Heb ik bindingsangst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:01

Kesje schreef:
Am I late to the party?

Ik herken heel veel van mezelf in de eerste berichten in dit topic. Lotgenootjes! *\o/* Ik herken het heel sterk, vroeger veel gepest, het 'veilig' leuk vinden van een jongen omdat hij toch onbereikbaar is, maar het dan wel uitmaken met de jongen die stapel op me is, omdat hij al een hele toekomst van huisje boompje baby voor zich ziet.

Ik ben daar toen heel hard van weggerend :oo

Vaak vind ik het zonde dat ik single ben ja, omdat ik niet iemand heb om op terug te vallen, waarmee ik dagjes uit kan doen, samen op de bank kan hangen en dat soort dingen. Maar aan de andere kant, toen ik wél een relatie had en deze dingen kon doen, voelde het vaak als een verplichting om tijd samen door te brengen, omdat hij véél meer behoefte had aan samenzijn dan ik. Waar ik voldoende heb aan 1 of 2x per week iets samen doen, wilde hij elke dag bij elkaar zijn. Ik denk niet dat het bij mij zozeer bindingsangst was, dan dat ik veel eigen ruimte en 'alone time' nodig heb. Ook ging de relatie inderdaad erg snel, omdat we elkaar al kenden. Te snel.

Voor mij was hij dus niet de juiste :n Inmiddels heeft hij een leuke nieuwe vriendin, en ik heb het veel te druk voor een vriend, dus het is wel prima zo :P

Ik ben benieuwd of dat nog komt, maar voorlopig zit ik er niet teveel over in.

Ik herken mezelf ook in je verhaal over 'alleen zijn'. Ik geniet echt van alleen zijn namelijk :') Afspreken met vriendinnen is leuk maar ook weer niet te vaak bijvoorbeeld. Maar probleem is dus dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb zeg maar omdat ik dus nooit echt een relatie heb gehad. Maar ik ben helemaal niet unhappy single, heb het druk genoeg met studie, paard en vriendinnen!

liedjuh2

Re: Heb ik bindingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:25

WoW herkenbaar! Jongens zijn leuk als ze onbereikbaar zijn maar zodra het te dichtbij komt, dan haak ik af. Uit angst, onzekerheid om niet aan verwachting te kunnen volgden. Verwachtingen die ik mijzelf op leg, echt niemand anders. Komt bij mij weg uit mijn jeugd, die onzekerheid maar uit zich nu heel erg in relaties.