Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Maar die longontsteking is op dat moment misschien wel erger, maar is die paar weken pijn nog steeds erger in vergelijking met de 70 jaren ongemak die een astma patient heeft? ( ik ben niet zo bekend met astma maar ik ga ervan uit dat het aangeboren/op jonge leeftijd komt en niet meer over gaat? )
Gianti schreef:Damned schreef:Maar die longontsteking is op dat moment misschien wel erger, maar is die paar weken pijn nog steeds erger in vergelijking met de 70 jaren ongemak die een astma patient heeft? ( ik ben niet zo bekend met astma maar ik ga ervan uit dat het aangeboren/op jonge leeftijd komt en niet meer over gaat? )
Maar waarom moet het vergeleken worden?
Damned schreef:Omdat ik vind dat dat best wel vergeleken mag worden. Niet dat je elke aandoening met elkaar moet vergelijken, dat zeker niet en is ook niet mogelijk. Maar ik vind wel dat je mag stellen dat chronische ziekten in het algemeen erger/zwaarder zijn dan een kortstondig ziekte.
Een terminale ziekte is trouwens ook heel erg, verschrikkelijk zelfs,ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen, veel sterkte! Alhoewel dat niet echt de lading kan dekken...
Edit dit was niet op lieveli haar reactie bedoeld, is inderdaad niet helemaal zoals het onderwerp begon
lieveli schreef:Ja dat is niet helemaal de strekking van het verhaal. Het ging er mij eigenlijk om dat mensen nogal vaak vergeten hoe lastig het is om chronisch ziek te zijn, dat het nogal onderschat wordt.
Niemand onderschat terminaal zijn.
moonfish13 schreef:Sorry maar als ik zo oud had moeten worden dan liever niet..
En dat klinkt misschien hard in jou situatie, maar denk niet te licht over een leven met ondragelijke pijnen én een hoofd wat niet werkt.
Als klap op de vuurpijl werd ik ook nog eens niet geloofd, en mijn leven was écht een totale hel.
melody7 schreef:Wat ik trouwens ook las was dat chronisch zieken extra vergoedingen en uitjes krijgenIk weet ook niet wie dat bedacht heeft maar dat is absoluut niet zo. Met een beetje geluk krijg je een uitkering waar je net aan van rond kunt komen, maar verder kun je het wel vergeten. Het is vooral geld ophoesten wat er niet is en uitjes kunnen veel zieken lichamelijk sowieso al niet aan en als je dat wel kunt krijg je dat echt niet cadeau.
melody7 schreef:Ik vind hem ook vrij pijnlijk ja..
Ik ben chronisch ziek en begrijp echt niet hoe je dit met elkaar kunt vergelijken, begrijpen ze dan echt niet dat je leven dan compleet op zijn gat valt? Je bent er niet na een paar weken vanaf, het is levenslang 24/7 pijn.
Helaas komen zulke opmerkingen vrij vaak voor maar ik kan er ook keer op keer kwaad om worden.
Ik heb er zelfs op school last van gehad, de kleine dingetjes die ik dan toch deed moest ik maar geheim gaan houden omdat ik anders een bak commentaar kreeg.. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die het wel begrijpen dus daar richt ik me maar opIk ben sowieso echt niet ongelukkig maar sommige dingen blijven gewoon steken, het is niks om jaloers op te zijn of om ook te willen. Je krijgt niet lekker extra vrij, je hebt nooit meer vrij. Ik zou zo graag willen weten hoe8 het is om pijnvrij te leven.
willemlover schreef:lieveli schreef:Vinden jullie autisme te vergelijken met een chronische ziekte?
Sorry maar dit vind ik echt een ongelooflijk lage opmerking van je. Autisme is weldegelijk te vergelijken met een chronische ziekte en dat weet je zelf vermoedelijk ook wel..