Wat doen jullie als je ziek bent?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_urla
Berichten: 309
Geregistreerd: 24-01-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:00

Normaal als ik ziek ben, bestaat mijn dag wel veel uit slapen en zo nu en dan Netflix kijken en beetje op internet rondstruinen.

Nu heb ik het ook flink te pakken, maar kan simpelweg niet rusten ivm tentamen wat ik moet halen. :(

LilChar

Berichten: 1256
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:00

Jildau schreef:
Best shocking dat zoveel mensen werk hebben wat vergelijkbaar is met, en evenveel energie kost als, op de bank liggen met je ogen open.


Haha ja dat dacht ik dus ook. Ziek is ziek hoor, jammer maar helaas. Als ik ziek ben,(verkouden,koorts,griep,etc), dan kan ik prima op de bank liggen en rustig een programma kijken. Dat kost toch geen energie? Alleen met hoofdpijn lukt mij dat niet, anders wel hoor. Ik kan bijna geen werk verzinnen wat je wel ziek kan doen, buiten misschien kantoorwerk.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:01

@amanda Helaas lukt het je net niet de toon in mijn posts goed te lezen..
Ze vraagt wat iemand doet. Ik kan me niet voorstellen ziek te zijn en lekker op de bank te liggen een filmpje te kijken nee.. ik ken en herken het niet uit mijn omgeving.

Ik regel personeelszaken, ik weet wat een ziek iemand kost en wat vreselijk moeilijk het is vervanging te vinden.
Gelukkig zijn de mensen waarmee ik werk ook echt maar zelden ziek en ik weet dat die dan echt vooral op bed liggen.

Op dat punt heb ik zeker zelfvertrouwen omdat ik alles doe in mijn macht om wel naar mijn werk te gaan, waar ik voor betaald wordt.

En ik begrijp heus dat als je diarree hebt het lastig is. Gelukkig duurt dat meestal niet zo lang en kun je daar ook weer remmers voor innemen.

Ik hoop dat mensen zich realiseren wat ziek zijn kost en dat dit dus niet zo makkelijk gedaan wordt.
Iedereen die ziek is heeft recht om thuis te zijn.. maar er zijn tegenwoordig heel wat mensen die zich al snel ziek melden bij iets wat niet meer dan een flinke verkoudheid is.

rien10
Berichten: 14966
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:01

Als ik ziek ben lig ik op de bank of in bed. Slenter een keer naar de keuken coor een kop thee. Kijk even tv, slaap veel. Even douchen om op te frissen. Dan weer slapen, thee, fruit eten, slapen. Meestal is het na twee dagen dan zover dat ik er weer uit kan.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:02

Ik ben laatst nog ziek geweest. Toen kon ik echt niets. Moest mezelf aan de boodschappen zetten. Dat was maar 1 dagje gelukkig.
Ik ben zelf ook zo'n doos die door blijft gaan. Op de ene manier rot want ik werk mezelf naar de knoppen maar aan de andere kant vind ik het stom om me voor een verkoudheid ziek te melden. Ik ben daarom ook pas ziek thuis als ik naast de wc hang of niet meer kan lopen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:04

AmyJamess schreef:
Ik ben niet vaak ziek, maar als ik dan ziek ben, ben ik ook goed ziek.
Vaak komt het door migraine, dan kan ik alleen op bed liggen en slapen.
heb ook wel mijn dagen dat ik mij niet lekker voel, maar vaak ga ik dan alsnog naar werk en meestal word het dan in de loop van de dag wel wat beter (het voordeel van in de buitenlucht werken)

Ik vind mezelf meestal pas ziek als ik echt niet meer van huis kan en alleen in bed kan liggen.
Soms ben ik wel te streng tegen mijzelf. mijn vorige baas heeft me ook als een naar huis gestuurd terwijl ik dat eigenlijk niet wou, maar achter af wel beter was :')

Dit inderdaad.

Ik ben na de bevalling van mijn dochter ook flink ziek geweest en uiteindelijk naar huis gestuurd.
Tuurlijk denk ik dan ook, ik had misschien beter thuis kunnen blijven, maar soms lijk je je juist door wel te gaan werken iets beter te voelen gedurende de dag.

Renske_W

Berichten: 13853
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:06

Hier is ziek zijn ook echt ziek zijn.
In bed liggen en slapen.
Wij hebben een bedrijf aan huis met vee wat 24/7 doorgaat
Als mijn vriend of ik echt ziek zijn, zadelen we de andere met een hoop werk op. :+
Gelukkig zijn we beide nooit echt ziek, ik iets vaker als hij, maar ik heb ook een lagere weerstand.
Bij niet lekker voelen werken we beide gewoon door, hetzij misschien wat rustiger aan.
Laatst bijgewerkt door Renske_W op 08-02-17 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:06

Mijn werk is niet super inspannend en duurt ook maar 2 uurtjes in het algemeen, en kom maar weinig in contact met anderen. Dus ik meld me idd pas ziek als ik echt niet uit bed kan :j Overigens nog niet gebeurd. Hooguit één keertje wat hulp gekregen met voorbereiden, voor de rest is het namelijk alleen zitten achter een computer en een beetje wat dingen aanklikken :=

Meestal als ik ziek ben ga ik wat Netflixen, als ik alleen maar in bed ga liggen voel ik me zo ellendig door pijn of wat dan ook, iets om naar te kijken geeft dan wat afleiding waardoor de pijn wat minder is. Muziek luisteren helpt ook als het moeilijk is om een verhaal te volgen :=

JoannevZ
Berichten: 505
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:07

Hier is het "niet piepen, maar doorgaan". Heb een eigen bedrijf en de beestjes moeten verzorgt worden. Als ik echt beroerd ben (lees alleen maar overgeven en knallende koppijn hebben), lig ik in coma op bank of bed en heb ik een freelancer op het bedrijf rondlopen. Dit kost me te veel geld en heb dus weinig keus. Met een verkoudheidje of lichte verhoging, ga ik dus gewoon stug door.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:11

IMJ schreef:
Ik hoop dat mensen zich realiseren wat ziek zijn kost en dat dit dus niet zo makkelijk gedaan wordt.
Iedereen die ziek is heeft recht om thuis te zijn.. maar er zijn tegenwoordig heel wat mensen die zich al snel ziek melden bij iets wat niet meer dan een flinke verkoudheid is.

Het ligt er totaal aan wat voor werk je doet.
Als bv vertegenwoordiger is het niet zo fijn om snotterend bij (toekomstige) klanten op de dam te komen.
Ook in de horeca, zorg en het onderwijs is het niet zo gewenst.

Mijn man is echt heel beroerd bij een "gewone" verkoudheid en is dan te beroerd on 110 km naar het werk te rijden (en weer terug).
Ook zitten zijn collega's niet te wachten op een zieke collega in de kantoortuin.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:13

Denken aan toen ik nog niet ziek was en mezelf 10x vertellen dat ik er meer van moet genieten als ik niet ziek ben.

Voor de rest: slapen en netflixen

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:15

LadyMadonna schreef:
Ligt er maar net aan wat voor werk je doet bigone....
Nutteloos series kijken vereist niet de concentratie die een hartchirurg nodig heeft....
En hoestend, proestend en snotterend met bejaarden werken lijkt me ook geen strak plan...


Precies dit. Ik werk in de zorg en als ik denk dat de bacterie of iets dergelijks nog niet weg is mag ik gewoon simpelweg niet werken. Ben bijna nooit ziek maar mijn werk heeft liever een collega die twee dagen langer thuis blijft dan alle bewoners ziek!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:21

IMJ schreef:
Ik hoop dat mensen zich realiseren wat ziek zijn kost en dat dit dus niet zo makkelijk gedaan wordt.
Iedereen die ziek is heeft recht om thuis te zijn.. maar er zijn tegenwoordig heel wat mensen die zich al snel ziek melden bij iets wat niet meer dan een flinke verkoudheid is.


Ja geweldig, laat ik blijven werken terwijl ik snot verkouden ben. Hoop dat de klanten achter de kassa mij kunnen verstaan en dat ik ze niet aansteek :=
Straks ook, lekker snotteren terwijl ik mensen klaar zet voor een röntgenfoto van hun longen of wanneer ik ga helpen op de afdeling radiotherapie :n

Raar dat mensen niet snappen dat én per persoon "een zware verkoudheid" compleet anders kan aanvoelen én dat het compleet afhangt van waar je anders had moeten zijn dan thuis.
Als jij met een zware verkoudheid door kan werken is dat prima, is goed voor jou. Maar ik denk echt dat ze het in het ziekenhuis niet waarderen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:23

Brainless schreef:
IMJ schreef:
Ik hoop dat mensen zich realiseren wat ziek zijn kost en dat dit dus niet zo makkelijk gedaan wordt.
Iedereen die ziek is heeft recht om thuis te zijn.. maar er zijn tegenwoordig heel wat mensen die zich al snel ziek melden bij iets wat niet meer dan een flinke verkoudheid is.

Het ligt er totaal aan wat voor werk je doet.
Als bv vertegenwoordiger is het niet zo fijn om snotterend bij (toekomstige) klanten op de dam te komen.
Ook in de horeca, zorg en het onderwijs is het niet zo gewenst.

Mijn man is echt heel beroerd bij een "gewone" verkoudheid en is dan te beroerd on 110 km naar het werk te rijden (en weer terug).
Ook zitten zijn collega's niet te wachten op een zieke collega in de kantoortuin.


Ik werk ook in de zorg, de mensen komen juist snotterend bij mij :D. Ik krijg het van hun. Ben heel veel verkouden (astmatisch) en hierdoor echt de halve winter snotterig en hoesterig maar dat weerhoudt me er niet van te werken. Ik kan me heus voorstellen wanneer je bejaardenzorg oid doet je lichamelijk zwaar werk verricht en je dat dan simpelweg niet trekt.

Ben ook vertegenwoordiger (artsenbezoeker) geweest en ook toen ging ik verkouden naar mijn werk. Dat werd ook echt van mij verwacht hoor! Ik vind dat zelf ook niet erg en zeg bij binnenkomst dat ik geen handje geef ivm verkoudheid. De meeste mensen vinden dat onzin en willen toch een handje.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:24

laraxXxemma schreef:
IMJ schreef:
Ik hoop dat mensen zich realiseren wat ziek zijn kost en dat dit dus niet zo makkelijk gedaan wordt.
Iedereen die ziek is heeft recht om thuis te zijn.. maar er zijn tegenwoordig heel wat mensen die zich al snel ziek melden bij iets wat niet meer dan een flinke verkoudheid is.


Ja geweldig, laat ik blijven werken terwijl ik snot verkouden ben. Hoop dat de klanten achter de kassa mij kunnen verstaan en dat ik ze niet aansteek :=
Straks ook, lekker snotteren terwijl ik mensen klaar zet voor een röntgenfoto van hun longen of wanneer ik ga helpen op de afdeling radiotherapie :n

Raar dat mensen niet snappen dat én per persoon "een zware verkoudheid" compleet anders kan aanvoelen én dat het compleet afhangt van waar je anders had moeten zijn dan thuis.
Als jij met een zware verkoudheid door kan werken is dat prima, is goed voor jou. Maar ik denk echt dat ze het in het ziekenhuis niet waarderen.

Afhankelijk van de afdeling helaas toch wel.. er is al een schrijnend tekort aan handjes aan het bed..
gelukkig is er veel mogelijk om anderen zo min mogelijk te besmetten..

Ik denk (hoop) dat mensen voor zichzelf kunnen beoordelen wat echt ziek is en daar ga ik dan ook vanuit :)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:27

Slapen, bankhangen, netflix en internet.
Paarden ook altijd nog even voorzien van het juiste voer, maar die staan naast de deur dus dat gaat meestal wel.

Goof

Berichten: 29117
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:29

IMJ schreef:
Ik denk (hoop) dat mensen voor zichzelf kunnen beoordelen wat echt ziek is en daar ga ik dan ook vanuit :)


Precies dat. Jammer wel dat anderen dat voor jou denken te kunnen bepalen :+
Ik werk in het onderwijs en men heeft liever dat je uitziekt dan ziek voor de klas komt staan, niemand heeft daar iets aan. Bovendien is ziek voor een groep van 24 tot 30 pubers staan ook niet heel tof.

Als ik ziek ben slaap ik. Of ik kijk nutteloze tvprogramma's. Veel meer doe ik niet dan.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:31

Aan de andere kant kun je als caissière ook maatregelen nemen wanneer je verkouden bent. Denk aan desinfectiemiddel, meer je handen wassen. Bovendien heb je in de winkel en in de zorg meer kans om ziek te worden. Klanten steken je in een winkel lekker aan

MiReRe
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:33

Wat doe ik als ik ziek ben?? Nou wat denk je van:
Kotsen, schijten, slapen.

Als het minder erg is dan dat, dan ben ik niet ziek.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:34

:D

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:36

Ik voelde mij vanmorgen echt verschrikkelijk, ik ben naar het werk gegaan. Kollegas hebben mij gezegt dat ik naar huis moet gaan, ik zit er als een klein zielig hoopje mijn werk te doen. Ik ben dan ook halfweg naar huis gegaan, ik heb nog een crakker gegeten en ben terug in bed gegaan.

Half 2 ben ik opgestaan, en heb nog snel wasmaschine aangezet, afwas gedaan, thee gezet. Nu zit ik op de bank met hoofdpijn, erg zwak, ik moet mij vooruit schoppen.. Mij is het nu weer een beetje warmer maar vanmorgen heb ik gezweet en had het ijskoud..

Ik werk in een fabriek, ik moet met deze kleine maschines maken erg concentreren. Daar moet met qualiteit gewerkt worden, en geloof mij dit is zwaar voor het hoofd.. Ik wou ook niet naar huis, mijn werk vind ik heel leuk en ook erg belangrijk.

Ik ben normaal een persoon die doorgaat tot ze niet meer lopen kan, maar als ik mijzelf en andere in de weg sta dan blijf ik liever thuis.

Ik doe ook niet veel, slapen, thee drinken, beetje tv kijken, slapen, beetje eten, weer slapen..

Helaas zijn er veel mensen die er eenvoudig gebruik maken van het ziek zijn, melden zich ziek en gaan dan doodleuk schoppen. Zulke mensen verdienen ontslag, en ja dan ben ik hard. (ze had mij gezien en ik haar ook, ze had echt geluk dat ik de baas dat niet gemeld had. Ook al flinkt ze dit vaker)
Er zijn ook echte watjes, die zich ziekmelden om een verkoudheid..

Maar natuurlijk moet je ook kijken wat voor werk je doet, ik heb ook liever dat mensen een paar dagen uitrusten en daarna weer fit zijn. Dan als een wandelende bacterie rond te lopen.. Bij heel veel soorten werk (bv. Ziekenhuis, ouderen huis, etc.) is het niet bevordelijk met een verkoudheid te komen.
Daar heb ik natuurlijk weer 100% begrip voor.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:40

Soms kun je het geen 7 uur op school of werk volhouden maar kun je wel op bed even naar je laptop kijken, dat is precies wat het bij mij is.

Waarom toch dat 'niet piepen' steeds? *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:44

Ik was vorige week ziek, zo lang ik stil bleef zitten ging het wel, maar zodra ik begon te bewegen, werd ik kotsmisselijk en deed alles me zeer. Tv kijken kon dus wel, maar dat was het ook.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:18

Tiggs schreef:
Sakura789 schreef:
Alleen liggen en slapen. Als ik nog naar iets kan kijken of op een forum nog iets zinnigs kan tikken, dan kan ik ook wel aan het werk. Dat hoeft niet perse op locatie, maar dat kan gelukkig ook thuis.


Mijn werk vraagt gelukkig iets meer mentale inspanning dan het typen van een berichtje op een forum.


De mijne blijkbaar niet :') Ik schreef ik ook vanuit de 'ik vorm'. Als ik een gefundeerde post kan schrijven, dan kan ik ook een mailtje doen naar mijn collega. Of mijn mailbox opruimen of mijn bureaublad opschonen. Het gaat misschien wat langer duren, maar dat mag ook als je je niet lekker voelt.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:19

Even een aanvulling, misschien niet volledig ontopic maar kan me namelijk voorstellen dat ik niet de enige ben die o.a. hierdoor ervoor kiest om zich liever niet ziek te melden.

Voor mij is een grote reden om me niet ziek te melden de wachtdag die dan als consequentie volgt. Dit betekend namelijk dat ik een vakantiedag moet inleveren en die 25 dagen gebruik ik liever voor andere dingen.

Kortom: ik ga sowieso werken als het even kan. Al is het maar een paar uurtjes, dat kan ik dan nog wel compenseren over de rest van de periode.