Ischias, is dit normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Ischias, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:36

Ah oke dankje voor de verduidelijking. Ik vond je diagnoses/symtomen erg lijken op iets war ik veel mee werk maar nu ik je aanvullende antwoorden lees is het niet heel erg duidelijk geworden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 16:56

Maakt niet uit, ik vind het al lief dat je mee probeert te denken.

Volgende week heb ik de intake bij de revalidatie arts. Ik hoop dat ik daar nog wat hulp kan krijgen, een beetje perspectief is heel welkom. De week erop heb ik de botdichtheids-scan. Ik vermoed dat daar niks uit gaat komen, maar het is zeker goed om dingen uit te sluiten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 01:52

Ik krijg ergens tussen nu en 5 weken een heupprothese. 2 maart moest ik naar de orthopeed om het probleem met mijn linker heup te bespreken. Die was heel kort en krachtig, er moet een nieuwe heup komen en hij is erg hoopvol dat dit een flink stuk pijn bij mij weg gaat nemen. Niet alles, dat kan niet gezien mijn andere problemen, maar wel een groot deel.

Ik kan wel een gat in de lucht springen, eindelijk een actie waardoor ik hopelijk met minder pijn en minder kreupel kan lopen straks?? En misschien weer iets van werk kan gaan doen? En.. heel erg wishfull thinking, misschien ooit weer op een paard kan zitten, al is het maar voor 2 rondjes stappen?

Ik ben weer een beetje hoopvol, zou het toch een goed jaar voor me worden?

Ik heb een foto gemaakt van de röntgen-foto.. hierop zie je dat er geen kraakbeen meer zit tussen mijn heupkop en heupkom. Normaal loopt daar een licht gekleurd ljntje/randje tussendoor en bij mij lijkt het wel 1 geheel. Dat is dus bot op bot. Ook is mijn heupkop al vervormd en niet meer mooi rond. Omdat ik al zoveel been-pijn ben gewend kan ik niet herkennen welke pijn nu door mijn heup komt en welke vanuit mijn rug (uitstraling) maar volgens de orthopeed moeten veel klachten wel door die heup komen.

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Idd daar zit niks meer tussen.
Hopen dat een nieuwe heup jou veel verlichting gaat geven al weet je nu al helemaal weg zal het nooit gaan gezien ook een gedeelte van uit je rug komt...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Oei, dat is geen knappe foto inderdaad.
Ik ga keihard voor je duimen dat je weer stukje bij beetje wat kunt opkrabbelen ipv alleen maar meer oliebol erbij steeds.
Ben je ook bij iets van een medisch psycholoog? Geen idee of dat iets is voor je hoor.