Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poown schreef:Werkt de ratinidine wel voldoende? En zijn er meerdere medicijnen uitgeprobeerd tegen de reflux? Neem aan van wel als je bij een kinderarts loopt. Sommige kinderen reageren beter op bepaalde medicijnen als andere. Wij gebruikte bij ons oudste zoon nexium dat werkte bij hem het beste. Onze 2e zoon bleek kma te hebben. Hij had ook refluxklachten maar deze werden veroorzaakt door de kma bleek later. Ik begrijp uit je verhaal wel dat je koemelk vrije voeding hebt toegepast ? Onze arts vertelde idd dat een bloedtest onder de 4 jaar niet betrouwbaar is mbt allergieën. Daarom getest met koemelkvrije voeding. Binnen een paar dagen een ander kind. Mannetje huilde bijna de hele dag en nacht. Altijd onrustig. Had verder geen huidklachten of verkouden oid. Groeide goed. Had alleen darmklachten. Arts zei dat hij minimaal 2 van de 3 klachten moest hebben voor kma maar dit bleek toch niet waar.
bigone schreef:Ts, hoe was je bevalling, ik denk toch dat je het richting botten/spieren in het hoofd/halsgebied moet zoeken. Vraag om foto's en echo's, er kunnen ook spieren afscheuren.
bigone schreef:Ts, hoe was je bevalling, ik denk toch dat je het richting botten/spieren in het hoofd/halsgebied moet zoeken. Vraag om foto's en echo's, er kunnen ook spieren afscheuren.
Esplendido schreef:Koemelkeiwit allergie is op deze leeftijd bijna niet te testen. Wat je wel kunt doen is zelf koemelkeiwit uit je dieet schrappen. Dat gaat verder dan alleen melk, kwark en kaas. Ook alle producten met weipoeder en dergelijke moeten dan geschrapt worden. Als het koemelkeiwit allergie is dan moet je na een paar weken verbetering merken. Om een goed beeld te krijgen moet je jezelf in die weken wel heel goed aan het dieet houden. Dat betekent dat je veel etiketten zult moeten lezen tijdens het boodschappen doen. Vaak zie je bij kindjes met koemelkallergie ook refluxklachten.
Het kan ook zijn dat je kindje behoefte heeft aan huidcontact met mama om zich veilig genoeg te voelen om goed te slapen. Dan kan een draagdoek misschien uitkomst bieden en een cosleeper kan in de nacht ook verschil maken.
Tiffany schreef:Reflux is vervelend maar gaat (vaak) vanzelf over. Ik zou niet gaan lopen rommelen met natuurgeneeskunde. Ga gewoon naar een kinderarts en laat het daar onderzoeken. En sommige baby's huilen gewoon en is daar geen aantoonbare reden voor en ook dat gaat vanzelf over. Hoe zit het met de tandjes? Zijn er al door? Is dat aan het rommelen? Heeft je kindje regelmaat overdag? Wat geef je als laatste voeding? Hoelaat geef je die? Wat doe je als je kindje wakker wordt? Ik zou eerst naar deze dingen kijken voordat je vanalles in de medische hoek gaat zoeken.
Mijn dochter had ook reflux. Zij huilde ook veel, heel veel. Ze is nu 14 maanden en slaapt prima door. Tenzij er een tandje doorkomt, ze ziek is, een hele drukke dag gehad hebt etc. Ik heb haar avondfles verzwaard en na wat passen meten en zoeken is het tot nu toe allemaal in orde gekomen.
Hannanas schreef:Nooit je (moeder-)instinct onderdrukken!
TS, goed dat je verder kijkt. Erg fijn ook dat het ziekenhuis zelf een osteopaat adviseerde. Dat mogen er meer doen!
Heb je je kleine laten doormeten via acupunctuur punten door een (goed bekend staande bij een vereniging aangeslote) mesoloog? Anders zou dat wel een goede optie zijn. Liever meten is weten dan met de dikke vinger in de lucht.
Vandaag is het zeldzame ziekte dag. Ik hoop dat je vindt wat je kindje heeft, en dat het gemakkelijk te verhelpen is.
Laat je zorgen niet wegwuiven!
http://nos.nl/artikel/2160504-vandaag-z ... heeft.html
Tiffany schreef:Iemand die je verteld dat je baby intolerant is voor eiwitten en calcium noem ik een rommelaar ja.
Baby is 8 maanden oud. Veel baby's van die leeftijd worden wakker snachts dus dat is niet zo gek. Hebben die allemaal medische problemen dan ? Ik snap dat je je moeder gevoel niet moet onderdrukken en dat er wel iets aan de hand kan zijn maar kindje van ts is onderzocht en behalve reflux is er niets gevonden. Nu laat ze zich wat aanpraten door een natuurgeneeskunde.
Bij mijn dochtertje heeft het veel geholpen door het bed te hellen en door de laatste fles rijstebloem toe te voegen. En tandjes kunnen ook heel naar zijn en erg lang duren. Mijn baby heeft 4 weken slecht geslapen voordat er eindelijk een tandje door kwam.. Mijn post was niet aanvallend bedoeldmaar ik snap ook dat als je oververmoeid bent 4 weken ineens 4 maanden lijken...
Tiffany schreef:Zeker, maar dat hoeft niet te betekenen dat er vanalles mis hoeft te zijn, kan net zo goed dat de kleine mamma mist, in een sprongetje zit of last van de tandjes heeft.
Oh en ts misschien lees ik er over heen ik weet niet wanneer de reflux is vastgesteld en hoelang je kindje nu medicijnen krijgt? Bij sommige babys is de slokdarm door het zuur al zo aangetast dat alles wat terug loopt veel zeer doet, en je hebt ook verschillende medicatie. Met een scopie kunnen ze dat onderzoeken. Dus helemaal uitgezocht lijkt me sterk. Je kan beter terug gaan naar je kinderarts (of desnoods een andere) en toch op verder onderzoek staan.
o0eefje0o schreef:Ik zou alles aanpakken en proberen als moeder zijnde wat in mijn macht licht natuurlijk met een gezonde mee denk wijze! Allergie voor calium klinkt inderdaad erg bijzonder! Maar goed als haar behandel wijze niet heel appart is zou ook ik het proberen!
Mss heel mss ben je teveel met het probleem bezig! En is dat het probleem. Ga zoals ik eerder gelezen hebt samen slapen geef je kindje geborgenheid. En probeer overdag is ergonomische te dragen en geef hem die geborgenheid en de kans om uit het vermoeidheids cirkeltje te komen! Daarnaast is dragen in combi met reflux ook erg goed doordat de kleine niet ligt komt de boel niet terug omhoog.en probeer te genieten inplaats van opzoek na een oorzaak/oplossing. Zeker moet je een seconde opinion aanvragen. Maar overal waar te voor staat is nooit goed! Even back tot basic
dromertje2 schreef:Net wanneer je wanhopig op zoek bent naar een oplossing, heb je er soms een minder kritisch oog naar. Net omdat je zo wanhopig bent en alles wilt proberen. Maar daar zit het gevaar.
Storm schreef:Ik ben benieuwd wat er dan gedaan is? Fijn om te lezen dat je zoontje zo is opgeknapt!
dromertje2 schreef:Nogmaals je manneke is beter, dat is wat telt.
Persoonlijk denk ik dat het meer komt omdat jij er in geloofd en daardoor ook anders omgaat of relaxter bent, ook al ben je daar zelf niet bewust van. Een kind pikt elke spanning op. En het ene kind meer dan andere. Maar pik ook direct verandering in de positieve zin op waardoor het saar ook snel op reageerd.
Maar hoe dan ook, super dat je kind nu bete is.
Citaat:Persoonlijk denk ik dat het meer komt omdat jij er in gelooft en daardoor ook anders omgaat of relaxter bent, ook al ben je daar zelf niet bewust van.