Maagverkleining, niet gewoon een tekort aan motivatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:55

Wat ook werkt tegen een lekkere eetlust is je depressief voelen. Dan ga je ook niet graag de deur uit. Tenminste zo werkt dat voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:57

Die kortingspassen hebben we trouwens nog niet zo lang en wordt nu al de obesipas genoemd. De dikke collega met z'n bakje friet en snack onder de €2,- hoor je er niet over maar de bewuster levende collega's mopperen een eind weg dat de baas wel korting regelt op ongezond eten maar we voor salade's nog wel de volle mep moeten betalen. Gezond of ongezond eten is echt wel een bewuste keuze.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:01

Gloa schreef:
Die kortingspassen hebben we trouwens nog niet zo lang en wordt nu al de obesipas genoemd. De dikke collega met z'n bakje friet en snack onder de €2,- hoor je er niet over maar de bewuster levende collega's mopperen een eind weg dat de baas wel korting regelt op ongezond eten maar we voor salade's nog wel de volle mep moeten betalen. Gezond of ongezond eten is echt wel een bewuste keuze.

Gezond eten is gewoon duur. Wij werken als land zelf obesitas wel een beetje in de hand. Want een broodje gezond voor 3,50 of een frikadel broodje voor 1,50 ja dan is de keus snel gemaakt. Het is natuurlijk een hele bewuste keuze.
Maar ik snap wel waar de gemakzucht vandaan komt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:01

Ik merk dat vele van jullie een maagverkleining onderschatten.
Er gaat een gigantische traject voor die tijd aan te pas.
Momenteel is mijn moeder bijna aan het einde van bet traject.
Ze wordt in maart gebeld of ze door mag naar de operatie en dan is het binnen 8 weken zover.
Dan zijn we al bijna 1 jaar verder.
Je kringt echt niet zomaar een vetkleining.
Je kringt gesprekken met artsen en psychologen, dietisten en ga zo maar door.
Eerst krojg je een voedingsschema om te kijken hoe je erop reageert en genoeg foorzettingsvetmogen hebt.
Het is echt geen lolletje en dat er gesigureerd wordt dat mensen het voornamelijk krijgen omdat ze het sporten en dieten niet volhouden schiet bij mij in jet verkeerde keelgat.
Zo makkelijk is vooroordelen dus gadverdamme.
Sorrie maar dit moest ik even kwijt

En nket iedereen kan sporten
Niet iedereen heeft een perfect gezond lichaam.
Ik walg echt van mensen die zo makkelijk oordelen en dan maar hun eigen situatie erbij pakken.
O dus jij kan het dus anderen kunnen het ook dis niet aanstellen

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:05

Hier ook iemand met ernstig overgewicht. Wel ben ik hier zelf mee aan de slag gegaan.

Inmiddels sta ik op -10, kan weer in 1 van mijn broeken die lag te verstoffen in de kast *\o/*

Ik heb er wel nog 21 te gaan, maar ga rustig verder.

Mijn grootste motivatie: mijn schoonvader die is 50 kilo afgevallen en ook mijn schoonzus weegt inmiddels minder dan ik, die is er 40 kwijt :D

Toch begrijp ik het wel dat mensen kiezen voor een GB als het op eigen houtje echt niet lukt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:10

Ik zag ineens je topic voor bij voor bij komen, ik zal vast wel commentaar krijgen omdat ik zelf die keuze ook heb gemaakt. Ik ben namelijk 19 jaar, ben vorige jaar Juni begonnen toen ik 18 jaar was. Vrij jong maar voor mij wel een goede keuze. Ze noemen het officieel een hulpmiddel, voor mij is het een redmiddel om op een normale manier te leven. Ik kan op dit moment niet werken, paardrijden en geen opleiding beginnen. Wel sinds kort een bedrijf wat ik thuis doet dus dat zijn mijn enigste inkomsten.

Ik denk dat het voor elke persoon anders is wat er allemaal in het verleden is gebeurd, ik ben namelijk vanaf baby al vrij vors en mijn moeder moest altijd eten bij geven omdat ik honger had. Is langs genoeg dokters en ziekenhuizen geweest maar enigste antwoord was verschillende merken proberen.
De aanleg ligt ook wel bij ons in de familie en dan vooral aan de kant van mijn moeder, de kant van mijn vader is niet dik aangelegd en hebben een normaal postuur. Nu heb ik een broertje met een andere vader die echt graat mager is. Dus ik heb gewoon de aanleg gekregen van mijn moeder.

Verder ben ik al dus vanaf Juni bezig en op dit moment 6 maanden verder en ik heb de operatie nog steeds niet hoor. Er gaat een heel traject vooraf.. Je begint bij een verpleegkundig, diëtiste. De keer erna ga je weer langs een diëtiste maar ook dit keer langs een psycholoog en de internist. Als je mazzel heb krijg je na die 2 gesprekken en brief thuis gestuurd met een Ja voor de volgende stap. Ik heb in augustus een nee gehad vanwege mijn leeftijd en de psycholoog die ik had vond mij te jong en mocht van haar de operatie niet. Op zo'n moment stort je in, en had ik er gewoon ook geen zin in meer eigenlijk. In therapie gegaan vanaf oktober tot januari en van die psycholoog een ja gekregen. Terug naar het ziekenhuis op 27 januari om een gesprek te hebben met de psycholoog van het ziekenhuis en die zaterdag lag er wel een brief in de bus met dit keer wel een ja. Na dat je een ja krijg, krijg je eindelijk informatie voor de analyse dag. Dit betekend een gesprek met een van de chirurgen die je eventueel opereren. Daarna mag je langs de anesist, verpleegkundige en iemand van de apotheek.

Tijdens die dagen mag je bij elke dag zeker 1 bloedprikken en zoals zelfs tussendoor een keer extra. Ik ben namelijk in totaal 5 keer geprikt in 7 maanden tijd. Nu is het de 13e en wacht ik op een operatie, helaas was ik afgelopen donderdag 1,5 kilo te zwaar dan 7 maanden geleden. Die is er gelukkig bijna vanaf.

Ik denk dat je niet te snel moet oordelen want heb genoeg over me heen gekregen, maar je doet dit uiteindelijk voor jezelf en niet voor iemand anders. Jij wilt je beter voelen en niet iemand anders toch?
Het is voor mij als 19 jarige echt moeilijk om af te vallen naar meerdere poging, en bijna €500 euro uitgegeven. Van mij mag je oordelen dat ik misschien te snel opgeef maar ik doe dit voor mezelf en niet voor iemand anders.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:11

Gloa schreef:
Ik vind anorexia absoluut niet te vergelijken met overeten. Mensen met anorexia hebben een enorme wilskracht om de schreeuw van hun lichaam om voedsel te onderdrukken. Mensen die te veel eten hebben die wilskracht niet. Jouw lichaam dwingt jou om te eten maar niet om te overeten. Bij anorexia je eigen wilskracht overmeesteren is toch wel even andere koek dan de wilskracht vinden om je lichaam de baas te zijn.

Noem je dat serieus wilskracht?
Ik vind het bizar dat je anorexia blijkbaar op een positieve manier wilt labellen. Want wilskracht is iets positiefs, nastrevenswaardigs. En dat is anorexia zeker niet :n
Een eetstoornis, in welke vorm dan ook, dus BED, anorexia of boulimia hebben allemaal te maken met een verstoord zelfbeeld en onderliggende psychische problematiek.
Alleen hoe iemand er mee omgaat verschilt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 23:13

MiniMeLona schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van dit soort topics:

De mensen die op "eigen" kracht zoveel zijn afgevallen ( waarvoor respect!), gedragen zich erna vaak als ex rokers, die roepen ook vaak om het hardst dat de nog rokenden geen wilskracht of motivatie hebben. Vergeten voor het gemak maar even dat je dat zelf dan blijkbaar ook veel te lang niet hebt gehad.

Vind dat eerlijk gezegd nog erger dan de opmerkingen van altijd slanke mensen, of nooit gerookt hebben, die weten immers niet hoe het voelt, die kan je het niet kwalijk nemen.

Als een maagverkleining helpen kan, waarom dan niet? Ik zou wensen dat er voor bv anorexia ook iets zou zijn wat die mensen redden kan!

Het is gewoon niet zo dat mensen een maagverkleining krijgen die het niet ontzettend hard nodig hebben, omdat ze als ze dit laatste en drastische redmiddel niet met beide handen aanpakken het vaak ook niet overleven.

Ik vind het zelf eigenlijk een belangrijker vraagstuk hoe het toch komt dat de westerse wereld in grote getalen veel te zwaar wordt, als daar niks aan gedaan wordt is over misschien wel 50 jaar meer dan de helft veel te dik.

Deze slaat op mij. Ik kan je vertellen dat ik van een eetstoornis doorgeslagen ben in het aankomen, te dik geworden ben en nu weer op gezond gewicht. Dus op eigen kracht afvallen en aankomen kan ik, mede doordat ik mijzelf tot dwanggedachtes zet.
Het afvallen is dus ook niet "gemakkelijk" gegaan, maar gelukkig met hulp van hele goede vrienden wel op eigen kracht en redelijk gezonde manier. Ik heb dus beiden uiterste meegemaakt, daarom kan ik je ook vertellen dat anorexia echt heeeeeel anders is dan overeten. Anorexia is namelijk een kwestie van pure controle en wilskracht vanuit je verkloten mindset, vanuit je psychische ziekte. (daar ik nooit echt anorexia gehad heb, wel een fiks ondergewicht door dwangmatig ondereten).

Vraagstuk waarom de westerse wereld zo veel te dik is is omdat wij daar de middelen toe hebben. Heeeeel veel koolhydraten eten is normaal in onze maatschappij, en totaal overbodig. Groente en gezonde voeding is duurder dan slecht eten.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:18

Ik ken iemand die een maagverkleining krijgt, inderdaad een lang traject maar eerlijk gezegd zie ik haar ook niks anders dan slechts eten.. begrijp het echt niet dan.. ze heeft wel een paar keer kort een dieet geprobeerd maar dan ging het al gauw mis maar dat is logisch als je aan al dat slechte gewent bent en soms smokkelt.

Je hongergevoel stabiel krijgen ligt aan zoveel factoren. Ik heb zelf erg veel problemen gehad met gewicht en ben mezelf er heel goed in gaan verdiepen en ben uiteindelijk erachter gekomen als je je bloedspiegel goed kan houden dat het honger gevoel en schommelen compleet kan verdwijnen. Natuurlijk eten heeft mij compleet veranderd en het gaat nu alleen maar steeds beter!! Maar sommige mensen denken ook dat als ze op dieet zijn dat fruit omdat het gezond is ze zich daar te pletter van mogen eten terwijl je bloedspiegel dan ook pieken en dalen krijgt en de kans groot is dat je dan inderdaad zin krijgt in Maccie en je echt amper tot geen gewicht verliest.

Ik raad mensen aan eerst meer zelfkennis op te doen, docu's kijken met wetenschappers overal ter wereld, blogs lezen en gaan voelen wat het met je lichaam doet, de tips! Laat je niet gek maken met operatie's en medicijnen maar probeer het eerst met ECHT gezond eten en alles stabiel te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:18

Wendy schreef:
Gloa schreef:
Ik vind anorexia absoluut niet te vergelijken met overeten. Mensen met anorexia hebben een enorme wilskracht om de schreeuw van hun lichaam om voedsel te onderdrukken. Mensen die te veel eten hebben die wilskracht niet. Jouw lichaam dwingt jou om te eten maar niet om te overeten. Bij anorexia je eigen wilskracht overmeesteren is toch wel even andere koek dan de wilskracht vinden om je lichaam de baas te zijn.

Ik vind het bizar dat je anorexia blijkbaar op een positieve manier wilt labellen. Want wilskracht is iets positiefs, nastrevenswaardigs. En dat is anorexia zeker niet :n
Een eetstoornis, in welke vorm dan ook, dus BED, anorexia of boulimia hebben allemaal te maken met een verstoord zelfbeeld en onderliggende psychische problematiek.

Ik wil het helemaal niet positief labelen. Het is en blijft een hele nare stoornis. Wilskracht is voor mij verder neutraal.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:20

060606 schreef:
Ik ken iemand die een maagverkleining krijgt, inderdaad een lang traject maar eerlijk gezegd zie ik haar ook niks anders dan slechts eten.. begrijp het echt niet dan.. ze heeft wel een paar keer kort een dieet geprobeerd maar dan ging het al gauw mis maar dat is logisch als je aan al dat slechte gewent bent en soms smokkelt.

Je hongergevoel stabiel krijgen ligt aan zoveel factoren. Ik heb zelf erg veel problemen gehad met gewicht en ben mezelf er heel goed in gaan verdiepen en ben uiteindelijk erachter gekomen als je je bloedspiegel goed kan houden dat het honger gevoel en schommelen compleet kan verdwijnen. Natuurlijk eten heeft mij compleet veranderd en het gaat nu alleen maar steeds beter!! Maar sommige mensen denken ook dat als ze op dieet zijn dat fruit omdat het gezond is ze zich daar te pletter van mogen eten terwijl je bloedspiegel dan ook pieken en dalen krijgt en de kans groot is dat je dan inderdaad zin krijgt in Maccie en je echt amper tot geen gewicht verliest.

Ik raad mensen aan eerst meer zelfkennis op te doen, docu's kijken met wetenschappers overal ter wereld, blogs lezen en gaan voelen wat het met je lichaam doet, de tips! Laat je niet gek maken met operatie's en medicijnen maar probeer het eerst met ECHT gezond eten en alles stabiel te krijgen.

Slecht eten? Je kan inprincipe gewoon weer alles eten alleen je maag is een manderijn/banaan vorm. Dus als je vol zit je vol. Als ik de operatie heb gehad, ga ik ook niet slecht eten. Maar zal ik echt wel een keer patat eten of iets anders. Je mag jezelf echt wel verwennen en je zit echt niet heel je leven aan een streng dieet vast hoor?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:22

DShots schreef:
060606 schreef:

Slecht eten? Je kan inprincipe gewoon weer alles eten alleen je maag is een manderijn/banaan vorm. Dus als je vol zit je vol. Als ik de operatie heb gehad, ga ik ook niet slecht eten. Maar zal ik echt wel een keer patat eten of iets anders. Je mag jezelf echt wel verwennen en je zit echt niet heel je leven aan een streng dieet vast hoor?

Maar als je sinds donderdag 1,5 kg kwijt bent, waarom zet je die stijgende lijn dan niet voort? Want je kunt dus wel afvallen, maar het ontbreekt je dan aan doorzettingsvermogen. Dan zit je toch binnen no-time weer op je oude gewicht?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 23:22

DShots maar ik vraag me dan af, hoe het kan dat je met een dieet dus niet afvalt (of wel maar langzaam? dat haal ik niet uit je verhaal) waarom je dan met een GB wel zou afvallen? want immers is het enige wat daardoor gebeurt weinig voedsel innemen.
Als je morgen zou beginnen met het dieet van iemand die een GB heeft gehad (dus incl de 2 weken vloeibaar ect.) dan is het effect toch exact hetzelfde als zonder de GB? of zie ik dat verkeerd?
Het enige verschil hierin is dat het afgrijselijk veel hongergevoel gaat geven. Ik weet uit ervaring dat een honger gevoel uit te zetten is (das niet perse goed hoor, dat zeg ik niet). Is die operatie van 10.000 euro, incl alle lichamelijke belastigen die daarbij komen, dan echt de beste optie?

Even vanuit deze beredenatie zou je mensen ook gewoon een paar maanden kunnen opsluiten in een gesloten inrichting met al het eten afgepast toedienen, heb je geen wilskracht of motivatie nodig. Ik zeg niet dat dat de oplossing is, maar puur theoretisch zou je dan het lichaam in takt kunnen houden en hetzelfde bereiken?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:23

Wendy schreef:
Gloa schreef:

Ik wil het helemaal niet positief labelen. Het is en blijft een hele nare stoornis. Wilskracht is voor mij verder neutraal.[/quote]

En toch zijn er ook mensen die veel t dik zijn door wilskracht. Ik ben er 1 van. Alleen is dat een minder bewust iets geweest. Ik ben verkracht op jonge leeftijd en heb meerdere nare ervaringen gehad. En ben dus dik geworden onder het motto dan ben ik onaantrekkelijk en word ik met rust gelaten. Dus zo zwart wit is het gewoon niet.
Ik ben me er door therapie bewust van geworden en nu is dat gevoel bijna weg en zie ik mijn eetgewoonte veranderen en mijn mindset ook.
Probeer echt niet zo makkelijk te oordelen over dikke mensen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:25

DShots schreef:
060606 schreef:

Waarom eet je na de operatie plots wel gezond dan? Want de grootte van je maag zou slechts invloed hebben op hoeveel je eet, niet op wat.

Eigenlijk versterken de verhalen van de "ervaringsdeskundigen" in dit topic mijn mening alleen maar.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:25

smurffie schreef:
DShots maar ik vraag me dan af, hoe het kan dat je met een dieet dus niet afvalt (of wel maar langzaam? dat haal ik niet uit je verhaal) waarom je dan met een GB wel zou afvallen? want immers is het enige wat daardoor gebeurt weinig voedsel innemen.
Als je morgen zou beginnen met het dieet van iemand die een GB heeft gehad (dus incl de 2 weken vloeibaar ect.) dan is het effect toch exact hetzelfde als zonder de GB? of zie ik dat verkeerd?
Het enige verschil hierin is dat het afgrijselijk veel hongergevoel gaat geven. Ik weet uit ervaring dat een honger gevoel uit te zetten is (das niet perse goed hoor, dat zeg ik niet). Is die operatie van 10.000 euro, incl alle lichamelijke belastigen die daarbij komen, dan echt de beste optie?

Even vanuit deze beredenatie zou je mensen ook gewoon een paar maanden kunnen opsluiten in een gesloten inrichting met al het eten afgepast toedienen, heb je geen wilskracht of motivatie nodig. Ik zeg niet dat dat de oplossing is, maar puur theoretisch zou je dan het lichaam in takt kunnen houden en hetzelfde bereiken?

Bij een GB gebeurd er meer dan alleen je maag verkleinen. Ze leiden ook je darm om zodat het stuk dat de meeste voedingsstoffen opneemt omzeilt word dus je kan en minder eten en je lijf neemt minder op.
Kortom eigenlijk verhonger je als je geen voedingssupplementen bijneemt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:26

Ik ben zo'n 30 kilo te zwaar en het is zo moeilijk om de knop om te zetten.
Het grootste gedeelte van de extra kilo's is er tijdens 3 zwangerschappen aangekomen. Doordat ik ernstige bekken instabiliteit had, kon ik vrijwel niet meer uit de voeten. Tel hierbij op dat ik flink last heb van depressies en ik een enorme emotie eter ben, en de kilo's vliegen eraan.
Ik voel me ook echt niet gelukkig met mijn gewicht en ik zou graag willen afvallen, maar op het moment lukt me dat echt niet.
Misschien heb ik dan maar geen doorzettingsvermogen en ben ik maar lui.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:27

DShots schreef:
060606 schreef:

Ja je kan inderdaad alles weer eten. Maar zal je je niet beter gewoon gaan verdiepen in echt gezond eten? Want je kan dan wel een maagverkleining krijgen en minder honger hebben en dan minder van het lekkere waar je nu dikker van word kunnen eten, maar naast dat je er dikker van word veroorzaakt dat ongezond eten ook allemaal ziekten en ongemakken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:27

DShots schreef:
060606 schreef:

En dit is niet handig. Als je eten als beloning gaat zien kan ik je op een briefje geven dat je terug gaat vallen. Je moet eten gaan zien waar het voor is en dat is puur brandstof voor je lijf.
Als je jezelf wil belonen koop dan een leuk tijdschrift of ga naar de film

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:28

Lieveli, ik hoop dat je mij gewoon met rust laat. Ga dus niet je vraag beantwoorden! :)

smurffie schreef:

Ik heb toen 3 maanden echt goed mijn best gedaan, €500 euro uitgegeven aan speciale eet lijsten, speciale trainer die me begeleid en geen ene kilo afgevallen. Onder toezicht heel mijn leven bij een diëtiste gelopen en ook geen resultaat. Ik zit nu ook echt op een streng dieet, maar dit hou je echt niet je hele leven vol en dit is ook echt duidelijk gezegd in het ziekenhuis. Mijn ontbijt is een beetje kwark, mijn middag eten is een salade met kip en mijn avond eten is groente met 100 gram vlees. Je mag alleen thee, water of koffie. Ik drink alleen op dit moment water en niks anders eigenlijk. Tussendoortjes mogen ook niet, dus ook geen stukje fruit mag niet.

Je moet ook nagaan dat ik deze operatie niet betaal maar deze krijg van het ziekenhuis omdat ik op dodelijk obesitas staat en wordt deze vergoed. Op dit moment heb ik het er echt voor over en ga ik hier ook voor. Onlangs de consequenties na de operatie, 5 jaar onder behandeling bij het ziekenhuis, je hele leven medicijnen slikken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:28

TinkerTreas schreef:
Ik ben zo'n 30 kilo te zwaar en het is zo moeilijk om de knop om te zetten.
Het grootste gedeelte van de extra kilo's is er tijdens 3 zwangerschappen aangekomen. Doordat ik ernstige bekken instabiliteit had, kon ik vrijwel niet meer uit de voeten. Tel hierbij op dat ik flink last heb van depressies en ik een enorme emotie eter ben, en de kilo's vliegen eraan.
Ik voel me ook echt niet gelukkig met mijn gewicht en ik zou graag willen afvallen, maar op het moment lukt me dat echt niet.
Misschien heb ik dan maar geen doorzettingsvermogen en ben ik maar lui.

Eerst jezelf op poten zetten dan je eetpatroon. Therapie was voor mij de oplossing

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:29

Nies_ schreef:
DShots schreef:

Waarom eet je na de operatie plots wel gezond dan? Want de grootte van je maag zou slechts invloed hebben op hoeveel je eet, niet op wat.

Eigenlijk versterken de verhalen van de "ervaringsdeskundigen" in dit topic mijn mening alleen maar.

Maar wie zegt dat ik slecht eet? Dit heb je mij niet horen zeggen namelijk :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:30

Typisch 'ik ken "iemand" die een operatie heeft gehad en die vreet zich heeeeeeeeeeeelemaal vol'. Wel veel mensen kennen "iemand" die dat toevallig doet. Hoeveel van jullie hebben eigenlijk zelf ervaring met fiks overgewicht? En niet 10/15 kilootjes teveel of 'ja dat randje buikvet kan er wel vanaf' maar het soort overgewicht waardoor je eigenlijk niks meer kan? Wat is er mis met een hulp die er voor zorgt dat een groot percentage mensen ook werkelijk een gezond gewicht bereikt en deze ook behoud zonder constant in gevecht te moeten zijn met eten? Waarom die afgunst?? Ik ken trouwens echt niemand die ondanks een gbp elke dag een halve taart naar binnen werkt..dat kan nog niet eens.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:31

En daarom wilde ik eigenlijk niet reageren omdat er altijd commentaar of negatieve dingen over iets wordt gezegd. Je moet je eens indenken in iemand anders vind ik :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:31

Koia schreef:
Typisch 'ik ken "iemand" die een operatie heeft gehad en die vreet zich heeeeeeeeeeeelemaal vol'. Wel veel mensen kennen "iemand" die dat toevallig doet. Hoeveel van jullie hebben eigenlijk zelf ervaring met fiks overgewicht? En niet 10/15 kilootjes teveel of 'ja dat randje buikvet kan er wel vanaf' maar het soort overgewicht waardoor je eigenlijk niks meer kan? Wat is er mis met een hulp die er voor zorgt dat een groot percentage mensen ook werkelijk een gezond gewicht bereikt en deze ook behoud zonder constant in gevecht te moeten zijn met eten? Waarom die afgunst?? Ik ken trouwens echt niemand die ondanks een gbp elke dag een halve taart naar binnen werkt..dat kan nog niet eens.

Ik woog op mijn dikst in de 100 kg. Ik ben 1,72.