Riraito schreef:Zoveel eiwit heb je toch niet nodig? 0,8 gram per kg lichaamsgewicht toch? En dat hoeft echt niet uit vlees of vis, want peulvruchten en zat andere dingen bevatten eiwit. Hoe eten alle vega(n) topsporters dan?
Ben het wel eens dat je moet oppassen met vervangers. Ik eet één pakje (twee stuks) per week. Geen idee wat nou de waarheid is over soja, maar persoonlijk eet ik er liever niet te veel van. En vaak zit er veel zout of suiker in. Maar als je verder gezond eet dan kan het weinig kwaad denk ik.
Ik legde mijn vriend een keer uit over dat er oestrogeen in zou zitten (wat niet waar is overigens, kan het precieze verhaal me even niet meer herinneren, kan het wel opzoeken). Hij zo: "Ja, weet je, ik hou wel van boobs dus dat is best prima"
Over het algemeen is het nooit goed om teveel van X te eten. Gevarieerd eten is best een goed idee echter

En niet alle vervangers zijn soja.
Informatief artikel over eiwitten zonder vlees:
http://www.nomeatathlete.com/vegetarian-protein-primer/Ik zit makkelijk op 1,5 trouwens, met een bakje sojayoghurt, twee boterhammen met hummus en iets van bonen door het avondeten. Natuurlijk niet allemaal tegelijk maar over de dag verspreid.
Ik kan me dan weer echt niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat je alleen maar aan je eiwit kan komen met vlees...
De sterkste man van Duitsland is Patrik Baboubian. Een bekende uitspraak van hem is "De sterkste dieren van de wereld zijn planteneters. Gorillas, buffels, olifanten, en ik."