leeftijdscategorie. Algemeen wordt aangenomen dat een vrouw tot 33% mag hebben. Om die spieren te zien moet je dus te laag zitten. Waar trek je dan de grens met anorexia?

niet aanvallend bedoeld hoor!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:13

The_Cat schreef:
antje_vip schreef:

Waarom vind je dit een verademing? Het is al eerder gemeld hier in het topic dat te weinig vet echt niet gezond is. De statistieken tonen aan dat een vrouw haar percentage mag liggen tussen de 20 en 25 % voor een jongere leeftijdscategorie. Algemeen wordt aangenomen dat een vrouw tot 33% mag hebben. Om die spieren te zien moet je dus te laag zitten. Waar trek je dan de grens met anorexia?

niet aanvallend bedoeld hoor!

Officieel is de grens met anorexia echt heel strak. Je noemt het anorexia als iemand duidelijk ondergewicht heeft in BMI en anders niet. Ondanks dat zijn er erg veel overeenkomsten tussen anorexia en orthorexia (dit wordt het genoemd als de gezonde levensstijl omslaat naar de obsessie en dus ongezonde kant).
Wel denk ik dat deze manier van omgang met sporten en voeding beter is dan de vroegere modellen 'hype', waarbij uithongeren en dus het zichtbaar zijn van de botten de schoonheidsstandaard was. Dus mogelijk dat antje_vip dat op die manier bedoelt.

Schemerdier

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:12

Anorexia is toch meer een state of mind dan puur kijken naar gewicht? Iemand met ondergewicht heeft niet altijd anorexia....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:14

Damned schreef:
Anorexia is toch meer een state of mind dan puur kijken naar gewicht? Iemand met ondergewicht heeft niet altijd anorexia....

...En de meeste meiden met Anorexia vallen niet af door de sporten, maar door gewoon niet te eten of iets dergelijks...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:17

Ik wil hier ook niet gaan beweren dat iemand die fit girl is anorexia is, mijn stelling was eerder van: van iemand met anorexia nervosa zijn we het allemaal eens dat dat niet gezond is, en dat zie je ook aan die mensen, vaak graatmager. Waarom zouden we dan zeggen dat het een verademing is dat die fit-types een zo laag mogelijk vetgehalte nastreven wel ok is? Uiterlijk zien ze er dan 'fit' uit, het is ook wetenschappelijk bewezen dat een te laag vetgehalte hebben ook niet gezond is. Dus waarom zou dat dan wel ok zijn? Gewoon omdat ze er niet mager uitzien, geven ze wel een ongezond beeld, net zoals die modellen. Oké, je moet er hard voor werken, maar dat zullen die graatmagere modellen die op randje anorexia balanceren ook zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:21

The_Cat schreef:
Ik wil hier ook niet gaan beweren dat iemand die fit girl is anorexia is, mijn stelling was eerder van: van iemand met anorexia nervosa zijn we het allemaal eens dat dat niet gezond is, en dat zie je ook aan die mensen, vaak graatmager. Waarom zouden we dan zeggen dat het een verademing is dat die fit-types een zo laag mogelijk vetgehalte nastreven wel ok is? Uiterlijk zien ze er dan 'fit' uit, het is ook wetenschappelijk bewezen dat een te laag vetgehalte hebben ook niet gezond is. Dus waarom zou dat dan wel ok zijn? Gewoon omdat ze er niet mager uitzien, geven ze wel een ongezond beeld, net zoals die modellen. Oké, je moet er hard voor werken, maar dat zullen die graatmagere modellen die op randje anorexia balanceren ook zeggen

Maar dit gaat puur over de fitgirls die doorslaan, je hebt er ook zat die fitgirl zijn op een gezonde manier :j (Ikzelf, ik eet gezond, sport veel en let ook op wat/hoeveel ik eet. En ik zit echt wel avonden met een bak popcorn op de bank met mijn vriend die personal trainer is :D )
En die meiden die het wel op de goede manier doen worden helaas vergeten lijkt het wel, of in ieder geval lijkt het alsof alles over 1 kam geschoren wordt. Fitgirl is daardoor een heel negatief begrip geworden, terwijl er met de oorsprong niks mis is: Een chick die door een gezonde levensstijl met haar lichaam bezig is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:24

Damned schreef:

idd bij anorexia zit een heel psychisch (ziek zijn) component.

alles waar te voor staat is niet goed.

paar jaar terug ben ik ook heel fanatiek geweest en het gaf mij enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. trots zijn op hoe je eruit ziet en hoe je dat zelf bereikt hebt :) helaas door ziekte ziet zo'n sportlifestyle er niet meer in :( mis het vaak nog

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:24

Anoniem schreef:
The_Cat schreef:

Maar dit gaat puur over de fitgirls die doorslaan, je hebt er ook zat die fitgirl zijn op een gezonde manier :j (Ikzelf, ik eet gezond, sport veel en let ook op wat/hoeveel ik eet. En ik zit echt wel avonden met een bak popcorn op de bank met mijn vriend die personal trainer is :D )
En die worden helaas vergeten lijkt het wel, of in ieder geval lijkt het alsof alles over 1 kam geschoren wordt.

Ja ik ben inderdaad op de doorslaan types bezig :) want net zoals modellen heb je er daar ook bij die wel gezond bezig zijn. Maar zoals jij, dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk ;)! En daarover wou ik natuurlijk mijn discussie niet opdringen.

Maar naar mijn idee kan zo'n 'foute' fitgirl gewoon net eenzelfde slecht rolmodel zijn als een 'fout' model

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:25

Inderdaad dreamer, spieren wegen zwaarder en ik denk niet dat het anorexia patienten lukt om elke dag aan zware krachttraining te doen...

Zo heb ik eens een mooi filmpje gezien over het eten van een professionele ballerina. Ze was uiteraard heel dun, mooie afgelijnde spieren, je kent het wel. Maar heeft die anorexia? Natuurlijk niet! Haar eten was puur iets functioneels. Ze mocht niet te veel aankomen want dan worden de oefenigen zwaarder omdat je meer gewicht moet meesleuren, maar als je te weinig eet, kan je geen 8 uur per dag ballet doen.
Ik vond dat heel mooi om te zien, hoe het eten geen hoofdplaats had, maar gewoon iets dat noodzakelijk was. Vandaag is iedereen constant zo bezig met eten, het neemt zo een belangrijke plaats in bij de meeste mensen, maar dat hoeft toch helemaal niet?
Ook vond ik het mooi om te zien hoe haar lichaam meer dan esthetisch was, het was functioneel, het was haar instrument. Haar spieren, haar vetgehalte, het had een doel. Een nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:26

En dat laatste ben ik inderdaad helemaal met je eens The_cat :j
Vind het gewoon jammer dat de term fitgirl zo'n negatieve lading gekregen heeft...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:29

Anoniem schreef:
En dat laatste ben ik inderdaad helemaal met je eens The_cat :j
Vind het gewoon jammer dat de term fitgirl zo'n negatieve lading gekregen heeft...

vind ik ook jammer.. uberhaupt dat bewust bezig zijn met je lijf (dan wel uiterlijk), zo'n afkeer tegen is. een fitgirl is in mijn ogen juist bezig om haar lijf te verbeteren en dat is niet mogelijk door ongezonde eetpatronen/uiterlijk na te streven.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:10

Macs schreef:

Onderstaande is niet mijn kennis, ervaring noch mening. Dit is het antwoord dat ik kreeg van een vriend van me die aan bodybuilding doet zonder steroïden en zo. Hij is erg bewust bezig met voeding en sporten om op een zo natuurlijk mogelijke manier het optimale resultaat te krijgen.

3500kcal is wat een vrouwelijke powerlifter of bodybuilder dagelijks naar binnen werkt.
Hij eet dagelijks:
Ontbijt:
Havermout, Zemelen en kwark. Als snack eet hij daarnaast cashewnoten en kaas (20 gram cashewnoten en 50 gram kaas komt op ong 300kcal).

Maaltijd:
Minimaal 600 gram kip of 800 gram (gehakt) vlees per dag. Een halve kilo groenten, wortelen, bloemkool en broccoli. Soms wokgroenten.
Koolhydraten komen van aardappelen, pasta en rijst. Veel hiervan!
Dagelijks 6 eieren.

Aavonds wat kwark. Hij doet hier olijfolie bij on het aantal kcal te vergroten, dit proef je niet zegt hij. Olijfolie heeft 800kcal per dl en het is een erg effectieve bron van energie.

Je moet opletten dat je niet te veel vetten binnen krijgt. Maar 30% van de kcal mag uit vet bestaan anders poep je het gewoon weer uit. Dus van 3500 kcal 110 gram vet per dag. Hij probeert aan te houden 1/3 verzadigd vet 1/3 onverzadigd vet en 1/3 multiverzadigd vet.

Met eiwitten/proteine moet je oplette dat je niet meer dan 2gram per kilo spieren binnen krijgt. Alles daarboven wordt omgezet in vet in plaats van gebruikt voor het opbouwen van 'gezond' weefsel. Je moet dus even opzoeken wat jouw verschil is tussen jouw gewone gewicht en jouw gewicht aan spieren.

Mocht je moeite hebben met de hoeveelheid eten kun je ook Whey of Malta voedingssupplementen toevoegen. Dan moet je wel opletten dat je genoeg vitaminen en zo binnen krijgt.