Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dromertje2 schreef:Ben zelf kinderverzorgster maar bij je eigen kind is het toch anders. Hij is ook extreem koppig, een nee is een nee. Dat wordt nooit een ja.
?
phormicola schreef:Je kan 'm altijd even na laten kijken. Maar ontwikkeling is zo verschillend van kind tot kind. Toen mijn dochter 18 maanden was had ze al een enorme woordenschat en dat was uitzonderlijk. Een ander kind praat pas wat meer met drie jaar.
Maar: bij twijfel, altijd even naar laten kijken.
dromertje2 schreef:Dqt is juist het punt, hij wilt er nog geen hap van eten. Zelfs niet proeven. Een nee is een nee bij hem. Hij krijgt dan ook niets anders maar daar maalt hij niet om.
Ellentjuh12 schreef:dromertje2 schreef:Dqt is juist het punt, hij wilt er nog geen hap van eten. Zelfs niet proeven. Een nee is een nee bij hem. Hij krijgt dan ook niets anders maar daar maalt hij niet om.
Misschien gewoon duidelijk zeggen dat hij 1 stukje bijvoorbeeld op moet eten en niet eerder van tafel af mag. Bij ons werkt het als ik een spelletje of iets dergelijks ga doen wat hij graag wil doen. Dan kan het wel zolang je maar geen aandacht eraan geeft en je iets doet wat hij wil doen.![]()
dromertje2 schreef:Dat doe ik inderdaad. Vorige week heeft hij heel de week geen warm eten gegeten
Hij krijgt genoeg tijd om te eten maar meestal raakt hij het bord nog niet eens aan of het is om het weg te gooien.
Ik geef hem voor het slapen wel nog zijn fles. K vind dat ik dat precies niet kan maken omdat niet te geven.
Hij drinkt ook weer een fles melk 's nachts.
dromertje2 schreef:Dan zitten we na 3u nog aan tafel. Hij is daar vrij koppig in. Ik ben ook koppig maar een wedstrijd om ter langst ga ik niet winnen en wil ik niet aangaan.