Zomertijd afschaffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:59

Ik ga weer leven als zomertijd ingaat. Dus ik ben uiteraard pro zomertijd.
Vind die donkere dagen gewoon bagger. Mijn lijf reageert op licht. In de avond word ik moe als het donker wordt. Dus hartje winter is dat heel vroeg. :=
Opstaan maakt voor mij weinig uit of het donker of licht is. Zolang het met een wekker is vind ik het prut. :')

eenitraM

Re: Zomertijd afschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:02

Toen dit ter oren kwam was het eerste wat ik dacht; manmanman, wat een gejank weer. Waar kun je je druk om maken.

En dat denk ik nog steeds. Krijg een beetje het 'sinterklaas moet blijven' gevoel bij dit verhaal.

:x

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:04

hahaha ook goedemorgen :(:)

Nee Sinterklaas moet weg in dit geval :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:04

eenitraM schreef:
Toen dit ter oren kwam was het eerste wat ik dacht; manmanman, wat een gejank weer. Waar kun je je druk om maken.
En dat denk ik nog steeds. Krijg een beetje het 'sinterklaas moet blijven' gevoel bij dit verhaal.

Nou in deze discussie word ik niet uitgemaakt voor racist, dus ik vind het nogal een verschil :j

Wat dat betreft is het mij om het even.. maar mensen moeten natuurlijk wel iets hebben om over te babbelen en zomer/wintertijd valt in de categorie 'wat een weertje vandaag he'.. :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:06

Cer schreef:
eenitraM schreef:

Nou in deze discussie word ik niet uitgemaakt voor racist, dus ik vind het nogal een verschil :j

Wat dat betreft is het mij om het even.. maar mensen moeten natuurlijk wel iets hebben om over te babbelen en zomer/wintertijd valt in de categorie 'wat een weertje vandaag he'.. :D

Haha nee geen racisten hier. Of wel stiekem? :')

Ik doelde meer op mensen die zich hard maken tegen de zomertijd. Heel fb volgooien met leuzen (een beetje het sinterklaaskwestie idee). Dat soort mensen... Bloedirritant.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:08

Precies, het zou erg stil worden hier op bokt als we het niet over deze dingen mogen hebben.
Maar ondertussen is wel duidelijk dat we het voor de energie besparing niet meer hoeven te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:20

Ik persoonlijk vind de wintertijd een stuk lekkerder leven. Dan ben ik gewoon uitgerust als mijn wekker gaat, in de zomer houdt ik daar altijd moeite mee. Ik slaap dan ook moeilijk in, en met de zomerse hitte is het nog erger! Nee, ik ben voor de wintertijd en inderdaad het afschaffen van de zomertijd. Al zou het sowieso enorm schelen als er gewoon maar 1 tijd gehandhaafd wordt ongeacht welke zodat als je ritme eenmaal is aangepast je niet meer hoeft te ''wennen'' aan de nieuwe tijd. Heb je ook alle nadelen van de tijd-terug overgang niet!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:25

Ik heb bij dit soort dingen altijd zo iets van, hebben mensen gewoon geen leven of hobby of werk of wat dan ook om te doen dat ze zich met dit soort dingen moeten bezig houden? Ik zou graag eens een dag ruilen met die mensen, lijkt mij heerlijk.

Het maakt mij echt niet uit. Ik vind het wel fijn dat het 's avonds langer licht is, kun je lekker lang buiten zitten maar verder, ach, ze doen maar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:28

Amandavd schreef:
Ik heb bij dit soort dingen altijd zo iets van, hebben mensen gewoon geen leven of hobby of werk of wat dan ook om te doen dat ze zich met dit soort dingen moeten bezig houden? Ik zou graag eens een dag ruilen met die mensen, lijkt mij heerlijk.

Het maakt mij echt niet uit. Ik vind het wel fijn dat het 's avonds langer licht is, kun je lekker lang buiten zitten maar verder, ach, ze doen maar.

Hebben mensen die zo gemakkelijk veroordelen niets meer meegemaakt dan dat? Wat dat moet haast wel als iemand zich zo druk kan maken over mensen die babbelen over zomer/wintertijd.
Wat zou ik graag ruilen, lijkt me heerlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:43

bruintje123 schreef:
Wat dat moet haast wel als iemand zich zo druk kan maken over mensen die babbelen over zomer/wintertijd.

Ja das toch geniaal :j :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:44

bruintje123 schreef:
Amandavd schreef:

Hebben mensen die zo gemakkelijk veroordelen niets meer meegemaakt dan dat? Wat dat moet haast wel als iemand zich zo druk kan maken over mensen die babbelen over zomer/wintertijd.

Ik maak mij er niet druk om hoor. Moet toch heerlijk zijn om je met onbenullige dingen zoals zomertijd bezig te kunnen houden. :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:46

Ik hou wel van zomertijd, dan heb ik ineens terug veel meer energie om dingen te doen omdat het dan s'avonds langer licht is. Ik hou alleen niet van die omschakelingen :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:48

Amanda,
Nou je reageert anders toch veel, dus maak je je er meer druk om dan je wilt toegeven :)
Is mij prima hoor, ik vind het ook leuk om te keuvelen over zoiets.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:49

eenitraM schreef:

Wat fijn dat jij niet de hele zomer last van die omschakeling blijft houden, inclusief slecht slapen en elke ochtend verrot wakker worden. Kan me voorstellen dat je je dan niet kunt inleven in mensen die dat wél hebben.

Edit: geldt ook voor Amanda :D
Laatst bijgewerkt door Maik79 op 22-03-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:50

bruintje123 schreef:
Amanda,
Nou je reageert anders toch veel, dus maak je je er meer druk om dan je wilt toegeven :)
Is mij prima hoor, ik vind het ook leuk om te keuvelen over zoiets.

Als jij drie reacties veel vindt. Nou dan zal ik maar stoppen :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:52

Nee hoor ga gezellig verder. Je blijkt er behoefte aan te hebben :+
Join the club, soms is het wel leuk om te praten over niet zware onderwerpen.
Maar inderdaad ik vind 3 reacties best veel van iemand die dit onderwerp maar niets vind, dat wel. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:04

Ik ben voor zomertijd....als ze iets moeten afschaffen dan is het de wintertijd }>

Zo vlak na het intreden van de wintertijd kijk ik al reikhalzend uit naar de zomertijd.

Eindelijk is het dit weekeinde weer zover *\%/* *\o/* *\%/* *\o/*

Overigens ben ik een avondmens. Maar geen probleem met de overgang naar zomertijd. Dat zal best ook wel komen doordat ik de zomertijd gewoon erg prettig vind.
Heerlijk lang bij je paard, in de tuin zitten en inderdaad veeeeeel te laat mijn nest in..
Een kop koffie en lekker aan het werk en ik kan weer aan de slag.

Wat ik er extra prettig aan vind is dat ik echt op daglicht slaap. Als je de klok niet naar voren zet dan is het op een goed moment zo vroeg licht....en beginnen die vogels te zingen en te kwetteren. Dan ben ik dus echt vroeg wakker...(en te laat naar bed ga ik toch wel)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:16

Van mij mogen ze de wintertijd wel afschaffen, lekker het hele jaar op zomertijd.
Degene die het bedacht heeft die had vast geen kleine kinderen. Zo niet handig...

en t is altijd rond mijn verjaardag dat de zomertijd in gaat, heel irritant dat je dan na een leuk verjaarsfeestje een uur korter kunt slapen :+ (ja echt first world problems he)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:07

Dan nog iets dat er sterk mee te maken heeft. Wie heeft er wel eens nagedacht over de 8 urige werkdag? En 40 urige werkweek? Is dat niet inmiddels heel erg ouderwets/achterhaald?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:23

Van mij mogen ze de klok verzetten afschaffen. Er zijn ook gewoon mensen die er helemaal van slag van zijn. Of mensen die een uur te vroeg/te laat op het werk komen

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:25

LaAt ze dan de wintertijd maar afschaffen ik haat die lange donkere dagen, vanaf dat de wintertijd ingaat kijk ik altijd uit naar de zomertijd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:41

Malenka schreef:
Dan nog iets dat er sterk mee te maken heeft. Wie heeft er wel eens nagedacht over de 8 urige werkdag? En 40 urige werkweek? Is dat niet inmiddels heel erg ouderwets/achterhaald?

Daarom kan je tegenwoordig toch gewoon parttime werken? :7

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:40

Juist heerlijk de zomertijd. Kun je er 's avonds na het werk gewoon in het licht er op uit. Ik zie alleen maar voordelen. Behalve dan dat het komend weekend een uurtje korter is maar daar komen we ook wel overheen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:40

Ik heb nog even getwijfeld over een compromis, iets met een half uur, maar nee hoor, ik hou het op wintertijd aanhouden. Winterliefhebbers en mensen die slecht tegen de zomer kunnen hebben het al zwaar genoeg, gun ze dat uurtje.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:54

Absolute voorstander van de zomertijd.
De wintertijd mag wat mij betreft zelfs wel afgeschaft worden.
Ik heb juist heel veel moeite met de wintertijd, veel te vroeg donker.