Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Especial schreef:Hoe dealen jullie met schoonmoeders en hun oma wensen?
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze alle keuzes zal respecteren, máár ze wil toch wel graag oma worden
Ir1ne schreef:mijn schoonmoeder heeft er al 6, dus die moet niet zeuren
Mijn moeder weet en respecteert mijn keuze en zij hebben daar dan ook geen moeite mee.
Hoeven ze ook niet op te passen zegt ze![]()
Especial schreef:Ir1ne schreef:mijn schoonmoeder heeft er al 6, dus die moet niet zeuren
Mijn moeder weet en respecteert mijn keuze en zij hebben daar dan ook geen moeite mee.
Hoeven ze ook niet op te passen zegt ze![]()
Ah dat scheeltMijn schoonmoeder nog nul haha. Mijn vriend heeft wel een zusje maar die is ook nog niet zo van de baby's. Ik hoop maar dat die ze ooit wil maar dan komt mijn schoonmoeder met het argument dat alleen mijn vriend de achternaam kan voortzetten
@Azmay: Haha dat hoor ik mijn schoonmoeder ook nog wel roepen.
@Tanja: Misschien moet ik dat met die puppy ook maar doen
__PSM__ schreef:Hihi sorry dat ik inbreek in jullie topic als moeder zijnde
Heheh ik heb smakelijk gelachen om de uitspraken hier en vind ze ook wel kloppend in een hoop gevallenik heb zelf ook nog een twee jarige die niest zonder hand voor de mond, krijg het nog niet uitgelegd
![]()
Lekker niet doen als jullie daar geen zin in hebben toch
Dreamybol schreef:Ja, maar het ligt dus niet aan het kind dat het vervelend/ongemanierd is... Had laatst een afspraak met een vriendin, door omstandigheden nam zij haar bijna 2 jarige zoontje mee. Kereltje heeft zoet gespeeld, een tosti gegeten, flesje appelsap leeggedronken en onze koffiekoekjes opgegeten. Zittend in een kinderstoel met een boekje en een auto, terwijl wij een goed gesprek hadden.
Het kan dus best, maar daar moeten ouders tijd en energie in steken.
Ik ben aan mijn kant van de familie 17 keer tante. Het verschil in kinderen is groot en de rol van hun ouders ook. De ene koopt alles af en vindt alles goed en bij de andere zijn regels en duidelijkheid. De kinderen van gezin twee vind ik een stuk beter te pruimen.
Ir1ne schreef:Niezen vind ik nog tot daar aan toe, dat komt vaak spontaan op, snap nog als ze dan net te laat zijn.
Maar dat gehoest (vaak nog met koekkruimels of boterhamkruimels incl bijbehorend slijm) zonder hand voor hun mond terwijl moeke er vrolijk naast staat![]()
![]()
Ir1ne schreef:__PSM__ schreef:Hihi sorry dat ik inbreek in jullie topic als moeder zijnde
Heheh ik heb smakelijk gelachen om de uitspraken hier en vind ze ook wel kloppend in een hoop gevallenik heb zelf ook nog een twee jarige die niest zonder hand voor de mond, krijg het nog niet uitgelegd
![]()
Lekker niet doen als jullie daar geen zin in hebben toch
Niezen vind ik nog tot daar aan toe, dat komt vaak spontaan op, snap nog als ze dan net te laat zijn.
Maar dat gehoest (vaak nog met koekkruimels of boterhamkruimels incl bijbehorend slijm) zonder hand voor hun mond terwijl moeke er vrolijk naast staat![]()
![]()
![]()
Especial schreef:Ir1ne schreef:Niezen vind ik nog tot daar aan toe, dat komt vaak spontaan op, snap nog als ze dan net te laat zijn.
![]()
Ik stond een keer in de rij bij een winkel. Zat een peuter in de buggy aan een koekje te sabbelen. De moeder pakte vervolgens dat natte ondergekwijlde koekje en at hem zelf op.
Ik heb staan kokhalzen achter ze
pmarena schreef:En tja het is gewoon wel heel vaak zo dat mensen die tot hun 30e of zelfs 35e nog van kinderen walgden en ze hun hele leven absoluut met 1000% zekerheid niet wilden....toch ineens wèl klapperende eierstokken of zaadleiders krijgen dus mensen die dat zeggen beweren niks raars
Neemt niet weg dat het natuurlijk wel heel vervelend is als je op dat moment zeer oprecht gemeende gevoel een beetje belachelijk gemaakt wordtMaar mensen bedoelen het inderdaad vast niet rot, het GAAT ook gewoon vaak zo
sunshine schreef:Bewust kinderloos, wie nog meer?
Hoe gaan jullie daar mee om?
Groetjes