Baby's en doorslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:18

Je hoeft voor het mengen van kunstvoeding het water niet perse te koken, dat wordt alleen nog aangeraden als je een heel oud huis hebt met loden leidingen, bijna iedereen heeft tegenwoordig koperen leidingen.

Ik maak flesvoeding gewoon aan met kraanwater en dat wordt in de magnetron opgewarmd, alleen als we weg gaan dan ga ik water koken en dat gaat dat mee in een thermosfles. Dat is juist handig zodat je altijd heet water mee hebt voor het maken van een flesje (heb een klein flesje koud water mee)

djuulsie

Re: Baby's en doorslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:36

Waarom zou mengen met kv slecht zijn voor de nieren? Wat denk je dat er in voeding voor hongerige kinderen zit? Die is ook alleen extra geconcentreerd. Hoeveel mensen verzwaren de laatste fles niet? Geloof echt niet dat je daar kwaad mee kan.

En de mensen die alleen reageren met hoe geweldig hun kindje doorslaapt, heeft TS ook niet zoveel aan lijkt me...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:37

Omdat borstvoeding al volledig is. En de dosering is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:38

Blijkbaar dus niet, als ze met een schepje kv beter slapen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:40

Sorry maar dat slaat kant noch wal. Ik ga ook out van teveel eten. Maar dat betekent niet dat mijn normale bordje niet voldoende is.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:42

Kv mengen met bv is echt een vette afrader. Dan is je voeding veel zwaardee te verteren. En zo als al eerder schreven niet best voor de nieren.

Als je kindje zo slecht slaapt. Heb je dan medisch al uit gezocht ? Osteopaat of giropractor overwogen?

Je kindje is nog vet klein. Een doorslaper hoef je echt nog niet te verwachten. Onze zoon is inmiddels ruim 2 en word nog steeds 2 a 3 x per nacht wakker.

Voed je op verzoek? al overwogen overdag vaker aan te leggen? Dan kun je mogelijk de tijd iets rekken tussen de voedingen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:45

In het ziekenhuis vertelden ze ons ook dat het gewoon met lauw water uit de kraan mocht ;) en inderdaad de chiropractor wij geloofden er niet in zoals het verhaal dat ik hier eerder vertelde. Maar na 4 maand huilende niet slapende baby wil je het wel proberen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:50

Overigens bv is een kwestie van vraag en aanbod. Je melk raakt niet op. Je borsten leggen geen voorraad aan. Zoals de uier van een koe. Je lichaam maakt melk zolang je zoontje drinkt.

Je kindje wekt een toeschiet reflex op (of je kolf doet dat) Daarna kan hij even drinken. Zodra je melk stroom minder word kan hij opnieuw een toeschiet reflex opwekken. Dus echt op raakt het niet. Dat wat je kolf zegt namelijk niks over wat je zoontje kan drinken.

Gekolfte melk is niet dikker dan melk live uit de borst. Boven op de melk komt een vet laagje te liggen. Misschien dat je daarom het idee hebt dat het dikker is?

Als je vragen hebt pb me maar :-)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:51

Van borstvoeding weet ik niet zo veel want mijn kleintje kreeg kv. Het enige wat ik wil meegeven lieve ts, advies vragen is prima maar volg altijd je eigen gevoel! En de mooie dooddoener die hier werd genoemd "Het gaat vanzelf over" houd ik me nu ook aan vast hoor, hij klopt :D

De neusspray zal ik niet doen, je hebt van otrivin neusdruppels, dit is gewoon een zoutoplossing en kun je in de neus druppelen/spoelen. En laat je vooral geen uitzuigertje aansmeren die werken niet als ze goed verkouden zijn :D

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:52

Met het aanvullen van de laatste voeding met kv bedoelde ik inderdaad je afgekolfde melk met 1 maatschepje kv,zonder water toe te voegen. Zo maak je de melk iets zwaarder, ga je water toevoegen mist t zijn verzwarende werking. 1 schepje kv in je flesje toevoegen kan geen kwaad voor de nieren, het is niet zo dat je ver over de dagelijkse hoeveelheid die ze mogen hebben heen gaat. We hebben die tip van de kinderartsen van het Erasmus MC gekregen, en wij vonden voor ons kindje dat we dit konden proberen. Voor haar werkt het. Al t goede van de bv, en een beetje extra.
Wij hebben voor de kv een huismerk gehaald, gaat om 1 schepje op een dag, en dat pak bestaat uit 2 kleine pakken en kost 6 euro. Mij was t die investering om te proberen waard!

Ts, iedereen heeft adviezen, volg je gevoel. Als je wilt mag je me ook pben. Ik ben zeker voor bv, voor m'n eerste dochter heb ik 9 maanden fulltime gekolfd ivm ziekte. Maar niet ten koste van alles hoor, dat is het niet waard!
Doorbreek die cirkel meid.

En wat Djuulsie zegt kan ik me alleen bij aansluiten. Wat is de meerwaarde van de moeders die hier moeten melden dat hun geweldige baby al met x weken doorsliep? Is het echt nodig om deze wanhopige mama, ( die we allemaal hadden kunnen zijn!!!) even om haar oren te slaan dat hun baby lekker puh wél doorslaapt? Kom op zeg.

Ts, ik hoop voor je dat je snel weer een beetje kunt slapen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:53

phormicola schreef:
Omdat borstvoeding al volledig is. En de dosering is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Die dosering is er ivm dik worden.
Er gaan allerlij vage roddels rond over nieren maar Nederland is het enige EU land wat een maximum aanhoudt. Deze is gebaseerd op de Amerikaanse richtlijn die weer gericht is op calorie limiteren.
Ik heb me er destijds in verdiept omdat mijn kind 1,5 liter kv per dag dronk.
Dat was in Nederland een doodzonde, in de buurlanden echter heel normaal geaccepteerd :+

Echter zou ik de melk niet perse dikket maken, inderdaad omdat dit een dikmaker is, hooguit correct gedoseerd mengen.

Mijn dochter moest het sinds dag 1 met een mengsel doen, dronk inderdaad ook niet genoeg uit de borst.

Wij hebben een vreselijk goede slaper sinds ze 10 weken oud was maar dat wijt ik niet aan opvoefing maar aan de genen die ze meegekregen heeft. Het is eerder uitzondering dan regel.

Wat we wel echt heel consequent deden was overdag alleen maar beneden in de lichte woonkamer slapen met alle herrie die erbij komt en dan vanaf 9 uur in de schemer leggen (slaapkamer met klein lampje) en dan goed getimed voordat ze te diep ging nog een fles geven om 11 uur en dan het licht uit.
Of het bijgedragen heeft weet ik uiteraard niet. Is ook maar n=1.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:56

Het is natuurlijk prima om een kind extra een flesje kv te geven mocht je dat willen. Maar het toevoegen is niet gevaarlijk voor de nieren, wèl voor de vocht balans. Daarom mag je zo'n kleintje ook geen slokje water geven bijvoorbeeld.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:00

Hoezo mag een kind nou ineens geen water? Ben wel benieuwd waar je al die informatie vandaan haalt...

Idd TS, volg je gevoel. Je kan wat dingetjes proberen en zien wat voor jullie werkt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:02

phormicola schreef:
Het is natuurlijk prima om een kind extra een flesje kv te geven mocht je dat willen. Maar het toevoegen is niet gevaarlijk voor de nieren, wèl voor de vocht balans. Daarom mag je zo'n kleintje ook geen slokje water geven bijvoorbeeld.

Dat is echt onzin

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:03

verdunnen of water mag wel bij enorme dorst (geen honger) maar aangezien het geen zomer is en het kind geen koorts heeft is dat niet aan de orde hier lijkt me.
Verdikken kan inderdaad ervoor zorgen dat het kind te weinig vocht binnen krijgt omdat het te vroeg verzadigt is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:04

Geen water geven is echt kul. Dat wordt door bepaalde volksstammen idd geroepen.
Maar als het warm is of een kind is ziek kunnen ze prima water bijkrijgen. Ik deed dat gewoon o advies van de arts.

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:05

Dat water is echt onzin. Dat mag echt al heel snel! Vochtbalans...in je borsten omdat ze dan misschien een slokje melk minder eruit drinken, maar niet voor de vochtbalans voor de kleine hoor.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:06

phormicola schrijft wel iets wat kloptm Kindjes die bv krijgen word afgeraden water te geven de eerste 6 maanden (En dus alleen borstvoeding) . Het lichaam van de moeder maakt de bv precies naar behoefte. Bij warm zomer weer, en als t kindje meer drinkt, word de voeding wateriger. Dit is een natuurlijk meganisme wat geregeld word door de speeksel klieren van het babytje op het tepelhof van de moeder. Ga je water bij geven dan verstoor je dit.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:17

Alleen uit de reacties in dit topic blijkt al wel dat hier heel verschillend tegenaan gekeken wordt. De truc (met alles ;) ) is om de tips waar je je goed bij voelt eruit te filteren en de rest heel snel te vergeten. Laat je vooral nooit een slecht gevoel aanpraten, want in tegenstelling tot wat sommige mensen lijken te denken is er niet één juiste manier die voor iedereen werkt.

Dat je baby nog niet doorslaapt is in elk geval niets ongewoons. Ondanks dat het voor jou vervelend is hoef je je daar dus gelukkig geen zorgen om te maken. Probeer uit te vinden wat bij jou en je baby past.

Zelf geef je aan dat je er waarde aan hecht om borstvoeding te (blijven) geven. Het is dan goed om je te realiseren dat het geven van kunstvoeding daar een negatief effect op heeft. Hoe groot dat effect is verschilt echter per persoon. Zelf heb ik gemerkt dat juist de nachtvoedingen voor mij belangrijk zijn om de borstvoeding op peil te houden. Toch geef ik overdag af en toe een flesje, simpelweg omdat ik niet wil dat ze honger heeft. Pragmatisch zijn mag best.

Bij mij ging er wel een knopje om toen ik merkte hoe belangrijk de nachtvoedingen voor mij zijn. Het was ergens goed voor en daarmee gelijk minder vervelend. Vanaf dat moment was ik helemaal niet meer bezig met proberen om mijn kindje te laten doorslapen. In plaats daarvan probeerde ik het zo comfortabel mogelijk te maken en voor mij lukte dat door haar naast me te hebben. Ze is nu bijna een half jaar en slaapt nooit door, maar ik ervaar dat niet als een probleem. Daarbij heb ik wel de luxe dat ze heerlijk kan uitslapen zolang ik maar bij haar ben. Een slaapgebrek verandert de grootste optimist nog in een doemdenker, dus ik kan me goed voorstellen dat iedereen dit anders ervaart. Sowieso wordt niet iedereen enthousiast van samen slapen en gelukkig hoeft dat ook niet. Ik hoop in elk geval dat je je niet laat afschrikken door de stelligheid waarmee sommige mensen hun mening als feit verkondigen en dat je uiteindelijk gewoon doet waar jij je lekker bij voelt!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:21

Precies zo :j

Volg je eigen visie en gebruik de andere ervaringen enkel als potentiele nadenk materie.
Past het je niet: delete ;)

Zo ben ik vol enthousiasme in het boek van Rapley gaan lezen en zag het helemaal zitten. Maar halverwege besloop me een enorm doorgeslagen secte gevoel. Heb het boek weggegeven en heb gewoon gedaan wat mijn kind aangaf te willen (pap en soep).
Voor anderen is het echter precies wat ze zochten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 23-01-17 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:22

Hoewel je naam anders doet vermoeden, ben ik het volledig met je eens Goeroe! :D :j

We zijn allemaal paardenmeiden. Wees eerlijk, hoeveel paarden werken volgens het boekje? Met kindjes is dat niet anders.

Volg je gevoel meid!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:27

Je titel klopt niet.. baby's en doorslapen gaat niet samen.. :')
Bij mijn kinderen was dat tenminste nooit aan de orde.
Ik heb weinig tips, behalve:
Volg je gevoel.
Wees niet bang je kindje te 'verwennen'.
Wil je graag borstvoeding blijven geven, ga dan (nog) niet lopen klooien met kunstvoeding. Dat kan eventueel in een later stadium nog wel maar kans is nu aanwezig dat het de vraag-aanbod balans in de war brengt.
En.. het komt goed! Ze gaan vanzelf wat langer slapen. Ik beloof het je;) Accepteren scheelt voor jezelf enorm.

Moet wel zeggen dat het zweet me uitbreekt bij alleen het lezen van de titel al.. Ik herken je verhaal en ben nu vooral even blij dat mijn kinderen 9 en 6 zijn zeg maar.. :')

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:27

Ik ga natuurlijk niet alle adviezen door elkaar heen gebruiken, maar voor vannacht heb ik inmiddels een flesje van 150 cc klaar staan.

Kunstvoeding ga ik proberen te mengen als het echt niet anders gaat.

Mijn zoontje is vorige week nog helemaal na gekeken door de dokter en die was dik tevreden. Hij groeit zelfs boven gemiddeld dus daarin mogen wij niet klagen. Hij heeft als baby die nog 3 maanden moet worden al maat 74.

Ik voedt op verzoek en leg hem overdag ook om de 2 uur aan. Best wel veel dus.

Ik zal morgen sommige bokkers een pb sturen om nog een aantal dingen te vragen!

Nog wel een vraag aan bokkers die ook borstvoeding hebben gegeven, ik kan dus onmogelijk mijn baby bij iemand anders laten als ik er niet ben omdat hij zichzelf laat stikken van verdriet als hij het flesje heeft gehad. Hebben meerdere bokkers hier ervaring mee? Is dit een kwestie van nog meer oefenen of gaat dit vanzelf weg?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:28

Oei ik wil ook ooit kids maar als ik dit lees ben ik zo bang dat ik het niet ga trekken zo weinig slaap. Klopt het echt dat je door veranderen van hormonen dit beter vol kunt houden? Sorry dat het wat off topic is

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:30

Onze jongste (2 weken) slaapt op mijn borst als ze ontroostbaar is, gelijk me begonnen in het ziekenhuis. Thuis gaat het bed een stuk omhoog de dekens naar beneden en mijn handen om haar heen. Op deze manier komen wij beide aan onze rust toe. Bij de oudste durfde ik dat niet en had ik ook last van slaaptekort, wat ik toen overdag in haalde. Later legde ik hem liggend aan en sliep verder. Nummer 2 en 3 leg(de) ik bij verdriet op mijn borst en dan slapen wij zo. Dit is ook nodig want om 7 uur gaat de oudste eruit om naar school te gaan, afhankelijk van de nacht maja ik de jongste half 7 wakker voor een voeding zodat ik de rest daarna aan kan kleden