Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:10

Ik doe nog vrij regelmatig mijn best om er leuk uit te zien voor mijn vriend. Ondanks dat wij jaren samen zijn en hij weet hoe niet-leuk ik ben zonder make-up. Voor een hangdag thuis zal ik echt niet iets extra's doen.. Maar gaan we uit eten, iets leuks doen, dan zal ik er proberen leuk uit te zien en verwacht ik dat ook van mijn partner :j

Ik probeer nu in een relatie wel af te vallen, maar dat is voor mijzelf omdat ik het fijn vind er iets "sportiever" uit te zien. Mocht ik onverwachts single raken, zeker dat ik dan zal afvallen. Alle tijd die ik nu in mijn relatie stop heb ik dan opeens over, sporten is best wel een goede om de tijd om te laten gaan *D

Maar speciaal afvallen in een relatie, ik kan dat wel voor mij zien. Met overgewicht dat ontstaan is in de relatie, mag je wat mij betreft vragen of de ander wil afvallen :j Net als dat je hem/haar naar de kapper stuurt en onder de douche zet!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:19

_Yasmine_ schreef:
Maar speciaal afvallen in een relatie, ik kan dat wel voor mij zien. Met overgewicht dat ontstaan is in de relatie, mag je wat mij betreft vragen of de ander wil afvallen :j Net als dat je hem/haar naar de kapper stuurt en onder de douche zet!

Ik ga mijn man echt niet naar de kapper sturen (of onder de douche).
Laat staan dat ik hem er op wijs dat hij af moet vallen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:21

Brainless schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ik ga mijn man echt niet naar de kapper sturen (of onder de douche).
Laat staan dat ik hem er op wijs dat hij af moet vallen.

Ik heb een volwassen man, die maakt zelf afspraken bij de kapper en gaat uit zichzelf onder de douche!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:24

_Yasmine_ schreef:
Ik doe nog vrij regelmatig mijn best om er leuk uit te zien voor mijn vriend. Ondanks dat wij jaren samen zijn en hij weet hoe niet-leuk ik ben zonder make-up. Voor een hangdag thuis zal ik echt niet iets extra's doen.. Maar gaan we uit eten, iets leuks doen, dan zal ik er proberen leuk uit te zien en verwacht ik dat ook van mijn partner :j

Ik probeer nu in een relatie wel af te vallen, maar dat is voor mijzelf omdat ik het fijn vind er iets "sportiever" uit te zien. Mocht ik onverwachts single raken, zeker dat ik dan zal afvallen. Alle tijd die ik nu in mijn relatie stop heb ik dan opeens over, sporten is best wel een goede om de tijd om te laten gaan *D

Ben ik niet met je eens je mag je partner erop wijzen maar als je gaat verwachten dat iemand veranderd voor jou ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Ik zou ook zeggen ik ga er wat aan doen als ik dat nodig vind. Mijn lijf ja de ander moet er naar kijken. Als ik tevreden ben terwijl ik dik ben en mijn partner niet ja dan stopt het gewoon .

Ik heb jaren mezelf in allerlei bochten gewrongen voor een ander. End of the Line ik doodongelukkig en mezelf volledig kwijt en alsnog geen relatie omdat de stress niet te doen was.
Dus mijn nieuwe motto is ik wil happy zijn met mezelf en wat een ander daarvan vin is niet zo mijn probleem.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:27

Urielle schreef:
Ik wil me sexy voelen als ik op date ga. Bij een partner waar ik al jarenlang bij ben, voel ik me toch al niet meer sexy dus why bother?

Ik hoop voor jou echt dat je nooit meer in zo'n relatie terecht komt. Wat ontzettend zonde van je leven anders :oo

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:28

De mijne is echt wel volwassen (in leeftijd vooral) maar het maakt hem niet uit :n Ik vind het zonde om het te laten verslonzen, dus moet hij echt wel een naar de kapper :+ en MOET hij echt af en toe winkelen.

Ik vind sommige verwachtingen best realistisch, ik geef hem echt niet iedere week een stantje hoor, zeker niet. Maar meer 1x in de zoveel tijd :j

Jezelf aanpassen tot stress aan toe is een heel ander level dan wat ik aan verwachtingen heb.
Ik zie het meer als compromis, ik doe wat voor hem en hij voor mij. Maar we zijn ontzettend blij met hoe we zijn *D Niet dat het roer om moet!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:33

Ik ben op mijn lief gevallen zoals hij is, met lang haar en een baard en vreselijk lelijke bandshirts. Zo af en toe gaan we ergens eten en dan trekt hij een pak aan en doet z'n haar in een knot en mén wat ziet hij er dan lekker uit. Maar ik zie hem ook net zo graag in zijn pyjama met vogelnestjes in z'n haar.

Misschien is het omdat ik hem altijd mooi vind dat ik er gewoon niet zoveel waarde aan hecht. Wij vinden elkaar altijd mooi, lief, lekker, of ik nou stro in mijn haar heb of net van de kapper kom.

Ik zie er verzorgd uit omdat ik dat zelf wil, omdat ik me niet prettig voel als ik in joggingpak de boskippen doe. Maar niet speciaal voor mijn vriend, we hebben dat niet nodig om het spannend te houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:39

Mannen zouden ipv gewicht hun Bristol/Crocs vrouw eens aan moeten spreken op die kortpittige kapsels inclusief 'lekker gekke' rode plukken die ze zich aanmeten prompt na het baren. Een schande is het. :\

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:42

Mars schreef:
Mannen zouden ipv gewicht hun Bristol/Crocs vrouw eens aan moeten spreken op die kortpittige kapsels inclusief 'lekker gekke' rode plukken die ze zich aanmeten prompt na het baren. Een schande is het. :\

Maar maar het is zo stoer en lekker zittend
Je hebt gelijk, alsjeblieft geef me een mep als ik dat ook zal doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:49

Mars schreef:

:') Het staat mijn partner geheel vrij als ik in een vlaag van verstandsverbijstering mezelf zoiets aan doe mijn crocs én mijn haar te verbranden.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:51

Oei - guilty as charged :') ik voel me het meest comfortabel in pyjama op de bank, met een dikke kop hete thee, gedouched en mn haar in een knoet zonder make up. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over en vind ie me een schoonheid - liever zonder make up dan met overigens - en verzorgd ben ik overigens wel. Al mag dat van hem ook wel minder :') (ga je nou alwéér scheren ?!?! :7 )

We spreken elkaar trouwens wel aan op eetgedrag. Hij sport heel vaak - ik sporadisch, ik eet heel gezond (vaak) en hij trekt vaker wel dan niet een zak chips/koekjes/pepernoten open. Daar hebben we het dan over en dan besluiten we om samen gezond te gaan eten, maar dan brengt z'n moeder weer een compleet boodschappenpakket langs en dan... tja :') hij moet het zelf weten, hij sport ook, ik ga echt niet bij 'm weg omdat ie van snoepen houdt en hij gaat ook niet bij mij weg omdat ik liever lui dan moe ben. Al vroeg hij laatst wel of ik zin had om met hem te gaan hardlopen, wat ik best een poos gedaan heb maar toen werd het slecht weer :+ ik heb gezegd er nog even over na te denken.

Trouwens, wij hadden het er zelf laatst nog eens over. Toen wij net aan het daten waren, pak 'm beet twee jaar terug, toen deden we heel veel moeite voor elkaar. Maar niet minder dan nu, alleen anders. Hij sloofde zich gigantisch uit en ik deed elke keer een leuk jurkje aan, make upje op ... Pas na een aantal maanden vertelde hij me dat hij me liever zag zonder al die 'rare opsmuk'. Al die "moeite" dus voor nop -O- :') (vond het totaal geen moeite hoor, juist leuk, maar ik vind het ook leuk dat ik nu lekker tegen m aan kan kruipen op de bank in m'n pyjama als ik 's avonds thuis kom)

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:54

Huertecilla schreef:
Urielle schreef:
HC je bent later nooit meer wie je was toen je de relatie aanging,

Dat schreef ik al, haalde ik daarna nog eens aan....

en is het punt niet.

Het punt is waarom wel je best willen/kunnen doen voor daten en niet voor je parter.

Ik snap het heel goed. Ben ondertussen 35 jaar getrouwd met dezelfde man en wij letten erop dat we gezond leven en zijn daardoor allebei in goede conditie. We sporten veel. Natuurlijk minder strak, maar zeker niet heel veel dikker.

Ik vind het fijn dat mijn man mij nog steeds graag ziet en ik voel me gezond. Hou er gewoon rekening mee en dat doe ik zeker ook voor mezelf.

Natuurlijk kan ik in een oude joggingbroek op de bank zitten, maar verslonzen wil ik zeker niet!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:41

Ik geloof dat ik toch eerder een relatie wil met iemand die een goed karakter heeft dan een wauwie gastje (zoals ze hier zeggen: van een mooie tafel eet je niet alleen).

Goed voor mij dat ik ook exact die man heb gevonden. Eerste keer dat we elkaar ontmoetten was ik ook gewoon gekleed in een niet sexy outfit zonder enige vorm van opmaak. Nu nog. Meestal zitten we gewoon beiden in een lekker comfy joggingbroek bij elkaar :).
Make-up gebruik ik nooit, ik zou zelf ook wel graag enkele kilootjes kwijt willen en dan verklaart ie me voor gek haha. Hij neemt me zoals ik ben, en datzelfde doe ik bij hem. Ik zou niet anders willen, en ik zou never nooit niet in een relatie willen zitten waar ik continu mijn best moet doen om er goed uit te zien... That's just not me.

En he, ik heb misschien geen casanova, maar wel een man die vreselijk veel van me houdt. Dát is veel belangrijker!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:46

Haha, geen afvalplannen om iemand aan te trekken of af te stoten, nooit gehad trouwens.
Het zegt wel wat over de inhoud van die vrienden als dat hun m otivatie is.

Ik zou denken, leven en laten leven :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:51

Ayasha schreef:
Hoe f*cked up is je relatie dan eigenlijk?

Het was eigenlijk niet mijn bedoeling te reageren maar als ik jouw berichten lees denk ik enkel "jezus waarom heb je er nog een, kap er gewoon mee als je er zo over denkt.."

Ik zou niet afvallen voor te gaan daten, ik probeer op gezond gewicht te blijven voor mezelf en dat mijn partner dat ook goed vindt uitzien is alleen maar mooi meegenomen. Andersom is hij daar iets lakser in maar ik ben dan weer niet zo gefocussed op het ideale gewicht dus wellicht ligt dat ook een stuk aan mij. Als je merkt dat iemand iets niet zo belangrijk vindt dan ga je daar misschien ook zelf wat lakser mee worden. :)

Ik heb ook weinig begrip voor reacties zoals die van Urielle, da's gewoon een sterk staaltje selffulfilling prophecy.

En nee, ik zit niet alle dagen opgetut langs mijn vriend. Maar dat hoeft ook niet IMO.

Te lang gebleven uit misplaatste loyaliteit, samen kinderen, een gedeeld verleden en je wilt iemand niet kwetsen,..

Maar nu heerlijk al een dik jaar single en mocht ik idd ooit het kleinste spoortje hiervan voelen stap ik zo uit een volgende relatie.

Je hebt dus helemaal gelijk!!!

Overigens komt die passieve state of mind na 7 jaar wel nodeloos proberen mooi, slank en sexy te zijn /worden terwijl eigenlijk de koek op is en je aan een dood paard sleurt. Ik had een nieuwe man (verliefdheid) nodig om mijn vrouwelijke kant weer te vinden en dat zou zo ook best eens voor die gescheiden kennissen van HC kunnen gelden!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:54

xLes schreef:
Ik zou niet anders willen, en ik zou never nooit niet in een relatie willen zitten waar ik continu mijn best moet doen om er goed uit te zien... That's just not me.

Maar je mist het punt. Iig mijn punt: het is geen kwestie van móeten. Het is een kwestie van graag mijn best doen voor mijn relatie en mijn partner. En daar hoort mijn eigen gezondheid (bewegen, niet te dik worden) en aantrekkelijk zijn (min of meer hè, ik ben zeker geen topmodel ;) ) imo bij.

Uiteraard mag ieder doen wat gelukkig maakt.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:04

Mijn man ziet me graag hoe ik er ook uitzie. We zijn dan ook al 10 jaar samen en nee ik ben zeker geen slank poppetje. En ja door hem voel ik mij supersexy. Hij geeft mij echt het gevoel dat hij om mij geeft of ik nu maat 36 of 46 heb. Hij zegt altijd als een vrouw durft zichzelf te zijn en gewoon haar eigen ding doet dan is op haar meest sexy.
en dan nog:
If you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:45

Misschien is het een onbewuster "trekje" dan wij mensen denken ;)
De natuur staat vol van de dieren met dit soort trekjes. Buit moet wel gelokt en binnen gehaald worden. Wij zijn ook maar zoogdieren.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:27

Voordat ik zwanger werd was ik ook een heel slank poppetje, 44 kilo.
Toen kwam ik 13 kilo aan, tja dan ben je toch wat gezetter.
Hier en daar wat striemen, het word nooit meer zoals "vroeger"
Of ik daar mee zit? No way.
Hij neemt me maar zoals ik ben en klaar.
Nu ben ik wel weer terug op mijn oude gewicht, en probeer ik wel me best te doen om m'n lichaam weer in vorm te krijgen.
Maar dit doe ik meer voor me zelf, als voor hem.
Ik vind het belangrijk dat je elkaar ten alle tijden mooi, leuk en sexy vind.
En daf zal ik vast niet altijd zijn geweest, onder de spuug, haar als stro, wallen onder me oksels, en me meest vreselijkste huispak.

Mijn vriend had inene bedacht om zijn baard te laten staan, ik vind het 10 keer niks.
Hij vind dit leuk, dan laat ik dit echt wel toe.
En vind ik hem nog steeds even leuk.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:33

Heb niet alle reacties gelezen, een beetje globaal wat dingen gezien/gelezen.

Ik snap zeker wel het punt dat je als vrijgezel (al dan net gescheiden) moeite doet om jezelf happy te voelen met je eigen lichaam wat weer goed is voor je zelfvertrouwen. En ja, daar hoort het uiterlijk (en dan met name je lichaam) ook bij. Zelf heb ik altijd maat 36/38/40 (ligt aan welk merk) gehad en ben dus normaal van postuur. Ben absoluut niet dik, maar heb wel de welbekende ''lovehendels :D''.
Al vind ik ze extremer dan mijn vriend beweert. :+ Maar dat is misschien een vrouwending. := :o

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk altijd wel op mijn eten let, ik wil dan ook absoluut niet aankomen.
Met mijn lengte van 1.80 weeg ik gemiddeld 71-72 kilo en dat is ook wel echt mijn streven. Ik zit liever nog 5 kilo lager O:) maar dit hoeft niet van mijn vriend. Hij houdt van mijn vrouwelijke rondingen en ziet dit niet als ''dik'' terwijl ik daar wel zo over denk.

Ik voel mij zelf zelfverzekerder als ik iets minder weeg dan mijn streefgewicht, voel me fitter, aantrekkelijker en durf meer de verleiding aan te gaan bij mijn vriend omdat ik dan mijzelf lekker voel in mijn eigen lichaam en geen zorgen hoef te maken over mijn (minimale) rondingen.

Ik sport, fiets en rijdt paard. Ik let bewust op mijn eet-/drink gedrag en probeer het hiermee een beetje in toom te houden. Mijn vriend is wat dat betreft een echte levensgenieter en houdt van zijn biertje met wat lekkers erbij. Prima, vind dit erg gezellig. Al heeft hij wel de bouw en aanleg om dikker te worden. Dit is nu nog niet het geval, maar als dit het geval wel is...zal ik hem zeker erop aanspreken. Want, hoe lief, leuk, gezellig, stoer en mooi hij ook is, en hoeveel ik ook van hem hou.... het oog wilt ook wat. En ik vind niet dat we excuses moeten gaan verzinnen (''hij neemt me maar zoals ik ben'') om het dikker worden 'goed te gaan praten'. Ja, ik blijf net zoveel van hem houden, maar de aantrekkingskracht zal anders worden als hij dikker zal gaan worden.

Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat je er (beide) op let en het niet te ver laat komen. :)
Want, laten we nou eerlijk zijn..... We kijken liever naar iemand met een ''normaal/slank'' postuur dan iemand met maat 52+, hoe lief, leuk, grappig, of geweldig ze ook zijn....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 10:22

Ayasha schreef:
En nee, ik zit niet alle dagen opgetut langs mijn vriend. Maar dat hoeft ook niet IMO.

en was ook de crux van mijn onderwerpstarter niet.
Maar blijkbaar hebben veel boktster een extreem op een ander onderwerp nodig om wat wel de kern is te rechtvaardigen?

Ik zit wederom met Palmera op dezelfde lijn.
Zo ga ik ook met lief mee naar concerten welke me eigenlijk niet boeien. ZIJ boeit mij en ze waardeert het dubbel.
Waarom niet met haar gaan en wel als singel om daar dan iemand te kunnen ontmoeten? DAT is een redelijk goede vergelijking.

Waarom wel voor daten je beste beentje voor zetten en niet voor je lief?
Blijkbaar nemen veel mensen hun lief als vanzelfsprekend aan en is er ook een imo schokkend % dat puur egocentrisch is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:55

Maar dan moet je ten eerste optutten of gespierd/slank blijven zien als 'je beste beentje voor zetten'?
Er zijn ook mensen die dat helemaal niet nodig hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:59

Ik denk dat men gewoon duidelijk wil hebben dat moeite doen niet gelijk staat aan niet comfy in joggingbroek op de bank zitten. Als je samen woont is het onvermijdelijk (en stiekem heeft het ook charme) dat je elkaar ook op z'n slechtst ziet. :D denk dat 'men' gewoon wil dat niemand het ide heeft dat dat niet mag. Maar buiten dat perfectie niet bestaat is het ook nog eens zelden mooi als je het je gaat voorstellen.

Ik heb mijn man leren kennen in rijbroek met geschoren haren (en niet netjes geschoren, chirurg-coup zullen we het maar noemen) en afgelopen jaar zat ik met een nog vreemder kapsel op de bank om dezelfde reden. Dat je moeite voor elkaar doet betekent niet dat je geen imperfecties mag hebben. Zoals de reactie met ouder worden dat je dan ook minder strak wordt. Dat klopt. Maar minder strak of van 60kg naar 160 kg in 10 jaar is nog een groot verschil. :)

Kinke: nee. Ik vind dat niet. Ik vind het bv prachtig als mijn man het scheren van zijn baart bij houdt. Dat is al een vorm van moeite blijven doen. :) naast nog zoveel andere dingen die niks met uiterlijk te maken hebben. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:10

Toen mijn ex het uitmaakte en ik daardoor partner, huis en dieren kwijt raakte kon ik lange tijd weinig tot niks door m'n keel krijgen. Was dus inderdaad een aantal kilo's lichter toen ik begon met daten. :D

Maar ik snap het wel want ik voelde me toen ook niet gewild, niet leuk genoeg en werd ingeruild voor een heel slank meisje dus ik voelde me ook beter en zelfverzekerder toen ik wat kilo's kwijt raakte.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:15

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:

en was ook de crux van mijn onderwerpstarter niet.
Maar blijkbaar hebben veel boktster een extreem op een ander onderwerp nodig om wat wel de kern is te rechtvaardigen?

Ik zit wederom met Palmera op dezelfde lijn.
Zo ga ik ook met lief mee naar concerten welke me eigenlijk niet boeien. ZIJ boeit mij en ze waardeert het dubbel.
Waarom niet met haar gaan en wel als singel om daar dan iemand te kunnen ontmoeten? DAT is een redelijk goede vergelijking.

Waarom wel voor daten je beste beentje voor zetten en niet voor je lief?
Blijkbaar nemen veel mensen hun lief als vanzelfsprekend aan en is er ook een imo schokkend % dat puur egocentrisch is.

Alleen haal jij nu alles bij elkaar.
Niet constant lijnen voor je lief, wil niet zeggen dat je niet je best voor hem/haar doet.
Ik lijn niet voor mijn lief, trouwens ook niet om te daten :D
Maar ik verzorg me wel, ik doe graag iemand een plezier, het gezelschap van bepaalde mensen zijn belangrijker dan wat we doen.

Goed, ik ken ook mensen die dat niet doen.....die inderdaad zeggen, je neemt me maar zoals ik ben, bij sommigen, geloof ik dat gelijk.
Maar bij een hele hoop heb ik het vermoeden dat dat grote mond is, omdat ze diep in hun hart een minderwaardigheidscomplex hebben. Als de ander je niet meer wil omdat je een ongelofelijke slons bent, is ie het goede in je niet waard....yeahhh, keep on dreaming.