Natuurgeneeskunde bij baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Natuurgeneeskunde bij baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:57

Er is nogal een verschil tussen "alleen medici kunnen wat doen" en tussen "vertrouw deze rommelaar niet". Deze diagnose is gewoon volledig onmogelijk voor een levend wezen...

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:20

poown schreef:
Werkt de ratinidine wel voldoende? En zijn er meerdere medicijnen uitgeprobeerd tegen de reflux? Neem aan van wel als je bij een kinderarts loopt. Sommige kinderen reageren beter op bepaalde medicijnen als andere. Wij gebruikte bij ons oudste zoon nexium dat werkte bij hem het beste. Onze 2e zoon bleek kma te hebben. Hij had ook refluxklachten maar deze werden veroorzaakt door de kma bleek later. Ik begrijp uit je verhaal wel dat je koemelk vrije voeding hebt toegepast ? Onze arts vertelde idd dat een bloedtest onder de 4 jaar niet betrouwbaar is mbt allergieën. Daarom getest met koemelkvrije voeding. Binnen een paar dagen een ander kind. Mannetje huilde bijna de hele dag en nacht. Altijd onrustig. Had verder geen huidklachten of verkouden oid. Groeide goed. Had alleen darmklachten. Arts zei dat hij minimaal 2 van de 3 klachten moest hebben voor kma maar dit bleek toch niet waar.

Helemaal mee eens! Mijn zoontje had dezelfde klachten. Enorme reflux, nexium hielp wel wat. Verder heel veel rechtop gedragen, door de reflux "verbrand" de slokdarm en keel wat, dat kan ook pijnklachten geven en een baby kan dat alleen maar uiten door te huilen. Door een kind rechtop te dragen, komt de reflux minder ver omhoog en doet het dus minder zeer.

Verder ben ik ook niet zo van de natuurgenezers. Met een intolerantie voor calcium en eiwit heb je echt een probleem zoals meerdere al aangeven. Als de natuurgenezer dat niet heeft verteld en jou niet verder heeft geïnformeerd, is hij/zij echt niet geschikt om jouw kindje te behandelen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:38

Ik zou ook blijven zoeken :j
Maar inderdaad, blijf wel nadenken. Vertrouw niet iedereen op zijn grote ogen die toevallig een cursus gedaan heeft.
Blijf sceptisch en pak de dingen aan die logisch klinken. De 'genezer' uit de OP klinkt op basis van wat je schrijft gewoon niet betrouwbaar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:51

Net wanneer je wanhopig op zoek bent naar een oplossing, heb je er soms een minder kritisch oog naar. Net omdat je zo wanhopig bent en alles wilt proberen. Maar daar zit het gevaar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:52

bigone schreef:
Ts, hoe was je bevalling, ik denk toch dat je het richting botten/spieren in het hoofd/halsgebied moet zoeken. Vraag om foto's en echo's, er kunnen ook spieren afscheuren.

bovenstaande is zeker waar, maar bij mijn zoontje zagen ze niets maar hij zat wel rechts helemaal vast!
een goede giroipractor /osteopaat haalt dat er uit ook zonder foto's, scans etc. *\o/*

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:48

bigone schreef:
Ts, hoe was je bevalling, ik denk toch dat je het richting botten/spieren in het hoofd/halsgebied moet zoeken. Vraag om foto's en echo's, er kunnen ook spieren afscheuren.

Hij is geboren met een geplande keizersnede. Dank je wel voor je reactie

Esplendido schreef:
Koemelkeiwit allergie is op deze leeftijd bijna niet te testen. Wat je wel kunt doen is zelf koemelkeiwit uit je dieet schrappen. Dat gaat verder dan alleen melk, kwark en kaas. Ook alle producten met weipoeder en dergelijke moeten dan geschrapt worden. Als het koemelkeiwit allergie is dan moet je na een paar weken verbetering merken. Om een goed beeld te krijgen moet je jezelf in die weken wel heel goed aan het dieet houden. Dat betekent dat je veel etiketten zult moeten lezen tijdens het boodschappen doen. Vaak zie je bij kindjes met koemelkallergie ook refluxklachten.

Het kan ook zijn dat je kindje behoefte heeft aan huidcontact met mama om zich veilig genoeg te voelen om goed te slapen. Dan kan een draagdoek misschien uitkomst bieden en een cosleeper kan in de nacht ook verschil maken.

Als baby van 2 maanden hebben ze geprovoceerd met koemelkvrije melk. Dit gaf na een maand geen verschil. Ook een draagdoek geprobeerd maar dat vindt hij niet fijn. Ik werk niet en heb gelukkig veel tijd om hem alle aandacht te geven. Dat scheelt heel veel maar soms is hij echt ontroostbaar.

@sizzle. We zijn een aantal maanden terug verhuisd en dat heeft geen verschil uitgemaakt.

Tiffany schreef:
Reflux is vervelend maar gaat (vaak) vanzelf over. Ik zou niet gaan lopen rommelen met natuurgeneeskunde. Ga gewoon naar een kinderarts en laat het daar onderzoeken. En sommige baby's huilen gewoon en is daar geen aantoonbare reden voor en ook dat gaat vanzelf over. Hoe zit het met de tandjes? Zijn er al door? Is dat aan het rommelen? Heeft je kindje regelmaat overdag? Wat geef je als laatste voeding? Hoelaat geef je die? Wat doe je als je kindje wakker wordt? Ik zou eerst naar deze dingen kijken voordat je vanalles in de medische hoek gaat zoeken.

Mijn dochter had ook reflux. Zij huilde ook veel, heel veel. Ze is nu 14 maanden en slaapt prima door. Tenzij er een tandje doorkomt, ze ziek is, een hele drukke dag gehad hebt etc. Ik heb haar avondfles verzwaard en na wat passen meten en zoeken is het tot nu toe allemaal in orde gekomen.

Gaat idd vanzelf over en anders is een operatie aan zijn maagklepje een optie.
Kinderarts zijn we al geweest. Meerdere zelfs. Daarbij is hij ook lang opgenomen geweest om veel dingen uit te sluiten. Staat in mijn eerdere post. Al vanaf dat hij twee maanden in verzwaren we zijn fles. Tandjes komen en daar reageerd hij uiteraard ook op. Maar dat is anders dan de klachten die ik eerder noemde. Regelmaat en ritme zijn allemaal goed. Daar ligte het probleem niet. Toch bedankt voor je reactie.

Hannanas schreef:
Nooit je (moeder-)instinct onderdrukken!
TS, goed dat je verder kijkt. Erg fijn ook dat het ziekenhuis zelf een osteopaat adviseerde. Dat mogen er meer doen!

Heb je je kleine laten doormeten via acupunctuur punten door een (goed bekend staande bij een vereniging aangeslote) mesoloog? Anders zou dat wel een goede optie zijn. Liever meten is weten dan met de dikke vinger in de lucht.

Vandaag is het zeldzame ziekte dag. Ik hoop dat je vindt wat je kindje heeft, en dat het gemakkelijk te verhelpen is.
Laat je zorgen niet wegwuiven!

http://nos.nl/artikel/2160504-vandaag-z ... heeft.html

Thans! Zo is het maar net. Ik ben enorm nuchter net zoals mijn vriend maar je moederinstinct is niet iets dat je weg moet stoppen.

Dank je wel voor je reactie Janneke2 ;)

Tiffany schreef:
Iemand die je verteld dat je baby intolerant is voor eiwitten en calcium noem ik een rommelaar ja.

Baby is 8 maanden oud. Veel baby's van die leeftijd worden wakker snachts dus dat is niet zo gek. Hebben die allemaal medische problemen dan ? Ik snap dat je je moeder gevoel niet moet onderdrukken en dat er wel iets aan de hand kan zijn maar kindje van ts is onderzocht en behalve reflux is er niets gevonden. Nu laat ze zich wat aanpraten door een natuurgeneeskunde.

Bij mijn dochtertje heeft het veel geholpen door het bed te hellen en door de laatste fles rijstebloem toe te voegen. En tandjes kunnen ook heel naar zijn en erg lang duren. Mijn baby heeft 4 weken slecht geslapen voordat er eindelijk een tandje door kwam.. Mijn post was niet aanvallend bedoeld ;) maar ik snap ook dat als je oververmoeid bent 4 weken ineens 4 maanden lijken...

Deze opmerking voelt toch heel naar. Ik laat mij absoluut niks aanpraten ik heb dit gedaan om te kijken wat er bij zo'n persoon uitkomt en vraag naar ervaringen. Het is niet dat hij maar 4 weken slecht slaapt. Vanaf dag een doet hij dit al. Ieder uur of zelfs iedere 30 minuten wordt hij verdrietig wakker om vervolgens na troosten in slaap te vallen voor even. Al 8 maanden maar ongeveer 2 uur slapen op een nacht is killing. Het is bij ons 's nachts net de Kalverstraat....

Tiffany schreef:
:j Zeker, maar dat hoeft niet te betekenen dat er vanalles mis hoeft te zijn, kan net zo goed dat de kleine mamma mist, in een sprongetje zit of last van de tandjes heeft.

Oh en ts misschien lees ik er over heen ik weet niet wanneer de reflux is vastgesteld en hoelang je kindje nu medicijnen krijgt? Bij sommige babys is de slokdarm door het zuur al zo aangetast dat alles wat terug loopt veel zeer doet, en je hebt ook verschillende medicatie. Met een scopie kunnen ze dat onderzoeken. Dus helemaal uitgezocht lijkt me sterk. Je kan beter terug gaan naar je kinderarts (of desnoods een andere) en toch op verder onderzoek staan.

Dan is het wel een heel lang sprongetje
Door opname en de onderzoeken naar zijn reflux weten we dat dit niet het geval is. Scopie etc. Verschillende medicijnen ook geprobeerd. We hebben echt al een hoop uitgezocht..... De doktoren weten het daarom ook niet meer. Maar we hebben wekelijks goed contact en bezoeken.

o0eefje0o schreef:
Ik zou alles aanpakken en proberen als moeder zijnde wat in mijn macht licht natuurlijk met een gezonde mee denk wijze! Allergie voor calium klinkt inderdaad erg bijzonder! Maar goed als haar behandel wijze niet heel appart is zou ook ik het proberen!

Mss heel mss ben je teveel met het probleem bezig! En is dat het probleem. Ga zoals ik eerder gelezen hebt samen slapen geef je kindje geborgenheid. En probeer overdag is ergonomische te dragen en geef hem die geborgenheid en de kans om uit het vermoeidheids cirkeltje te komen! Daarnaast is dragen in combi met reflux ook erg goed doordat de kleine niet ligt komt de boel niet terug omhoog.en probeer te genieten inplaats van opzoek na een oorzaak/oplossing. Zeker moet je een seconde opinion aanvragen. Maar overal waar te voor staat is nooit goed! Even back tot basic

Je hebt helemaal gelijk Eefje. Daarom zijn we gestopt met de medicatie (afbouwen uiteraard) om met een schone lei bij een nieuwe arts te beginnen. Even back to basic was ook wat wij wilden.

dromertje2 schreef:
Net wanneer je wanhopig op zoek bent naar een oplossing, heb je er soms een minder kritisch oog naar. Net omdat je zo wanhopig bent en alles wilt proberen. Maar daar zit het gevaar.

Kritisch zijn we enorm hoor! Het is je kostbaarste bezit! In het ziekenhuis staat het zelfs in het dossier. We gaan niet zomaar iets doen.

Nog even een toevoeging die ik volgens mij nog niet eerder heb gemeld. De natuurgeneeskundige heeft geen druppels oid gegeven. Aan de hand van de mantra's kan ze alles in evenwicht 'herstellen'. Ze heeft hem met geen vinger aangeraakt. ik heb gevraagd of ze op de mail wil zetten wat ze heeft gemeten aan hem. Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar dat denk ik niet. Ik begrijp van mensen dat ze het echt een heel raar iets vinden. Dat mag, dat vinden we zelf ook een beetje. Toch wil ik dit een kans geven en wat sommige hun mening is, is niet mijn mening. Er zijn heeel veel mensen mee geholpen dus om het nu meteen als slecht af te schepen is niet mijn manier van denken.

Nu een aantal dagen later gaat het eigenlijk heel goed met hem. Hij slaapt overdag als een roosje. 3 keer op een dag slaapt hij 2 uur en de nachten zijn al een stuk rustiger. Hij lacht en hoeft niet meer continue op schoot. Ben ik nu de goden aan het verzoeken? 'Klopt af' Ons oudste zoontje van 3 jaar zegt het zelfs.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:58

kijk wat dan helpt dat maakt niets uit, als er dan werkelijk maar iets is dat helpt! dat vind ik enorm fijn om te lezen dat je toch verschil merkt!.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:07

Als hij niets gegeven heeft en fysiek gedazn heeft dan kan het geen kwaad.
Misschien omdat jij er in geloofd dat je nu rustiger bent en ander geviel uitstraald waardoir hij ook rustiger is. Kinderen nemen gauw de stress over.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:11

De ervaring die jij vraagt kan ik helaas niet met je delen, want ik heb er geen ervaring mee.

Maar ik wil je wel een hart onder de riem steken, want pfff wat is t zwaar een niet slaper...

Ons kleine mannetje van nu bijna 2 heeft de eerste 15 maanden van zijn leventje ook nagenoeg niet geslapen lees 12 tot 16* wakker per nacht, hij is nu 23 maand en heeft 23 oorontstekingen gehad, is er al eens naar de oren van je kleintje gekeken? Want de oren van ons vriendje vielen de eerste 6 tot 8 maand ook niet op ofzo, maar ineens gingen we van loopoor naar loopoor :( zou dus prima kunnen nu achteraf gezegd dat hem dat altijd dwars heeft gezeten.

Daarnaast had ons vriendje ook last van reflux en koemelk allergie, KMA kan je heel makkelijk zelf testen heh bij bv, je merkt binnen 24 uur verschil als jij stopt met nuttigen van koemelk producten.

Wij zijn met 9 maand op aanraden van iemand anders naar chiropraxie De Eem in Amersfoort geweest, en ons kind wat vanwege al zijn onrust altijd ingebakerd heeft gelegen kon na al die maanden eindelijk uit zijn slaapzak wat voor die tijd nog nooit gelukt is...

Misschien is dat nog een mogelijkheid om eens naar te kijken?

Verder vooral heel veel sterkte, hopelijk zijn er mensen die af en toe even op willen passen een par nachtjes zodat jullie even bij kunnen tanken want het is hels zo weinig slaap :(

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:15

Beste ts, als het helpt, dan helpt het! Zeker zoals jij het beschrijft lijkt het me niet iets wat kwaad kan. En niet slapen sloopt je.

Bij vrienden van ons bleef kindje huilen. b
Bleek uiteindelijk oorpijn te hebben maar daar kwamen ze pas achter toen hij oud genoeg was om het aan te geven. Wat een ellende was dat.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:09

Luister na je gevoel! Denk dat je super bezig bent! Pak de tips en handvaten die je op internet tegen komt die op jou gevoel aansluiten!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:04

Hoi TS ,

Hoe gaat het nu?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 20:39

Leuk dat je er naar vraagt!

We zijn inmiddels 3 keer naar de natuurgeneeskundige geweest en we hebben een heel lief, vrolijk en ander kind in huis. Het hoesten is zo goed als weg net zoals het slechte slapen, de rode wangen en het wrijven bij zijn ogen en neus. Een heel ander kind!! En dat zelfs in de afgelopen weken waarin hij tandjes krijgt en open billetjes heeft die hem echt wel last bezorgen. We zijn er heel tevreden mee!!

Hoe meer je er met mensen over praat hoe vaker dit gedaan wordt. Bij mijn zoontje op de peuterspeelzaal blijken veel ouders dit gedaan te hebben en er allemaal baad bij te hebben gehad. Ik ben heel blij dat ik niet voor de zoveelste keer mijn kind heb laten opnemen en aan alle toeters en bellen heb laten liggen maar op mijn gevoel af ben gegaan. Moedergevoel is het sterkste en betrouwbaarste, daar ben ik me nu nog meer van bewust!!

Tevreden Thieme
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:53

Ik ben benieuwd wat er dan gedaan is? Fijn om te lezen dat je zoontje zo is opgeknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:56

Storm schreef:
Ik ben benieuwd wat er dan gedaan is? Fijn om te lezen dat je zoontje zo is opgeknapt!

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Heerlijk dat je zoontje zo opgeknapt is, maar als een natuurgeneeskundige niks 'mag' omdat hij geen "echte arts" is, vraag ik me af of het niet een samenloop van omstandigheden is geweest...

Linksom of rechtsom natuurlijk voor jullie als ouder ook wel zo prettig dat de nachten nu goed gaan; niks zo vermoeiend als slapeloze nachten zo lang achter elkaar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:04

Ik ben ook benieuwd wat die dokter effectief gedaan heeft.

Als je zoontje nu beter is, is dat alleen maar goed natuurlijk. Of het nu samenloop van omstandigheden is geweestvof die dokter die eigenlijk niets mag geven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:09

Goed nieuws *\o/*

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:09

En niet alleen de nachten zijn beter maar ook de dagen. Ik durf weer weg te gaan van huis en hem ergens anders te slapen leggen. Visite durven we weer langzaam uit te nodigen etc. etc.

Wat ze doet? Ik ga het proberen uit te leggen.
Ze kijkt doormiddel van spierspanning wat in het lijfje niet in balans is. Daarna kan ze doormiddel van de relfexen in je lijf (vergelijkbaar met voetreflexen. Onder je voet kan je ook veel lichaamsdelen 'voelen') je lichaam in balans brengen met behulp van je mantra's. Dit alles ging via mij. Ik hield Thieme vast en zij 'behandelde' hem dan.

Het is geen dokter en ze heeft ook niks aan druppels oid gegeven. Ze heeft zijn lichaam in balans gezet. Of je er nu in gelooft of niet, het kind heeft er veel baad bij en wij als gezin dus ook!

Samenloop van omstandigheden is niet juist om te zeggen. In een week tijd is niet alles zomaar over. De artsen zijn ook zeer verrast! Van een compleet verdrietig mannetje naar een heel open en gezellig kind! Vrijdag zien we de artsen weer en hoop ik het ziekenhuis voor lang gedag te kunnen zeggen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:17

Nogmaals je manneke is beter, dat is wat telt.
Persoonlijk denk ik dat het meer komt omdat jij er in geloofd en daardoor ook anders omgaat of relaxter bent, ook al ben je daar zelf niet bewust van. Een kind pikt elke spanning op. En het ene kind meer dan andere. Maar pik ook direct verandering in de positieve zin op waardoor het saar ook snel op reageerd.

Maar hoe dan ook, super dat je kind nu bete is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:23

Wat ontzettend fijn TS!
Je hebt een prachtig kereltje en hij mag trots zijn op jou als moeder, alles aangepakt om hem zo fijn mogelijk te laten voelen. Chapeau! :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:26

dromertje2 schreef:
Nogmaals je manneke is beter, dat is wat telt.
Persoonlijk denk ik dat het meer komt omdat jij er in geloofd en daardoor ook anders omgaat of relaxter bent, ook al ben je daar zelf niet bewust van. Een kind pikt elke spanning op. En het ene kind meer dan andere. Maar pik ook direct verandering in de positieve zin op waardoor het saar ook snel op reageerd.

Maar hoe dan ook, super dat je kind nu bete is.

Dat denk ik ook, maar alleen maar fijn dat het kindje nu zo gelukkig is!
Goed dat je jou gevoel gevolgd hebt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:30

Fijn dat het beter gaat!!
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat het meer komt omdat jij er in gelooft en daardoor ook anders omgaat of relaxter bent, ook al ben je daar zelf niet bewust van.

Noem het hoe je het noemen wil: stress weghalen kan op veel verschillende manieren en voorbij een bepaald punt zet het ook echt zoden aan de dijk.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:31

Fijn om te lezen ,

:j Dat het goed gaat is wat telt, en wat een heerlijk mannetje!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:03

Soort NEI therapie?
Dat kan echt wel veel doen :j
Ik geloof niet in de diagnose aan het begin, maar die staat imo ook los van het soort therapie dat je beschrijft.
Erg fijn dat jullie zoveel rust gevonden hebben.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:57

fijn om te lezen dat het goed gaat. Dat lijkt zo gewoon, maar het is zo belangrijk als basis!