Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:38

Killed schreef:
Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen vinden dat je een bepaald gewicht 'moet' wegen,

Ik weeg 55kg en ben 1m71.
Ik moet geen gewicht kwijt maar wel zou ik graag buikvet wegkrijgen en spiertjes kweken daar.

Momenteel zie ik eruit zoals Maanlicht haar 1e foto, bovenaan ben ik erg smal maar onderaan veel breder, hier erger ik me nogal aan.
In bikini is het echt geen zicht.

Zoals de 2e foto van maanlicht zou perfect zijn voor mij :)

Doe je mee met de buikspieroefeningen uit een ander topic? Ik heb hetzelfde en na een week al aanzienlijk strakker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:54

Lous schreef:
Met vleesvervangers moet je ook wel opletten, in aardig wat zitten toch nog wel verborgen suikers.

Zolang je het combineert met (verse) groenten zou ik me daar niet zo druk om maken... Dat kleine beetje suiker :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:35

MorganeR schreef:
Ohja, vergeten erbij te zetten: ik eet ook bijna dagelijks vleesvervangers.

....het is volkomen overbodig spul, vlees hoef je niet te "vervangen".
Er is erg veel plantaardig eiwit, een van de koplopers is spirulina met zo'n 50% eiwit. Meer dan het dubbele van biefstuk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:47

Magrathea schreef:
Even hoor, je hoeft echt niet aan de eiwit shakes als je geen vlees of vis eet, dat is ontzettend achterhaald. Er zijn ongelofelijk veel plataardige eiwitbronnen :) bonen, sojaproducten, graanproducten... Niet om een discussie te starten, maar ik ben altijd zo verbaasd als ik zie dat mensen denken dat eiwit alleen in vlees en vis zit :o

ik denk dat dat vooral zit in makkelijk snel en geen enorme bakken eten..
een blikje tonijn is zo leeggelepeld en bevat enorm veel eiwit, drie maatcupjes eiwitpoeder door een beslagje van ei en banaan en je hebt een heerlijk pannenkoeken ontbijtje met 10 gram extra eiwit.
de meeste soja vind ik zelf niet zo heel erg lekker, en ik vind grote bonen echt ontzetten uhhh vreselijk. dan zou ik het dus vooral in kleine bonensoorten en graanproducten moeten zoeken en de hoeveelheden die ik moet eten zijn dan een behoorlijk stukje groter. graanproducten zitten vaak ook nog weer hoger in kcal dan een wat tonijn uit blik of een paar schepjes eiwitpoeder. vandaar dat ik meestal kies voor een verrijking van een maaltijd die ik wel lekker vind.. dus bijvoorbeeld koude sperziebonen en tonijn in een lekkere salade, of eiwitpoeder in mijn pannenkoekjes, dan tegen heug en meug aan de sojaproducten. eiwit zit inderdaad in meer dingen die mensen denken, alleen het moet natuurlijk wel je ding zijn.. (lol die shakes vind ik niet te hachelen trouwens)///

Janneke, ik zoek net even naar dat spirulina.. maar dat ziet er voor mij echt uit als een vervanger.. zie het in tablet vorm en poedervorm (niet echt aantrekkelijk.. en ben buiten af en toe een schepje eiwit dat geur, kleur en smaakloos is ben ik echt niet zo van de poedertjes en pilletjes als 'eten).. kun je mij vertellen hoe je dat in natuurlijke voeding terugvind? voor zover ik kan vinden is het een microscopisch kleine en wordt het alleen als supplement verkocht? als het als groente in de schappen zou liggen zou ik het misschien nog wel willen overwegen.. vind groenten an sich heerlijk (behalve dus grote bonen) en als het zou bevallen, zou ik rustig in plaats van een blikje tonijn een kommetje groenvoer leeglepelen als dat meer eiwitten zou bevatten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:35

Met spirulina moet je ook nog oppassen met waar het vandaan komt. De zeeën zijn zo fris niet meer in veel gebieden.
Nu heb je dat met vlees ook natuurlijk maar dat wordt veel meer gecontroleerd.

maximuss

Re: Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:51

Qua spirulina, daar moet je dan wel een hoop van eten om er echt eiwitten uit te halen. Meer dan een schepje in een groentenshake is echt niet weg te werken...

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:10

Zoveel eiwit heb je toch niet nodig? 0,8 gram per kg lichaamsgewicht toch? En dat hoeft echt niet uit vlees of vis, want peulvruchten en zat andere dingen bevatten eiwit. Hoe eten alle vega(n) topsporters dan?

Ben het wel eens dat je moet oppassen met vervangers. Ik eet één pakje (twee stuks) per week. Geen idee wat nou de waarheid is over soja, maar persoonlijk eet ik er liever niet te veel van. En vaak zit er veel zout of suiker in. Maar als je verder gezond eet dan kan het weinig kwaad denk ik.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:19

@ riraito: de hoeveelheid eiwit is heel persoonlijk, ik ga uit van 1,5 tot 2 gr per kg bij zware training en dat haal ik niet zonder shakes en vlees.
Maar da's natuurlijk wel een hoeveelheid om spieren/ kracht bij te kweken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 01:32

Riraito schreef:
Zoveel eiwit heb je toch niet nodig? 0,8 gram per kg lichaamsgewicht toch? En dat hoeft echt niet uit vlees of vis, want peulvruchten en zat andere dingen bevatten eiwit. Hoe eten alle vega(n) topsporters dan?

Ben het wel eens dat je moet oppassen met vervangers. Ik eet één pakje (twee stuks) per week. Geen idee wat nou de waarheid is over soja, maar persoonlijk eet ik er liever niet te veel van. En vaak zit er veel zout of suiker in. Maar als je verder gezond eet dan kan het weinig kwaad denk ik.

Ik legde mijn vriend een keer uit over dat er oestrogeen in zou zitten (wat niet waar is overigens, kan het precieze verhaal me even niet meer herinneren, kan het wel opzoeken). Hij zo: "Ja, weet je, ik hou wel van boobs dus dat is best prima"

Over het algemeen is het nooit goed om teveel van X te eten. Gevarieerd eten is best een goed idee echter :Y) En niet alle vervangers zijn soja.

Informatief artikel over eiwitten zonder vlees: http://www.nomeatathlete.com/vegetarian-protein-primer/

Ik zit makkelijk op 1,5 trouwens, met een bakje sojayoghurt, twee boterhammen met hummus en iets van bonen door het avondeten. Natuurlijk niet allemaal tegelijk maar over de dag verspreid. :)
Ik kan me dan weer echt niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat je alleen maar aan je eiwit kan komen met vlees...

De sterkste man van Duitsland is Patrik Baboubian. Een bekende uitspraak van hem is "De sterkste dieren van de wereld zijn planteneters. Gorillas, buffels, olifanten, en ik."

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:45

Magrathea schreef:
Riraito schreef:

Ik legde mijn vriend een keer uit over dat er oestrogeen in zou zitten (wat niet waar is overigens, kan het precieze verhaal me even niet meer herinneren, kan het wel opzoeken). Hij zo: "Ja, weet je, ik hou wel van boobs dus dat is best prima"

Over het algemeen is het nooit goed om teveel van X te eten. Gevarieerd eten is best een goed idee echter :Y) En niet alle vervangers zijn soja.

Informatief artikel over eiwitten zonder vlees: http://www.nomeatathlete.com/vegetarian-protein-primer/

Ik zit makkelijk op 1,5 trouwens, met een bakje sojayoghurt, twee boterhammen met hummus en iets van bonen door het avondeten. Natuurlijk niet allemaal tegelijk maar over de dag verspreid. :)
Ik kan me dan weer echt niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat je alleen maar aan je eiwit kan komen met vlees...

De sterkste man van Duitsland is Patrik Baboubian. Een bekende uitspraak van hem is "De sterkste dieren van de wereld zijn planteneters. Gorillas, buffels, olifanten, en ik."

Ik moet zeggen, het zijn een beetje van die indianenverhalen over dat soja schadelijk zou zijn. Er zit een stofje in dat lijkt op oestrogeen, maar onderzoek heeft niet uitgewezen dat dit ook echt wat doet in het lichaam. Toch vind ik het een beetje eng. Over koemelk zeggen ze namelijk ook dat het prima kan en zijn de negatieve verhalen niet altijd onderbouwd, maar daar krijg ik wel last van (zeg maar gerust ziek). Er is geen allergie of intolerantie aangetoond.

Eiwit zit praktisch overal in, maar wel in verschillende mate. Iemand die genoeg calorieën binnen krijgt, kan er geen tekort aan krijgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:10

Als je zenuwachtig word van de verhalen rondom soja, dan kun je altijd nog voor gefermenteerde soja kiezen: tempeh of miso. Dit neemt al een hoop potentiële problemen weg.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:19

Er is een zeer schadelijk aspect aan soya: als het gaat om de minder ideale merken, dan is er tropisch regenwoud voor omgezaagd.
Verder kan het in kleine hoeveelheden weinig kwaad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:08

Janneke2 schreef:
Er is een zeer schadelijk aspect aan soya: als het gaat om de minder ideale merken, dan is er tropisch regenwoud voor omgezaagd.
Verder kan het in kleine hoeveelheden weinig kwaad.

Mwoah, 90% van de soja is bedoeld als veevoer. Lijkt me sterk dat er speciaal voor de vega-markt regenwoud wordt gekapt. (Maar, ja, als je het zeker wilt weten is de biologische tofu bij de AH ook maar 10 cent duurder ofzo :) )

Riraito: ik vind het altijd zo grappig. Dat er iets in zit wat door de hormoonreceptoren in je lichaam zou kunnen worden aangezien voor oestrogeen, dat is reden tot paniek. In koemelk zit daadwerkelijk oestrogeen maar daar hoor je niemand over :=

Ik las hier trouwens over de 30 day shred: ik vraag me af of mensen dat ook daadwerkelijk met de geadviseerde 1200 kcal per dag doen..? Dat lijkt me echt niet goed voor je :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:24

Neuh dat zou ik niet doen nee :+

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:04

ingedebruijn schreef:
Killed schreef:
Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen vinden dat je een bepaald gewicht 'moet' wegen,

Ik weeg 55kg en ben 1m71.
Ik moet geen gewicht kwijt maar wel zou ik graag buikvet wegkrijgen en spiertjes kweken daar.

Momenteel zie ik eruit zoals Maanlicht haar 1e foto, bovenaan ben ik erg smal maar onderaan veel breder, hier erger ik me nogal aan.
In bikini is het echt geen zicht.

Zoals de 2e foto van maanlicht zou perfect zijn voor mij :)

Doe je mee met de buikspieroefeningen uit een ander topic? Ik heb hetzelfde en na een week al aanzienlijk strakker.

Ik ben het topic tegengekomen, ik moet er eens werk van maken! Leuk dat je al zo snel resultaat had!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 10:07

Even ter illustratie van hoe ik er nu uitzie, met ongeveer 63 kilo.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:48

Ts waar ben je nu naar op zoek door deze foto's te plaatsen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:53

Ik zie eigenlijk iemand met een lichaam dat goed in model en proportie is en zeker niet te zwaar. Hooguit misschien wat extra buikspieren trainen maar niet overmatig veel of je eetpatroon en zo helemaal omgooien. Vrees dat je daarmee mogelijk juist problemen op de hals haalt. Je zult niet de eerste persoon zijn die door lijnen en zo uiteindelijk veel zwaarder wordt dan bij aanvang.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 10:59

Doubtless, omdat er vaker gezegd werd "hoe een gewicht bij een persoon uitziet kan heel erg verschillen van persoon tot persoon", vandaar. Om te laten zien hoe die 63 kilo bij mij uitzien.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:25

Als je de kans hebt zou ik lekker spieren gaan bouwen, mocht je daar ooit zin in krijgen. Dan krijg je al weer hele andere verhoudingen en vaak daalt het vetpercentage ook automatisch.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:50

Het is je eigen keuze of je iets aan je lichaam wil veranderen, maar ik weeg 60 kg bij 1.70 en mensen vinden mij geregeld mager. Niet dat ik het zelf zo zie, maar sommige mensen zijn anders gewend. Persoonlijk zou ik er niks aan doen, maar je kan eventueel wat buikspieren gaan trainen als jij daar blij van wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:39

MorganeR schreef:
Doubtless, omdat er vaker gezegd werd "hoe een gewicht bij een persoon uitziet kan heel erg verschillen van persoon tot persoon", vandaar. Om te laten zien hoe die 63 kilo bij mij uitzien.

63kg ziet er bij jou gezond uit imo :j niet graatmager en zeker niet dik.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:58

Heb niet alles gelezen maar,
Ik ben 1,80 lang en woog tot mijn 18e altijd 58 kilo. Ik werd altijd mager genoemd terwijl ik veel at. Nadat ik 18 was begon ik aan te komen en ben toen eens gaan wegen. 68 kilo. Ik sport veel maar hou ook echr vreselijk van lekker eten.
Ik ben best gespierd en erg tevreden over mijn uiterlijk en dat vind ik het belangrijkste.
Ik eet lekker en gezond. En in 't weekend ook wel eens gewoon patat of iets dergelijks. Ik zit super in mijn vel en heb die weegschaal helemaal niet nodig!!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:39

joyceberends schreef:
Heb niet alles gelezen maar,
Ik ben 1,80 lang en woog tot mijn 18e altijd 58 kilo. Ik werd altijd mager genoemd terwijl ik veel at. Nadat ik 18 was begon ik aan te komen en ben toen eens gaan wegen. 68 kilo. Ik sport veel maar hou ook echr vreselijk van lekker eten.
Ik ben best gespierd en erg tevreden over mijn uiterlijk en dat vind ik het belangrijkste.
Ik eet lekker en gezond. En in 't weekend ook wel eens gewoon patat of iets dergelijks. Ik zit super in mijn vel en heb die weegschaal helemaal niet nodig!!

Dat is het belangrijkste! *\o/*

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:42

Waarom zet je je zelf in beha op internet?