Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:05

Ik ben nu 53 en bewust kinderloos en vind dit nog steeds 1 van mijn beste beslissingen.
Heb zeker geen hekel aan kinderen, mijn werk is voor een groot deel met kinderen maar heb echt nooit de behoefte gehad om zelf kinderen te krijgen. Ik zie meer nadelen dan voordelen. Mijn omgeving heeft er nooit moeilijk over gedaan en heb me nooit buitengesloten gevoeld of zo. Ik was/ben er altijd ook heel duidelijk over geweest.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:05

mijn schoonmoeder heeft er al 6, dus die moet niet zeuren :+

Mijn moeder weet en respecteert mijn keuze en zij hebben daar dan ook geen moeite mee.
Hoeven ze ook niet op te passen zegt ze :) :Y)
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 03-04-17 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:06

Vanmiddag 2 buurvrouwen aan het praten voor huis, en een kind wou aandacht.

MAMA

MAMA IK PRAAT TEGEN JE HOOR

IK WIL NU DAT JE NAAR ME LUISTERD NU

NUUUUUUUUU

Ik gooide er nog net geen baksteen heen. Wat zijn de meeste kinderen momenteel asociaal en niet opgevoed. Prima dat die ouders dat kunnen hebben, maar meer mensen hebben last van je kleine snottebel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:06

Mijn vriend(27) en ik hebben beide nooit kinderen gewild, heb veel liever beesten.
Mijn moeder verwacht het al jaren niet meer van me, mijn schoonmoeder blijft wel "pushen" en zeggen dat zij er wel voor zorgt en dergelijke. Gaat hem niet worden sorry :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:07

Gelukkig hebben andere in de familie voor nazaten gezorgd dus zijn moeders en schoonmoeders voorzien.

Ik ben mijn hele leven al duidelijk geweest. Hier komen geen kinderen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:07

Especial schreef:
Hoe dealen jullie met schoonmoeders en hun oma wensen?
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze alle keuzes zal respecteren, máár ze wil toch wel graag oma worden :')

Op mijn werk wonen 2 oude mensjes er naast en die hebben 2 zoons die allebei homo zijn. Die zijn gewoon opa en oma geworden van de kindjes op mijn werk. Omdat ze die wens hadden maar niet vervult kon worden. De kinderen zien ze ook echt als opa en oma.

Ik heb die van mij al wel een puppy gegeven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:09

Ir1ne schreef:

Mijn moeder weet en respecteert mijn keuze en zij hebben daar dan ook geen moeite mee.

Ah dat scheelt :D Mijn schoonmoeder nog nul haha. Mijn vriend heeft wel een zusje maar die is ook nog niet zo van de baby's. Ik hoop maar dat die ze ooit wil maar dan komt mijn schoonmoeder met het argument dat alleen mijn vriend de achternaam kan voortzetten :')

@Azmay: Haha dat hoor ik mijn schoonmoeder ook nog wel roepen.
@Tanja: Misschien moet ik dat met die puppy ook maar doen :')

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:10

Ook ik kom me melden. Ik ben 22 jaar en nog nooit de behoefte gehad aan kinderen, in tegendeel ik wil ze echt niet. Natuurlijk kan het zijn dat het 'ineens' omslaat maar dat denk ik nu niet. Alleen heb ik super veel last dat mijn omgeving dit zo vreemd vind. Vooral mijn schoonouders dramen dat er kinderen moeten komen. Zo irritant....
Maar kinderen zijn ieuw.... Vooral als ze allemaal in hun mond zitten en je dan willen aaien met kwijl handjes :r Ook zijn kinderen zo asociaal... Werk achter de kassa maar die snotjong krijgen alles van mammie als ze op de grond gaan liggen janken en stampen.....

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:10

Telt dit ook? Ik ben 18 maar heb een gruwelijke schijthekel aan kleine kinderen.
Ik wil ze niet, en ook écht niet.
Ze zijn vies, luid en alles waar Ik een hekel aan heb.

Dan heb je mijn moeder: "Maar Sharon, dat Komt nog wel"
Ik: "VOOR DE ZOVEELSTE KEER. NEE!!!"

Hier thuis is het duidelijk zat hoe ik over kinderen denk.

Ik neem later gewoon twee honden ofzo.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:11

Hihi sorry dat ik inbreek in jullie topic als moeder zijnde :P

Heheh ik heb smakelijk gelachen om de uitspraken hier en vind ze ook wel kloppend in een hoop gevallen :P ik heb zelf ook nog een twee jarige die niest zonder hand voor de mond, krijg het nog niet uitgelegd :')

Lekker niet doen als jullie daar geen zin in hebben toch :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:12

Ja, maar het ligt dus niet aan het kind dat het vervelend/ongemanierd is... Had laatst een afspraak met een vriendin, door omstandigheden nam zij haar bijna 2 jarige zoontje mee. Kereltje heeft zoet gespeeld, een tosti gegeten, flesje appelsap leeggedronken en onze koffiekoekjes opgegeten. Zittend in een kinderstoel met een boekje en een auto, terwijl wij een goed gesprek hadden.
Het kan dus best, maar daar moeten ouders tijd en energie in steken.

Ik ben aan mijn kant van de familie 17 keer tante. Het verschil in kinderen is groot en de rol van hun ouders ook. De ene koopt alles af en vindt alles goed en bij de andere zijn regels en duidelijkheid. De kinderen van gezin twee vind ik een stuk beter te pruimen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:15

Ik vind kinderen nog steeds niet leuk, de meeste zijn van die dom uit hun ogen kijkende vieze stomme jankerige schreeuwerige snotkinderen :r

Gelukkig is de onze dat (meestal -O- ) niet :P

En tja het is gewoon wel heel vaak zo dat mensen die tot hun 30e of zelfs 35e nog van kinderen walgden en ze hun hele leven absoluut met 1000% zekerheid niet wilden....toch ineens wèl klapperende eierstokken of zaadleiders krijgen dus mensen die dat zeggen beweren niks raars :P

Neemt niet weg dat het natuurlijk wel heel vervelend is als je op dat moment zeer oprecht gemeende gevoel een beetje belachelijk gemaakt wordt :(:) Maar mensen bedoelen het inderdaad vast niet rot, het GAAT ook gewoon vaak zo :))

Net zoiets als "wacht maar tot je op jezelf woont, dan piep je wel anders" . Dat is óók vaak zo :D
Maar ook lang niet altijd :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:15

Especial schreef:
Ir1ne schreef:

Ah dat scheelt :D Mijn schoonmoeder nog nul haha. Mijn vriend heeft wel een zusje maar die is ook nog niet zo van de baby's. Ik hoop maar dat die ze ooit wil maar dan komt mijn schoonmoeder met het argument dat alleen mijn vriend de achternaam kan voortzetten :')

@Azmay: Haha dat hoor ik mijn schoonmoeder ook nog wel roepen.
@Tanja: Misschien moet ik dat met die puppy ook maar doen :')

doet mijne ook, lekker jammer de bammer!

__PSM__ schreef:

Heheh ik heb smakelijk gelachen om de uitspraken hier en vind ze ook wel kloppend in een hoop gevallen :P ik heb zelf ook nog een twee jarige die niest zonder hand voor de mond, krijg het nog niet uitgelegd :')

Niezen vind ik nog tot daar aan toe, dat komt vaak spontaan op, snap nog als ze dan net te laat zijn.
Maar dat gehoest (vaak nog met koekkruimels of boterhamkruimels incl bijbehorend slijm) zonder hand voor hun mond terwijl moeke er vrolijk naast staat |o %) :r

Dreamybol schreef:
Ja, maar het ligt dus niet aan het kind dat het vervelend/ongemanierd is... Had laatst een afspraak met een vriendin, door omstandigheden nam zij haar bijna 2 jarige zoontje mee. Kereltje heeft zoet gespeeld, een tosti gegeten, flesje appelsap leeggedronken en onze koffiekoekjes opgegeten. Zittend in een kinderstoel met een boekje en een auto, terwijl wij een goed gesprek hadden.
Het kan dus best, maar daar moeten ouders tijd en energie in steken.

Ik ben aan mijn kant van de familie 17 keer tante. Het verschil in kinderen is groot en de rol van hun ouders ook. De ene koopt alles af en vindt alles goed en bij de andere zijn regels en duidelijkheid. De kinderen van gezin twee vind ik een stuk beter te pruimen.

Absoluut, maar toch... brrr :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:18

Ir1ne schreef:
Niezen vind ik nog tot daar aan toe, dat komt vaak spontaan op, snap nog als ze dan net te laat zijn.
Maar dat gehoest (vaak nog met koekkruimels of boterhamkruimels incl bijbehorend slijm) zonder hand voor hun mond terwijl moeke er vrolijk naast staat |o %) :r

Ik stond een keer in de rij bij een winkel. Zat een peuter in de buggy aan een koekje te sabbelen. De moeder pakte vervolgens dat natte ondergekwijlde koekje en at hem zelf op.
Ik heb staan kokhalzen achter ze :')

__PSM__

Ir1ne schreef:
__PSM__ schreef:

Hihihi, tja daar geld t zelfde voor denk ik :P haha hoesten doet die van mij gelukkig nagenoeg nooit :P zeker niet met kruimels in zijn mond :P

Oehlala

klopt, het meeste wat er rond loopt is gewoon niet opgevoed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:21

Especial schreef:
Ir1ne schreef:

Ik stond een keer in de rij bij een winkel. Zat een peuter in de buggy aan een koekje te sabbelen. De moeder pakte vervolgens dat natte ondergekwijlde koekje en at hem zelf op.
Ik heb staan kokhalzen achter ze :')

Jaaaa gatver. Zo'n soppige vieze onder gekwijlde prut liga of zo.
Echt is al je gevoel voor smaak en fatsoen tegelijk mee uitgebaart met die kleine mee.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:21

Ik vind het helemaal prima als vrienden hun kind mee nemen naar mij toe, op 1 voorwaarde, dat ik mijn hond ook mee naar hen mag nemen :')

Nee maar echt... als ik alleen ben met een kind, weet ik ook echt niet wat ik moet zeggen en doen.
Voel me dan bijzonder ongemakkelijk en kan alleen maar hopen dat pa of ma snel terug komt :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:22

pmarena schreef:
En tja het is gewoon wel heel vaak zo dat mensen die tot hun 30e of zelfs 35e nog van kinderen walgden en ze hun hele leven absoluut met 1000% zekerheid niet wilden....toch ineens wèl klapperende eierstokken of zaadleiders krijgen dus mensen die dat zeggen beweren niks raars :P

Neemt niet weg dat het natuurlijk wel heel vervelend is als je op dat moment zeer oprecht gemeende gevoel een beetje belachelijk gemaakt wordt :(:) Maar mensen bedoelen het inderdaad vast niet rot, het GAAT ook gewoon vaak zo :))

Maar ZEG het dan ook zo. "Vaak verandert dat nog, ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat." Dat klinkt echt héél anders... :)

Ik vind het niet opgevoede allemaal nog wel meevallen overigens. Een deel is gewoon de fase waarin in een kind zit. Bv de tweejarige moet nog leren dat je je hand voor je mond houdt als hij niest. Niks mis mee om daar begrip voor op te brengen. Je hoeft het niet fris te vinden natuurlijk. :D

Vaak als kinderen gedrag vertonen dat ik vervelend vind dan kan ik dat wel herleiden naar óf de sturing (of het gebrek aan sturing) van de ouders of de ontwikkelfase. Dan kan ik het een kind niet kwalijk nemen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:23

Hier ook dol op kinderen maar zeer bewust en zonder spijt kinderloos.
Laatst bijgewerkt door JPS op 03-04-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:23

Ik heb er ook (nog) geen behoefte aan. Heeft voor mij ook heel veel te maken met het maatschappelijke deel: Er zijn al zo veel mensen op de wereld, waarom zou ik er nog 1 toevoegen? Dat zou dan alleen voor mijn eigen plezier en behoefte zijn. Dat vind ik onzin.

Mijn vriend en ik staan wel open voor pleegzorg. Ik heb lang geroepen te willen adopteren, echter geloof ik dat die 'markt' ook niet zo clean is. Iets met vraag en aanbod. Dus dat idee heb ik ook al langzaam van me afgeschoven.

Ik erger me ook dood aan mensen die roepen dat het nog wel komt. Waarom MOET ik perse kinderen van anderen? Waarom moet ik perse behoefte hebben aan baren en opvoeden? Ik voel daar niks voor. Vind zwangerschappen van vriendinnen geweldig, maar als ik me dan inbeeld dat ik dat ooit misschien ook heb, kruip ik het liefste huilend in bed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:24

Het kind kun je het zeker niet kwalijk nemen.
Maar dat neemt niet weg dat het kind op dat moment wel de irritante factor is.

Niezen met een hoop prut mee, nee dar kan een kindje niets aan doen.
Maar het Mammaaa, mamaaa! ik wil nu aandacht wel.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:25

:wave: Hier nog iemand!

pmarena, je zult vast gelijk hebben maar het is inderdaad een vervelende ervaring.
Ik heb nog nooit de indruk gewekt dat ik kinderen wil. Zelfs als klein meisje nooit moedertje/vadertje gespeeld of als tiener op een kind gepast. Dat mensen nu ik bijna 30 ben nog steeds blijven herhalen dat het vanzelf wel gaat komen is gewoon ongepast. Alsof ik geen idee heb wat mijn wensen zijn?

Ik vind kinderen hartstikke leuk voor een uurtje of 2. Nee ik wil niet iedere dag mij zorgen maken om een kind. Nee ik wil niet in dienst staan voor een ander en daarbij heb ik nog heel veel andere reden om niet aan kinderen te beginnen. Zoals bijv. het sterftecijfer van de kinderen die al reeds op aarde wonen, het te kort aan voedsel, het dalen van de welvaart etc. etc. etc.

De mensen die zeggen geen kinderen te willen hebben er imo vaak beter en langer over gedacht dan de mensen die wel kinderen willen. Uiteindelijk is er maar 1 reden om kinderen te krijgen en dat is een bepaald oergevoel. Een honger van de ziel die niet te stillen is.

Prairy

sunshine schreef:
Bewust kinderloos, wie nog meer?

Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes

Ik zeg dat ik me heb laten steriliseren.

Soms vrij lomp en bot omdat ik die eeuwige dooddoende opmerkingen zat ben.

Soms leg ik het ook gewoon uit als iemand vraagt of ik kinderen heb en of die nog in de planning staan.

Nooit gewild, wel nog een tijd getwijfeld door 'maatschappelijke druk' , maar toen mijn relatie uitging, heb ik tegen mijn nieuwe partner gelijk gezegd dat ik ze niet wil krijgen zelf, en dat hij daar maar even goed over na moest denken. Als hij ze echt graag had gewild, hadden pleegkinderen (al dan niet tijdelijk) nog een optie geweest, maar hij hoefde ze niet zo nodig. Dus snip snip, eileiders eruit, probleem opgelost. Ik was toen trouwens 32. Moest me wel nog even bij de psycholoog meldden. Als ze dat nou eens zouden doen met mensen die wél kinderen willen, zouden een hoop kinderen minder ongelukkig zijn misschien...

Ik snap trouwens niet waarom ouders toch altijd zo beledigd zijn als ik zeg dat 2e hands kinderen toch net zoiets zijn als 2e hands dieren :')

Geef mij maar mijn volwassen katten. Kittens en puppies vind ik echt super lief, maar ze vergen zoveel tijd en opvoeding, goh het lijken soms net kinderen :+
Laatst bijgewerkt door Prairy op 03-04-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

jeetje77

Hier ook een bewust kinderloze... Ben bijna 40 en al jaren heel gelukkig zonder aanhangsels. Wel een partner, die staat achter mijn beslissing. En mensen die vragen of we ook kinderen hebben krijgen het antwoord, ja 3 kippen, een haan en 2 konijnen. Of ik zeg 7, zeeverkenners vd scouting.