Ontstoken huid vingers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:45

Herkenbaar dit!

Bij mij was/is het contacteczeem.
Hormooncremes hielpen hier ook bijna niks :n

Bij mij is het nu na maanden lang eindelijk rustig. Ik slikte allergie tabletten tegen de jeuk. Zo kon mijn huid genezen. Zonder die tabletten kon ik er echt niet afblijven!

Nu erg opletten met de dingen waar ik op reageer (met name aardappels, tomaten, kiwi, sinaasappel enzo).
Dan gaat het goed.

Mijn nagelriemen en nagels waren ook helemaal aangetast. Dit trekt ook eindelijk bij.

Ik zou zeker eens om allergie tabletten vragen!

Eloya

Re: Ontstoken huid vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:57

Jup ik heb het ook! blaasjes exceem.
bij mij vlamt het op bij stress, en weersveranderingen. ik kan er alleen echt niet afblijven dus krab het open en in mijn slaap zelfs met mijn tanden :/ dus heb vaak vingers flink kapot
heb het ook wel eens in het midden van de hand.

nu ook weer erg onrustig, blijft rottig en idd lijkt het op kikkerdril

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:20

Aan de hand van je nagels en huidproblemen zou ik laten testen bij een laboratorium voor dermatofyten, indien er bij de andere testen voor allergieën niets uit komt. Zwemmers eczeem wordt ook veroorzaakt door dermatofyten, maar er zijn veel soorten en veel die problemen geven aan de huid/nagels. Google eens op Microsporum of Trichophyton, dan kan je wat voorbeelden zien. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:49

Ziet er bekend uit. Ik krijg het door contact met naaldbomen/coniferen.
Gaat nu goed doordat ik er minimaal mee in contact kom en zowel dan gelijk mijn huid goed was met alep zeep (is op basis van olijfolie en laurierblad).

Voor nu zou ik als ik jou was. Ook deze zeep gebruiken wanneer je je handen wast en regelmatig dun insmeren/inmasseren met honingzalf.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 08:45

Bedankt voor de foto, Arzil. Helaas zit er parfum in, dus durf ik mij er niet aan te wagen.
Dishydrotisch eczeem ga ik even googlen, bedankt Maeve!

@ xJustMe6: weet je toevallig wat voor allergietabletten je gebruikt? Ik slik zelf levoceterizine voor o.a. allergie voor katten en paarden, maar dit heeft geen effect op mijn handen.

@ Eight: bedankt voor de tips, ik ga meteen even kijken op google!

Iedereen bedankt voor het meedenken! Vannacht had ik keurig mijn pink en ringvinger afgedekt met pleisters, maar helaas heb ik ze in mijn slaap losgetrokken en zitten krabben. Vooral mijn pink is flink aangetast door mijn gekrab. De huid is er op plekjes volledig afgetrokken en er komt vocht en pus uit. :(
https://www.mupload.nl/img/cnhi9udzn1juy.jpg
https://www.mupload.nl/img/bkye0stqzihuk.jpg

Mijn ringvinger daarentegen lijkt iets te herstellen, maar helaas begint de ringvinger aan mijn andere hand ook weer te jeuken en velvorming te ontstaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:52

Zou het trouwens zeker niet afdekken tenzij het echt niet anders kan. Werd het bij altijd alleen maar erger van.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 09:10

Overdag dek ik het inderdaad niet af, om de wondjes te kunnen laten drogen. Gisteravond jeukte het zo erg, dat ik ze toch maar afgedekt had. Achteraf gezien dus compleet zinloos.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:35

Ik geloof mijn ogen niet. Dit heb ik ook!!

Voor mijn huisarts een gigantisch mysterie, dus maar afgedaan als een schimmel. Dat het blijvend is heeft ze daarbij even genegeerd. Zalfjes ed doen vrijwel niets, behalve wat kalmeren zo nu en dan.
Ik heb het wel in een mildere vorm dan jij, TS. De eerste keer dat ik er last van had ging mijn nagel meedoen. Heel vies, leek een schimmelnagel en die viel er op een gegeven moment helemaal af. Nu gelukkig weer een schone nagel, maar toch beginnen nu opeens de blaasjes weer. Ik heb van de week ook weer wakker gelegen van de jeuk, vreselijk! Dat één zo'n vinger zoveel ellende kan veroorzaken :/

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:45

Ik droeg als het echt heftig was dunne handschoenen omdat ik het echt finaal kapot maak in mijn slaap. Nu ben ik die dingen kwijt maar moet ze eigenlijk wel weer gebruiken

Blijft een irritant iets

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:50

Hoi TS, het is net op ik zelf een topic geopend heb :o
Alleen mijn eczeem had ik over 2 handen en nog erger :o

Ik heb verbandhandschoenen en momenteel cutivate zalf. En heb lichttherapie voor mijn handen. Dit weekeinde veel stress gehad, dan merk ik wel dat het iets erger is.

Ook heb ik MTX pillen gehad, welke onwijs sterk waren en super slecht voor jezelf, maar mn eczeem er beter van moest worden, maar dat werd het niet.
Ook een ik een soort prednison spuiten gekregen, deze zouden 3 maanden moeten werken en werkte maar 4-5 weken. :s

Ik heb het ook op 2 nagels gehad, waarvan er 1 helemaal mooi genezen is. En de andere is nog aan het strubbelen.

Zo is het nu.... voor nu redelijk oke. Maar gisteren dus mega blaasjes etc
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 05-04-17 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:52

Iris82 schreef:
Bijzonder dat die bij jou zo goed werkt. Zitten toch een aantal ingrediënten in die niet bijster aan te raden zijn op kapotte huid.

Ja, dit is écht de enige creme die bij mij werkt. Als mijn huid kapot is prikt het als een malle, dat wel. Maar dat vind ik op dat moment meestal ook wel lekker, omdat het dan vaak ook jeukt. :') Maar het werkt heel snel bij mij.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 11:25

@ Saar88: wat vervelend dat jij er ook zo last van hebt! Wat doe je op het moment dat het weer komt opzetten? Smeren met hormoonzalfjes om de pijn/jeuk te verzachten?

@ Eloya: ik ben met handschoenen een beetje bang dat het juist gaat broeien. :=

x_Jeanine_x: jeetje wat ziet jouw handpalm eruit! Is bij jou de huid ook droog en schilferig, of zijn het voornamelijk blaasjes? En werkt de lichttherapie voor je handen een beetje?

Voor de bokkers met soortgelijke huidklachten: hebben jullie toevallig ook last van huidklachten op andere plekken, behalve je handen/voeten? Ik zelf heb veel last van droge huid/schilfers op mijn oogleden en ik vraag mij weleens af of het in verband kan staan met de allergie/eczeem op mijn handen. Zo heb ik ook regelmatig last van opgezwollen oogleden (altijd linkeroog, net als de eczeem op mijn handen) en een aantal maanden terug ook opgezwollen lippen (heb ik destijds prednison voor gehad).

https://www.mupload.nl/img/ebwckwqydl7wi.jpg (opgezwollen lippen; nee ik gebruik geen botox :'))
https://www.mupload.nl/img/xrvtfszbe6so5.jpg (opgezwollen ooglid

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:32

GrumpyCat schreef:
@ Saar88: wat vervelend dat jij er ook zo last van hebt! Wat doe je op het moment dat het weer komt opzetten? Smeren met hormoonzalfjes om de pijn/jeuk te verzachten?

@ Eloya: ik ben met handschoenen een beetje bang dat het juist gaat broeien. :=

x_Jeanine_x: jeetje wat ziet jouw handpalm eruit! Is bij jou de huid ook droog en schilferig, of zijn het voornamelijk blaasjes? En werkt de lichttherapie voor je handen een beetje?

Voor de bokkers met soortgelijke huidklachten: hebben jullie toevallig ook last van huidklachten op andere plekken, behalve je handen/voeten? Ik zelf heb veel last van droge huid/schilfers op mijn oogleden en ik vraag mij weleens af of het in verband kan staan met de allergie/eczeem op mijn handen. Zo heb ik ook regelmatig last van opgezwollen oogleden (altijd linkeroog, net als de eczeem op mijn handen) en een aantal maanden terug ook opgezwollen lippen (heb ik destijds prednison voor gehad).

https://www.mupload.nl/img/ebwckwqydl7wi.jpg (opgezwollen lippen; nee ik gebruik geen botox :'))
https://www.mupload.nl/img/xrvtfszbe6so5.jpg (opgezwollen ooglid

Yes! :D Maar ik weet inmiddels waar het van komt. Dus aan mij heb je niks. :P Maar, ik denk dat het los staat van je eczeem. Dat is bij mij wel het geval.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:35

Voor nu is het rustig :o Had het nog vele malen erger 'helaas' geen foto's van.
Lichttherapie lijkt te werken. Had liever gehad dat de dermatoloog het adviseerde voor alle zware pillen.
Zelf kreeg ik deze tip nog https://www.deonlinedrogist.nl/salus-el ... 0wodVxsMWw om dit te drinken en lijkt ook te werken, buiten de dermatoloog om :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:38

Dunne katoenen handschoentjes kunnen juist heel goed werken om te voorkomen dat je krabt. Je kunt er niet bij om te schuren, en je kunt ook gelijk je nagels niet gebruiken. Twee vliegen in één klap.

Ik had ook eczeem op andere plekken: elleboogplooien, polsen doorlopend naar handrug, knieholtes, mondhoeken en oogleden.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 11:43

@ kiwiwitje: wellicht staat het inderdaad los van de eczeem, al zou het me niet verbazen als het met elkaar in verband staat. Ik weet niet precies of het overdraagbaar is; dat ik bijv. met mijn eczeem vinger vervolgens in mijn oog zit te wrijven of zo (probeer ik uiteraard te voorkomen).

@ Jeanine: bedankt voor de tips! Ik ga even googlen hoe het precies zit met lichttherapie.

@ Hilary: jeetje bij jou is het best verspreid over het lichaam, zo erg is het bij mij niet! (even afkloppen..)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:46

Als kind zijnde had ik het ook bij mijn ogen, elle bogen, knieholtes, mondhoeken en nu in de maandelijkse periode ook down-under. maar dat trekt vrij snel weer weg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:51

GrumpyCat schreef:
@ kiwiwitje: wellicht staat het inderdaad los van de eczeem, al zou het me niet verbazen als het met elkaar in verband staat. Ik weet niet precies of het overdraagbaar is; dat ik bijv. met mijn eczeem vinger vervolgens in mijn oog zit te wrijven of zo (probeer ik uiteraard te voorkomen).

@ Jeanine: bedankt voor de tips! Ik ga even googlen hoe het precies zit met lichttherapie.

@ Hilary: jeetje bij jou is het best verspreid over het lichaam, zo erg is het bij mij niet! (even afkloppen..)

Dat inprincipe niet. Maar wat ik bijvoorbeeld heb. Ik pak de Kong van de hond(je kent dat speeltje vast), dan gooi ik die voor de hond en wrijf in mn gezicht(en geloof me, dat doe je vaker dan je denkt) en dan zie ik er de volgende dag uit alsof heel mn gezicht flink verbrand is. Afhankelijk van de aanraking/stof tot echte blaren aan toe. En op mn handen dan blaasjes.(kikkerdril :') )

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 11:53

Ah, ja dat herken ik ook wel Kiwiwitje, maar dan met paardenhaar. Na het borstelen moet ik ook niet met mijn handen in mijn gezicht komen, anders heb ik geheid vlekken en toestanden. :=

Ja, kikkerdril.. fijne benaming, maar daar vond ik het toch echt het meeste op lijken. :+
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 05-04-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:54

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik zag dat enkelen zwemmersexceem oftewel schimmelinfectie al noemden.
Dit heb ik ook gehad en het ziet er inderdaad precies zo uit! De kikkerdril en de jeuk, de losse velletjes en het weggaan van de nagelriemen, exact hetzelfde.
Een schimmelcreme is vrij verkrijgbaar en ik denk de moeite van het proberen waard voor je naar een dermatoloog gaat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:55

GrumpyCat schreef:

Eczeem is niet besmettelijk of overdraagbaar :) Ik had idd veel verschillende locaties, maar er is wel een overeenkomst: je huid is dunner op die plekken, dus het breekt makkelijker door. Zo had ik eczeem tussen mijn vingers en aan de binnenkanten (waar je vingers tegen elkaar zitten), maar bijv. niet op mijn handpalmen. Overigens is de eczeem bij mij gedurende de tijd verplaatst. Als kind had ik het vooral in mijn knieholtes, elleboogplooien, oogleden en mondhoeken. Toen ik ouder werd (na de pubertijd, zo'n beetje), verschoof het naar polsen / handen. In de knieholtes en elleboogplooien verdween het, op mijn oogleden en mondhoeken werd het een stuk minder.
Overigens nog iets wat bij mij altijd invloed had: suiker. Als ik een jaar of drie geleden een paar stukjes chocola at, kon ik de klok erop gelijk zetten dat ik 30 minuten later jeuk kreeg.
De opgezwollen lippen herken ik trouwens ook; geef me een kiwi, spinazie of sinaasappelsap (vers geperst) en bingo. Inmiddels is ook dat gelukkig een heel stuk minder; de meeste dingen kan ik weer eten, ik kan hooi voeren en bomen / struiken snoeien zonder problemen en (heeeel belangrijk :D) ik kan chocola eten zonder problemen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:58

Ik heb de laatste jaren ook zoiets gehad, vooral in de winter extra last. Werd met de jaren ook steeds erger. Sinds ik glutenvrij eet is het weg. (ben glutenvrij gaan eten vanwege darmklachten maar valt me op dat ik het sindsdien niet meer gehad heb, ook niet in de winter!)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:07

Hoe is je slaaphouding?? En gebruik je antiallergisch wasmiddel?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:13

Ik had idd dunne katoenen handschoenen dus dat broeit nietzo snel

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:14

Heel herkenbaar de foto's uit de openingspost!

Maar hier heb ik het alleen tijdens de warme maanden en in de winter nooit last van, gebruik ook niks anders in de zomer dus ik denk dat het bij mij aan de warmte ligt (al heb ik er op vakantie dan weer geen last van :') ).

Maar ik volg, misschien komen er nog handige tips voor mij voorbij.