Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Als ik jouw verhaal zo lees TS, lijk je alleen te twijfelen omdat je omgeving vind dat je nu wel kinderen zal willen. Dat lijkt mij geen goede basis om aan kinderen te beginnen en er is helemaal niks mis mee om geen kinderen te willen.
Als jouw leven nu goed voelt, lekker houden zo. Denk je er volgend jaar anders over? Kan je dan altijd weer opnieuw bekijken wat je doet.
bruintje123 schreef:Inderdaad Mars.
Ik kan me geen betere partner wensen als mijn man. Er is geen lievere, zorgzame, grotere schat dan hij.![]()
Maar er zijn gewoon geen enkele kriebels als ik een baby of een kind zie. Nergens roept/riep mijn lijf: nu!
Natuurlijk dacht ik wel eens, later kan het niet meer, wat dan. Ja dan kan het niet meer.Zo is het dan.
Ondertussen is het later en nog steeds is er geen spijt.
Mijn lijf heeft nooit goed gewerkt voor mezelf, hoe in hemelsnaam kon dat dan een kindje groot brengen? Die energie was er helemaal niet. En misschien dat mijn lijf dat wel wist en het daarom niet schreeuwde?
Riddershow schreef:Het is een lastige “keuze”. Nu heb ik 3 koters rondrennen en dat is misschien wel t veel van het goedeMaar ik vind de uitspraak dat je gehele leven op “hold” staat ook weer overdreven.
Ik ben ook nooit een “kinder”-fan geweest. Liever kwijt dan rijk en voor de geboorte van mijn 1e had ik nog nooit een baby vastgehouden (wist niet eens hoe dat moest). Maar dat is helemaal goed gekomen. ....
....
miccamaaike schreef:Ik heb mijn leven echt niet volledig on hold gezet. Uiteraard maak je veranderingen maar dat betekent echt niet dat je je eigen leven volledig kwijt bent oid. Ik rij iedere week nog paard en zie mijn vriendinnen ook nog geregeld. Een kind heeft 2 ouders en die kunnen ook allebei hun steentje bijdragen. Als je maar goed blijft overleggen hoef je echt niet je complete leven on hold te zetten en is er echt wel plek voor dingen van jezelf. Maar dan moet je ook wel eens je kleine uit handen willen/durven geven. Ik zeg niet dat je je oude leven kunt blijven leven, maar er is met aanpassingen echt wel het een ander mogelijk
Donna89 schreef:Als je er niet 100 % achter staat en het niet voor 100000 % zeker weet, dan niet aan beginnen
Het is misschien een taboe om geen kinderen te willen of er over te twijfelen
Het is ook een taboe om als jonge moeder te bespreken hoe f*cking zwaar het eigenlijk is
Ja ik wilde heel graag een kindje. Maar soms... Soms denk ik wel eens, wou ik dit echt? Er is nog zoveel meer wat ik eigenlijk wel wilde en dat staat nu on hold voor... ja god weet hoe lang.
Dus bij twijfel, alsjeblieft doe het niet,. Ja je gaat ontzettend veel van je kind houden, ongetwijfeld en je zal er alles voor doen en laten. Maar er zal altijd een maar en wat als blijven.